Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vrijdag 20 maart 2009. De roots van Abarth liggen in de racerij. En juist daarom kan een Abarth-cup dan ook niet ontbreken in de hedendaagse activiteiten van het merk. Eind maart zal de Trofeo Abarth 500 dan ook van start gaan. In de hoofdrol de 190 pk sterke Abarth 500 Assetto Corse. In de zomer van 2008 presenteerde Abarth de 500 Assetto Corse. Met deze variant op basis van de 500 kondigde Fiat de terugkomst van Abarth op het circuit aan. Inmiddels is het bijna zover. Op 25 maart wordt de eerste race verreden op het circuit van Monza. Het kampioenschap bestaat in totaal uit 6 evenementen van elk 2 races. Na de vrije trainingen en de kwalificatietraining van 25 minuten, worden 2 races van elk 50 km verreden. De startvolgorde van de tweede race wordt bepaald door de beste rondetijden uit de eerste race.
Data Italiaanse kampioenschap
De races in de Trofeo 500 Abarth maken deel uit van een aantal evenementen samen met de Ferrari Challenge-Trofeo Pirelli en de CSAI-kampioenschappen. Er zal gereden worden op Mugello (3 mei), Imola (17 mei), Magione (7 juni), Mugello (27 september) en Vallelunga (11 oktober). De verwachtingen rondom de cup zijn hooggespannen, vanwege de uiterst competitieve kenmerken van de race-auto én de relatief lage running costs.
Abarth Racing
De auto’s zijn gebouwd en geprepareerd door de “Officine Abarth”en afgeleverd aan de Abarth Racing tuners, die verantwoordelijk zijn voor onderhoud en technische assistentie op de circuits. Abarth heeft namelijk speciaal voor de sportieve klanten een exclusief en gespecialiseerd netwerk van 9 tuners – genaamd Abarth Racing – opgezet, die de toegang vormen naar de Abarth races. Deze tuners hebben hun sporen reeds verdiend in de racerij.
Trofeo Europa
Eind mei zal ook de Trofeo Abarth 500 Europa van start gaan. Deze is gekoppeld aan 6 WTCC evementen: Valencia (31 mei), Brno (21 juni), Porto (5 juli), Brands Hatch (19 juli), Oscherleben (6 september) en Imola (20 september).
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Fiat kan de band met dochterbedrijf Ferrari niet genoeg benadrukken. Op de IAA in Frankfurt komt Abarth daarom met de Abarth 695 Tributo Ferrari, de ultieme versie van de 500 Abarth.
De Abarth 695 Tributo Ferrari heeft een opgefokte 1,4-liter T-Jet motor aan boord. De ingenieurs weten 180 pk uit het blokje te peuren. Via een Manual Transmission Automated (MTA) versnellingsbak gaan de aandrijfkrachten naar de voorwielen. De MTA-bak is een gerobotiseerde handbak met flippers achter het stuur.
Het ontwerp van de 17-inch wielen is geïnspireerd op dat van de Ferrari-wielen. Speciale schokdempers en extra grote remmen zorgen ervoor dat de Abarth 695 Tributo Ferrari zich wel raad weet met de extra pk’s. De auto krijgt de kleur Scuderia Red mee, terwijl de wielen en de achterste luchtinlaten zijn afgewerkt in de kleur Racing Grey. Xenon verlichting behoort tot de standaarduitrusting.
Binnenin vallen de ‘Abarth Corsa by Sabelt’ stoelen op. Deze kuipen zijn van koolstofvezel en zijn afgewerkt met lederen bekleding. Per stoel zorgen deze voor een gewichtsbesparing van 10 kilogram. Ook het instrumentenpaneel is geïnspireerd op dat van Ferrari’s.
Alle exemplaren krijgen een plakkaat met het serienummer mee. Of er ook exemplaren naar Nederland komen en wat de prijs dan eventueel is, is nu nog niet bekend. Op de IAA in Frankfurt kunnen we het bommetje in ieder geval in het echt zien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Fiat kan de band met dochterbedrijf Ferrari niet genoeg benadrukken. Op de IAA in Frankfurt komt Abarth daarom met de Abarth 695 Tributo Ferrari, de ultieme versie van de 500 Abarth.
De Abarth 695 Tributo Ferrari heeft een opgefokte 1,4-liter T-Jet motor aan boord. De ingenieurs weten 180 pk uit het blokje te peuren. Via een Manual Transmission Automated (MTA) versnellingsbak gaan de aandrijfkrachten naar de voorwielen. De MTA-bak is een gerobotiseerde handbak met flippers achter het stuur.
Het ontwerp van de 17-inch wielen is geïnspireerd op dat van de Ferrari-wielen. Speciale schokdempers en extra grote remmen zorgen ervoor dat de Abarth 695 Tributo Ferrari zich wel raad weet met de extra pk’s. De auto krijgt de kleur Scuderia Red mee, terwijl de wielen en de achterste luchtinlaten zijn afgewerkt in de kleur Racing Grey. Xenon verlichting behoort tot de standaarduitrusting.
Binnenin vallen de ‘Abarth Corsa by Sabelt’ stoelen op. Deze kuipen zijn van koolstofvezel en zijn afgewerkt met lederen bekleding. Per stoel zorgen deze voor een gewichtsbesparing van 10 kilogram. Ook het instrumentenpaneel is geïnspireerd op dat van Ferrari’s.
Alle exemplaren krijgen een plakkaat met het serienummer mee. Of er ook exemplaren naar Nederland komen en wat de prijs dan eventueel is, is nu nog niet bekend. Op de IAA in Frankfurt kunnen we het bommetje in ieder geval in het echt zien.
Heb deze een tweetal weken geleden al zien staan aan de Ferrari dealer in Monaco. Best wel knap karretje irl, leuk gedaan.
leuk karretje, voor een fiat klinkt em ook leuk, kheb er is rond gecirkeld, leuk bakje heeft ook behoorlijk wat vermogen, maar tegen mijn clio rs kon ie niet op, spijtig genoeg
Heb deze een tweetal weken geleden al zien staan aan de Ferrari dealer in Monaco. Best wel knap karretje irl, leuk gedaan.
Da was ni dezelfde er zijn twee editie's. Een voor de Ferrari dealers en een die echt 180 pk heeft.
Die van de Ferrari dealers heeft enkel de dezelfde buitenkant voor de rest een gewone abarth.
Er is een 500C en een Abarth 500 , dus waarom geen Abarth 500C? Dat moeten ze bij Fiats sportieve Abarth-divisie ook hebben gedacht. Het gevolg staat op de Autosalon van Genève: de Abarth 500C.
De Abarth 500C profiteert van een 1,4-liter turbomotor met een vermogen van 140 pk. Het maximumkoppel is 205 Nm. Een gerobotiseerde handbak met zes verzetten en flippers aan het stuur behoort tot de standaarduitrusting. De topsnelheid bedraagt 205 kilometer per uur.
Abarth werkt ook aan een Esseesse-kit voor de Abarth 500C. Die zou het vermogen naar 160 pk moeten brengen en het maximumkoppel naar 230 Nm. Het is echter nog niet bekend wanneer die opvoerset voor de snelle cabrio beschikbaar komt.
De Abarth 500C is voor het eerst te zien op de Autosalon van Genève. De open 500 Abarth komt in de tweede helft van dit jaar bij de dealers te staan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment