Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In het geval van AWD is de motorblok gelijk,echter heb je een andere sturing voor de turbo's en een iets verschillend inlaattraject.
    Als ik jou wast zou ik voor de D5 AWD gaan. Dat is echt een sublieme wagen om in te rijden. Neem in geen geval een FWD versie,dan neem je veel beter een V60
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Dankjewel MRJ voor je snelle en preciese berichtgeving. De FWD versie nemen we zowieso niet. Momenteel zijn we van oordeel om de D3 AWD te nemen (precies omdat het hetzelfde motorbok is) en ik (itt iemands eerdere posts) wel goede ervaring heb gehad met de RICA chiptuning. (by the way op de rica.nl website wordt de D3 AWD net als de D5 AWD tot exact dezelfde specificaties getuned - hetgeen me deed vermoeden dat er weinig technische verschillen waren tussen beide motoren). Ze hebben nu zelf een RICA eco tune. Iets minder pk hoog in de toeren, maar meer koppel bij zeer lage toeren (1650rpm), en alhoewel ik graag sportief rijd, zitten we toch eigenlijk het meeste van de tijd in 6 aan 120/130 bij relatief lage toeren. Maar ik wijk af. De D5 kost me 5.000 EUR inschrijving, en ik wil dit gewoon niet betalen.

Comment

• -offtopic-
        zeg MRJ, je schijnt wel één en ander te kennen van Volvo's. Bestaat er enige kans dat de 2.400cc biturbo ook in de C70 uitkomt?

Comment

• Vrijdag onze Xc afgehaald MY2012,zoals ik al eerder zei mooie wagen zoals we hem hebben samengesteld.Rijd vlot....zelfs te vlot voor de Belgische verkeers wetgeving.Moet het echt nog vlugger gaan neem ik de moto.
          De broers met hun respectievelijke X5,ML en Cayenne waren allen positief verrast door het geen wat Volvo heeft geproduceerd.

@LWheel-Greetz
          Last edited by ; 01/06/2011, 23:35.

Comment

• Voor optimalisatie van uw volvo motor kan je eventueel ook eens kijken bij polestar, zweedse firma die de c30 een upgrade gegeven hebben, zal wel een tripje naar holland worden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopie@Xc Bekijk Berichten
              Vrijdag onze Xc afgehaald MY2012,zoals ik al eerder zei mooie wagen zoals we hem hebben samengesteld.Rijd vlot....zelfs te vlot voor de Belgische verkeers wetgeving.Moet het echt nog vlugger gaan neem ik de moto.
              De broers met hun respectievelijke X5,ML en Cayenne waren allen positief verrast door het geen wat Volvo heeft geproduceerd.

@LWheel-Greetz
              Proficiat ermee!
              Allez, dus Volvo werkt sneller dan voorzien als je je wagen 14 dagen eerder krijgt.
              K hoop dat dit voor ons ook het geval is. Wij zouden de onze krijgen de dag voor we op vakantie vertrekken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                In het geval van AWD is de motorblok gelijk,echter heb je een andere sturing voor de turbo's en een iets verschillend inlaattraject.
                Als ik jou wast zou ik voor de D5 AWD gaan. Dat is echt een sublieme wagen om in te rijden. Neem in geen geval een FWD versie,dan neem je veel beter een V60

Beste MRJ, zonet de bevestiging gehad van volvo zelf. De D3 2.0 is het nieuwe 5 cyl blok met kleinere turbo. De D3 2.4 AWD is het oude 5 cyl blok, herwerkt naar 215 biturbo, software matig afgeknepen. Dus nogmaals dank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dikkepei315 Bekijk Berichten
                  Maar ik wijk af. De D5 kost me 5.000 EUR inschrijving, en ik wil dit gewoon niet betalen.
                  "Maar ik wil niet betalen" en dan maar klagen dat de wegeninfrastructuur er erbarmelijk bijlicht. Als iedereen zo redeneerd krijgt de staat geen geld binnen, als je meer PK's wil, koop dan gewoon een D5 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                    "Maar ik wil niet betalen" en dan maar klagen dat de wegeninfrastructuur er erbarmelijk bijlicht. Als iedereen zo redeneerd krijgt de staat geen geld binnen, als je meer PK's wil, koop dan gewoon een D5 !
                    Heb je de berekening al eens gemaakt wat ze uitgeven aan wegen en hoeveel dit per voertuig is?

Comment

• Kan iemand zeggen als de S60/V60 Ixion velgen ook op de Xc60 passen ? Ik ken namelijk niks van ET waardes en dergelijke af..... Volgens mij zouden die op een xc60 ook schitterend staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackice Bekijk Berichten
                        Proficiat ermee!
                        Allez, dus Volvo werkt sneller dan voorzien als je je wagen 14 dagen eerder krijgt.
                        K hoop dat dit voor ons ook het geval is. Wij zouden de onze krijgen de dag voor we op vakantie vertrekken...
                        Tiens, hebben nog mensen dit voorgehad dat de levering vervroegd is? Mijn bestelling is doorgegaan op 23/03 en ben nog steeds aan het wachten. De garage zegt dat de wagen pas 24/06 zou toekomen...

Comment

• Van bij de bestelling eind februari werd levering voorzien tegen einde mei,begin mei wist men me te zeggen dat het een 2 tal weken later zou worden.Toch kwamen de papieren bij dealer toe op vrijdag 20.05 ,wagen(+ plaat) dinsdag 24.05 en donderdag namiddag 26.05 konden we hem gaan afhalen!!!
                          In ons geval was hun planning 100% correct !

@LWheel-Greetz

.

Comment

• In tegenstelling tot wat een paar pagina's geleden vermeld werd, hoorde ik gisteren van m'n dealer dat versie 2012 géén flitslocaties meer zal voorzien in navigatie. Zit er niet in, komt er ook niet in. Blijkbaar niet meer in alle EU-landen toegelaten en Volvo zou ervoor kiezen om 1 versie te releasen, en dus flitslocaties EU-wide maar te schrappen.
                            Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NeverCMie Bekijk Berichten
                              In tegenstelling tot wat een paar pagina's geleden vermeld werd, hoorde ik gisteren van m'n dealer dat versie 2012 géén flitslocaties meer zal voorzien in navigatie. Zit er niet in, komt er ook niet in. Blijkbaar niet meer in alle EU-landen toegelaten en Volvo zou ervoor kiezen om 1 versie te releasen, en dus flitslocaties EU-wide maar te schrappen.
                              Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ?

Klopt, was ook al zo bij MY2011.5. Is in enkele landen al verboden (ja zelfs de flitslocaties, niet enkel radarwaarschuwingen) en Volvo heeft dit dus preventief niet meer ingevoegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertjeb Bekijk Berichten
                                Klopt, was ook al zo bij MY2011.5. Is in enkele landen al verboden (ja zelfs de flitslocaties, niet enkel radarwaarschuwingen) en Volvo heeft dit dus preventief niet meer ingevoegd.
                                Jammer, dan zal het Coyote worden

Comment

• XC60 R-design

Twee maanden geleden is mijn nieuwe XC60 R-design afgeleverd. Aan degene op dit forum die eenzelfde uitvoering heb ik de volgende vraag: Op de plaats waar voorheen de mistlampen zaten, zit nu een kunstof zwarte afdekking. Daarboven zit een aluminium kleurige strip. Wat mij vandaag opviel was dat als je voor de auto staat, het binnenste gedeelte van de linkerstrip open is en je als het ware achter de bumper kan kijken. Aan de rechterzijde is dit gewoon dicht net zoals om de strip heen van zwart kunstof. Hoort dit en zo ja heeft iemand een idee waarvoor de ene kant open is en de andere kant dicht?
                                  Alvast dank voor de reactie(s)
                                  Last edited by ; 10/06/2011, 20:15. Reden: Correctie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marcellioooooo Bekijk Berichten
                                    Twee maanden geleden is mijn nieuwe XC60 R-design afgeleverd. Aan degene op dit forum die eenzelfde uitvoering heb ik de volgende vraag: Op de plaats waar voorheen de mistlampen zaten, zit nu een kunstof zwarte afdekking. Daarboven zit een aluminium kleurige strip. Wat mij vandaag opviel was dat als je voor de auto staat, het binnenste gedeelte van de linkerstrip open is en je als het ware achter de bumper kan kijken. Aan de rechterzijde is dit gewoon dicht net zoals om de strip heen van zwart kunstof. Hoort dit en zo ja heeft iemand een idee waarvoor de ene kant open is en de andere kant dicht?
                                    Alvast dank voor de reactie(s)
                                    net gaan kijken, is bij mij ook zo, zal zijn reden dus wel hebben zeker?

Comment

• Zal volgende week eens vragen in de garage wat de reden hiervan is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                                        net gaan kijken, is bij mij ook zo, zal zijn reden dus wel hebben zeker?
                                        Als je voor de wagen staat, zit linksonder (achter waar vroeger de mistlampen zaten) de servopomp. Ik vermoed dat de gaten erin zitten om de pomp te koelen.

Comment

• Technische details ken ik niet, doch het is inderdaad een soort van servopomp voor de hydraulische stuurinrichting. Die zit inderdaad slechts aan 1 zijde, dus is de andere kant een open ruimte. De plaatsing van deze pomp is trouwens de reden dat er geen mistlichten meer mogelijk zijn.

Comment

Working...
                                          X