Abarth 500 facelift

Ook al hebben ze geen nieuws, Abarth blijft het op beurzen dapper proberen met actiemodellen.
Zeg wat je wil over de veelvoud aan Abarth-smaakjes, ze zijn iedere keer weer aangenaam om naar te kijken, en nog fijner om in te raggen. Abarth heeft niet alleen de 695 Yamaha Factory Racing Edition special serie uitgebracht, er werd ook een Biposto Record op de IAA-stand neergezet.
De Biposto Record is een ode aan het record van Carlo Abarth op Monza in ’65. Hij viel 30 kg af om een nieuwe snelste tijd op de kwartmijl neer te zetten. Iets dat is doorvertaald naar de Biposto, die nu nog maar 995 kg weegt. Gewicht werd bespaard door onder meer de achterbank op te offeren. Verder kreeg de stadsauto een mechanisch sperdiferentiëel, een handbak en een Modena Yellow laklaagje. Prima looks, zo gecombineerd met het carbonfiber, de donkergrijze velgen en handgrepen in Tar Gold Grey.
Wat dit tot 133 stuks gelimiteerde bommetje gaat kosten is nog niet bekend.
http://www.autoblog.nl/nieuws/abarth-biposto-record-de-allergeelste-straatbom-80305











Ook al hebben ze geen nieuws, Abarth blijft het op beurzen dapper proberen met actiemodellen.
Zeg wat je wil over de veelvoud aan Abarth-smaakjes, ze zijn iedere keer weer aangenaam om naar te kijken, en nog fijner om in te raggen. Abarth heeft niet alleen de 695 Yamaha Factory Racing Edition special serie uitgebracht, er werd ook een Biposto Record op de IAA-stand neergezet.
De Biposto Record is een ode aan het record van Carlo Abarth op Monza in ’65. Hij viel 30 kg af om een nieuwe snelste tijd op de kwartmijl neer te zetten. Iets dat is doorvertaald naar de Biposto, die nu nog maar 995 kg weegt. Gewicht werd bespaard door onder meer de achterbank op te offeren. Verder kreeg de stadsauto een mechanisch sperdiferentiëel, een handbak en een Modena Yellow laklaagje. Prima looks, zo gecombineerd met het carbonfiber, de donkergrijze velgen en handgrepen in Tar Gold Grey.
Wat dit tot 133 stuks gelimiteerde bommetje gaat kosten is nog niet bekend.











Comment