Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn de velgen van de nieuwe S60/V60 eigenlijk uitwisselbaar met de XC60?

Comment

• NIeuwe XC60

Half januari zal ik mijn nieuwe XC60 op gaan halen
      voor de geïnteresseerde hieronder wat specificaties:
      - 2.0T
      - alle denkbare veiligheids items die te krijgen zijn
      - navigatie
      - DVD schermen in de hoofdsteunen
      - achteruit rij camera
      - klasse III alarm
      - bekleding: leer (creme)
      - voorstoelen verwarmd
      - voor en achteruit parkeer sensoren
      - telefoon
      - MP3 etc.
      - getinte ruiten achter
      etc. etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leon NL Bekijk Berichten
        - 2.0T
        - navigatie
        - achteruit rij camera
        - klasse III alarm
        - voorstoelen verwarmd
        - telefoon
        - MP3 etc.
        - getinte ruiten achter
        etc. etc.
        Klinkt supergoed, welke kleur vanbuiten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leon NL Bekijk Berichten
          - 2.0T
          - navigatie
          - achteruit rij camera
          - klasse III alarm
          - voorstoelen verwarmd
          - telefoon
          - MP3 etc.
          - getinte ruiten achter
          etc. etc.
          Nice, maar je hebt de xenons vergeten of zit die in de "etc." ?

Comment

• awd fwd

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Nice, maar je hebt de xenons vergeten of zit die in de "etc." ?

Hallo,

Mijn bestelling staat enkele pagina's terug, hebt u nagedacht over het feit van AWD of FWD ? Wij namen alles dat we wilden maar ik moet constant denken als er later geen spijt zal zijn over het nemen van de FWD ipv AWD. Ik kan nog wijzigingen aanbrengen.

Het rare is...

Iedereen hier zegt dat het zijn extra geld niet direct waard is als je ook winterbanden hebt maar iedereen die dus de AWD af raad heeft het wel genomen.
            Wat is uw mening hiervan ?

Mooie bestelling trouwens

Comment

• Ik heb geen ervaring met de FWD of AWD versie vd XC60. Mijn moeder rijdt met een X5 (4x4) met zomerbanden en ik moet zeggen dat dat hemels is om mee te rijden door de sneeuw. Vergeet winterbanden als je 4x4 hebt, in België volstaat dit. Als er veel sneeuw ligt; 4x4 haalt er u wel uit en alleen winterbanden (FWD of RWD) allicht niet. Natuurlijk op ijs is het altijd wel wat glijden he

Kweet wel niet hoe dat zit met die 4x4 daar bij de XC60
              Last edited by ; 26/12/2010, 17:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                Ik heb geen ervaring met de FWD of AWD versie vd XC60. Mijn moeder rijdt met een X5 (4x4) met zomerbanden en ik moet zeggen dat dat hemels is om mee te rijden door de sneeuw. Vergeet winterbanden als je 4x4 hebt, in België volstaat dit. Als er veel sneeuw ligt; 4x4 haalt er u wel uit en alleen winterbanden (FWD of RWD) allicht niet. Natuurlijk op ijs is het altijd wel wat glijden he

Kweet wel niet hoe dat zit met die 4x4 daar bij de XC60
                4x4 behoeft geen winterbanden?
                Wacht maar tot uwen voorligger met zijn winterbanden op zijn 2x4 plotseling stopt voor een obstakel....
                Uwen hartslag zal nog nooit zo snel geweest zijn!

Ik zeg altijd: rijd nooit sneller dan je kan remmen.
                Als je in de sneeuw rijdt met een 4x4, maar zonder winterbanden, dan rijd je ongetwijfeld sneller dan je remmen kan.

Comment

• de kleur is donker grijs, maar helaas zonder xenon.

Comment

• Ik heb AWD met winterbanden en niets zo zalig als door de sneeuw te baggeren. Ook be-ijsde heuvels
                    werden moeiteloos genomen terwijl mijn schoonzoon met V70 zijn wagen aan de kant moest laten staan.

Comment

• Ik twijfelde ook en heb toch maar AWD genomen

Ik ga mij later niet beklagen dat ik AWD ipv FWD heb genomen, omgekeerd mss wel dus het zekere voor het onzekere gepakt
                      Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
                      Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• XC60

Rij nu sedert 2 jaar met D5 AWD zomer & winterbanden. Vroeger nooit 4/4 gereden. Ik zou de awd niet meer willen missen. In de winter met winterbanden is het veiligheids gevoel enorm. De awd kleeft op de weg en wijkt nergens voor. Waar anderen fwd met doorslippende wielen niet verder geraken rij ik zonder probleem verder. Het lichte meerverbruik neem je er bij.

Comment

• Op mijn iPhone heb ik nu de yelo app van telenet geinstalleerd (digitale tv op iPhone)

zou je dit kunnen doorstreamen naar het sensus scherm ?
                          Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
                          Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• kost onerhoud

iemand enig idee wat kostprijs van een onderhoud is ? en om de hoeveel kilometer

mijn x3 2.0d betaal ik om de 30000 km een 290 euro hoe zit het bij volvo ?

Comment

• XC60

Onderhoud 30.000 kms of jaarlijks = 271 €

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rudyvk Bekijk Berichten
                                Onderhoud 30.000 kms of jaarlijks = 271 €
                                30000 km 239.00 €

Comment

• Onderhoudskosten zullen wel nog stijgen.

Mijn V50 zat voor de 60k beurt aan 450 euro. De XC60 is nog nooit op onderhoud geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door skarr Bekijk Berichten
                                    Op mijn iPhone heb ik nu de yelo app van telenet geinstalleerd (digitale tv op iPhone)

zou je dit kunnen doorstreamen naar het sensus scherm ?
                                    <ik vermoed van niet, de reden is dat er enkel muziek wordt doorgestreamd en geen beelden. Kan ook geen foto's of videobestanden afspelen vanuit mijn Ipod op het RTI-systeem. Via een omweg en USB functie?

Laat iets horen indien er wel mogelijkheden zijn, ik zoek er ook achter.

Grtz, Charlie

Comment

• Last edited by joodoo; 30/12/2010, 22:46.

Comment

• ik kan sinds de laatste update iOS 4.2 mijn muiek niet meer afspelen, kent iemand de oorzaak of nog beter, een oplossing ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                          4x4 behoeft geen winterbanden?
                                          Wacht maar tot uwen voorligger met zijn winterbanden op zijn 2x4 plotseling stopt voor een obstakel....
                                          Uwen hartslag zal nog nooit zo snel geweest zijn!

Ik zeg altijd: rijd nooit sneller dan je kan remmen.
                                          Als je in de sneeuw rijdt met een 4x4, maar zonder winterbanden, dan rijd je ongetwijfeld sneller dan je remmen kan.
                                          Dan moet je maar afstand houden, alsof je in de sneeuw of op een glad wegdek wat gaat bumperkleven?

En ik doel op het grotere voordeel van de 4x4 tov winterbanden. Winterbanden vind ik wat overrated, alsof je plots pakken meer grip hebt als er wat sneeuw ligt. Ja, ze bieden meer grip bij koude temperatuur, dat wel. Maar het probleem met rijden in de sneeuw ligt aan (onder andere) aan 2 dingen: weinig tot geen tractie bij het versnellen (optrekken) en weinig tot geen grip 'vinden' om te remmen. Een band heeft grip nodig om te remmen, een bocht te nemen en om te acceleren. De wielen blokkeren bij een te bruusk remmanoeuvre doordat de sneeuw geen grip biedt, of omdat je te snel optrekt enz... Deze problemen worden grotendeels of volledig verholpen door 4x4 en niet door winterbandjes te steken (specifieke sneeuwbanden is dan weer een ander verhaal). Waarmee ik ook niet wil zeggen dat winterbanden nutteloos zijn hé, maar het weegt gewoon niet op tegen een 4x4-systeem. 4x4 + winterbanden is dan nog beter uiteraard, maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig.

En geloof mij, mijn hartslag heeft wel al wat meer te verduren gehad
                                          Last edited by ; 31/12/2010, 00:03.

Comment

Working...
                                          X