Oorspronkelijk geplaatst door deleepa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door flemingbart Bekijk Berichtenik heb een xc60 besteld, maar ben nog aan het twijfelen voor het 'advanced safety pack', omdat het vaak als 'vervelend' wordt beschreven in recenties. Graag ervaringen van mensen die dit pack ook genomen hebben. Staat het voornamelijk aan, of is het zo vervelend dat je het meer afzet ? Of enkel op autostrade aan?
Graag jullie reacties
als je af en toe autostrade doet is het zeker een must !! het is zijn geld zeker waard !! wel beetje wennen aan de manier van rijden met adaptieve cruise control daar hij idd afstand houdt tot je voorligger en dan is het ietwat vervelend voor al die plakkers die net achter je rijden, maar ik trek me er niets van aan.
het is echt dat tikkeltje meer veiligheid op de weg....
wat vervelende biepers betreft, dat valt goed mee, het "collision warning" heeft mij al enkele keren net op tijd gewaarschuwd om niet in ene zijn gat te zitten doordat ik aan het staren was naar enig vrouwelijk schoon op de weg.....NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flemingbart Bekijk Berichtenik heb een xc60 besteld, maar ben nog aan het twijfelen voor het 'advanced safety pack', omdat het vaak als 'vervelend' wordt beschreven in recenties. Graag ervaringen van mensen die dit pack ook genomen hebben. Staat het voornamelijk aan, of is het zo vervelend dat je het meer afzet ? Of enkel op autostrade aan?
Graag jullie reacties
Comment
-
banden
Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
Mijn XC 60 R-Design wordt op 29 april in de garage geleverd. Welke merk banden worden er momenteel op gemonteerd?
Een 3 tal maanden geleden werden ze af fabriek met Pirelli banden geleverd, Pzerno nero.
Maar heb eens gezien en die komen niet echt mega goed uit de banden test. Of hebben jullie er andere ervaringen mee.
Of wordt er momenteel ander type/merk onder gezet...
Comment
-
Mijne die ik besteld heb , is bedrijfswagen....
D3 geartronic, R design, met Motion, Convience en Winterpack, ook de voorste sensoren erbij genomen en electrisch open dak.
maar als ik nu alles een beetje lees..... => :-( is de D# dan echt zo een zwakke motor??????? 163 pk en 400nm is toch niet zo slecht dacht ik...
Of moet ik toch niet teleurgesteld zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door first suv Bekijk BerichtenMijne die ik besteld heb , is bedrijfswagen....
D3 geartronic, R design, met Motion, Convience en Winterpack, ook de voorste sensoren erbij genomen en electrisch open dak.
maar als ik nu alles een beetje lees..... => :-( is de D# dan echt zo een zwakke motor??????? 163 pk en 400nm is toch niet zo slecht dacht ik...
Of moet ik toch niet teleurgesteld zijn?
denk er ook aan dat er zijn die met een d5 nog trager vooruit gaan dan sommige met een d3, ik bedoel een 163pk motor kun je ook "kweken" net als je een d5 lui kunt maken
succes met je mooie bestelling, ik heb hem nu 5dagen en ben supercontent ervan, enkel het rti vind ik wat achterhaald, mijn tomtom go300 was héél oud en die toonde reeds ronde punten, bij de rti zijn het gewone kruispunten en sommige gewijzigde wegen van 2 a 3j terug zijn daarop niet gewijzigd, jammer daarin mochten ze wat meer tijd gestoken hebben
al bij al zijn andere mogelijkheden ermee dan weer zeer goed bekeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten(...) ik bedoel een 163pk motor kun je ook "kweken" net als je een d5 lui kunt maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door first suv Bekijk Berichtenhallo,
Mijn XC 60 R-Design wordt op 29 april in de garage geleverd. Welke merk banden worden er momenteel op gemonteerd?
Een 3 tal maanden geleden werden ze af fabriek met Pirelli banden geleverd, Pzerno nero.
Maar heb eens gezien en die komen niet echt mega goed uit de banden test. Of hebben jullie er andere ervaringen mee.
Of wordt er momenteel ander type/merk onder gezet...
ik heb geen Michelin aandelen (ook geen andere...) maar deze zijn
- duurzaamrer (ook duurder...)
- aangenamer (zachter)
- steeds perfekt rond (weinig of geen balanceringsloodjes)
begin je met iets anders, dan ga je kampen (indien je later toch Michelins wilt) met de slijt- en wisselproblematiek (zeker indien 2x4) : voorstebanden volledig slijten ? permuteren op de slijtage gelijk te houden ? bestaat nog het model wanneer nieuwe banden nodig zijn ?;enz
al dat ellende bespaar je met meteen de banden die je echt wil (kan ook iets anders dan Michelin zijn, natuurlijk...) onder je nieuwe wagen te zetten; een eerlijke garagist zal dat begrijpen, en wat jij niet wenst kan hij gemakkelijk slijten aan iemand die niet even kieskeurig is
bv : ik heb winterbanden die ongebruikt maar 4 j "oud" waren bij de levering kordaa t (wel binnen de maand...) geweigerd, en de dag dat ik ze heb laten vervangen stond al een klant te wachten om de banden te overnemen die ik afkeurde...Last edited by guyugy; 21/03/2011, 17:05.
Comment
-
banden
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichtenik vind de d3 zwaar genoeg, kan natuurlijk altijd meer, ik kom van een audi a3 sportback 1.9tdi 105 pk, die ging ook al goed vooruit, je zult zien dat de smaken en verhalen op dit forum nogal uiteen kunnen lopen,
denk er ook aan dat er zijn die met een d5 nog trager vooruit gaan dan sommige met een d3, ik bedoel een 163pk motor kun je ook "kweken" net als je een d5 lui kunt maken
succes met je mooie bestelling, ik heb hem nu 5dagen en ben supercontent ervan, enkel het rti vind ik wat achterhaald, mijn tomtom go300 was héél oud en die toonde reeds ronde punten, bij de rti zijn het gewone kruispunten en sommige gewijzigde wegen van 2 a 3j terug zijn daarop niet gewijzigd, jammer daarin mochten ze wat meer tijd gestoken hebben
al bij al zijn andere mogelijkheden ermee dan weer zeer goed bekeken
welke bandenmerk staat er bij jou op gemonteerd, pirelli?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk BerichtenDat kan waar zijn, ik wou alleen maar zeggen dat de D5 meer vermogen heeft en men daarom geen "chip"rommel moet installeren. Wil je vermogen: koop je dan van in het begin een motor mét vermogen i.p.v. er daarna aan te "foefelen" en gun vadertje staat aan wat centjes, dan kunnen ze o.a. onze wegen beter onderhouden, want al diegene die hun motor "upgraden" nadien (niet enkel bij Volvo ) doen eigenlijk aan belastingontduiking. (wat niet wil zeggen dat ik een "engeltje ben hé)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door first suv Bekijk Berichtenhoi Yves 73,
welke bandenmerk staat er bij jou op gemonteerd, pirelli?
op de winterset via de garage pirelli
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenNee hoor. Dat is je reinste cafepraat.
ene van 65 met een d3 rijd of een jongere persoon, die motor inrijd
als ene van 65 met ene d5 overal 50 rijd ipv 70 en niet optrekt dan
kan ik u verzekeren dat mijne d3 motor toch meer geeft
het verschil van motor kun je natuurlijk niet gelijk krijgen maar mijne d3 ipv een d3 van iemand van 65 zal toch verschil geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichtendus jij bedoelt dan dat het geen verschil maakt of
ene van 65 met een d3 rijd of een jongere persoon, die motor inrijd
als ene van 65 met ene d5 overal 50 rijd ipv 70 en niet optrekt dan
kan ik u verzekeren dat mijne d3 motor toch meer geeft
het verschil van motor kun je natuurlijk niet gelijk krijgen maar mijne d3 ipv een d3 van iemand van 65 zal toch verschil geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichtendus jij bedoelt dan dat het geen verschil maakt of
ene van 65 met een d3 rijd of een jongere persoon, die motor inrijd
als ene van 65 met ene d5 overal 50 rijd ipv 70 en niet optrekt dan
kan ik u verzekeren dat mijne d3 motor toch meer geeft
het verschil van motor kun je natuurlijk niet gelijk krijgen maar mijne d3 ipv een d3 van iemand van 65 zal toch verschil geven
Ah ja Yves73, inderdaad een "jonge" chauffeur heeft zovéél méér ervaring als een "oudere", ik was dat echt vergeten. Ik reken mezelf (met mijn 57) dus bij de oudere, en inderdaad ik rij zoals een slak én heb absoluut geen ervaring, daarom heb ik me ook een D5 aangeschaft... om traag te rijden
Comment
-
[quote=yves73;4501119]gaat hem niet over ervaring ouwe, enkel over optrekken, (bedankt)
ik krijg hier iedereen tegen, (je zoekt het soms toch zelf wel)
was ook al zo omdat ik liever een niet originele velg zag ipv zoals iedereen
de originele, dan krijgt ge zo van die reactie mails he (je hebt er ook "velgen onder gezet van een hoog "Johny gehalte" !
Comment
-
[QUOTE=deleepa;4464310]OK, dank U, het gaat beter met alles onmiddellijk (tegelijkertijd) te doen en niet enkele seconden te wachten (nà oplichten van lichtjes) om aan het "wieltje" te draaien. Ik kreeg inderdaad 7 op 10 maal, na enkele seconden de melding om mijn rempedaal in te drukken (heb Geartronic)
Is er ook een trukje om de temperatuur van de motor te controleren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenEn dan moeten ze eens op onderhoud bij Volvo en wordt de auto aan de computer gehangen en dan begint de miserie.
Waarom is al die brol nodig? Koop u dan vanaf het begin de goede motor.
Ik kocht mijn wagen 2e hands en dan heb je niet te kiezen, toch zeker niet een jaar geleden.
En ik wil niet gaan chiptunen om meer vermogen te krijgen. het is een 2.4d 163 pk awd,
alleen valt het verbruik wat tegen en vroeg daarom of er nog mensen zijn die daar
ervaring mee hebben, meer niet;
Dus laat je domme opmerkingen maar achterwege
Comment
-
ik heb mijn XC90 destijds van 163 pk naar 225 gezet, verbruik was niet minder en dat was ook niet de bedoeling maar een stuk veiliger inhalen en opkomen autostrade ging veel vlotter...
in de bergen en vol geladen is 163pk veel te weinig...NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
Comment