Oorspronkelijk geplaatst door ISO
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtenik ben ook blij dat ik nog met oud systeem rijd, en middenconsole is nu niet zo stoer meer vind ik.
@ yves 73, mijn schoonpa heeft zo'n infraroodwerende voorruit, en ik merk daar niks van, ik zou daar persoonlijk geen geld aan hangen. beter gelaagd glas ...
@ zouf, kan idd door regeneratie roetfilter zijn maar onderschat de wind niet hoor, miischien heel de tijd tegenwind gereden??
hoeveel km heb je nu???
ik ondervond destijds met mijn S40 dat na 2000 km verbruik behoorlijk begon te stijgen (loskomen motor ?) en rond een 10000 km zakte het wat en zat hij op zijn normaal verbruik...
dit is mijn ervaring enkel, ben geen specialist....
wat pedestrian crossing betreft, ik vraag mij af of de "oude " xc60 met safety pack kunnen worden opgedated met nieuwe software zoals op S60 ??
geen nieuwe kleuren bij deze vernieuwing ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenIk vind R-design op elk model mooier, maar niet op een XC60. Zoals je zegt wordt het inderdaad wat te patserig. Grote velgen en dubbele pijpjes (kan denk ik ook zonder R-design) volstaan dan wel vind ik.
Op de site van volvo kan je ergens lezen dat het pakket achteraan met beide pijpjes aangepast achterstuk en het verdere benodigde appart kan besteld en geplaatst worden.
heeft iemand een idee van de prijs hiervan ????
zou een mooie oplossing zijn om toch iets sportiefs achteraan te hebben zonder het ganse r-design pakket
volvo link : http://vccs.volvocars.se/Accessories...ent/VCC-419682
prijs bij heico voor 2x2 pijpen achteraan is meer dan 3000 €
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtenik ben ook blij dat ik nog met oud systeem rijd, en middenconsole is nu niet zo stoer meer vind ik.
@ yves 73, mijn schoonpa heeft zo'n infraroodwerende voorruit, en ik merk daar niks van, ik zou daar persoonlijk geen geld aan hangen. beter gelaagd glas ...
@ zouf, kan idd door regeneratie roetfilter zijn maar onderschat de wind niet hoor, miischien heel de tijd tegenwind gereden??
hoeveel km heb je nu???
ik ondervond destijds met mijn S40 dat na 2000 km verbruik behoorlijk begon te stijgen (loskomen motor ?) en rond een 10000 km zakte het wat en zat hij op zijn normaal verbruik...
dit is mijn ervaring enkel, ben geen specialist....
wat pedestrian crossing betreft, ik vraag mij af of de "oude " xc60 met safety pack kunnen worden opgedated met nieuwe software zoals op S60 ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenIk vind R-design op elk model mooier, maar niet op een XC60. Zoals je zegt wordt het inderdaad wat te patserig. Grote velgen en dubbele pijpjes (kan denk ik ook zonder R-design) volstaan dan wel vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Two new 1.6-litre GTDi engines
Two versions of a new 1.6-litre GTDi engine are also being introduced: the T4 with 180 horsepower and the T3 which produces 150 horsepower. Torque in both versions is 240 Nm, and both engines offer excellent pulling power throughout the speed range. The torque curve is relatively gentle, which promotes a particularly comfortable driving experience.
The T4 engine is available with Powershift or a six-speed manual gearbox in the Volvo S80, V70, S60 and V60.
In the Volvo S60 and V60 with manual gearbox there is also a start/stop function which switches off the engine when the car is at a standstill with the clutch pedal released and the gear lever in neutral. The engine starts up as soon as the driver presses the clutch pedal.
In the Volvo S60 and V60, the T3 engine is only available in combination with a manual gearbox and start/stop function.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boere1 Bekijk BerichtenVolgens mij geen 1.6 in een XC60. Alleen 1.6 in S60 en V60. Wordt niet gesproken over XC60. Het persbericht van Volvo:
Two new 1.6-litre GTDi engines
Two versions of a new 1.6-litre GTDi engine are also being introduced: the T4 with 180 horsepower and the T3 which produces 150 horsepower. Torque in both versions is 240 Nm, and both engines offer excellent pulling power throughout the speed range. The torque curve is relatively gentle, which promotes a particularly comfortable driving experience.
The T4 engine is available with Powershift or a six-speed manual gearbox in the Volvo S80, V70, S60 and V60.
In the Volvo S60 and V60 with manual gearbox there is also a start/stop function which switches off the engine when the car is at a standstill with the clutch pedal released and the gear lever in neutral. The engine starts up as soon as the driver presses the clutch pedal.
In the Volvo S60 and V60, the T3 engine is only available in combination with a manual gearbox and start/stop function.
Comment
-
Dan is het artikel van autointernationaal fout,want daar staat duidelijk:
Volvo levert de bijgepunte XC60 ook met de direct ingespoten T3/T4 1,6 liter turbokrachtbron van 150 of 180 pk. Deze motorversies beschikken standaard over start/stop techniek.
.
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDan is het artikel van autointernationaal fout,want daar staat duidelijk:
Volvo levert de bijgepunte XC60 ook met de direct ingespoten T3/T4 1,6 liter turbokrachtbron van 150 of 180 pk. Deze motorversies beschikken standaard over start/stop techniek.
.
De bronnen worden zelden gecheckt, de informatie is dikwijls naast de kwestie of nog erger zoals in dit artikel fout.
Comment
-
begin inderdaad ook al langer een negatief beeld over autointernationaal te ontwikkelen maar dat ze in dergelijke info al fout zitten is toch wel erg gortigBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
poll :
Hallo,
Geef eens jullie mening naar keuze :
xc60 d3 fwd : summum, xenium, + wat opties
maar dan :
advanced safety of toch de AWD
advaced safety helpt je wegligging niet denk ik dan terwijl de awd wel zou moeten helpen op gladde wegen en wegen met watergeulen
wat denken jullie
gr
yves
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk BerichtenHallo,
Geef eens jullie mening naar keuze :
xc60 d3 fwd : summum, xenium, + wat opties
maar dan :
advanced safety of toch de AWD
advaced safety helpt je wegligging niet denk ik dan terwijl de awd wel zou moeten helpen op gladde wegen en wegen met watergeulen
wat denken jullie
gr
yves
De pedestrian detection kan wel leuk zijn, maar ik verkies op te letten en die niet nodig te hebben. Dode hoeksensoren zijn in mijn ogen niet zo nuttig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk BerichtenHallo,
Geef eens jullie mening naar keuze :
xc60 d3 fwd : summum, xenium, + wat opties
maar dan :
advanced safety of toch de AWD
advaced safety helpt je wegligging niet denk ik dan terwijl de awd wel zou moeten helpen op gladde wegen en wegen met watergeulen
wat denken jullie
gr
yves
doe je veel autostrade, dan raad ik je safety pack aan, al moet je er wel aan wennen aan die manier van rijden want hij houdt altijd de ingestelde afstand tot je voorligger maar wel superveilig. Blis (dode hoek camera vindt ik persoonlijk wel schitterend.) (elk zijn gedacht)
wat de AWD betreft, weet dat met AWD je wagen meer weegt wat een (licht) meerverbruik met zich meebrengt, maar als je goede winterbanden legt, vraag ik mij af waarom je voor hier in België AWD moet hebben, voor praktisch 85% is het steeds voorwielaandrijving.
tenzij je op de boerebuiten woont en in ruwe ondergrond rijdt of veel in ardennen vertoeft in winter, anders raad ik FWD aan.
ik zelf ben overgestapt van XC90 AWD 2.4D 225pk naar XC60 2.0D 163 pk FWD geartonic met safetypack + winter pack + convenience pack !!
heb me het nog geen seconde beklaagt integendeel.NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtendoe je veel autostrade, dan raad ik je safety pack aan, al moet je er wel aan wennen aan die manier van rijden want hij houdt altijd de ingestelde afstand tot je voorligger maar wel superveilig. Blis (dode hoek camera vindt ik persoonlijk wel schitterend.) (elk zijn gedacht)
wat de AWD betreft, weet dat met AWD je wagen meer weegt wat een (licht) meerverbruik met zich meebrengt, maar als je goede winterbanden legt, vraag ik mij af waarom je voor hier in België AWD moet hebben, voor praktisch 85% is het steeds voorwielaandrijving.
tenzij je op de boerebuiten woont en in ruwe ondergrond rijdt of veel in ardennen vertoeft in winter, anders raad ik FWD aan.
ik zelf ben overgestapt van XC90 AWD 2.4D 225pk naar XC60 2.0D 163 pk FWD geartonic met safetypack + winter pack + convenience pack !!
heb me het nog geen seconde beklaagt integendeel.
Wegligging is ook een pak beter, de negatieve effecten van FWD heb je veel minder of niet, zelfs al staat het merendeel van het vermogen op de voorwielen. In echt slechte omstandigheden, zoals bij sneeuw, rijdt een AWD bijna alsof er geen sneeuw ligt, terwijl andere wagens bijna niet vooruit raken.
Op moeilijke plaatsen om te parkeren, zoals een dipje of een zompige ondergrond moet je niet bang zijn dat je echteraf niet weg raakt. Als we de kinderen gaan brengen/halen naar en van school is er zo'n open plein dat met een drempel lager ligt dan de weg. Daar stoppen we meestal terwijl andere wagens zich daar niet wagen.
Conclusie: ja, er is een meerverbruik, kan ook niet anders, maar mijn ervaring is dat AWD wél zijn voordelen heeft, ook in dagelijkse omstandigheden. De wagen rijdt gewoon beter, stabieler en heeft in alle omstandigheden meer grip.
Comment
-
thx
Hallo,
Conclusie : geen safety pack maar een AWD.
Ik doe geen zeer weinig autostrade max. 16.000km/jaar maar wens toch wel veiligheid op natte en gladde wegen. Ben ook van mening dat de dode hoek iets is dat je uit gewoonte altijd eens kort achter je ziet. Stoppen moet je altijd voor alles kunnen doen, en de goede wegligging zonder doorslippen vooraan geef ik dan toch de voorkeur.
Is de 2.4 AWD dan geen oudere versie van motor dan de nieuwe drive-e 2.0 met de nieuwe motor. M.a.w. moet ik niet bang zijn dat de motor 2.4 me tekort doet ivm de 2.0 ?
alvast bedankt he gasten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk BerichtenHallo,
Conclusie : geen safety pack maar een AWD.
Ik doe geen zeer weinig autostrade max. 16.000km/jaar maar wens toch wel veiligheid op natte en gladde wegen.
Met de XC60 klopt dat niet.
Schaf je een goede set winterbanden aan en je hebt de veiligheid die je nodig hebt, ook met een FWD.
Ik heb een AWD maar moest ik nu kopen dan zou ik de FWD kiezen en het geld aan leukere opties spenderen.
Comment
-
[quote=yves73;4307258]Hallo,
Conclusie : geen safety pack maar een AWD.
Ik ken natuurlijk je situatie niet, privé aankoop of wagen van de firma.
Indien privé aankoop, denk ik toch dat je de wagen 5 à 6 jaar gaat houden, reken dan op jaarbasis... dus als je twijfelt AWD of Safety Pack, ik zou ze alle twee nemen, want eens de wagen bestelt kan je niet meer veranderen en misschien zou je na enkele maanden zeggen: als ik maar ....
By the way, ik vindt de BLIS (blinde hoek camera) zéér nuttig, zeker met bv. de moto's die tussen de files rijden (doe ik ook met de moto, dus ik heb er niet op tegen!). Ik heb een D5 AWD met Safety Pack + ...... en ik heb er zeker geen spijt van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenEn jij denkt dat je met FWD geen veiligheid hebt op natte en gladde wegen?
Met de XC60 klopt dat niet.
Schaf je een goede set winterbanden aan en je hebt de veiligheid die je nodig hebt, ook met een FWD.
Ik heb een AWD maar moest ik nu kopen dan zou ik de FWD kiezen en het geld aan leukere opties spenderen.
Een wintersetje moet ik sowieso hebben, maakt inderdaad toch al wat verschil.
Comment
-
Ik vraag me af wat een paar duizend euro's uitmaken als je een wagen koopt in de range van 40-50.000€? Als je zo'n wagen koopt en het komt aan op één optie of de andere dan ben je toch niet goed bezig vind ik. Allee, zo koop ik toch geen wagens.
Als ik er een koop dan heb ik het budget om desnoods een full option te nemen. Niet dat ik dat doe, ik neem enkel de opties die ik nodig heb of nuttig vind. Als ik niet op zo'n manier een auto kan kopen ga ik een trapje lager kopen, zo simpel is dat.
Comment
Comment