Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3 maanden geduld beloont

Dit weekend de bestelde Volvo XC60 D3 FWD R-design mogen afhalen.
    Electric Silver met volledig zwart interieur, handgeschakeld
    Motion pack, Convenience pack, winter pack, advanced safety pack.
    Electric Silver
    Panoramisch dak
    zilverkleurige dakrails
    Premium Sound
    Park assist voor en achter
    achteruitrij camera
    Elektrisch bestuurderszetel
    Donkere getinte ruiten achteraan
    Gelaagde ruiten achteraan

Eerste bevindingen:
    - Het is al een certitude dat het gemiddelde verbruik niet lager zal liggen dan 7 liter.
    - Zetels zitten als gegoten (veel beter dan bij mijn vorige wagen Audi A6)
    - versnellingen zijn uitermate kort wat vervelend kan zijn als je echt wenst door te gaan :-)
    - De premium sound klinkt heel mooi en vol
    - Achteruitrij camera is geen overbodige luxe.
    - Wagen is vrij breed en vergt enige gewenning om doorgangen te kunnen inschatten. Zeker omdat je toch wat hoger zit
    - heel vinnig tussen 1600 en 2800 RPM

Al bij al tevreden, doch een hele goede automaat zou wonderen doen. (multitronic :-) )
    Deze zomer eens alles goed uittesten op een hele lange rit naar de Baltische Staten. (2500km enkele rit)
    Last edited by ; 14/06/2011, 21:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NeverCMie Bekijk Berichten
      Technische details ken ik niet, doch het is inderdaad een soort van servopomp voor de hydraulische stuurinrichting. Die zit inderdaad slechts aan 1 zijde, dus is de andere kant een open ruimte. De plaatsing van deze pomp is trouwens de reden dat er geen mistlichten meer mogelijk zijn.
      Vreemd genoeg konden ze mij in de garage weinig vertellen over de reden ervan..

Comment

• De reden is simpel: Er is geen mist meer. Enkel vulkanische as en daarvoor zijn de lichten nog in ontwikkeling 8-)

Volgende week komt normaal onze MY2012 D3 AWD (Summum, Xenium, standverwarming, ...) Terra Bronze binnen ... spannend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Ik weet niet hoe de koppel is gestegen, maar het is gewoon een zalige motor die lekker smoot meegaat met het verkeer.
          Sinds vrijdagavond ben ik eindelijk ook een trotse chauffeur van een XC60... En zoals je schreef: smooth in't verkeer. Een 5-cilinder die lekker ronkt, een geartronic die je niet voelt, de Premium doet zijn naam eer aan...
          Aan allen nogmaals dank voor de input. Foto's volgen weldra ( bij beter weer)

Comment

• Iemand ervaring met de lederen bekleding Sandstone/soft beige/Expresso vnl inzake bevuiling door kledij jeans etc....

Ervaring betreffende het Four c-chassis op de xc60 zijn eveneens welkom.

Comment

• mij is zowel door Volvo als BMW gezegd dat als je veel jeans draagt, je beter geen lichte kleur leder als zetelbekleding kan nemen...
              Ik heb zelf een witte R-Design met zwarte R-Design lederen interieur en tot mijn grote verbazing voelen die zetels niet echt warm aan na een hele dag in de volle zon te hebben gestaan. (temperatuur afgelopen dinsdag in de wagen gaf 45° uit en zetels voelden "lauwtjes" aan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                Iemand ervaring met de lederen bekleding Sandstone/soft beige/Expresso vnl inzake bevuiling door kledij jeans etc....

Ervaring betreffende het Four c-chassis op de xc60 zijn eveneens welkom.
                Heb onlangs ook een pakketje besteld bij wax-it om de lederen bekleding te poetsen
                ( wel op een V60 ) en dit na een 5000 km , meestal jeans ... dus zetels zijn al redelijk
                vuil om nog maar 5000 km gereden te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                  Heb onlangs ook een pakketje besteld bij wax-it om de lederen bekleding te poetsen
                  ( wel op een V60 ) en dit na een 5000 km , meestal jeans ... dus zetels zijn al redelijk
                  vuil om nog maar 5000 km gereden te hebben.
                  Ik draag zo goed als iedere dag jeans in mijn wagen, en ik zit er vrij vaak in ( 45k per jaar gem ) , mijn huidige en vorige wagen zijn voorzien van zeer lichtbeige lederen zetels en die zien er nog steeds piekfijn uit, mijn vorige A6 had bijna 200.000km en die zetels zagen er werkelijk nagelnieuw uit. Simpelweg een fles gliptone cleaner en een fles conditioner bestellen bij Wax it , gaat heel lang mee en is gewoon heel goed. Ik doe dit zo om de 6 weken ofzo eens, eerst cleaner gebruiken en daarna een voedingslaagje, lijkt veel werk maar ik doe dit echt in een half uurtje tijd. Als je zwarte, bruine of grijze zetels neemt worden die evengoed vuil hé, alleen je ziet het niet/minder maar vuil worden ze zoiezo.

Comment

• Merci dit vergroot alleen de keuze voor de opvolger

Comment

• Heb mijn XC60 nu sinds november 2010. In juli 2011 trip naar Frankrijk en Spanje gedaan. 4000 km. Teruggekeerd in 1 rit (1600 km) -met 2 chaufeurs-, aan een gemiddelde snelheid van 126 km/u met een gemiddeld (gemeten) verbruik van 8,24 l/100 km; Wat eigenlijk zeer goed meevalt voor zo'n auto. Ideale wagen om lange afstanden te rijden. Was absoluut niet vermoeid na zoveel km achter stuur gezeten te hebben. Bij mijn vorige wagen had ik steeds lichte rugpijn na zoveel km.
                      In Frankrijk een paar xc60 gezien, in Spanje amper 2 gezien met Spaanse nummerplaat (in Valencia)

Comment

• speech bediening navigatie

1 week rijd ik al rond in mijn nieuwe XC60. Prachtige wagen, rijdt super, heel tevreden !

Speech bediening navigatie en telefoon werkt mooi, wel een beetje traag wegens teveel vereiste bevestigingen.
                        Echter ... héél jammer dat Vlaamse steden en gemeenten niet ondersteund worden bij de speech navigatie
                        Wat wel werkt is via speech navigeren naar vorige bestemming. Er is nog geen Vlaamse speech command set beschikbaar.
                        Weet iemand of die Vlaamse speech command set eraan komt bij een eventuele volgende upgrade ?

Comment

• foutje in de afstandsbediening ?

Al iemand voorgehad, gisteren ging de zetel en de spiegels niet naar de ingestelde positie. Na 2 a 3x proberen klapten de spiegels niet in na sluiten en tot slot kwam bij het opnieuw proberen een fluit (piep) toon (uit de bestuurdersspiegel).

Iemand al eens voorgehad.
                          Wij hebben hem van in maart, zou dit nog te zien zijn als hij aan de diagnose aangesloten word ? Nadien klapten de spiegels wel weer in maar de positie van de zetels was nog niet goed gekomen.

Comment

• Ik denk dat foutmeldingen niet automatisch gewist worden, maar in het geheugen blijven tot ze die bij de dealer verwijderen. Sowieso is het best dat je eens bij de dealer langs gaat (garantie). Ze kunnen eventueel een software-update doen die dikwijls enkele mankementjes verhelpt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                              Ik denk dat foutmeldingen niet automatisch gewist worden, maar in het geheugen blijven tot ze die bij de dealer verwijderen. Sowieso is het best dat je eens bij de dealer langs gaat (garantie). Ze kunnen eventueel een software-update doen die dikwijls enkele mankementjes verhelpt.

thx, dacht ook al zoiets,
                              volgende wk eens binnenspringen

Comment

• update rti

Hallo,

Zouden er problemen zijn met de update voor het rti systeem ?
                                Werd uitgesteld naar september en terug nog niets van gehoord

Comment

• Update RTI systeem

Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
                                  Hallo,

Hoi, hier dezelfde melding gekregen doch ook in garage konden ze enkel melden dat zij weet hebben van september. Zelfde maand als aangegeven in de mail van Mapcar.

Heeft er trouwens van jullie ook last met het regelmatig bijvullen van de motorkoelvloeistof? Heb al 2 meldingen
                                  gekregen van te laag niveau,bijgevuld maar na 1500 km terug van dadde.(35.000 km)

Morgen eens contact opnemen met de garage.

Voor de rest meer dan fijne wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
                                    Hallo,

Je moet er zelf ook wat achter zitten. Best gewoon eens bellen om te zien hoe het precies zit ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
                                      Hallo,

Update RTI ?
                                      De kaarten bedoel je?
                                      Die zijn deze zomer al verzonden, als je je geregistreerd hebt natuurlijk. Daarvoor moet je niet in de garage zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                        Update RTI ?
                                        De kaarten bedoel je?
                                        Die zijn deze zomer al verzonden, als je je geregistreerd hebt natuurlijk. Daarvoor moet je niet in de garage zijn.
                                        Ben geregistreerd en in juli mail gehad dat ze niet klaar waren dat het uigesteld is naar september

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charliebe Bekijk Berichten
                                          Hoi, hier dezelfde melding gekregen doch ook in garage konden ze enkel melden dat zij weet hebben van september. Zelfde maand als aangegeven in de mail van Mapcar.

Heeft er trouwens van jullie ook last met het regelmatig bijvullen van de motorkoelvloeistof? Heb al 2 meldingen
                                          gekregen van te laag niveau,bijgevuld maar na 1500 km terug van dadde.(35.000 km)

Morgen eens contact opnemen met de garage.

Voor de rest meer dan fijne wagen.
                                          1x alarm gehad van koeling, gecheckt en inderdaad stond onder minimum maar als ik de dop losdraaide kwam het direct naar omhoog tot streep max. sedertdien niets meer van alarm gehad, heb nu 5500km, en inderdaad fijne wagen,
                                          al zou ik eens binnenmoeten voor de kofferklep die toch wat zakt uit haar eigen maar vrees dat dit niet elektronisch op te lossen is en voor stukken te laten wisselen ben ik ook nog niet happig op + moet 400mm zakken alvorens ze er iets aan doen verteld men in de garage

Comment

Working...
                                          X