Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Overdrijf toch niet, dat kan bij elk merk voorkomen.
    Kan zijn,maar je zou dat eerder verwachten van een Dacia of een whatever en niet van een Volvo.Kan mijns inziens niet dat je weken zoniet maanden moet wachten op een onderdeel.Je vindt verdorie makkelijker onderdelen voor een oldtimer van 40 jaar oud dan voor een nieuwe volvo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
      Overdrijf toch niet, dat kan bij elk merk voorkomen.
      Kerel, dit is mijn 5e volvo (4 vorige verplicht als lease auto op het werk) en het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Ik had nu toch wel verwacht dat je op een auto van meer dan 45K wel iets meer service zou krijgen dan een "we weten het niet meneer".

Bij een vorige auto deed ik mijn auto binnen voor onderhoud, ga 's avonds auto halen, vraag of er nog iets te melden was, neenee meneer, alles in orde. Dag erna telefoon, uw remmen zijn er, gelieve er dadelijk mee te komen en liefst niet te veel km's te rijden want ze kunnen barsten... Klacht neergelegd bij Volvo Belgium -> hun antwoord: t'is toch uiteindelijk opgelost...

Als je dat EN dit voorval service noemt van een merk dat zich tot de hogere klasse wil profileren, sjah, dan hebben wij een ander idee van service...

Ik ben trouwens zelfstandige en kan het me niet permitteren om tich keer die auto binnen te brengen, tijd te verliezen omdat zij het vertikken om te zeggen dat de herstelling (of het zoeken naar) langer dan 24 uur gaat duren, dan krijg ik een gratis vervangwagen, eerder niet (hun duidelijk gezegd) en ik vind niet dat ik moet afdokken voor een vervangwagen als het om een herstelling in garantie gaat, puur uit principe, het is niet mijn schuld dat de boel na 1,5 maand niet meer werkt...
      Last edited by illi4ever; 21/04/2011, 14:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
        Kerel, dit is mijn 5e volvo (4 vorige verplicht als lease auto op het werk) en het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Ik had nu toch wel verwacht dat je op een auto van meer dan 45K wel iets meer service zou krijgen dan een "we weten het niet meneer".

Bij een vorige auto deed ik mijn auto binnen voor onderhoud, ga 's avonds auto halen, vraag of er nog iets te melden was, neenee meneer, alles in orde. Dag erna telefoon, uw remmen zijn er, gelieve er dadelijk mee te komen en liefst niet te veel km's te rijden want ze kunnen barsten... Klacht neergelegd bij Volvo Belgium -> hun antwoord: t'is toch uiteindelijk opgelost...

Als je dat EN dit voorval service noemt van een merk dat zich tot de hogere klasse wil profileren, sjah, dan hebben wij een ander idee van service...

Ik ben trouwens zelfstandige en kan het me niet permitteren om tich keer die auto binnen te brengen, tijd te verliezen omdat zij het vertikken om te zeggen dat de herstelling (of het zoeken naar) langer dan 24 uur gaat duren, dan krijg ik een gratis vervangwagen, eerder niet (hun duidelijk gezegd) en ik vind niet dat ik moet afdokken voor een vervangwagen als het om een herstelling in garantie gaat, puur uit principe, het is niet mijn schuld dat de boel na 1,5 maand niet meer werkt...
        Je hebt wel gelijk als ik dit zo lees , maar dan begrijp ik niet waarom je nog een Volvo gekocht hebt.

Comment

• de reden waarom ik deze heb gekocht is omdat die van ons zat te zagen dat ze geen BMW 5 of X5 wou, anders had hij er niet gekomen en ja ik vind het ook wel een mooie auto hoor die ook wel heel leuk rijdt, maar mooie looks en leuk rijden is spijtig genoeg niet alles...
          En zoals ik zei, de vorige 4 waren leasewagens, die niet bij de dealer waren gekocht waar ik op onderhoud ging (ga), dus daar kan ik nog enigszins begrijpen dat ze zoiets hebben van: "nu moet ge ook niet afkomen". Maar als je dan zelf een wagen bestelt die een aardige duit kost, dan verwacht ik toch wel wat meer...
          Last edited by illi4ever; 25/04/2011, 16:54.

Comment

• bestaat er een snelheidsbegrenzer voor de Volvo XC60? Ik denk van niet. Mijn vorige wagens hadden die wel, en hebben me wel wat snelheidsovertredingen bespaard.
            Op 2 weken tijd hebben ze mijn Volvo 2 x gefotografeerd (met mobiele camera's, want de vaste weet ik staan). Ik weet dat ik een mooi wagen heb, maar heb toch niet graag dat de overheid daar veel foto's van neemt .en daar nog een prijskaartje opkleeft van meer dan 100 euro....(en wie zegt dat "oudere" chauffeurs -ik ben 62- "slakken" zijn?)

Comment

• leveringstermijn

Hey gasten,
              Ik bestel dit weekend m'n XC60, na paar weken vergelijken tussen de fab-4: x3, GLK, Q5....
              Twijfel nog of er AWD op komt. Bedankt voor al de info, ben zowat 2 uur aan het lezen geweest :-)
              Ik zag nog geen leveringstermijnen op het forum voor versie 2012, zijn er dan leveringsproblemen te verwachten ? Volgens garage zou mijn wagen binnenkomen begin juli, dus na 2 maand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NeverCMie Bekijk Berichten
                Hey gasten,
                Ik bestel dit weekend m'n XC60, na paar weken vergelijken tussen de fab-4: x3, GLK, Q5....
                Twijfel nog of er AWD op komt. Bedankt voor al de info, ben zowat 2 uur aan het lezen geweest :-)
                Ik zag nog geen leveringstermijnen op het forum voor versie 2012, zijn er dan leveringsproblemen te verwachten ? Volgens garage zou mijn wagen binnenkomen begin juli, dus na 2 maand.
                Je hoeft geen leveringsprobleem te verwachten. De leveringstermijn is normaal.
                Veel succes met de bestelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JOLU Bekijk Berichten
                  bestaat er een snelheidsbegrenzer voor de Volvo XC60? Ik denk van niet. Mijn vorige wagens hadden die wel, en hebben me wel wat snelheidsovertredingen bespaard.
                  Op 2 weken tijd hebben ze mijn Volvo 2 x gefotografeerd (met mobiele camera's, want de vaste weet ik staan). Ik weet dat ik een mooi wagen heb, maar heb toch niet graag dat de overheid daar veel foto's van neemt .en daar nog een prijskaartje opkleeft van meer dan 100 euro....(en wie zegt dat "oudere" chauffeurs -ik ben 62- "slakken" zijn?)
                  Ik ben 57 en ook geen "slak" (D5 AWD) dus ik heb mij een Coyote aangeschaft. Kost wel veel per maand maar... ik heb het geïnvesteerde geld al zeker 10 X terugverdiend (om dan nog niet van rijbewijs te spreken). De Coyote V2 past perfect in het "nisje" van de RTI ! (met bijgeleverde magneet)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                    Ik ben 57 en ook geen "slak" (D5 AWD) dus ik heb mij een Coyote aangeschaft. Kost wel veel per maand maar... ik heb het geïnvesteerde geld al zeker 10 X terugverdiend (om dan nog niet van rijbewijs te spreken). De Coyote V2 past perfect in het "nisje" van de RTI ! (met bijgeleverde magneet)
                    Nu het toch Senior - time is , ik ben 55 jaar en ook blij dat er zoiets is al cruise control Het ergste is die 70 km/h op de gewestwegen, dat is echt niet te doen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                      Nu het toch Senior - time is , ik ben 55 jaar en ook blij dat er zoiets is al cruise control Het ergste is die 70 km/h op de gewestwegen, dat is echt niet te doen .
                      Maar die "aktieve" cruisecontrol vind ik zooo vervelend dus ik duw toch een beetje bij en dan ....

Comment

• Tss, die jeugd van vroeger, he... Zooo ongeduldig

Comment

• Best wel interessante onderwerpen

Ondertussen ben ik dit forum al enkele weken aan het volgen. Na enkele jaren van de Duitse concullega's gebruik gemaakt te hebben, ga ik nu de overstap maken naar de XC60 (R-design, D5, black sapphire). Believe me, 't is spannend.
                          23 maart heb ik mijn bestelling geplaatst, levering tussen begin en mid juni...
                          Het was wel jammer dat je voor zo'n sportief model enkel de "Cratus"-velgen kon kiezen. Heeft er al iemand gehoord van de Nederlandse Volvovelgen.com? Die zijn er een stuk goedkoper dan dat je deze via de officiële concessie besteld... Maar zoals veel Belgen, wantrouw ik een beetje het internetshoppen...
                          Bedankt voor al jullie input tot dusver!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door succeed Bekijk Berichten
                            Ondertussen ben ik dit forum al enkele weken aan het volgen. Na enkele jaren van de Duitse concullega's gebruik gemaakt te hebben, ga ik nu de overstap maken naar de XC60 (R-design, D5, black sapphire). Believe me, 't is spannend.
                            Het was wel jammer dat je voor zo'n sportief model enkel de "Cratus"-velgen kon kiezen. Heeft er al iemand gehoord van de Nederlandse Volvovelgen.com? Die zijn er een stuk goedkoper dan dat je deze via de officiële concessie besteld... Maar zoals veel Belgen, wantrouw ik een beetje het internetshoppen...
                            Ja die site ook bekeken maar in wilde niet origineel blijven. Prijzen zijn oke,
                            ik koop veel online en betaal veel via paypal/visa daarvoor ben je verzekerd ook als je pakket achterblijft dus dat vertrouw ik volledig. Kunt u geen afspraak maken voor het ophale en monteren ervan. voor 1x een trip naar ginds moet dat wel kunnen vind ik.
                            Proficiat met uwe mooie bestelling.

Comment

Geen problemen te melden met volvovelgen.com hoor!
                              ik heb er een setje 17' wielen gekocht en een collega van me ook!

Comment

Zal je geen spijt van hebben!!! D5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                  Zal je geen spijt van hebben!!! D5
                                  Laat ons hopen, ik ben benieuwd naar die 215pk vooral, de testrit was nog met 205... maarja, de grootte is niet van belang, het is het koppel hé

Comment

• OK, Volvo schrapt dus de 2.0T motor uit zijn programma.
                                    Volgens Autoweek:

De 203 pk sterke 2,0-liter turbomotor is een kort genoegen geweest. Vorig jaar werd–ie gepresenteerd maar nu neemt Volvo er al weer afscheid van.

Volvo schrapt de 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 203 pk weer uit het programma. Vorig jaar deed die krachtbron zijn intrede, later kwamen de 180 pk sterke T4, een 1,6-liter turbo en en de 240 pk sterke T5, eveneens een 2,0-liter.
                                    Vorig jaar deed de motor zijn intrede en was hij leverbaar in de XC60, de V70 en S80 en zelfs in de nieuwe S60. Volgens de woordvoerster van Volvo is er ‘geen eenduidige’ reden waarom de 203 pk motor al weer zo vlug het veld ruimt. “Vooral bij de V70 en S80 vraagt de consument toch vooral naar de T4 en T5.”
                                    Het goede nieuws van deze wijziging in het programma is dat de T5 met 240 pk voortaan leverbaar is voor de zelfde prijs als de 2.0T die het met 200 pk deed.
                                    Onze XC60 2.0T zal dus een redelijk uniek stuk zijn op de Belgische wegen!
                                    Ik vind het trouwens een fantastische krachtbron, zeker i.c.m. de Powershift dubbele koppeling. Boterzacht, snel genoeg en vooral heeeeel stil. Pure luxe. Nodigt totaal niet uit tot snel rijden en overdreven accellereren.
                                    Rustig cruisen.

De T5 is trouwens niet in Belgie te krijgen (langs de officiele kanalen toch), dus kan je voortaan enkel kiezen voor een T6 en de diesels.

Comment

• Hoog tijd dat ze de T4 uitbrengen hier. Misschien niet meteen voor de XC60, maar toch. Kan je tenminste Powershift aankruisen.

Comment

• levering xc 60

na een tevreden Xc-60 testrit,onze huidige wagen verkocht en eentje besteld(26.02
                                        2011)D3,awd,R-design,elec silv,conv pack .......leveringstermijn eerst, einde mei,nu voorlopig tussen 11&17juni,

Gtz,

@Xc-60

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JOLU Bekijk Berichten
                                          bestaat er een snelheidsbegrenzer voor de Volvo XC60? Ik denk van niet. Mijn vorige wagens hadden die wel, en hebben me wel wat snelheidsovertredingen bespaard.
                                          gewoon de wet respecteren...dan zal je wel minder op de bon gaan"is wel het goedkoopste"

Comment

Working...
                                          X