Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
    Mijn vrouw is daar ook geen voorstander van Ik ga echt afwachten of
    het voldoende is anders moet die upgrade naar de D5 er toch komen.
    Dus ook een D3 AWD besteld. Met de 2.0D3 is dat niet mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
      mijn XC 60 D3 2.0 D geartronic, R design, safety pack + convenience pack + winter pack + getine ruiten enz... is besteld op 27/07/2010 en zou voor laatste week van oktober zijn.
      dealer zei dat normaal twaalf weken worden gerekend van bestelling tot levering.

maar t is wel zo dat de bestellingen met de nieuwe 2.0 D (D3) voorrang hebben wegens een te grote vraag. heb ik gelezen op volvo forum.nl !!
      Heb ik daar nog niet gelezen. Maar zijn wel sommige zaken die de leveringstermijn kunnen vertragen.

Waar ik wel weet van heb is dat de c30->V50 met D3 en D4 motoren een tijdelijke productiestop ondervinden om meer D3 motoren beschikbaar te hebben voor de grotere modellen.

Onze garage vertelde ons om voor de zekerheid te rekenen op 4 maand (17 weken). Voordeel is dat we dan de nieuwe GPS zullen hebben waarvan de productie half november begint.

Comment

• De 5 cyl. 2.0 L motor is precies toch wel een voltreffer voor Volvo.

Comment

De 5 cyl. 2.0 L motor is precies toch wel een voltreffer voor Volvo.
          Wat wil je, de fiscaliteit is de reden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Wat wil je, de fiscaliteit is de reden.
            Als particulier maakt dat weinig uit. De 2.4 kost jaarlijks 170 Euro meer dan de 2.0. In het geval van de 163pk versies is dat het enige verschil.

Comment

• 2,4 is ook wel 1000 EUR extra BIV ten opzichte van de 2,0.
              nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                2,4 is ook wel 1000 EUR extra BIV ten opzichte van de 2,0.
                Was dat maar waar , BIV heeft niets te maken met cylinderinhoud maar wel met Kw ( PK ) Zowel de 2 L als de 2,4 L = 1243 eur BIV !!

Comment

• Zijn er jullie al plaatjes bekent van de binnenkant hoe dat er uit gaat zien met nieuwe navigatie ? Ik weet hoe de S60 er uit ziet maar ben benieuwd hoe dit in de XC60 er uit gaat zien.

Comment

Was dat maar waar , BIV heeft niets te maken met cylinderinhoud maar wel met Kw ( PK ) Zowel de 2 L als de 2,4 L = 1243 eur BIV !!
                    Sorry, maar als ik me niet vergis is 205PK ongeveer 150 KW en dan is het BIV tarief 2.478 €

Comment

Ziehier de BIV tarieven
                      BIV : de belasting op de inverkeerstelling is niet verbonden aan het type brandstof, maar varieert naargelang de leeftijd van het voertuig: ze daalt in de loop der jaren en wordt berekend in aantal maanden vanaf de datum van de eerste inverkeerstelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                        Sorry, maar als ik me niet vergis is 205PK ongeveer 150 KW en dan is het BIV tarief 2.478 €
                        We hebben een D3 AWD besteld. Is een 2.4 met 163pk. Een D5 die vanaf 2800tpm dichtgenepen is met andere woorden. BIV is dus rond de 1200 euro.

Comment

Klopt, maar de 2,4 heeft meer pk's dus:

Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                          Exactly my point
                          nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                            We hebben een D3 AWD besteld. Is een 2.4 met 163pk. Een D5 die vanaf 2800tpm dichtgenepen is met andere woorden. BIV is dus rond de 1200 euro.
                            Waar de AWD idd een uitzondering is
                            nls2000

Comment

Een SUV zonder 4x4 vonden we een beetje belachelijk. Zolang we de staatskas maar niet extra spijzen.

Comment

Ik heb een drivé van 175 pk =2500 € biv een 163 pk =1249 € een 205=ook 2500 €en vanaf 211 pk is het 5000 €
                                Maar volvo betaalde toen de helft van mijn biv terug dus heb ook maar 1249 € betaald
                                dat deden ze toen om dat ze anders geen drivé 's verkochten met die hoge biv
                                Last edited by ; 16/09/2010, 20:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvds7 Bekijk Berichten
                                  Ik heb een drivé van 175 pk =2500 € biv een 163 pk =1249 € een 205=ook 2500 €en vanaf 211 pk is het 5000 €
                                  Maar volvo betaalde toen de helft van mijn biv terug dus heb ook maar 1249 € betaald
                                  dat deden ze toen om dat ze anders geen drivé 's verkochten met die hoge biv
                                  Ik hoop dat je gelijk hebt, ik zal het vertellen als ik mijn D5 AWD (205pk) ga afhalen op 14/10

Comment

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik zal het vertellen als ik mijn D5 AWD (205pk) ga afhalen op 14/10
                                    Nu is er keuze, dus kon je als je dat wilde gewoon de D3 AWD bestellen. Ik zou het dus heel raar vinden als de garage daarin zou tussenkomen. Ik denk ook dat je zoiets dient te bespreken bij het afsluiten van de deal.

Comment

Wat heeft AWD nu met motoruitvoering te maken? Een AWD rijdt op zich beter dan een voorwielaandrijver. Zo zijn onze wielen nog NOOIT doorgeslipt bij het accelereren vanuit stilstaande positie, en bij regen en vooral sneeuw heb je betere grip. Ook in bochten e.d. kan AWD een positieve invloed hebben. M.a.w. de situaties waarin je de voordelen van de AWD benut zijn allemaal situaties waar je het hogere motorvermogen van een D5 niet direct gaat aanspreken maar wel de hoge koppelwaarde die een 2.4D ook heeft.

AWD is dus een keuze die men maakt. Het nadeel is natuurlijk een wat hoger verbruik, daarom dat de Drive FWD is.

Comment

BIV : 2478 eur
                                        Verkeersbelasting : 544,50 eur

Vader staat dankt u

Comment

Nu is er keuze, dus kon je als je dat wilde gewoon de D3 AWD bestellen. Ik zou het dus heel raar vinden als de garage daarin zou tussenkomen. Ik denk ook dat je zoiets dient te bespreken bij het afsluiten van de deal.
                                          Niet de garage kwam daar in tussen maar volvo Belgie
                                          Ik heb mijn auto nu 1 jaar en toen was de 2.4d fwd een 175 pk en de 2.4 awd een 163 pk
                                          toen zei men bij volvo dat er noooooooit een 2.0 liter zou komen 3 maanden nadat ik mijn wagen had taraaa nen 2.0 l 5 cil D3

Comment

Working...
                                          X