Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Wat voor een idioot komt zich hier nu weer belachelijk maken...
    ene met ne BMW 1... en dan mag ie nog afkomen "het is een 1 M whatever", willen maar niet kunnen noem ik dat
    dan liever een stijlvol SUV'tje van een Chinees merk
    Last edited by illi4ever; 21/02/2011, 16:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
      ene met ne BMW 1... en dan mag ie nog afkomen "het is een 1 M whatever", willen maar niet kunnen noem ik dat
      dan liever een stijlvol SUV'tje van een Chinees merk
      en " Made in Belgium ! " door bescheiden mensen

Comment

• Quote:
        En tot ergernis van vele doet U dat aan het stuur van een Volvo een van de meest prestigieuze merken uit CHINA! [/quote]

Mijn "Chinese" wagen (in België gemaakt, wij xc60 rijders geven tenminste werkgelegenheid in eigen land) heeft tenminste pinkers (= richtingaanwijzers) wat niet van BMW rijders kan gezegd worden !
        Last edited by ; 22/02/2011, 10:37.

Comment

• Mijn "Chinese" wagen (in België gemaakt, wij xc60 rijders geven tenminste werkgelegenheid in eigen land) heeft tenminste pinkers (= richtingaanwijzers) wat niet van BMW rijders kan gezegd worden ![/quote]

hela , we hebben zowel een xc60 als een bmw , en ik vind me niet terug in uw mening hoor .
          Ik zie hier in de streek ook clowns rijden met een volvo hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
            Quote:
            En tot ergernis van vele doet U dat aan het stuur van een Volvo een van de meest prestigieuze merken uit CHINA!

Mijn "Chinese" wagen (in België gemaakt, wij xc60 rijders geven tenminste werkgelegenheid in eigen land) heeft tenminste pinkers (= richtingaanwijzers) wat niet van BMW rijders kan gezegd worden ![/quote]

Geachte heer deleepa, hierin moet ik U bijtreden BMW RIJDERS hebben inderdaad GEEN en ik herhaal GEEN "PINKERS" ( uw eigen woord is hier gemakkelijkshalve terug gebruikt ) . Het is namelijk zo, elke BMW RIJDER wordt zonder geboren en het is mischien
            daarom dat wij op latere leeftijd er ook het nut niet meer van inzien.
            Verder wens ik U nog een prettige avond en geniet U van mijn oprechte bewondering inzake werkverschaffing en uitmuntende rijcapaciteiten.

Comment

• Ik zie hier in de streek ook clowns rijden met een volvo hoor[/quote]

@ctweetje uit Brugge: Clowns .... Stijnen ??? Sorry, nu ga ik off topic, maar ik kon het niet laten.
              Last edited by ; 23/02/2011, 13:25.

Comment

• @deleepa: Oeps! U hebt daarjuist een héél gevoelige snaar geraakt. This could get nasty!
                vanwege hij die U nog steeds op een pied-de-stalleke plaatst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe
                  Geachte heer deleepa, hierin moet ik U bijtreden BMW RIJDERS hebben inderdaad GEEN en ik herhaal GEEN "PINKERS" ( uw eigen woord is hier gemakkelijkshalve terug gebruikt ) . Het is namelijk zo, elke BMW RIJDER wordt zonder geboren en het is mischien
                  daarom dat wij op latere leeftijd er ook het nut niet meer van inzien.
                  Verder wens ik U nog een prettige avond en geniet U van mijn oprechte bewondering inzake werkverschaffing en uitmuntende rijcapaciteiten.

Even ernstig blijven.
                  De XC60 is een Zweeds ontwerp en volledig in Gent gemaakt. Daar zit niets chinees aan.
                  Maar misschien moet u het label van uw onderbroek eens checken, ik denk dat daar veel meer chinees aan is dan aan een XC60.
                  En als u echt denkt dat dit autoforum dient om de arrogante oetlul uit te hangen dan kan u dat beter ergens anders gaan doen.
                  Last edited by joodoo; 22/02/2011, 21:02.

Comment

• en ik die dacht hier iets zinnigs te lezen over d eXC60, amai, wat een ontgoocheling ...

Comment

• Comment

• Mooie foto's met HDR effect..

Comment

• Oliepeil

Kan iemant me helpen ? Hoe kan ik op een gemakkelijke manier mijn oliepeil nakijken. Ik verklaar me nader: ik heb sinds oktober 2010 een xc60 model 2011 (nog met dubbele display ;-) maar in de handleiding staat dat er zich een oliepeilstok bevind onder de motorkap bovenaan op motorblok, wat echter niet waar is. Ik heb naar de garage gebeld en die vertelden me dat de oliepeilstok op een "voor de klant" zeer moeilijk bereikbare plaats staat en dat ik mijn oliepeil moet nakijken via mijn dashboard: contact opzetten, al de lichtjes laten branden en dan met de "draaiknop op linkerhendel" aan het stuur een bericht laten verschijnen op mijn display "oliepeil". Dit is me al soms gelukt maar meestal na een paar seconden krijg ik de melding "op rempedaal duwen om te starten" (of zoiets). Kent iemand een goede en altijd lukkende methode om mijn oliepeil na te kijken ? (in de handleiding staat er zelfs geen melding van deze elektronische oliecheck). Dank bij voorbaat.

Comment

Kan iemant me helpen ? Hoe kan ik op een gemakkelijke manier mijn oliepeil nakijken. Ik verklaar me nader: ik heb sinds oktober 2010 een xc60 model 2011 (nog met dubbele display ;-) maar in de handleiding staat dat er zich een oliepeilstok bevind onder de motorkap bovenaan op motorblok, wat echter niet waar is. Ik heb naar de garage gebeld en die vertelden me dat de oliepeilstok op een "voor de klant" zeer moeilijk bereikbare plaats staat en dat ik mijn oliepeil moet nakijken via mijn dashboard: contact opzetten, al de lichtjes laten branden en dan met de "draaiknop op linkerhendel" aan het stuur een bericht laten verschijnen op mijn display "oliepeil". Dit is me al soms gelukt maar meestal na een paar seconden krijg ik de melding "op rempedaal duwen om te starten" (of zoiets). Kent iemand een goede en altijd lukkende methode om mijn oliepeil na te kijken ? (in de handleiding staat er zelfs geen melding van deze elektronische oliecheck). Dank bij voorbaat.
                            Staat wel ergens in de handleiding, zo heb ik het toch gevonden.
                            Manueel nazicht is ook mogelijk , met een lange arm achter frontrooster, heel
                            beneden staat zo een kleine oliepeilstok , best niet proberen met propere kledij .

Comment

Uw dealer weet daar alles over. het is zelfs zo dat je een nieuwe handleiding zal krijgen waarin dit uitgelegd staat. Misschien hen eens contacteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                beneden staat zo een kleine oliepeilstok , best niet proberen met propere kledij .
                                @ Zouf: Daarom dat ik ook zei in mijn vraagje dat hij op een moeilijk bereikbare plaats staat. En ik heb maar een korte arm. ;-)
                                @Joodoo: in mijn handleiding staat nog steeds dat er een peilstok is bovenaan het motorblok (als ik het zo kan uitdrukken) maar ik zal je raad opvolgen en een nieuwe handleiding (2011) vragen want ik denk dat ik een handlaiding heb van model 2010.

Bedankt alvast aan beide voor het vlugge antwoord !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                  @ Zouf: Daarom dat ik ook zei in mijn vraagje dat hij op een moeilijk bereikbare plaats staat .. en ik heb maar een korte arm
                                  @Joodoo: in mijn handleiding staat nog steeds dat er een peilstok is bovenaan het motorblok (als ik het zo kan uitdrukken) maar ik zal je raad opvolgen en een nieuwe handleiding (2011) vragen want ik denk dat ik een handlaiding heb van model 2010.

Comment

• OUPS dubbel gepost, sorry !

Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                    @ Zouf: Daarom dat ik ook zei in mijn vraagje dat hij op een moeilijk bereikbare plaats staat .. en ik heb maar een korte arm

Comment

De oliepeilstok zit inderdaad onderaan het motorblok. Als je voor de wagen staat en naar het motorblok kijkt moet je onderaan kijken tussen de ventilator en het motorblok. De peilstok zit een 15-20 cm boven het carter (onderkant motorblok), is 10 tal cm lang en is grijs van kleur.

Hier dus:
                                      Last edited by ksirk; 25/02/2011, 01:52. Reden: Foto toegevoegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                        De oliepeilstok zit inderdaad onderaan het motorblok. Als je voor de wagen staat en naar het motorblok kijkt moet je onderaan kijken tussen de ventilator en het motorblok. De peilstok zit een 15-20 cm boven het carter (onderkant motorblok), is 10 tal cm lang en is grijs van kleur.

Hier dus:
                                        Een duidelijker antwoord kon ik niet krijgen ! Bedankt !
                                        Maar is er echt niemand die een trukje kent om het via je dashboard af te lezen ? Zoals ik al zei, contact opzetten, lichtjes branden en dan aan wieltje van linkerhendel draaien tot men de vermelding van "oliecheck" krijgt, maar dit lukt niet altijd. ;-( Of doe ik iets fout (tijdslimiet ?)

Comment

• De truc is: De startknop ingedrukt houden en tegelijk de draaiknop van de boordcomputer (links achter het stuur) naar boven te draaien.
                                          Je mag dus wel niet de koppeling/rem induwen want dan start je de motor.
                                          Normaal zou 1 draai naar boven genoeg zijn, maar soms lukt het mij ook pas na enkele keren draaien.

Comment

Working...
                                          X