Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mrcpwls Bekijk Berichten
    ik kan sinds de laatste update iOS 4.2 mijn muiek niet meer afspelen, kent iemand de oorzaak of nog beter, een oplossing ?
    Is een probleem van Apple.
    Volvo heeft al gevraagd bij Apple om het op te lossen, maar er is bij Apple blijkbaar geen haast bij.
    Wachten op iOS4.3 dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
      Dan moet je maar afstand houden, alsof je in de sneeuw of op een glad wegdek wat gaat bumperkleven?

En ik doel op het grotere voordeel van de 4x4 tov winterbanden. Winterbanden vind ik wat overrated, alsof je plots pakken meer grip hebt als er wat sneeuw ligt. Ja, ze bieden meer grip bij koude temperatuur, dat wel. Maar het probleem met rijden in de sneeuw ligt aan (onder andere) aan 2 dingen: weinig tot geen tractie bij het versnellen (optrekken) en weinig tot geen grip 'vinden' om te remmen. Een band heeft grip nodig om te remmen, een bocht te nemen en om te acceleren. De wielen blokkeren bij een te bruusk remmanoeuvre doordat de sneeuw geen grip biedt, of omdat je te snel optrekt enz... Deze problemen worden grotendeels of volledig verholpen door 4x4 en niet door winterbandjes te steken (specifieke sneeuwbanden is dan weer een ander verhaal). Waarmee ik ook niet wil zeggen dat winterbanden nutteloos zijn hé, maar het weegt gewoon niet op tegen een 4x4-systeem. 4x4 + winterbanden is dan nog beter uiteraard, maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig.

En geloof mij, mijn hartslag heeft wel al wat meer te verduren gehad
      Ja met Uw Maximum 4 jaar rijervaring zult ge al wa meegemaakt hebben

Comment

Dan moet je maar afstand houden, alsof je in de sneeuw of op een glad wegdek wat gaat bumperkleven?

En ik doel op het grotere voordeel van de 4x4 tov winterbanden. Winterbanden vind ik wat overrated, alsof je plots pakken meer grip hebt als er wat sneeuw ligt. Ja, ze bieden meer grip bij koude temperatuur, dat wel. Maar het probleem met rijden in de sneeuw ligt aan (onder andere) aan 2 dingen: weinig tot geen tractie bij het versnellen (optrekken) en weinig tot geen grip 'vinden' om te remmen. Een band heeft grip nodig om te remmen, een bocht te nemen en om te acceleren. De wielen blokkeren bij een te bruusk remmanoeuvre doordat de sneeuw geen grip biedt, of omdat je te snel optrekt enz... Deze problemen worden grotendeels of volledig verholpen door 4x4 en niet door winterbandjes te steken (specifieke sneeuwbanden is dan weer een ander verhaal). Waarmee ik ook niet wil zeggen dat winterbanden nutteloos zijn hé, maar het weegt gewoon niet op tegen een 4x4-systeem. 4x4 + winterbanden is dan nog beter uiteraard, maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig.

Dus een 4x4 op gewone straatbanden, zomerversie, zou meer grip hebben dan een gewone personenwagen op winterbanden, in de sneeuw ? Da's onzin. Het grootste verschil ga je merken bij het remmen, in het voordeel van de winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Dus een 4x4 op gewone straatbanden, zomerversie, zou meer grip hebben dan een gewone personenwagen op winterbanden, in de sneeuw ? Da's onzin. Het grootste verschil ga je merken bij het remmen, in het voordeel van de winterbanden.
          Dat is inderdaad onzin. Je bent veel beter af met een FWD en winterbanden dan een 4x4 op zomerbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Dat is inderdaad onzin. Je bent veel beter af met een FWD en winterbanden dan een 4x4 op zomerbanden.
            Inderdaad. Bovendien is het complete nonsense om de twee zaken met mekaar te gaan vergelijken. Vierwielaandrijving en een bepaald type band zijn hoegenaamd geen alternatieven voor mekaar. Het is immers niet zo dat vierwielaandrijving ontworpen is om de gebreken van een onaangepaste band op te vangen.

Comment

ALs je zo'n zever op een forum gaat neerpennen maak ik me serieuze bedenkingen over je rijkunsten/ervaringen... Jeugdig enthousiasme zeker

Comment

• 4x4 rijdt stabieler, maar als je gaat schuiven dan haal je hem ook niet terug ze.
                Ik rijdt op zomerbanden en ik geraak een steile helling omhoog op het gemak.

Comment

En toch is het weggedrag van mijn AWD met zomerbanden subliem zelfs bij
                  uitstappen in de Ardennen , dus voorlopig geen winterbanden nodig !

Comment

• Koop niet bij Heremans

Garage Heremans uit Heist-op-den-berg daar blijf je beter weg. Jammer voor de verkoper die echt zijn best deed, maar de eigenaar (Heremans) is een echte boer. Dan ben je vriendelijker geholpen bij Scancar Deurne. Het is maar dat je het weet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cognac Bekijk Berichten
                      Garage Heremans uit Heist-op-den-berg daar blijf je beter weg. Jammer voor de verkoper die echt zijn best deed, maar de eigenaar (Heremans) is een echte boer. Dan ben je vriendelijker geholpen bij Scancar Deurne. Het is maar dat je het weet.
                      Proficiat als dit je eerste post is op dit forum!
                      Verkoop je onzin op een ander.
                      Mensen blameren zonder kans op wederwoord, daar dient dit forum niet voor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                        4x4 rijdt stabieler, maar als je gaat schuiven dan haal je hem ook niet terug ze.
                        juist, met deze nuance : als je onverwacht gaat schuiven, dan is het in de meeste gevallen te laat om nog iets te ondernemen, op een fraktie van een second is de wagen al buiten controle voor een gewone mens
                        tel de paniek mee, en zelfs al wat je zou weten dat je moet doen komt ook niet meer aan bod
                        ik dit waar met alle wagens
                        het groot verschil is dat je 4x4x je minder vlug gaat verraden, maar als je niet gek doet zal je (voorwielaandrijving) 2x4 ook veilig zijn

dezelfde vaststelling geldt in de vergelijking zomer/winterbanden, en de effekten (positief en negatief) cumuleren zich gewoon met deze van de aandrijving
                        trek je conclusies...

Comment

Kan je dit verder onderbouwen?

Voor zover ik mijn bezoek herinner aan deze garage was de verkoper heel behulpzaam (testrit + deskundige uitleg), klantvriendelijk en niet opdringerig.

Daarenboven heeft deze verdeler verschillende Customer Satisfaction Awards gekregen van Volvo Cars België, wat ten slotte de klantentevredenheid weerspiegelt.

Peeters B was ook heel tevreden van deze garage volgens dit draadje.

Jouw feiten/verhaal?

Comment

@joodoo, volledig akkoord.
                            @yannick007, grip vinden met 4x4 bij het remmen??? hoe doe de da???
                            @zouf, probeer eens winterbanden in combinatie met 4x4.

Besluit: FWD met winterbanden is beter dan AWD zonder onder winterse omstandigheden, maar AWD met winterbanden is een ideale combinatie.

Comment

• Video test Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                juist, met deze nuance : als je onverwacht gaat schuiven, dan is het in de meeste gevallen te laat om nog iets te ondernemen, op een fraktie van een second is de wagen al buiten controle voor een gewone mens
                                tel de paniek mee, en zelfs al wat je zou weten dat je moet doen komt ook niet meer aan bod
                                ik dit waar met alle wagens
                                het groot verschil is dat je 4x4x je minder vlug gaat verraden, maar als je niet gek doet zal je (voorwielaandrijving) 2x4 ook veilig zijn

dezelfde vaststelling geldt in de vergelijking zomer/winterbanden, en de effekten (positief en negatief) cumuleren zich gewoon met deze van de aandrijving
                                trek je conclusies...
                                Die handeling is een soort reflex dat je met de jaren leert of door te oefenen/spelen.

Comment

• Serieus teleurgesteld in Volvo, mijne wagen (D3 FWD R-Design) zou eerst half november worden geleverd, toen was het begin december, daarna was het eind december. Nu is de wagen er nog niet, terwijl in hun systeem leverdatum tussen 23 en 27 december 2010 staat. Al gebeld maar ze kunnen me niet meer zeggen, alleen dat ze verveeld zijn met de situatie en dat de wagen al een 3 weken klaar voor transport staat. Ze hebben er nu extra prioriteit aan gegeven, ben eens benieuwd!
                                  Nu ik ben ook heel verveelt hiermee en voorlopig zal dit de laatste Volvo worden!

Comment

• Ah, ik snap niet hoe je kunt zeggen dat dit je laatste Volvo zal worden... Levertijden zijn een probleem tegenwoordig, en bij alle merken en in alle sectoren. De economie trekt aan en da’s een logisch gevolg na de crisistijden die we achter de rug hebben. Akkoord dat wachten vervelend is maar na een weekje rondrijden in je nieuwe wagen is dit snel vergeten. Ik heb zelf bijna 5 maanden moeten wachten op m’n nieuwe wagen en dat was ook lang maar daar is nu eenmaal niet veel aan te doen. Mocht ik nu opnieuw een nieuwe wagen moeten bestellen dan zou ik opnieuw kunnen wachten, een andere wagen kopen dan je eigenlijk zou willen omdat je hem sneller zou hebben zou ik al helemaal niet snappen.

Comment

• het gaat me niet om de uitgestelde levertijden, wel om het feit dat die wagen daar nu al weken in Gent staat te niksen, de dealer doodleuk aan de leasing heeft doorgegeven dat de wagen er "is" en ik op dit moment dubbel aan het betalen ben (aanloopwagen - leasing).
                                      Kan ook aan de dealer liggen en zal ook een stuk frustratie zijn, maar ik ben op dit ogenblik toch redelijk kwaad. Ik snap ook niet dat de deailer voor de rest niks deftig van Volvo Belgium doorkrijgt wanneer de wagen er nu echt gaat zijn ( ze sturen de emailconversatie naar mij door)...
                                      Ik heb ook al gemerkt dat anderen die na mij besteld hebben (oa de facelift versie) deze auto wel al in hun bezit hebben en ik bv dan weer niet, dat snap ik dus ook niet echt goed...
                                      Last edited by illi4ever; 06/01/2011, 11:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                                        Serieus teleurgesteld in Volvo, mijne wagen (D3 FWD R-Design) zou eerst half november worden geleverd, toen was het begin december, daarna was het eind december. Nu is de wagen er nog niet, terwijl in hun systeem leverdatum tussen 23 en 27 december 2010 staat. Al gebeld maar ze kunnen me niet meer zeggen, alleen dat ze verveeld zijn met de situatie en dat de wagen al een 3 weken klaar voor transport staat. Ze hebben er nu extra prioriteit aan gegeven, ben eens benieuwd!
                                        Nu ik ben ook heel verveelt hiermee en voorlopig zal dit de laatste Volvo worden!
                                        Wij moesten een maand of drie wachten. In mei(begin) zou ie binnenkomen en ie was er al einde Maart. Dus de Mama was heel blij.
                                        De garage kan er ook niets aan doen dat de auto niet komt en door die feestdagen Is het normaal dat veel bestellingen achterop lopen.

Comment

De enige Volvo dealer waar ik al echt veel ellende van gezien heb is toch wel Scancar hoor.
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X