Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
    Pas op, de 2400cc is ofwel met enkele turbo of dubbele turbo.
    Welke 2400 met enkele turbo bedoel je dan ? een ouder model ?

In de huidige motorisatie zijn er bij mijn weten maar 2 dieselmodellen met 2400cc (D3 en D5 AWD) en die hebben alletwee twinturbo
    Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
    Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door skarr Bekijk Berichten
      Welke 2400 met enkele turbo bedoel je dan ? een ouder model ?

In de huidige motorisatie zijn er bij mijn weten maar 2 dieselmodellen met 2400cc (D3 en D5 AWD) en die hebben alletwee twinturbo
      Inderdaad je hebt gelijk. Er is een 2000cc (5cilinder) met enkele turbo en de 2400cc heeft altijd 2 turbo's (zowel de 163 als de 205 Pk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
        geen idee welke versie ik heb, maar flitspalen zitten er in alle geval in.
        Wil je eens checken welke versie je hebt ?

Mijn is
        Softwareversie: 0930
        Kaartversie: V 30.10.51

Of iemand anders die wel flitspalen heeft
        Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• In het nieuwe 'Sensus' systeem (met het nieuwe display) zit jammer genoeg geen detectie van flitspalen.
          nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door skarr Bekijk Berichten
            Wil je eens checken welke versie je hebt ?

Mijn is
            Softwareversie: 0930
            Kaartversie: V 30.10.51

Of iemand anders die wel flitspalen heeft
            zal deze middag eens kijken, ik heb dus wel het oude systeem, met de 2 schermen (1 voor gps, 1 voor radio / menu /...)

Comment

zal deze middag eens kijken, ik heb dus wel het oude systeem, met de 2 schermen (1 voor gps, 1 voor radio / menu /...)
              Dat is dus geen Sensus, op dat oude systeem zitten wel flitspalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                Dat is dus geen Sensus, op dat oude systeem zitten wel flitspalen.
                ja weet ik, maar ik ging ervan uit dat Skarr ook het oude systeem heeft...
                waar kan je die versie info trouwens vinden? heb net even vliegensvlug gaan kijken, maar zo op het eerste zicht niks gevonden...

Comment

• SW-Versie: 0BC6
                  HW-Versie: 30630942 AA
                  SW-Gebied: EU
                  Kaart versie: 2010 ver.1 EU DISC-C

het oude systeem dus.

extra vraagje hierover: staat er op 1 van de cd's een andere stem voor Vlaams, ik kan enkel een vrouwenstem selecteren en volgens mij is dat een geïmporteerde Russische die het heeft ingesproken. In mijn V50 was er een mannenstem en die was wel deftig. Nu ben ik dus noodgedwongen naar een Hollands madammeke aan het luisteren...
                  Last edited by illi4ever; 16/02/2011, 09:05.

Comment

SW-Versie: 0BC6
                    HW-Versie: 30630942 AA
                    SW-Gebied: EU
                    Kaart versie: 2010 ver.1 EU DISC-C

het oude systeem dus.

extra vraagje hierover: staat er op 1 van de cd's een andere stem voor Vlaams, ik kan enkel een vrouwenstem selecteren en volgens mij is dat een geïmporteerde Russische die het heeft ingesproken. In mijn V50 was er een mannenstem en die was wel deftig. Nu ben ik dus noodgedwongen naar een Hollands madammeke aan het luisteren...
                    Helaas, dat vinden we allemaal zeer jammer...

Comment

• Deze week in Autogids (14feb 2011) een vergelijkende test tss X3, XC60, Freelander, Q5, GLK

Ik dacht vroeger dat Autogids een gerenommeerd vakblad was.... helaas... ik denk dat er iets misging in communicatie... zo is de XC60 die hier getest wordt de enige SUV zonder 4x4, waarbij er geklaagd wordt dat het vermogen moeilijker op de weg te krijgen is. Ook weegt de gebruiksonvriendelijke navigatie heel zwaar door in de besluitvorming... blijkbaar gaat het nog over XC60 model 2010 (met dvd's ipv HD) op de foto's zie je nog de radiobobbel op het dashboard dus.... geen (wel gebruiksvriendelijke) Sensus navigatie XC60 2011 ... raar???
                      De X3 geniet hier een beetje de voorkeur van de autojournalist... maar de prijs van het X3-testmodel bedraagt 42000 Euro en dan staat er onopvallend bij dat er nog voor 17.000 Euro opties aanwezig zijn !
                      Maar als je uiteindelijk alles vanuit het juiste oogpunt leest dan ben je overtuigd: de XC60 D3 heeft een lovenswaardige motor, kan uitpakken met de beste stoelen, mooie afwerkingskwaliteit en riante binnenruimte&koffer, een volledige uitrusting en verzorgde geluiddemping.
                      Last edited by ; 18/02/2011, 09:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertjeb Bekijk Berichten
                        (...)Ik dacht vroeger dat Autogids een gerenommeerd vakblad was(...)
                        Hahhahahahaha!! Nee hoor dat is het nooit geweest. De journalistieke waarde van Autogids is 0,0.

Comment

Deze week in Autogids (14feb 2011) een vergelijkende test tss X3, XC60, Freelander, Q5, GLK

Ik dacht vroeger dat Autogids een gerenommeerd vakblad was.... helaas... ik denk dat er iets misging in communicatie... zo is de XC60 die hier getest wordt de enige SUV zonder 4x4, waarbij er geklaag wordt dat het vermogen moeilijker op de weg te krijgen is. Ook weegt de gebruiksonvriendelijke navigatie heel zwaar door in de besluitvorming... blijkbaar gaat het nog over XC60 model 2010 (met dvd's ipv HD) op de foto's zie je nog de radiobobbel op het dashboard dus.... geen (wel gebruiksvriendelijke) Sensus navigatie XC60 2011 ... raar???
                          De X3 geniet hier een beetje de voorkeur van de autojournalist... maar de prijs van het X3-testmodel bedraagt 42000 Euro en dan staat er onopvallend bij dat er nog voor 17.000 Euro opties aanwezig zijn !
                          Maar als je uiteindelijk alles vanuit het juiste oogpunt leest dan ben je overtuigd: de XC60 D3 heeft een lovenswaardige motor, kan uitpakken met de beste stoelen, mooie afwerkingskwaliteit en riante binnenruimte&koffer, een volledige uitrusting en verzorgde geluiddemping.
                          Vermelden ze dat je de X3 niet meer kan krijgen in 2011?
                          Vermelden ze bovendien wat de beste keuze is als je meer dan 2 kinderen hebt?
                          I think not.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Hahhahahahaha!! Nee hoor dat is het nooit geweest. De journalistieke waarde van Autogids is 0,0.
                            Inderdaad, waarom is in de test de Volvo de einige met FWD en heeft de rest allemaal 4x4 en waarom een oud model gaan testen dat je niet meer kan krijgen?
                            En de Landrover op de tweede plaats laten eindigen... wie gelooft die mensen nog...

Comment

Inderdaad, waarom is in de test de Volvo de einige met FWD en heeft de rest allemaal 4x4 en waarom een oud model gaan testen dat je niet meer kan krijgen?
                              En de Landrover op de tweede plaats laten eindigen... wie gelooft die mensen nog...
                              Ja ik heb het deze morgen nog eens van kortbij bekeken... die eindscore, dat was een probleem geweest als ze het 'juiste', wel nog te verkrijgen model, genomen hadden.
                              Totaalscore is voor de X3 - 37 pt , Freelander - 35 pt , Q5 - 34 pt , GLK - 33.5 pt , XC60 - 32.5 pt !

Voor techniek krijgt de XC60 een 5, in de tekst hebben ze het dus enkel over de slechte navigatie. Hier hoort dus momenteel (model 2011) een 7 of 8 te staan.

Voor rijgedrag ook een 5, in de tekst staat :
                              'De XC60 pakt uit met een schokdemping die een goed comfort combineert met een uitstekende koetswerkondersteuning. Om van een getrouw en efficiënt weggedrag te genieten kun je niet om een 4Wd-variant heen en zo het overvloed aan koppel te kanaliseren.' Hier hoort dus een 7 of 8 te staan indien ze de 4Wd getest hadden.

Totaal zou dan 36.5 tot 38.5 pt geweest zijn ...

Maar ik denk dat ze dit wel beseffen maar niet mochten van BMW : in de allerlaatste zin van de uiteindelijke besluitvorming vjifkamp staat: De XC60 verdient ongetwijfeld beter, met een vierwielaangedreven versie hadden de zaken er beslist anders uitgezien....
                              Ook die 3 puntjes staan er op het einde, dus ik denk dat er iets scheelde of op hun lever lag

PS: vergeet ook niet de opties die op de X3 geïnstalleerd werden: 17.350 € ! Waaronder dus de optionele adaptieve schokdemping en actieve stuurbekrachtiging. Dat vermelden ze gelukkig wel: 'goed ophangingscomfort (tenminste met de adaptieve schokdemping, zoals ons testexemplaar)'
                              Last edited by ; 18/02/2011, 11:17.

Comment

• Mij niet gelaten, er rijden al genoeg XC60 rond
                                Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

(...) in de allerlaatste zin van de uiteindelijke besluitvorming vjifkamp staat: De XC60 verdient ongetwijfeld beter, met een vierwielaangedreven versie hadden de zaken er beslist anders uitgezien.(...)
                                  Vrij vertaald: Hadden wij geen appels met peren zitten te vergelijken dan zou de uitslag van deze test misschien WEL ergens op slaan.

Dat boekske is geen cent waard, leuk dat ze dat ook zelf toegeven.

Comment

• [quote=deleepa;4420740]Ik heb een gemiddeld verbruik van 9,2 liter/100km
                                    XC60 AWD D5 2.4 - 6000 km gereden

Ik gebruik telkens mijn "S" stand (Powershift) als ik de autostrade verlaat en heb een "sportieve" rijstijl.

Wat U " sportief "noemt !!!!!!!!
                                    Het is duidelijk te merken aan uw rijstijl dat U dagelijks door het Brussels wespennest flitst. Mochten er maar wat meer ervaren bestuurders zoals U rondrijden. Het fileleed zou vlug tot het verleden behoren. En tot ergernis van vele doet U dat aan het stuur van een Volvo een van de meest prestigieuze merken uit CHINA!

Comment

• Teveel van uw post geveegd hierboven

Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                                      Ik heb een gemiddeld verbruik van 9,2 liter/100km
                                      XC60 AWD D5 2.4 - 6000 km gereden
                                      1x per week heen/terug naar de kust via Expresweg (10 verkeerslichten op laatste 40 km)
                                      5x per week heen/terug naar Brussel (35km), 's morgens aan +/- 80 km/h en 's namiddags aan meer dan 120 km/h ;-)
                                      Ik gebruik telkens mijn "S" stand (Powershift) als ik de autostrade verlaat en heb een "sportieve" rijstijl.
                                      Ik ben dus tevreden met het verbruik én van de wagen ! (zelfs zonder sneeuwbanden)

Geachte heer deleepa gelieve mijn post hierboven te lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
                                        Wat U " sportief "noemt !!!!!!!!
                                        Het is duidelijk te merken aan uw rijstijl dat U dagelijks door het Brussels wespennest flitst. Mochten er maar wat meer ervaren bestuurders zoals U rondrijden. Het fileleed zou vlug tot het verleden behoren. En tot ergernis van vele doet U dat aan het stuur van een Volvo een van de meest prestigieuze merken uit CHINA!
                                        Wat voor een idioot komt zich hier nu weer belachelijk maken...

Comment

Wat voor een idioot komt zich hier nu weer belachelijk maken...
                                          loekendoe

Comment

Working...
                                          X