Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Alles is er beter aan.
    Kijk maar eens naar de S60 en zijn nieuwe systeem.
    Vraagje komt dan de bediening van het RTI in de middenconsole en niet meer aan het stuur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk Berichten
      Tot mijn spijt paste een XC60 niet in mijn leasebudget. De reden is dat de restwaarde veel lager is dan de BMW.
      Daarom een nieuwe model X3 besteld.
      Beste, heb alsook een tegenofferte lopen voor nieuwe X3 maar qua kostprijs komt ik toch niet in de buurt van een XC60 D3 handgeschakeld SUMMUN met trekhaak en tierlantijntjes. X3 loopt vlot naar de 50.000 met zelfde tierlantijntjes. Zéér goede korting bekomen?

Comment

Ik vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.

En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.

Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
        Lijkt toch wel allemaal bijzonder vreemd. Ik weet niet bij welke leasemaatschappij jij tot dit resultaat komt?
        Heb je het niet over de oude X3 in plaats van de nog maar pas voorgestelde nieuwe X3 want die is nog niet eens configureerbaar?
        En welke superkorting geven ze dan wel op de nieuwe X3?
        Welke XC60 vergelijk je met welke X3?
        Last edited by joodoo; 22/08/2010, 00:37.

Comment

Lijkt toch wel allemaal bijzonder vreemd. Ik weet niet bij welke leasemaatschappij jij tot dit resultaat komt?
          Heb je het niet over de oude X3 in plaats van de nog maar pas voorgestelde nieuwe X3 want die is nog niet eens configureerbaar?
          En welke superkorting geven ze dan wel op de nieuwe X3?
          Welke XC60 vergelijk je met welke X3?
          Bij je BMW dealer is de nieuwe X3 al 3 weken configureerbaar. Leasemaatschappij is ING lease en wij hebben bij BMW de D korting voor fleetwagens.

Comment

Bij je BMW dealer is de nieuwe X3 al 3 weken configureerbaar. Leasemaatschappij is ING lease en wij hebben bij BMW de D korting voor fleetwagens.
            De vraag was welke wagens je vergelijkt, welke motorisatie etc...

Comment

• Volvo's RTI

Ik vond in het begin de RTI navigatie ook niet het meest gebruiksvriendelijk, was de vw navigatie gewoon (met touchscreen) maar nu na ongeveer 1 maand gewenning ben ik er wel tevreden over.
              RTI is zeer snel met zijn berekeningen en het aparte display is ook wel handig, de stembegeleiding is daarentegen tegen het irritante af. Heb nu de hollandse stem gekozen want die vlaamse is echt ni te doen. (kunnen ze geen nieuwe stemversie plaatsen via een update of zo?)
              Trouwens een maand na levering kan mij nog steeds niet registreren bij mapcare, het vin nr.van mijn xc 60 is daar nog niet bekend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                de leasingmaatschappijen steken geen tijd in het zoeken van candidaten voor hun eindkontraktvoertuigen : ze bepalen bij het begin een restwaarde tegen dewelke ze zeker zijn hun afgedankt materiaal bij vaste overnemers kwijt te geraken. De klant betaalt het verschil. Dat deze vaste overnemers gelukkiger zijn met Mercedessen, BMW's en Audi's en er meer voor geven, is een feit. Zo eenwoudig is dat, en zo ontstaan de verschillen voor wagen die feitelijk hetzelfde kosten.
                een particulier die een beetje zoekt kan meestal meer halen van zijn gebruikte wagen, alhoewel het hier sterk afhangt van de staat en kilometerstand. In die zin in de restwaarde bij het begin van het kontrakt een boekoudkundig berekende waarde, terwijl de verkoopwaarde op een einde van het kontrakt vrij afwijkend kan zijn (in beide richtingen...)
                Sorry, maar dat is gewoon quatsch!

Er is één wet waar niemand om heen kan, en dat is de wet van vraag en aanbod. Die wet laat ook toe het argument van de restwaarde naar het rijk der fabeltjes te bannen.

Er zijn gigantisch veel BMW 3-series en Audi A4's op de markt gegooid, vooral via leasemaatschappijen. En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.

Ik daag u uit om eens te gaan kijken op de tweedehandsmarkt. Zoals gezegd heb ik met gemak meer gemaakt van mijn V50 dan een vriend van zijn A4. Nochtans zijn over deze auto's exact dezelfde discussies gevoerd als degene die we nu aan het voeren zijn, op fora en tussen vrienden. Het argument "tja een Audi is wel wat duurder maar de restwaarde is hoger" is daarbij een dooddoener. Kijk waar het hen gebracht heeft!

In dat verband is het koffiedik kijken wat een tweedehands X3 vs. Q5 vs. XC60 gaat doen binnen enkele jaren. Ik durf daar geen uitspraken over doen. Als BMW zijn X3 gaat lozen via de leasemaatschappijen ziet het er alvast niet goed uit voor de restwaarde van deze voertuigen binnen enkele jaren. Vergeet ook niet dat er al tweedehands Q5 en XC60 zullen aangeboden worden die enkele jaren ouder zullen zijn dan het nieuwe model X3, tegen de tijd dat die op de tweedehandsmarkt zullen verschijnen. Lijkt me geen evidente concurrentie voor een jonge tweedehands X3.

En wie hier komt zeggen dat Volvo evenveel korting geeft als BMW die weet duidelijk niet waarover ze spreken. Immers niemand weet aan welke prijs Volvo, BMW of Audi de wagens aan hun dealers verkopen. Niemand kent dus de marge die de dealers maken op hun wagens.

En dan nog, het argument van de restwaarde is eigenlijk te dom voor woorden, het volgende:

Een Audi Q5 kost soms tussen de 5.000€ en 10.000€ meer dan een vergelijkbaar uitgeruste XC60, laat ons zeggen voor het gemak: 40.000€ tegen 50.000€. Exacte getallen zijn even van minder belang, het gaat om het punt dat ik wil maken.

Wel, stel dat na 5 jaar de XC60 verkocht wordt aan 20.000€, dan zou de Q5 na 5 jaar al moeten verkocht worden aan 30.000€ om globaal evenveel gekost te hebben als de Volvo. Iedereen ziet dat dit moeilijk zal worden. Als op de markt van de nieuwe wagens de Q5 het moeilijk heeft om marktaandeel te verwerven tegenover de XC60 dan zal dat op de tweedehandsmarkt ook zo zijn, en dan zal het absolute prijsverschil van de theoretische restwaarde enkel een groter nadeel zijn voor de Q5.

Dus hogere restwaarde? My ass! Eerst zien. Afspraak binnen een jaar of 2, als de eerste 4-jarige XC60 vs. Q5 op de markt zullen komen.

Comment

Ik vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.

En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.

Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
                  Zoals gezegd, jij kan toch onmogelijk de deal kennen tussen de constructeur en de dealers?

Dus als jij zegt dat je een X3 kan krijgen aan zelfde of lager leasebedrag dan een XC60, en voor particulieren is er een prijsverschil van 5000€, dan zou ik als particulier eens achter de oren krabben en achterdochtig worden.

Tenzij men één van die mensen is die het een eer vinden om extra af te dokken voor een bepaald embleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

Er is één wet waar niemand om heen kan, en dat is de wet van vraag en aanbod. Die wet laat ook toe het argument van de restwaarde naar het rijk der fabeltjes te bannen.

Er zijn gigantisch veel BMW 3-series en Audi A4's op de markt gegooid, vooral via leasemaatschappijen. En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.

Ik daag u uit om eens te gaan kijken op de tweedehandsmarkt. Zoals gezegd heb ik met gemak meer gemaakt van mijn V50 dan een vriend van zijn A4. Nochtans zijn over deze auto's exact dezelfde discussies gevoerd als degene die we nu aan het voeren zijn, op fora en tussen vrienden. Het argument "tja een Audi is wel wat duurder maar de restwaarde is hoger" is daarbij een dooddoener. Kijk waar het hen gebracht heeft!

In dat verband is het koffiedik kijken wat een tweedehands X3 vs. Q5 vs. XC60 gaat doen binnen enkele jaren. Ik durf daar geen uitspraken over doen. Als BMW zijn X3 gaat lozen via de leasemaatschappijen ziet het er alvast niet goed uit voor de restwaarde van deze voertuigen binnen enkele jaren. Vergeet ook niet dat er al tweedehands Q5 en XC60 zullen aangeboden worden die enkele jaren ouder zullen zijn dan het nieuwe model X3, tegen de tijd dat die op de tweedehandsmarkt zullen verschijnen. Lijkt me geen evidente concurrentie voor een jonge tweedehands X3.

En wie hier komt zeggen dat Volvo evenveel korting geeft als BMW die weet duidelijk niet waarover ze spreken. Immers niemand weet aan welke prijs Volvo, BMW of Audi de wagens aan hun dealers verkopen. Niemand kent dus de marge die de dealers maken op hun wagens.

En dan nog, het argument van de restwaarde is eigenlijk te dom voor woorden, het volgende:

Een Audi Q5 kost soms tussen de 5.000€ en 10.000€ meer dan een vergelijkbaar uitgeruste XC60, laat ons zeggen voor het gemak: 40.000€ tegen 50.000€. Exacte getallen zijn even van minder belang, het gaat om het punt dat ik wil maken.

Wel, stel dat na 5 jaar de XC60 verkocht wordt aan 20.000€, dan zou de Q5 na 5 jaar al moeten verkocht worden aan 30.000€ om globaal evenveel gekost te hebben als de Volvo. Iedereen ziet dat dit moeilijk zal worden. Als op de markt van de nieuwe wagens de Q5 het moeilijk heeft om marktaandeel te verwerven tegenover de XC60 dan zal dat op de tweedehandsmarkt ook zo zijn, en dan zal het absolute prijsverschil van de theoretische restwaarde enkel een groter nadeel zijn voor de Q5.

Dus hogere restwaarde? My ass! Eerst zien. Afspraak binnen een jaar of 2, als de eerste 4-jarige XC60 vs. Q5 op de markt zullen komen.
                    What the fuck kan mij nu schelen wat de wagen na 4 jaar nog waard is, ik moet hem wel niet verkopen na de 4 jaar leasing. Ik lease een wagen dus ofdat de leasemaatschappij zijn voorziene restwaarde krijgt of niet voor mij maakt dat geen bal verschil uit. Ik heb een maandbudget en daar moet ik rekening houden. Dus hoe hoger de leasebedrijven de restwaarde inschatten hoe beter voor mij.

Comment

What the fuck kan mij nu schelen wat de wagen na 4 jaar nog waard is, ik moet hem wel niet verkopen na de 4 jaar leasing. Ik lease een wagen dus ofdat de leasemaatschappij zijn voorziene restwaarde krijgt of niet voor mij maakt dat geen bal verschil uit. Ik heb een maandbudget en daar moet ik rekening houden. Dus hoe hoger de leasebedrijven de restwaarde inschatten hoe beter voor mij.
                      Beetje rustig blijven.
                      Daarmee heb je nog steeds niet op de vraag geantwoord welke XC60 je met welke X3 vergelijkt.
                      Volgens mijn gegevens bij andere leasemaatschappijen is een huidige X3 nog altijd duurder in lease dan een vergelijkbare XC60, en dan zou de nieuwe X3 plots vergelijkbaar goedkoper zijn? Er klopt duidelijk iets niet in jouw uitleg.

Comment

... en een veel mooiere auto
                        Laten we zeggen dat smaken verschillen ;-). Ben blij dat ik men wagen nog niet op elke hoek van de straat tegen kom en krijg ,buiten enkele, zeer postieve reacties. Onbekend is onbemind uiteraard, meeste van mijn collega's hadden deze wagen nog nooit gezien dat ik hem had...

Comment

Zoals ik al zei, of het in de praktijk effectief zo is...don't no and don't care vermits het over leasing gaat en de leasing maatschappijen nu eenmaal de markt bepalen. Een markt waar BMW, MB, Audi, nogal tijd een hogere restwaarde hebben... Denkt dat we een duidelijk verschil moeten maken tss een particuliere aankoop en leasing, alleen als je al maar naar het verschil in korting gaat kijken...

Comment

Beetje rustig blijven.
                            Daarmee heb je nog steeds niet op de vraag geantwoord welke XC60 je met welke X3 vergelijkt.
                            Volgens mijn gegevens bij andere leasemaatschappijen is een huidige X3 nog altijd duurder in lease dan een vergelijkbare XC60, en dan zou de nieuwe X3 plots vergelijkbaar goedkoper zijn? Er klopt duidelijk iets niet in jouw uitleg.
                            Weet dat er onderling ook verschillende zijn tss de lease maatschappijen en soms zelfs grote. Bij ons werken ze om die reden niet met 1 maar meerdere leasings. Vorige wagen zat bv bij ING, huidige bij Arval omdat deze betere voorwaarden gaf.

Comment

En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
                              .
                              tenzij de vraag in okkasie even groot is als deze "hééél" hoge aanbod, en dat is juist het punt
                              er zijn mogelijk nog meer mensen die zich aangetrokken voelen door MB, BMW en Audi als (jonge) tweedehandse wagen : ze betalen veel minder dan voor een nieuwe en ze maken dan toch deel uit van de familie... waarbij ze zich zelf assimileren
                              weinig boekhoudkundig, maar dat psychologisch aspekt stuurt daadwerkijk de markt
                              de leasingmaatschappijen spelen gretig hierop in, en geloof mij, nuchter tellen kunnen ze altijd beter dan de klant : ze moeten vandaag voor elk kontrakt al weten wat ze moeten in hun cijfers als winst opschrijven, en ze zullen hier weinig risiko nemen.
                              Als ze een hogere restwaarde toekennen, dan zijn ze vrij zeker over wat ze doen.
                              En in elk geval, wat wij erover denken doet er weinig toe : zij zijn meester van het spel
                              Last edited by guyugy; 22/08/2010, 18:53.

Comment

Beetje rustig blijven.
                                De XC60 is een Drive Momentum met lederen zetels en motion Pack, 43150 inclusief BTW en zonder korting.. De nieuwe X3 2.0D business line plus ( upgrade naar navigatie professional), lederen sportzetels, Xenon verlichting, verwarmde zetels, komt op 47403 inclusief BTW en zonder korting.

En zeker geen de huidige X3 vergelijken met de nieuwe X3. De RESTWAARDE van de huidige X3 is veel lager dan de nieuwe X3 en dan zal deze dan ook duurder zijn in leasing dan de XC60. Binnen 4 jaar zal de RESTWAARDE van de oude X3 ook niet dezelfde zijn dan de nieuwe X3.

Comment

En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
                                  Voila, dus heb ik met de GLK een goede keuze gemaakt gezien je ze amper ziet in tegenstelling tot... ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                    Voila, dus heb ik met de GLK een goede keuze gemaakt gezien je ze amper ziet in tegenstelling tot... ;-)
                                    mijn redenering geldt in beide richtingen...
                                    het is niet omdat er weinig zullen zijn dat de mensen zullen er voor vechten
                                    enfin, het is al een Benz...

Comment

• Koop gewoon wat je graag ziet, en waar je je goed bij voelt.
                                      De rekening kunnen we pas op het einde maken... als we alles op voorhand wisten...

Kwa prijs zijn ze zeker aan elkaar gewaagd... stel dat er op het einde van het verhaal €3000 in het voordeel van de xc60 is, of omgekeerd who cares. Op een bedrag van € 40 - 55.0000 is dit het vernoemen niet waard. (rijgedrag/verbruik en bandenkeuze zal meer bepalend zijn voor de eindkost dan het prijsverschil bij de aankoop...)

Beding gewoon een goede korting and enjoy the ride...

Nb: Volvo wil zich meten aan bmw kwa reputatie, de eerste stap is de prijs. De rest zal wel volgen....
                                      Last edited by ; 24/08/2010, 02:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Koop gewoon wat je graag zit, en waar je je goed bij voelt.
                                        De rekening kunnen we pas op het einde maken... als we alles op voorhand wisten...

Kwa prijs zijn ze zeker aan elkaar gewaagd... stel dat er op het einde van het verhaal €3000 in het voordeel van de xc60 is, of omgekeerd who cares. Op een bedrag van € 40 - 55.0000 is dit het vernoemen niet waard. (rijgedrag/verbruik en bandenkeuze zal meer bepalend zijn voor de eindkost dan het prijsverchil bij de aankoop...)

Beding gewoon een goede korting and enjoy the ride...
                                        Wijze woorden :-)

Comment

• Op motor-talk bij XC60 is de nieuwe prijslijst 01-09-2010 reeds te downloaden .

Comment

Working...
                                          X