Oorspronkelijk geplaatst door succeed
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Er wordt wel eens gesproken over Heico of Rica tuning om de dichtgeknepen D3 op niveau D5 te brengen, via een pure software update. Ik vraag me eigenlijk af, als die Volvo dealers toch bereid zijn dat te doen zo blijkt, waarom ze de D3 ECU niet gewoon kunnen "flashen" met de fakbrieks-D5 mapping? Of is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan?
Comment
-
Heb dit gevonden ondertussen :
Code:The trip odometer must have at least 0.1 mile on it or the light will not reset. Get in vehicle and do not push down on the brake pedal Put the key in the slot and push the starter button once Press and hold down the odometer reset button While doing this, push the starter button again and hold for 2 seconds Keep the odometer reset button held in and watch the instrument cluster for the general warning indicator (I) to illuminate. When this happens, release the button. Turn the vehicle off then back on and verify the message is now out. The only icon to be concerned about is the yellow/orange "I" icon in the lower center of the gauge and it must flash three times. So, there
Comment
-
Vorige week heb ik, na lang nadenken wat ik precies wou, dan toch een bon getekend voor een xc60.
Het wordt een black sapphire zwarte xc60 DrivE FWD Momentum met Motion Pack en getinte ruiten en afneembare trekhaak.
Levering is voorzien voor 12 juli. Hopelijk lukt dit want we zouden er op 13 juli al mee op vakantie willen vertrekken met de caravan. Dan wordt het een leuk tripje om hem in te rijden.
T wordt wel een heel ander soort rijden. Onze vorige was een BMW 320D touring, dus toch wel een sportiever rijgedrag. K hoop dat ik t me niet beklaag.
Weet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
Is dit juist een goede rodage of net slecht?
Comment
-
Weet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HoGee Bekijk BerichtenEr wordt wel eens gesproken over Heico of Rica tuning om de dichtgeknepen D3 op niveau D5 te brengen, via een pure software update. Ik vraag me eigenlijk af, als die Volvo dealers toch bereid zijn dat te doen zo blijkt, waarom ze de D3 ECU niet gewoon kunnen "flashen" met de fakbrieks-D5 mapping? Of is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan?
Comment
-
XC60
Deze week onze nieuwe XC60 ontvangen (D3 geartronic, summum, xenium, advanced safety pack, black sapphire metalic, select leder anthracite black/offblack, ...).
We vinden het heel raar en ook wel wat lelijk dat de omkadering aan de passagierskant van de automatisch zetel in een witte kleur is (dus waarop de knopjes zitten om de zetel te verplaatsen), terwijl het aan de bestuurderkant zwart is (zie foto's, sorry voor slechte kwaliteit). De garage/dealer kon er niet meteen op antwoorden waarom dit zo was, maar zij dat dat normaal is. Na aandringen zou hij het nu toch eens nakijken ??
Zijn er mensen met dezelfde configuratie. Is dit ook zo bij jullie, want ons lijkt dat niet normaal. Het zou logisch zijn dat dit links en rechts in hetzelfde kleur is, nl zwart gezien de zwarte binnenbekleding.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIn principe is tuning nog steeds niet toegelaten. Als je bij de garage vraagt om te tunen, zullen ze je auto naar rica of Heico brengen. Rica tuning is bar slecht, en Heico haalt er niet echt veel extra uit. Ga gewoon naar een goeie tuner die geen "tag" zet in de software, en met een beetje geluk zien ze niet eens dat hij getuned is.
In de garage zien ze dit ALTIJDMercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flemingbart Bekijk BerichtenDeze week onze nieuwe XC60 ontvangen (D3 geartronic, summum, xenium, advanced safety pack, black sapphire metalic, select leder anthracite black/offblack, ...).
We vinden het heel raar en ook wel wat lelijk dat de omkadering aan de passagierskant van de automatisch zetel in een witte kleur is (dus waarop de knopjes zitten om de zetel te verplaatsen), terwijl het aan de bestuurderkant zwart is (zie foto's, sorry voor slechte kwaliteit). De garage/dealer kon er niet meteen op antwoorden waarom dit zo was, maar zij dat dat normaal is. Na aandringen zou hij het nu toch eens nakijken ??
Zijn er mensen met dezelfde configuratie. Is dit ook zo bij jullie, want ons lijkt dat niet normaal. Het zou logisch zijn dat dit links en rechts in hetzelfde kleur is, nl zwart gezien de zwarte binnenbekleding.
Melden bij de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flemingbart Bekijk BerichtenDeze week onze nieuwe XC60 ontvangen (D3 geartronic, summum, xenium, advanced safety pack, black sapphire metalic, select leder anthracite black/offblack, ...).
Zijn er mensen met dezelfde configuratie. Is dit ook zo bij jullie, want ons lijkt dat niet normaal. Het zou logisch zijn dat dit links en rechts in hetzelfde kleur is, nl zwart gezien de zwarte binnenbekleding.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIn principe is tuning nog steeds niet toegelaten. Als je bij de garage vraagt om te tunen, zullen ze je auto naar rica of Heico brengen. Rica tuning is bar slecht, en Heico haalt er niet echt veel extra uit. Ga gewoon naar een goeie tuner die geen "tag" zet in de software, en met een beetje geluk zien ze niet eens dat hij getuned is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackice Bekijk BerichtenWeet er trouwens iemand of het een goed idee is om vanaf km 1 het inrijden te laten gebeuren op een lange reis (1500km enkel) met een caravan aan de haak?
(opm: het was wel een 2.4 D3 awd.)
Comment
-
Mensen,ik lees hier over tuning van een dichtgekepen D3 naar D5 niveau via softwaren.....Dat is onzin hé. De D3 motor in de XC60 heeft een cc van 2l met een korte slag terwijl de D5 in de XC60 altijd de 2.4l biturbo is. Dus van hardware een andere motor.
De oude 2.4D 163pk biturbo kan je wel naar D5 niveau brengen maar die maar even geleverd.
Een overzichtje van de diesels in de XC60 sinds zijn lancering om duidelijkheid te brengen.
Bij lancering:
2.4D 163pk
2.4D D5 185pk
Deze motoren zijn gelijk aan de diesels van de XC90,dus met verstelbare wervelklepjes en single turbo
Motorische update:
2.4D Biturbo 163pk (vervallen bij komst D3)
2.4D Singleturbo 175pk Drivé FWD (vervallen bij komst D3)
2.4D D5 Biturbo 205pk
2.0D D3 Singleturbo 163pk
2.0D D3 Singleturbo 163pk Drivé FWD
Op de planning,upgrade D5 naar 215pk
Als deze motoren kan je herkennen aan hun korte oliepeilstok het zwarte motorafdekplaatBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Dit is een fout van toeleveringsbedrijf Johnson Control te Assenede, uw garagist moet dat doorgeven naar volvo, ik kan dat weten want heb daar lange tijd gewerkt.
Dit moet wel verscheidene controles doorlopen voor het bij u is dus mss fout hersteld op de parking te volvo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenMensen,ik lees hier over tuning van een dichtgekepen D3 naar D5 niveau via softwaren.....Dat is onzin hé. De D3 motor in de XC60 heeft een cc van 2l met een korte slag terwijl de D5 in de XC60 altijd de 2.4l biturbo is. Dus van hardware een andere motor.
De oude 2.4D 163pk biturbo kan je wel naar D5 niveau brengen maar die maar even geleverd.
Een overzichtje van de diesels in de XC60 sinds zijn lancering om duidelijkheid te brengen.
Bij lancering:
2.4D 163pk
2.4D D5 185pk
Deze motoren zijn gelijk aan de diesels van de XC90,dus met verstelbare wervelklepjes en single turbo
Motorische update:
2.4D Biturbo 163pk (vervallen bij komst D3)
2.4D Singleturbo 175pk Drivé FWD (vervallen bij komst D3)
2.4D D5 Biturbo 205pk
2.0D D3 Singleturbo 163pk
2.0D D3 Singleturbo 163pk Drivé FWD
Op de planning,upgrade D5 naar 215pk
Als deze motoren kan je herkennen aan hun korte oliepeilstok het zwarte motorafdekplaat
Comment
-
Inderdaad deze ben ik vergeten,is nl de oude 2.4D Biturbo met zijn nieuwe naamBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenInderdaad deze ben ik vergeten,is nl de oude 2.4D Biturbo met zijn nieuwe naam
Graag snelle respons aub... ik moet maandag mijn bestelbon tekenen...
Comment
Comment