Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 Abarth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Abarth 500 facelift


    Ook al hebben ze geen nieuws, Abarth blijft het op beurzen dapper proberen met actiemodellen.
    Zeg wat je wil over de veelvoud aan Abarth-smaakjes, ze zijn iedere keer weer aangenaam om naar te kijken, en nog fijner om in te raggen. Abarth heeft niet alleen de 695 Yamaha Factory Racing Edition special serie uitgebracht, er werd ook een Biposto Record op de IAA-stand neergezet.
    De Biposto Record is een ode aan het record van Carlo Abarth op Monza in ’65. Hij viel 30 kg af om een nieuwe snelste tijd op de kwartmijl neer te zetten. Iets dat is doorvertaald naar de Biposto, die nu nog maar 995 kg weegt. Gewicht werd bespaard door onder meer de achterbank op te offeren. Verder kreeg de stadsauto een mechanisch sperdiferentiëel, een handbak en een Modena Yellow laklaagje. Prima looks, zo gecombineerd met het carbonfiber, de donkergrijze velgen en handgrepen in Tar Gold Grey.
    Wat dit tot 133 stuks gelimiteerde bommetje gaat kosten is nog niet bekend.
    http://www.autoblog.nl/nieuws/abarth-biposto-record-de-allergeelste-straatbom-80305





















    Comment



    • Als je al 150 jaar uitvoeringen op basis van één en hetzelfde model maakt, dan raak je vanzelf door de letters van het alfabet. ‘Dan maken we de naam toch wat langer?‘, aldus Abarth, en de 695 Yamaha Factory Racing Edition special series was geboren.
      Sinds enkele jaren is Fiat sponsor van het Yamaha MotoGP-team, waar publieksfavoriet, Opel-bekladder en alltime sympathieke absolute eindbaas Valentino Rossi na een mislukt avontuur bij Ducati is teruggekeerd (zijn Spaanse teamgenoot Lorenzo houdt de andere hoofdsponsor Movistar binnenboord). Om marketingtechnische redenen werd naamsponsor Fiat ingeruild voor Abarth, wat het merk met de schorpioen in de gelegenheid stelt in Frankfurt met een speciaaltje in MotoGP-livery op de proppen te komen.
      In de berichtgeving noemt Abarth het ding afwisselend 595 en 695, maar het is toch echt een 695 Biposto. Wat maakt het ook uit, het is gewoon een gepimpte Fiat 500 met 190 lekkere pk’s uit zijn 1.4 Tjet. En een foutloos Italiaans persbericht is geen echt Italiaans persbericht.
      Er worden 3 exemplaren gemaakt, voor de twee fabrieksrijders en en eentje voor teambaas Lin Jarvis. Ze zijn te onderscheiden door andersgekleurde spiegelkappen, wielmoer en remklauwen: zilverkleurig voor Jarvis, geel voor Rossi en rood voor Lorenzo. In de gallery hieronder zie je de foto’s, de laatste drie zijn van een maandje geleden, voordat de auto’s hun defintieve livery kregen.
      http://www.autoblog.nl/nieuws/abarths-nieuwe-speciaaltje-heeft-een-godse-lange-naam-80171










      Comment


      • Dit zijn twee speciale series op basis van het oude model.
        Abarth nieuw model is nog niet beschikbaar.

        Comment


        • Is mij niet opgevallen dat het vorige model ook van die boos kijkende koplampen had.
          Zal dit topic laten samenvoegen.

          Comment


          • opvallend dat de Abarth's nog zonder facelift getoond worden op de IAA.

            Comment

            Working...
            X