Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Over deze auto is er ook een facelift topic ondertussen,
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk zie op de site van Leaseplan dat er binnenkort een 150 pk dieselversie komt.
Is dit dan een nieuwe 4 cilinder?
Iemand enig idee wanneer die leverbaar zou zijn?
Volvo breidt nieuwe lijn viercilinder motoren voor S60, V60 en XC60 fors uit
Alle Volvo’s S60, V60 en XC60 krijgen een Zweeds hart. Dat is het gevolg van de introductie van een nieuwe serie Drive-E 2,0-liter viercilinder motoren, die Volvo in eigen huis heeft ontwikkeld. Het gaat zowel om benzine- als dieselkrachtbronnen.
Volvo zet met de introductie van deze nieuwe motoren andermaal stappen voorwaarts in de verdere verlaging van de CO2-uitstoot. De S60 D2 Business met handgeschakelde transmissie is in zijn klasse zelfs toonaangevend, met een uitstoot van slechts 96 g/km. Met dezelfde motor zit de V60 D2 Business op een zeer competitieve 98 g/km.
De nieuwe motoren zijn per direct in de S60, V60 en XC60 te bestellen.
Lager brandstofverbruik, meer vermogen
De nieuwe 2,0-litermotoren die beschikbaar komen voor de Volvo’s S60 en V60 zijn de benzineversies T3 (111 kW/152 pk) en T4 (139 kW/190 pk). Aan het dieselfront zijn de D2 (88 kW/120 pk), de D3 (110 kW/150 pk) en de D5 (165 kW/225 pk) nieuw. Daarnaast is het vermogen van de reeds bekende D4 dieselmotor verhoogd naar 190 pk (139 kW).
Voor de XC60 is de D3 dieselmotor (110kW/150 pk) volledig nieuw.
En net als bij de S60 en V60 is het vermogen van de bestaande D4 dieselmotor verhoogd naar 190 pk (139 kW).
De vierwielaangedreven varianten van de XC60 blijven nog aangedreven door de 2,4L 5 cilinder dieselmotoren (D4 AWD en D5 AWD). Door verdere optimalisatie is echter het vermogen toegenomen, terwijl het verbruik is gereduceerd.
Alle nieuwe krachtbronnen zijn optioneel leverbaar met de grondig vernieuwde 6-trapsautomaat (Geartronic). De nieuwe S60 en V60 D5 en de XC60 D3 is leverbaar met 8-trapsautomaat (Geartronic, zoals reeds leverbaar op de voorwielaangedreven D4, T5 en T6). Door vermindering van interne wrijving en door andere rekenalgoritmen draagt de automaat eveneens bij aan een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Bovendien verloopt het schakelen sneller en soepeler. De benzine uitvoeringen van de S60 en V60 T3 met automaat betreffen een 1,5L 4 cilinder motor. Dit is een uitvoering van de 2.0L motor met een kleinere slag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk BerichtenDaar zou ik toch even achter informeren bij je dealer hoor!
Wanneer heb je deze besteld?
Bestelling dateert van begin maart.
Ondertussen een mailke gestuurd naar Novabil.
Benieuwd...
Grts
Stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenen incl de verhoging van CO2 dan?
Gisteren te weten gekomen dat de V60 D4 automaat 2g/km meer heeft gekregen en daardoor nu maar 75% meer aftrekbaar is en geen 80% zoals er voor...
De 'oude' XC60-versie heeft een CO2-uitstoot van 117gr/km.
Een verhoging betekent meteen een hogere VAA.
Het zou evenwel tegen alle logica in zijn.
Elke constructeur streeft lagere CO2-cijfers na.
Tevens in het artikel hier wat hogerop, staat dat alle motoren zouden dalen in CO2…
'k Zal het moeten ervaren als ik het inschrijvingsbewijs eens zal hebben zeker??
Grts
Stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichtenola… Dat zou niet leuk zijn.
De 'oude' XC60-versie heeft een CO2-uitstoot van 117gr/km.
Een verhoging betekent meteen een hogere VAA.
Het zou evenwel tegen alle logica in zijn.
Elke constructeur streeft lagere CO2-cijfers na.
Tevens in het artikel hier wat hogerop, staat dat alle motoren zouden dalen in CO2…
'k Zal het moeten ervaren als ik het inschrijvingsbewijs eens zal hebben zeker??
Grts
Stelo
Comment
-
en weet je wat het beste van al is? De motor stoot niks meer uit. Het is blijkbaar de manier waarop de Belgische staat de CO2 uitstoot controleert. In NL kan je dus perfect een D4 automaat 190pk (dus de nieuwe) bestellen met 112g CO2/km.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Afgelopen weekend proefgereden met een XC60, in m'n zoektocht naar een nieuwe leasewagen, ter vervanging van m'n BMW 520d F10.
Testrit met XC60 FWD D4 automaat. Summum uitvoering, 20" velgen.
Samengevat: automaat zeer goed, motor krachtig en soepel.
Echter: lag beetje nat op zaterdag, daardoor danste de auto over de weg bij gasgeven op lage snelheden (straat uitrijden bvb), absoluut niet leuk. ligt natuurlijk aan combinatie vermogen/koppel/FWD. Wat jammer dat deze motor niet met AWD te krijgen is, dan verval je in de veel meer co2 uitstotende vijfcilinder wat dus in leasing absoluut niet interessant is.
Na jaren achterwielaandrijving was ik vergeten hoe een krachtige voorwielaandrijver rijdt. De rust in het stuur in m'n BMW is opvallend in vglk met de Volvo.
vering met de 20" velgen veel te hard, maar dat los je op door kleinere velgen te nemen, en eventueel de tourophanging (had daar nog nooit van gehoord, maar zou ik zeker nemen om vergelijkbaar comfort met m'n 5 te hebben)
Interieur begint ook echt wel te dateren, niet abnormaal na die jaren.
Samengevat: enkel indien heel scherpe leaseprijs t.o.v. de andere kandidaten in m'n shortlist maakt deze kans vrees ik ... Had er meer van verwacht.
Nog kort met een D3 gereden erna, die brengt z'n vermogen een stuk deftiger over, maar 't is dan ook voelbaar minder vermogen natuurlijk ... Toch zou ik die overwegen mocht ik een XC60 nemen, dat nerveuze van de D4 is me echt tegengevallen.
Comment
Comment