Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door succeed Bekijk Berichten
    Laat ons hopen, ik ben benieuwd naar die 215pk vooral, de testrit was nog met 205... maarja, de grootte is niet van belang, het is het koppel hé
    Ik weet niet hoe de koppel is gestegen, maar het is gewoon een zalige motor die lekker smoot meegaat met het verkeer.

Comment

• Er wordt wel eens gesproken over Heico of Rica tuning om de dichtgeknepen D3 op niveau D5 te brengen, via een pure software update. Ik vraag me eigenlijk af, als die Volvo dealers toch bereid zijn dat te doen zo blijkt, waarom ze de D3 ECU niet gewoon kunnen "flashen" met de fakbrieks-D5 mapping? Of is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan?

Comment

• Ik krijg momenteel de melding 'Bespreek een tijd voor onderhoud' in het infoscherm, maar de wagen is nog maar net binnen geweest voor onderhoud (was idd beetje te vroeg). Iemand die weet hoe ik die melding kan resetten ? thx!

Comment

• Heb dit gevonden ondertussen :

Code:
          The trip odometer must have at least 0.1 mile on it or the light will not reset.
          Get in vehicle and do not push down on the brake pedal
          Put the key in the slot and push the starter button once
          Press and hold down the odometer reset button
          While doing this, push the starter button again and hold for 2 seconds
          Keep  the odometer reset button held in and watch the instrument cluster for  the general warning indicator (I) to illuminate. When this happens,  release the button.
          Turn the vehicle off then back on and verify the message is now out.

The only icon to be concerned about is the yellow/orange "I" icon in  the lower center of the gauge and it must flash three times. So, there
          En dat werkt perfect !
          Last edited by ; 19/05/2011, 09:43.

Comment

• kan je ons ook aangeven waar je deze uitleg gevonden hebt ?
            thx,

Comment

• Vorige week heb ik, na lang nadenken wat ik precies wou, dan toch een bon getekend voor een xc60.

Het wordt een black sapphire zwarte xc60 DrivE FWD Momentum met Motion Pack en getinte ruiten en afneembare trekhaak.
              Levering is voorzien voor 12 juli. Hopelijk lukt dit want we zouden er op 13 juli al mee op vakantie willen vertrekken met de caravan. Dan wordt het een leuk tripje om hem in te rijden.

T wordt wel een heel ander soort rijden. Onze vorige was een BMW 320D touring, dus toch wel een sportiever rijgedrag. K hoop dat ik t me niet beklaag.

Weet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
              Is dit juist een goede rodage of net slecht?

Comment

• Weet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
                Roderen hoeft tegenwoordig niet meer, toch oppassen de eerste 1000-1500 km. Ik zou zeker geen caravan trekken tijdens die periode !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HoGee Bekijk Berichten
                  Er wordt wel eens gesproken over Heico of Rica tuning om de dichtgeknepen D3 op niveau D5 te brengen, via een pure software update. Ik vraag me eigenlijk af, als die Volvo dealers toch bereid zijn dat te doen zo blijkt, waarom ze de D3 ECU niet gewoon kunnen "flashen" met de fakbrieks-D5 mapping? Of is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan?
                  In principe is tuning nog steeds niet toegelaten. Als je bij de garage vraagt om te tunen, zullen ze je auto naar rica of Heico brengen. Rica tuning is bar slecht, en Heico haalt er niet echt veel extra uit. Ga gewoon naar een goeie tuner die geen "tag" zet in de software, en met een beetje geluk zien ze niet eens dat hij getuned is.

Comment

• XC60

Deze week onze nieuwe XC60 ontvangen (D3 geartronic, summum, xenium, advanced safety pack, black sapphire metalic, select leder anthracite black/offblack, ...).

We vinden het heel raar en ook wel wat lelijk dat de omkadering aan de passagierskant van de automatisch zetel in een witte kleur is (dus waarop de knopjes zitten om de zetel te verplaatsen), terwijl het aan de bestuurderkant zwart is (zie foto's, sorry voor slechte kwaliteit). De garage/dealer kon er niet meteen op antwoorden waarom dit zo was, maar zij dat dat normaal is. Na aandringen zou hij het nu toch eens nakijken ??

Zijn er mensen met dezelfde configuratie. Is dit ook zo bij jullie, want ons lijkt dat niet normaal. Het zou logisch zijn dat dit links en rechts in hetzelfde kleur is, nl zwart gezien de zwarte binnenbekleding.
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      In principe is tuning nog steeds niet toegelaten. Als je bij de garage vraagt om te tunen, zullen ze je auto naar rica of Heico brengen. Rica tuning is bar slecht, en Heico haalt er niet echt veel extra uit. Ga gewoon naar een goeie tuner die geen "tag" zet in de software, en met een beetje geluk zien ze niet eens dat hij getuned is.
                      Blijkbaar serieus wat ervaring met RICA? bij mijn wagen werd dit 5 jaar geleden gedaan ( rica, door volvo garage ) en ondertussen nog steeds heel tevreden van! begin dit jaar werd de wagen op de rollen gezet omdat ik heel nieuwsgierig was naar het huidige PK aantal. resultaat: een mooi 199 pk. niet slecht toch voor een motor die er standaard 136 heeft?
                      In de garage zien ze dit ALTIJD
                      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flemingbart Bekijk Berichten
                        Deze week onze nieuwe XC60 ontvangen (D3 geartronic, summum, xenium, advanced safety pack, black sapphire metalic, select leder anthracite black/offblack, ...).

We vinden het heel raar en ook wel wat lelijk dat de omkadering aan de passagierskant van de automatisch zetel in een witte kleur is (dus waarop de knopjes zitten om de zetel te verplaatsen), terwijl het aan de bestuurderkant zwart is (zie foto's, sorry voor slechte kwaliteit). De garage/dealer kon er niet meteen op antwoorden waarom dit zo was, maar zij dat dat normaal is. Na aandringen zou hij het nu toch eens nakijken ??

Zijn er mensen met dezelfde configuratie. Is dit ook zo bij jullie, want ons lijkt dat niet normaal. Het zou logisch zijn dat dit links en rechts in hetzelfde kleur is, nl zwart gezien de zwarte binnenbekleding.
                        Dit is een fabrieksfout:
                        Melden bij de garage.

Comment

Ik heb ook een summum met leder black/black van oktober 2010 (model 2011) en bij mij zijn ze beide zwart, Dit ziet er inderdaad nogal raar uit om niet te zeggen lelijk ,aandringen bij de dealer want dit is volgens mij een montage fout, ,

Comment

Dat is vreemd. Ik heb dezelfde configuratie maar dan in een D5 R-design, maar heb zowel links als rechts zwart/grijs. Zou er even mee teruggaan naar de dealer! Verder, veel veilige en plezierige km's gewenst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Bij mijn dealer in Nederland heb ik mijn nieuwe XC60 D5 meteen laten tunen. Dit met behoud van de fabrieksgarantie. Aantal pk's nu: 245.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackice Bekijk Berichten
                                Weet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
                                Een kennis heeft net hetzelfde gedaan vorig jaar. Hij had de wagen nog maar duizend kilometer en direct ermee met de caravan aan de haak naar het zuiden van Frankrijk. In de garage zeiden ze dat dat geen probleem was. Motor moet er tegen kennen en is zelfs goed dat hij het eens 'lastig' heeft.
                                (opm: het was wel een 2.4 D3 awd.)

Comment

• Mensen,ik lees hier over tuning van een dichtgekepen D3 naar D5 niveau via softwaren.....Dat is onzin hé. De D3 motor in de XC60 heeft een cc van 2l met een korte slag terwijl de D5 in de XC60 altijd de 2.4l biturbo is. Dus van hardware een andere motor.
                                  De oude 2.4D 163pk biturbo kan je wel naar D5 niveau brengen maar die maar even geleverd.
                                  Een overzichtje van de diesels in de XC60 sinds zijn lancering om duidelijkheid te brengen.

Bij lancering:
                                  2.4D 163pk
                                  2.4D D5 185pk
                                  Deze motoren zijn gelijk aan de diesels van de XC90,dus met verstelbare wervelklepjes en single turbo

Motorische update:
                                  2.4D Biturbo 163pk (vervallen bij komst D3)
                                  2.4D Singleturbo 175pk Drivé FWD (vervallen bij komst D3)
                                  2.4D D5 Biturbo 205pk
                                  2.0D D3 Singleturbo 163pk
                                  2.0D D3 Singleturbo 163pk Drivé FWD
                                  Op de planning,upgrade D5 naar 215pk
                                  Als deze motoren kan je herkennen aan hun korte oliepeilstok het zwarte motorafdekplaat
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bart,

Dit is een fout van toeleveringsbedrijf Johnson Control te Assenede, uw garagist moet dat doorgeven naar volvo, ik kan dat weten want heb daar lange tijd gewerkt.
                                    Dit moet wel verscheidene controles doorlopen voor het bij u is dus mss fout hersteld op de parking te volvo.
                                    Last edited by ; 28/05/2011, 18:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Mensen,ik lees hier over tuning van een dichtgekepen D3 naar D5 niveau via softwaren.....Dat is onzin hé. De D3 motor in de XC60 heeft een cc van 2l met een korte slag terwijl de D5 in de XC60 altijd de 2.4l biturbo is. Dus van hardware een andere motor.
                                      De oude 2.4D 163pk biturbo kan je wel naar D5 niveau brengen maar die maar even geleverd.
                                      Een overzichtje van de diesels in de XC60 sinds zijn lancering om duidelijkheid te brengen.

Bij lancering:
                                      2.4D 163pk
                                      2.4D D5 185pk
                                      Deze motoren zijn gelijk aan de diesels van de XC90,dus met verstelbare wervelklepjes en single turbo

Motorische update:
                                      2.4D Biturbo 163pk (vervallen bij komst D3)
                                      2.4D Singleturbo 175pk Drivé FWD (vervallen bij komst D3)
                                      2.4D D5 Biturbo 205pk
                                      2.0D D3 Singleturbo 163pk
                                      2.0D D3 Singleturbo 163pk Drivé FWD
                                      Op de planning,upgrade D5 naar 215pk
                                      Als deze motoren kan je herkennen aan hun korte oliepeilstok het zwarte motorafdekplaat
                                      Fout, je vergeet de D3 AWD, die heeft weldegelijk de 2,4D biturbo. De D5 motor dus, maar dan begrensd op 163pk.

Comment

• Inderdaad deze ben ik vergeten,is nl de oude 2.4D Biturbo met zijn nieuwe naam
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Inderdaad deze ben ik vergeten,is nl de oude 2.4D Biturbo met zijn nieuwe naam
                                          Voor alle duidelijkheid: bedoel je dat de huidig te bestellen D3 2.4k cc Diesel beschikbaar op de AWD, motorisch verschillend is (andere onderdelen bvb, andere turbo bvb...) als de D5 2.4k cc Diesel beschikbaar in AWD en FWD? (De verschillende softwarematige sturing buiten beschouwing gelaten).

Graag snelle respons aub... ik moet maandag mijn bestelbon tekenen...

Comment

Working...
                                          X