Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 Abarth

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Abarth 695 Competizione:

Meer foto's: [www.auto.cz] & [www.carview.co.jp]
    Abarth stand: [www.omniauto.it]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• 595 Turismo live @ Bologna Motor Show:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 595 Competizione live @ Bologna Motor Show:

Comment

• Abarth stand: [www.omniauto.it]

Comment

• Op de Motor Show di Bologna presenteert Fiat de Abarth 595. Die heeft een 1.4 T-Jet motor met 118 kW/160 pk en 230 Nm bij 3000 tpm. Daarmee bereikt de 595 een topsnelheid van 211 km/u en zit 'ie vanuit stilstand in 7,4 seconden op de 100 km/u. Fiat geeft een gemiddeld brandstofverbruik van 6,5 l/100 km op. De 595 dicht het gat tussen de Abarth 500 en 695 en is er in twee uitvoeringen: Turismo en Competizione.

Bron: [www.omniauto.it]

Comment

• die grijze 595 is
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Zalige kuipjes (kleurencombi) van die grijze idd!

Comment

• Echt een zalig bruutcool ding!

Comment

• Wat een knap ding inderdaad. Ik mis mijn 500tje
                    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Abarth 695 Tributo Maserati

Bron: [www.omniauto.it]

Comment

• Abarth komt met 695 Tributo Maserati

Na de Abarth 695 Tributo Ferrari volgt nu de 695 Tributo Maserati. De smakelijke ingrediënten zijn dezelfde, de uitvoering is anders.

De gelimiteerde oplage van de Abarth 695 Tributo Ferrari krijgt een vervolg. Ditmaal wordt niet Ferrari geëerd maar Maserati. En dus staan niet de racekleuren geel en felrood centraal, maar chique donkerrood en grijs.

De kleur Pontevecchio Bordeaux komt uit het assortiment van Maserati en is opgebouwd uit drie lagen, die afhankelijk van de lichtinval een eigen tint afgeven. Het design van de 17 inch wielen is ook afkomstig van Maserati. De softtop van de cabrio is grijs en in het interieur zorgen zandkleurige lederen bekleding van Poltrona Frau en diverse logo’s voor een exclusieve sfeer.

De techniek van de 695 Tributo Maserati kennen we al van de Tributo Ferrari. De 1.4 T-Jet-motor produceert 180 pk. Speciale 305 mm grote Brembo-remschijven, verbeterde schokdempers en een speciaal uitlaatsysteem maken het rijtje technische aanpassingen compleet. Dat uitlaatsysteem zorgt ervoor dat de 695 boven de 3.000 tpm een Maserati-achtige sound produceert. Op de autosalon van Genève debuteert de exclusieve Abarth. Er worden 499 exemplaren van de Tributo Maserati gebouwd, de prijs is nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]

Comment

• Schoon nieuw kleurke voor ne Abarth !!!

Nieuwe kleuren voor Abarth 500 en 500C

Veel informatie hebben we er nog niet over maar zojuist kwamen we deze afbeeldingen tegen van de Abarth 500 en 500C. Het komt via officiële kanalen dus we kunnen er vanuit gaan dat het niet geshopt is. De ijsblauwe Abarth 500 en 500C zien er allebei lekker fris en stoer uit en in de tekst onder de foto’s kunnen we lezen dat er nieuwe kleuren leverbaar zijn dus we zijn benieuwd wat er nog meer te kiezen is.
                          Op de websites van Abarth is nog niks te vinden van de nieuwelingen dus we moeten het even met deze afbeeldingen doen. Meer info volgt!

Bron.: http://www.fiatblog.nl/?p=14116
                          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Abarth in het kwadraat: 695 Fuori

Abarth rondt z’n 500-gamma op de Autosalon van Parijs naar boven af. We maken in de Franse hoofdstad namelijk kennis met de 695 Fuori.

De 695 Fuori heeft een 1,4-liter turbomotor met een vermogen van 180 pk onder de kap. Dit blok draagt het 695-logo. Het Fuori-programma is nieuw binnen de line-up van Abarth. De auto’s worden speciaal gebouwd in de ‘Victory-fabriek’ van het merk. Alle kopers krijgen een certificaat als bewijs van de authenticiteit van de auto’s.

Daarnaast heeft Abarth nog twee nieuwe ‘Lines’ in het leven geroepen: Heritage en New Wave. ‘Heritage’ herinnert aan de records die de auto’s van Abarth in het verleden gebroken hebben en die bijdroegen aan de spannende geschiedschrijving van het merk, aldus het persbericht.
                            ‘New Wave’ haalt zijn inspiratie uit de hedendaagse superauto’s en de innovatie, die ze met zich meedragen. Zo wordt het interieur van deze Abarth aangekleed met speciale materialen en bijzondere bekleding. De afwerking is met carbon, speciale gepersonaliseerde naamplaatjes en bijvoorbeeld een JBL hi-fi systeem.

Eind deze maand kunnen we de 695 Fuori op de Franse beursvloer zien. De Nederlandse prijs is nog niet bekend.

Bron: [www.autoweek.nl]

Comment

• 695 Fuori live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Abarth stand: [www.omniauto.it]

Comment

• Knap, knap, knap,...

Comment

• De extreme, van de Fiat 500 afgeleide Abarth 695 Bipisto zal bij de Gumball 3000 zijn debuut op de weg maken. De kleine Italiaan rijdt mee in de befaamde rally. Dit jaar starten de deelnemers in Miami en eindigen ze 3.000 mijl (4.828 km) later in Ibiza.

We konden in maart al kennismaken met de 695 Bipisto, die alle grenzen verlegt die we kenden van de Fiat 500. Maar liefst 190 pk op een gewicht van net geen ton, dat zorgt voor spectaculaire cijfers. In 5,9 seconden tikt de 695 Bipisto de 100 km/h aan, en de topsnelheid is allesbehalve Fiat 500: 230 km/h. En die prestaties worden uit het 1,4-liter T-Jet motortje geperst.

De Gumball 3.000 gaat op 4 juni van start in Miami en eindigt na tien dagen rijden op 11 juni op Ibiza. Eerst zullen de deelnemers een aantal etappes rijden in de VS, waarna ze worden overgevlogen naar Schotland. Vanaf daar zal de Abarth 695 Bipisto aan het gezelschap worden toegevoegd en zal hij meerijden richting Ibiza. Het is voor het eerst dat een officiële nieuwe auto zijn debuut maakt op het evenement.

Comment

• Rij-impressie: Abarth 695 Biposto

Fiat strooit de laatste jaren met bijzondere versies van de 500 Abarth. Duur, extreem, veel leer en snuisterijen. Maar deze keer heeft de auto keer geen duur tassen- of automerk op de zijkanten. Het is een licht gewicht circuittijger waarmee je nog de openbare weg op mag ook.

Vroeger was het schering en inslag, maar tegenwoordig zijn hete hatchbacks waarbij de kont echt gemene stappen opzij zet een zeldzaamheid. We zijn allang blij als er een beetje beweging in de achterkant zit. Met name de Renault Clio RS maar ook de Ford Fiesta ST zijn twee prettige uitzonderingen waarbij het onderstel niet enkel is afgesteld op veilig onderstuur. Zowel de derde als vierde generatie Clio RS wist ondergetekende op het circuit soms flink te verrassen, waarbij de full lock drift die volgde niet altijd gepland was. Maar evengoed was er nog tijd om in te grijpen als je een beetje weet wat je aan het doen bent. Hoe anders in deze Abarth Biposto! Hij maakt de genoemde Clio RS tot een brave jongen. Ik rijd op een klein circuit in de buurt van Parma, dat geen hoge snelheidsbochten heeft, maar wel een paar snelle en gemene chicanes. Bovendien is het grijs en miezerig weer, wat het tot een gladde bedoening maakt. Chicane in, iets te hard maar het gaat net. Terug naar links, gas erop: het mechanische sper doet zijn werk en de snelheid gaat sneller omhoog dat ik dacht. Even liften om de bocht te halen en WOEP, daar komt de kont met wel heel veel vaart om. Of ik de auto zelf uit de slip gered zou hebben zullen we nooit weten, want het ESP, dat niet 100 procent uitschakelbaar is, vindt het genoeg en trekt de auto recht. Ten koste van mijn snelheid, dat wel. Het bijterige karakter van de auto in combinatie met zijn korte wielbasis maakt dit tot een pittig bommetje om te rijden. Geen veilig onderstuur, geen concessies. Neem bijvoorbeeld de (optionele) versnellingsbak in mijn testauto. Een dogring vijfbak waarbij je de versnelling in één keer inlegt. Geen synchromeshringen, geen zachtaardig gevoel. Gewoon BAM, erin. Je bedient wel een H-patroon, maar kundige chauffeurs hoeven in theorie de koppeling alleen te gebruiken als ze wegrijden of bij het terugschakelen. Bij opschakelen ram je hem gewoon in het volgende verzet zonder te koppelen! Wel van je gas gaan want dit wordt in deze auto niet elektronisch onderbroken zoals bij veel sequentiële racebakken! In een auto als dit een onwerkelijk gevoel. Ik kom bij een dubbele, verkante doordraaier achterin die licht knijpt. Geleerd van eerder lift ik nu slechts een krappe millimeter, wat blijkt om de neus de goede kant op te krijgen. Direct weer rechts richting start/finish. Gas erop houden bij een lastwisseling is de beste manier om de kont in het gareel te houden, maar het gevaar is dat je te wijd uitkomt waardoor je van je gas af moet – met schuivende kont als gevolg – om te voorkomen dat je naast de baan beland. Het is soms kiezen tussen twee spannende situaties, en de truc is daar precies tussenin balanceren.

Brulaap

Abarth wil duidelijk een boodschap brengen met dit model. Ja, we zijn er nog en we zijn geen mietjes. De grijze brulaap die ik rijd heet 659 Abarth Biposto. Het is het jongste project van de Abarth-afdeling van Fiat, dat zichzelf als stand-alone merk neerzet. (Ook al staat er gewoon Fiat op je kenteken als je er eentje koopt) De wildebras is snelste Abarth die ooit geproduceerd is, met een sprinttijd van 5,9 seconde naar 100 km/h. Dit dankzij een vermogen van 190 pk dat de Italianen uit de 1.4 turbo hebben gepeurd, en het lage wagengewicht dat net onder de magische grens van 1.000 kilo ligt. Hiervoor zijn flinke offers gemaakt: de achterbank is er compleet uitgelepeld en zaken als radio, airco, elektrische ramen en xenonlampen verdwenen eveneens. Hij is hardcore. Hard remmen? Keer op keer geen probleem. Hij het niet een slap rempedaal zoals je in veel hothatches krijgt als je ze op een circuit flink aanpakt. Iedere keer kan je gewoon op de grens van het ABS aanremmen en hopen dat je in het gladde weer je rempunt niet te ver legt. Snel schakelen is door de racebak geen probleem. Klang! En naar drie. Klang, naar vier. De turbomotor heeft zijn maximum koppel pas bij 3.000 tpm, waardoor flink doortrekken absoluut loont. En het kabaal dat uit de Akrapovic-uitlaat komt klinkt niet gekunsteld, maar grof, hard en agressief. De elektronische toerenteller in het midden van het dashboard heeft waarschuwingslampjes zodat je precies op het goede moment opschakelt. De kick om met dit apparaat onderweg te zijn is enorm. Maar de prijs (zie kader) is dat ook. En dan ga je denken wat je voor dat geld nog meer kunt kopen. Wil je een fijne sportwagen, dat zit je al bijna in het territorium van een Porsche Boxster. Wil je een hardcore klein autootje, dan was de cup-versie van de vorige Clio RS een model waarmee je op een circuit ook wel heel erg veel plezier kon maken voor minder dan 30.000 euro. Maar de Italianen denken anders. De vele bijzondere versies van de 500 Abarth tot op heden geven aan dat er een doelgroep voor is, en die doelgroep liet weten: wij willen een nog extremere versie. En de mensen van Abarth doen het gewoon. We kijken hierdoor wel aan tegen een klassieker in wording. En in dit segment was de claim ‘ raceauto voor de openbare weg’ zelden zo terecht als nu. Gaaf dat dit soort auto’s nog gemaakt wordt.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb toch liever een normale versie.

Comment

Working...
                                          X