Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb mijn XC60 gekocht bij Sterckx NV in Halle. Correcte dealer en goed onderhandelt.
    Onderhandelen is van koper tot verkoper.
    Wel zeer tevreden over de service bij aflevering.
    Kleur is een Sayville grijs. Mooie wanneer het zonlicht op inspeelt zoals op een dag als vandaag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charliebe Bekijk Berichten
      Oeps, dan zijn de leveringstermijnen serieus opgelopen want bij mij zal het op de kop af 3 maanden zijn! (Levering 11 December - besteld op 13 September) Wachten is soms een mooie deugd!
      De onze is besteld op 30 augustus en wordt geproduceerd week 51. Aflevering zal normaalgesproken voor januari zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JefD Bekijk Berichten
        Volvo xc60 fanaten,

Ik ben gisteren, zaterdag 27-11-10 mijne nieuwe XC60 D3 AWD gaan afhalen bij mijn dealer.
        Het nieuwe RTI systeem is voor mij een vooruitgang. Navigatie is spraakgestuurd als ook de telefoon. Bediening aan stuur en op de console is goed doordacht en makkelijk in gebruik.
        Kort weg : met de 3 toetsen "OK" of "Enter", "EXIT" en het scroll wieltje wandel je door alle menu's.
        Ipod, Ipad of Iphone connectie geeft je hemel van verschil voor het spelen van muziek of film.
        Voor mij was het wachten naar deze XC60 upgrade meer dan waard. Het dashboard is hiermee wel strakker geworden. Geen toetser en bellen zoals bij andere merken.

De eerste indruk met de D3 AWD Summum met Xenium Pack en getinte ramen :
        F O R M I D A B E L !!!!!
        Direct een set winterbanden laten opletten : super stabiele wegligging.
        Weer een gelukkig overloper naar VOLVO komende van een BMW X3.
        Goed om te lezen dat de GPS goed bevalt.

Je samenstelling herken ik.
        De bestelling hier is: D3 AWD Summum met Xenium Pack en getinte ramen in combinatie met gelamineerd glas rondom. Velgen: Merac, Kleur Saville grey en beige interieur.

Hier stappen we ook over van een X3 2.0d executive naar een XC60.

Ben wel benieuwd naar foto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
          De onze is besteld op 30 augustus en wordt geproduceerd week 51. Aflevering zal normaalgesproken voor januari zijn.
          Waarom de vertraging ?

Ik heb midden september besteld en uit goede bron (KeizerkeS60) heb ik vernomen dat hij deze week op de band komt.
          Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
          Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Rondgaan bij enkele dealers kan ik u alleen maar aanbevelen. Bij ons scheelde het in totaal (overname en korting) al snel een paar duizend euro.
            Een verschil van een paar duizend euro? In uw geval heeft de 'shoppingtechniek' dan toch wel iets uitgehaald.

Waar ik me echter (als verkoper) enorm aan kan ergeren, zijn mensen die van de ene concessie naar de andere gaan en hun keuze voor 100% baseren op prijs. Is het een verschil van een paar duizend euro, groot gelijk natuurlijk. Echter, vaak gaat het over verschillen van zo'n 100 EUR, terwijl factoren zoals nabijheid, service, reputatie, ... veel minder een rol spelen.

Mijn advies, koop bij de concessie die je het best ligt, waar je het beste gevoel bij hebt en wat voor u als klant het gemakkelijkste is. Eens je die concessie gevonden hebt, kun je nog altijd verder onderhandelen over de prijs. Trouwens, onderschat niet het voordeel dat je hebt als je met de verkoper een goed contact hebt. Niet alleen bij de verkoop, maar ook nadien kan dit heel wat voordelen opleveren.
            Last edited by nls; 29/11/2010, 14:22.
            nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
              Een verschil van een paar duizend euro? In uw geval heeft de 'shoppingtechniek' dan toch wel iets uitgehaald.

Waar ik me echter (als verkoper) enorm aan kan ergeren, zijn mensen die van de ene concessie naar de andere gaan en hun keuze voor 100% baseren op prijs. Is het een verschil van een paar duizend euro, groot gelijk natuurlijk. Echter, vaak gaat het over verschillen van zo'n 100 EUR, terwijl factoren zoals nabijheid, service, reputatie, ... veel minder een rol spelen.

Mijn advies, koop bij de concessie die je het best ligt, waar je het beste gevoel bij hebt en wat voor u als klant het gemakkelijkste is. Eens je die concessie gevonden hebt, kun je nog altijd verder onderhandelen over de prijs. Trouwens, onderschat niet het voordeel dat je hebt als je met de verkoper een goed contact hebt. Niet alleen bij de verkoop, maar ook nadien kan dit heel wat voordelen opleveren.
              Ik ben akkoord dat je best koopt bij de dealer die jet het beste ligt, maar er is een andere kant aan het verhaal:

Als de dealer jou goed soigneert is dat ook in zijn voordeel. Immers je zal dan snel geneigd zijn om ook jouw volgende aankoop daar te doen. Als je dan een offerte vraagt bij de dealer die je als klant al vele jaren trouw bent dan verwacht je niet dat je de allerduurste offerte krijgt vergeleken met de dealers in de omtrek, nietwaar? Dit, en een paar andere punten van kwaliteit van dienstverlening hebben mij van een dealer in weggedreven. Ik zeg weggedreven, omdat ik liever daar mijn aankoop zou gedaan hebben van mijn 3e Volvo, maar ik vond me als loyale klant niet voldoende gewaardeerd, zoals gezegd op vlak van service, maar als je dan nog de duurste offerte gekregen hebt kreeg ik zelfs het gevoel dat er van mij geprofiteerd werd.

En nog iets: "Trouwens, onderschat niet het voordeel dat je hebt als je met de verkoper een goed contact hebt. Niet alleen bij de verkoop, maar ook nadien kan dit heel wat voordelen opleveren" Wilt u nu zeggen dat je meer gedaan krijgt als je "de verkoper goed kent"? M.a.w. er zijn goede en minder goede klanten? En daarbij: iedereen verdient een correcte service! Het idee dat mijn duizenden euro's niet voldoende zijn om "heel wat voordelen" te krijgen geeft me de kriebels.

Ga er dus niet zomaar vanuit dat mensen shoppen voor 100 euro. Nochtans heb ik ook mijn prijs met flink wat kunnen naar beneden halen en de service die ik nu krijg is zeer goed. En ik ken de mensen er ook goed, dat ging allemaal vrij gemoedelijk. Ik krijg goeie service, al hou ik ervan te denken dat iedereen er zo behandeld wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door skarr Bekijk Berichten
                Waarom de vertraging ?

Ik heb midden september besteld en uit goede bron (KeizerkeS60) heb ik vernomen dat hij deze week op de band komt.
                Geen idee, mogelijk heeft de dealer pas later het order geplaatst omdat we gezegd hadden het nieuwe dashboard te willen en dat we de wagen toch pas in 2011 willen inschrijven.

Bij ons heeft de dealer een lijst liggen van wanneer de bestelde auto's in productie gaan (en het is een tamelijk dikke lijst).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten

Wij hebben bij geen enkele wagen ooit gaan rondkijken bij meerdere dealers. De volvogarage in mijn buurt doet het zo goed juist omdat ze volgens velen de enige fatsoenlijke garage zijn van een (semi)prestigemerk. Daarnaast is de service uitstekend en heb je het gevoel eerlijk behandeld te worden. Bij eerste onderhandelingen maken ze direct ook een fatsoenlijke offerte op met 12% korting.

Ik heb onlangs met mensen gesproken die bij bmw weggelopen zijn omwille van de schrijnende service en de ongehoord slechte behandeling, niettegenstaande de familie er zeer goede klant was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Ik ben akkoord dat je best koopt bij de dealer die jet het beste ligt, maar er is een andere kant aan het verhaal:

Als de dealer jou goed soigneert is dat ook in zijn voordeel. Immers je zal dan snel geneigd zijn om ook jouw volgende aankoop daar te doen. Als je dan een offerte vraagt bij de dealer die je als klant al vele jaren trouw bent dan verwacht je niet dat je de allerduurste offerte krijgt vergeleken met de dealers in de omtrek, nietwaar? Dit, en een paar andere punten van kwaliteit van dienstverlening hebben mij van een dealer in weggedreven. Ik zeg weggedreven, omdat ik liever daar mijn aankoop zou gedaan hebben van mijn 3e Volvo, maar ik vond me als loyale klant niet voldoende gewaardeerd, zoals gezegd op vlak van service, maar als je dan nog de duurste offerte gekregen hebt kreeg ik zelfs het gevoel dat er van mij geprofiteerd werd.
                    JayJay, ik volg uw stellingen zeker en vast. Trouwe (en ook nieuwe) klanten moeten zeker correct behandeld worden. Als blijkt dat offertes voor deze trouwe klanten duurder zijn bij hun trouwe concessie, dan scheelt er inderdaad iets. Is ook zeker niet correct.

Als alles volgens de regels zou lopen, dan moet de aankoopprijs overal dezelfde zijn. Natuurlijk weet ik evengoed als de meesten onder ons dat dit nogal durft te verschillen links en rechts. Echter, groot kan dit verschil nooit zijn, tenzij de verkoper niet spontaan de kortingen geeft waar je recht op hebt.

Ik hoor je zeggen dat je eigenlijk toch liever je 3e Volvo bij je vorige concessie had gekocht. Had je dan niet beter even met de offerte teruggegaan om te onderhandelen voor dezelfde (of een betere) prijs? 9 kansen op de 10 zou dit je lukken.
                    Als reply op deze reactie voel ik al aankomen; "Tja, dan had die verkoper maar onmiddellijk die betere prijs moeten geven".
                    Mijn antwoord: akkoord en niet-akkoord.
                    Akkoord:
                    - als de verkoper een bepaalde actie vergeet te geven
                    - als de verkoper een te laag kortingspercentage geeft dan dat wat voorgeschreven wordt door onze invoerder
                    - als de verkoper de factor dat je al jaren klant bent over het hoofd ziet en je niet het gevoel geeft dat je iets extra krijgt (al dan niet in service)

Niet akkoord:
                    - als de verkoper correct gehandeld heeft en je de correcte kortingen geeft die - ik herhaal - voorgeschreven worden door de invoerder
                    - als jij als klant de verkoper van de andere concessie laat blijken dat je al elders een prijs hebt gehad of zelfs deze prijs bekend maakt aan hem. In dit geval is de kans groot dat deze verkoper al snel iets 'extra' uit zijn mouw zal toveren.

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
                    En nog iets: "Trouwens, onderschat niet het voordeel dat je hebt als je met de verkoper een goed contact hebt. Niet alleen bij de verkoop, maar ook nadien kan dit heel wat voordelen opleveren" Wilt u nu zeggen dat je meer gedaan krijgt als je "de verkoper goed kent"? M.a.w. er zijn goede en minder goede klanten? En daarbij: iedereen verdient een correcte service! Het idee dat mijn duizenden euro's niet voldoende zijn om "heel wat voordelen" te krijgen geeft me de kriebels.
                    Hier begrijp je me verkeerd. Elke klant
                    verdient inderdaad een correcte service en zal deze dan ook krijgen. Waar ik echter groot belang aan hecht, is een vorm van wederzijds respect. Iemand die mij met respect en op een correcte manier behandelt, zal ook wellicht - hoe je het ook draait of keert - in de loop van zijn klantenzijn enkele voordelen krijgen. Dan denk ik maar aan zaken zoals een ticket op een bepaald evenement. Een arrogant heerschap dat u als verkoper bekijkt als een stuk vuil zal ik niet snel spontaan uitnodigen of een event waar maar een kleine selectie op kan uitgenodigd worden.
                    Let wel op, dit 'arrogant heerschap' zal wel mogen genieten van alle zaken waar elke klant van mag genieten zoals een zo-goed-mogelijke service, een zo-goed-mogelijke prijs bij verkoop en na-verkoop, kortom; alles wat een klant moet krijgen EN met de glimlach.
                    nls2000

Comment

• @nls

Ik BEN teruggegaan naar mijn vorige dealer toen ik elders offertes gekregen had. Ik besef ook wel dat de meesten dat niet zouden doen, maar ik ben niet de meesten...

De factor dat ik al jaren klant was hebben ze niet over het hoofd gezien, ik heb op assertieve doch op niet-arrogante manier laten weten VOORAF dat Volvo nr. 3 de omzet bij hun op 3 jaar (!!) op xxx.xxx€ zou brengen (6 cijfers!). Kunnen ze dus niet vergeten zijn.

Ik weet ook wel dat ik dealers in een hoekje kan drijven door offertes van een ander te tonen, maar daar doe ik gewoon niet aan mee. Ik ben een vrij principieel iemand: als ik een auto koop van 45.000€ dan komt het op de laatste 100€ niet aan, maar ik ben ook principieel genoeg om te verwachten dat ik als goeie klant gewaardeerd wordt.

De offertes die ik elders kreeg waren enkel en alleen op basis van het feit dat ik vertelde dat ik elders klant was en dat ik mogelijk uitkeek naar een andere dealer, mits goeie service en een goeie prijs. Aan de dealer in kwestie om daarop te antwoorden met een offerte.

Enfin, ik was dus teruggegaan, men vroeg me om de betere offertes te zien, men vroeg zelfs om ze per mail te sturen. Dat vind ik dan weer incorrect! Een dealer moet geen offertes vragen van een ander, die moet voor eigen deur vegen!

Ik vond het dan ook een beetje sullig om te suggereren dat er nog wat te doen was aan de prijs bij mijn vroegere dealer. Dat is zoveel als zeggen: we hebben u niet de beste prijs gegeven, omdat we dachten dat je een schaap was gingen we u een dikke financiële loer draaien, nu blijkt dat ge een kritische klant bent passen we er wel een mouw aan. De neiging om bij mijn oude dealer te kopen was plotsklaps nog minder geworden.

Enfin, zoals ik al zei heb ik gedurende mijn klantschap een paar in mijn ogen ernstige punten van gebrek aan service mogen ondergaan. De nieuwe offerte is dan eerder de spreekwoordelijke druppel.

Dit om aan te geven dat ik niet van dealer verander zoals van onderbroek. Ik ben niet eender iemand, ik ben een individuele klant zoals alle anderen die respect en correcte behandeling verwacht. En ik had toch de indruk dat dit een beetje ontbrak.

Ik sluit niet uit, enfin, ik weet zeker, dat er klanten zijn die het onderste uit de kan willen en niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik ben er zo geen.

NB: Ik was niet 100% content bij mijn vorige Volvo-dealer, maar dat was kattepis in vergelijking bij wat ik bij verschillende VAG-dealers mocht ervaren, en ook bij BMW ben ik al (bijna) bestolen en alleszins zeer duur gesteld geweest.

Comment

• Thanks voor de heldere uitleg. Ik begrijp uw redenering en denk (weet) dat je dan ook de goeie beslissing genomen hebt.
                        Enjoy the ride zou ik zeggen!
                        nls2000

Comment

• [QUOTE=JefD;4320804]Volvo xc60 fanaten,

Ik ben gisteren, zaterdag 27-11-10 mijne nieuwe XC60 D3 AWD gaan afhalen bij mijn dealer.
                          Het nieuwe RTI systeem is voor mij een vooruitgang. Navigatie is spraakgestuurd als ook de telefoon. Bediening aan stuur en op de console is goed doordacht en makkelijk in gebruik.
                          Kort weg : met de 3 toetsen "OK" of "Enter", "EXIT" en het scroll wieltje wandel je door alle menu's.
                          Ipod, Ipad of Iphone connectie geeft je hemel van verschil voor het spelen van muziek of film.
                          Voor mij was het wachten naar deze XC60 upgrade meer dan waard. Het dashboard is hiermee wel strakker geworden. Geen toetser en bellen zoals bij andere merken.

Beste Jefd
                          Kan u mij zeggen dat de films van de Ipod worden gelezen in het RTI-systeem? Dit interesseert mij danig.

Alvast wachtende op uw reactie

Comment

• Na 5 weken en 3000 km nog steeds super tevreden, zeker nu met die eerste sneeuw , veilig gevoel . Wel nog steeds vragen bij het verbruik, bij ritten op de snelweg aan 120 -130km/U zit ik al snel over de 9 L .Als ik op secundaire wegen blijf heb ik een verbruik van 8-8,5L . Bij al mijn vorige voertuigen was dat altijd net omgekeerd ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                              Na 5 weken en 3000 km nog steeds super tevreden, zeker nu met die eerste sneeuw , veilig gevoel . Wel nog steeds vragen bij het verbruik, bij ritten op de snelweg aan 120 -130km/U zit ik al snel over de 9 L .Als ik op secundaire wegen blijf heb ik een verbruik van 8-8,5L . Bij al mijn vorige voertuigen was dat altijd net omgekeerd ?
                              Mijn ervqring is dat bij volvo's (andere nieuwe auto's mogelijk ook) het verbruik merkbaar daalt na 8000km. Daarnaast heb ik al durven merken dat SUV's iets minder zuinig zijn op de snelweg. Op secundaire wegen zijn wagens altijd veel zuiniger (mijn verbruik is daar 30% lager als ik me kan inhouden om de slakken voor me niet in te halen).
                              Het zal me niet verwonderen als je verbruik nog minstens 1L daalt.

Comment

• ik heb mijn volvo xc60 d3 drive nu 2 weken, 1400 km waarvan de helft autoweg : gemiddeld dieselverbruik : 7,5 liter. Bij 120/130 is dat tussen 9 en 10 liter, bij 90 op autoweg rond 7 (maar bij die snelheid val ik in slaap), en 70 op gewestwegen (met adaptieve cruise control en in 5de versnelling)= verbruik 5 liter. Ook heel tevreden over Navteq gps, alleen vervelende stem.. Spijtig genoeg geen winterbanden genomen, maar dat komt nog wel.

Comment

• Gisteren de bestelling geplaatst....

Ik kon het niet laten, en dan toch voor de R-Design gegaan :

XC60 D3 Drive R-design
                                  Zwart
                                  Motion + Convenience pack
                                  Winter pack
                                  Family pack
                                  Getinte ruiten(niet origineel, mijn vrouw vindt die te donker)
                                  Panoramisch dak
                                  trekhaak

Moet ik de park assist camera en zilveren dakrails bijbestellen ? Wat denken jullie?

Ik heb enkel met de 2.4 drive gereden, dus ik hoop dat de D3 mij niet zal ontgoochelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ISO Bekijk Berichten
                                    Gisteren de bestelling geplaatst....

XC60 D3 Drive R-design
                                    Zwart
                                    Winter pack
                                    Family pack
                                    Panoramisch dak
                                    trekhaak

Moet ik de park assist camera en zilveren dakrails bijbestellen ? Wat denken jullie?

Ik heb enkel met de 2.4 drive gereden, dus ik hoop dat de D3 mij niet zal ontgoochelen.
                                    Als je het budget hebt zou ik ze allebei nemen.

D3 zal je zeker niet ontgoochelen

Comment

XC60 D3 Drive R-design
                                      Zwart
                                      Winter pack
                                      Family pack
                                      Panoramisch dak
                                      trekhaak

Vraag eens om een testrit met de D3, alleen dan kan je het weten.

Achteruitrijcamera is niet onmisbaar, maar wel leuk. Zilveren dakrails ogen wel mooier.

Comment

XC60 D3 Drive R-design
                                        Zwart
                                        Winter pack
                                        Family pack
                                        Panoramisch dak
                                        trekhaak

D3 motor is hele aangename motor; wel wat agressief in lage toeren waardoor je moet leren doseren maar je beklaagt het je zeker niet.

geartonic of manueel?wat park assist camera en zilveren dakrails betreft, da s eigen smaak en goesting.
                                        ikzelf ben heel tevreden over investering in safety pack en extra set winterbanden en velgen !!!
                                        NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                        S40 2.0D 136pk 2004
                                        S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                                          Vraag eens om een testrit met de D3, alleen dan kan je het weten.

Achteruitrijcamera is niet onmisbaar, maar wel leuk. Zilveren dakrails ogen wel mooier.
                                          Achteruitrijcamera is de beste optie die je op een XC60 kan nemen: zeer nuttig en zeer handig!

Comment

Working...
                                          X