Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
    Wij gingen vrijdag onze avant ophalen. Het is een 136pk met multitronic.
    Voor het ogenblik is elk excuus goed om met de wagen een ritje te doen... :-)
    Hij rijdt als een droom. Ik kan me voor het ogenblik niet echt negatieve punten bedenken... wat hier eerder stond over de bergruimte onder de voorste zetels is waar... die is klein. Ik denk dat het dienst kan doen om een fluo vestje in te bewaren, maar meer niet...
    Echter, zowel in het handschoenkastje als boven de spiegen is een brilhouder voorzien, en dat is dan wel weer handig.
    De multitronic is een genot om mee te rijden. Nooit verwacht dat ik zo snel zou wennen aan een "automatikske"...
    Ook de servotronic is aangenaam rijden. Zeker een vrouwtje zal 2x zo vlot parkeren, denk ik...
    De cruise control lijkt me op dezelfde plaats te staan als in m'n A4 B6, en ik vind dit prima...
    Ik vroeg echter prijs voor een trekhaak in naplaatsing, en werd er onmiddellijk aan herrinnerd dat opties geld kosten (kleine 2000 euri en oneffen) ... Ik denk dat ik nog even ga afwachten, en een deftige niet-Audi trekhaak ga plaatsen. De elektronica (stuurdoos, extra koeling etc...) ga ik wél door de garage laten doen omdat dit me toch nogal delicaat lijkt...
    ik denk ook mijn volgende A4 met multitronic te bestellen, maar ik vraag mij af hoe lang Audi dat syteem zal blijven produceren : wij zien al een vermenigvuldiging van modellen met de S-tronic, en ik zie denk niet dat beide systemen lang naast mekaar zullen blijven bestaan
    ik vrees de DSG/S-tronic op termijn en dit om uit pure ekonomische overwegingen de bovenhand zal krijgen, ondanks alle deugden van de multitronic (remember Betamax !...)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
      Wij gingen vrijdag onze avant ophalen. Het is een 136pk met multitronic.
      Voor het ogenblik is elk excuus goed om met de wagen een ritje te doen... :-)
      Hij rijdt als een droom. Ik kan me voor het ogenblik niet echt negatieve punten bedenken... wat hier eerder stond over de bergruimte onder de voorste zetels is waar... die is klein. Ik denk dat het dienst kan doen om een fluo vestje in te bewaren, maar meer niet...
      Echter, zowel in het handschoenkastje als boven de spiegen is een brilhouder voorzien, en dat is dan wel weer handig.
      De multitronic is een genot om mee te rijden. Nooit verwacht dat ik zo snel zou wennen aan een "automatikske"...
      Ook de servotronic is aangenaam rijden. Zeker een vrouwtje zal 2x zo vlot parkeren, denk ik...
      De cruise control lijkt me op dezelfde plaats te staan als in m'n A4 B6, en ik vind dit prima...
      Ik vroeg echter prijs voor een trekhaak in naplaatsing, en werd er onmiddellijk aan herrinnerd dat opties geld kosten (kleine 2000 euri en oneffen) ... Ik denk dat ik nog even ga afwachten, en een deftige niet-Audi trekhaak ga plaatsen. De elektronica (stuurdoos, extra koeling etc...) ga ik wél door de garage laten doen omdat dit me toch nogal delicaat lijkt...

      Wat bedoel met "stuurdoos, extra koeling" Krikke,
      Houdt dit een extra koelradiator in ?
      Wil dit graag weten omdat ik ook regelmatig een aanhanger ga trekken!
      Weet je de prijs hier van?

      ps 2000 euro voor achteraf plaatsen van een trekhaak lijkt mij wel erg veel!
      Ik heb voor achteraf plaatsen van afneembare trekhaak zoals die af fabriek is 700 euro betaald in nederland!
      Last edited by ; 25/08/2008, 23:30.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
        Bij mijn vorige wagen was de bediening van de cruise control gecombineerd met de bediening van de richtingaanwijzers. Meestal hou ik mijn linkerhand op mijn stuur ongeveer op 10u. En op die positie kon ik perfect de cruise control bedienen. Nu bij de A4 staat de hendel van de cruise control ongeveer op 7u. Een stuk lager dus, en niet te bedienen wanneer je je stuur in een normale positie vasthoudt.

        Allemaal kwestie van wat je gewoon bent zeker? Binnen een paar weken zal ik deze bediening ook wel gewoon zijn.
        Hendel is gewoon te klein. Veel beter in mijn Peugeot 307 als je het mij vraagt. En dat gewoon worden is een slecht argument, het is een slecht ergonomisch ontwerp
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Jij vindt dat een slecht ergonomisch ontwerp, ik vind het een goed ergonomisch ontwerp. Conclusie: je kan niet voor iedereen goed doen

          Comment


          • @krikke5150: ik heb afneembare trekhaak van Bosal laten plaatsen. Dat is inderdaad met km kabels naar de voorkant
            Prijs was 800euro dus laat je geen blaasjes wijsmaken, het is mogelijk en kost geen 2000euro. Als je een GDW neemt ben je goedkoper gedient maar ik wilde hem volledig kunnen wegsteken/

            Cruise Control hendel zit daar goed, is gewoonte en makkelijk te bedienen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Jij vindt dat een slecht ergonomisch ontwerp, ik vind het een goed ergonomisch ontwerp. Conclusie: je kan niet voor iedereen goed doen
              Die hendel is gewoon een onding vanuit ergonomisch standpunt (en ik ben niet de enige die dat hier stelt, als ik de andere posters in dit topic bekijk). Allemaal mensen die met een A4 rijden
              Ik heb ooit nog een cursus Ergonomie gevolg tijdens mijn ingenieurstudies. Die hendel gaat in tegen een aantal basisregels (onder meer het feit dat hij onzichtbaar staat opgesteld voor de bestuurder)
              Het principe dat de CC ingesteld blijft na het ontkoppelen is ook nieuw voor mij. Het is anders dan bij een aantal andere merken (waar remmen en ontkoppelen de CC desactiveren). Aan dat laatste punt zal ik wel wennen.
              Last edited by BertVS; 26/08/2008, 00:12.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Ma die CC stopt toch als je remt, ik heb het zelf getest afgelopen vrijdag. Niet getest met koppelen/schakelen.
                Je moet die hendel niet zien, je kijkt toch ook niet naar je pook. Je weet waar hij staat en je gebruikt hem

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  Ma die CC stopt toch als je remt, ik heb het zelf getest afgelopen vrijdag. Niet getest met koppelen/schakelen.
                  Je moet die hendel niet zien, je kijkt toch ook niet naar je pook. Je weet waar hij staat en je gebruikt hem
                  Hij zegt toch niet dat de CC niet stopt als ie remt? Enkel als ie ontkoppelt doet ie dat niet. En dat vind ik zelf ook net goed.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Die hendel is gewoon een onding vanuit ergonomisch standpunt (en ik ben niet de enige die dat hier stelt, als ik de andere posters in dit topic bekijk). Allemaal mensen die met een A4 rijden
                    Ik heb ooit nog een cursus Ergonomie gevolg tijdens mijn ingenieurstudies. Die hendel gaat in tegen een aantal basisregels (onder meer het feit dat hij onzichtbaar staat opgesteld voor de bestuurder)
                    Het principe dat de CC ingesteld blijft na het ontkoppelen is ook nieuw voor mij. Het is anders dan bij een aantal andere merken (waar remmen en ontkoppelen de CC desactiveren). Aan dat laatste punt zal ik wel wennen.
                    De CC staat op dezelfde positie gepositioneerd als bij de A3, dus het is niet dat ik niet uit ondervinding spreek. Ik heb er gewoon helemaal geen problemen mee, in tegendeel zelf. Ik hoef nooit achter die hendel te zoeken, en ben blij dat ie niet zo groot is als de andere 2 hendels, dat had ik pas onhandig gevonden. Dus qua ergonomie scoort ie minstens een 8 op 10 bij mij. Mss ligt het wel aan de leeftijd

                    Grapje hé, voor alle duidelijkheid.

                    Comment


                    • Ik heb die CC hendel ook in mijn A3 en die zit daar perfect. Gemakkelijk te gebruiken ook.

                      Bij mij schakelt de CC uit bij remmen en ontkoppelen hoor. Is dat bij de A4 niet zo?

                      Zou me verwonderen!

                      2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                        Wat bedoel met "stuurdoos, extra koeling" Krikke,
                        Houdt dit een extra koelradiator in ?
                        Wil dit graag weten omdat ik ook regelmatig een aanhanger ga trekken!
                        Weet je de prijs hier van?

                        ps 2000 euro voor achteraf plaatsen van een trekhaak lijkt mij wel erg veel!
                        Ik heb voor achteraf plaatsen van afneembare trekhaak zoals die af fabriek is 700 euro betaald in nederland!

                        Ik heb er bij mij destijds ook naar geïnformeerd. Het zit zo. Als je een trekhaak à la fabriek besteld, komt die meteen met een grotere radiator voor meer koeling en een sterkere alternator voor het extra stroomverbruik.
                        Daarom is die ook zo relatief duur.

                        De garage vroeg mij of ik van plan was om gedurende 1000 km een zware caravan te trekken, dan raden ze toch de originele aan. Als het is voor af en toe eens een "remorkske" naar het stort te doen, kan je net zo goed achteraf een trekhaak laten plaatsten tegen ongeveer een 600 à 700 euro.

                        Ik kan mij wel indenken dat als je het originele systeem in naplaatsing wil laten uitvoeren incl. andere radiator en alternator, dat je dan toch wel eens aan 2000 euro kan komen...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                          Ik heb die CC hendel ook in mijn A3 en die zit daar perfect. Gemakkelijk te gebruiken ook.

                          Bij mij schakelt de CC uit bij remmen en ontkoppelen hoor. Is dat bij de A4 niet zo?

                          Zou me verwonderen!

                          In de nieuwe A3 is het alvast niet bij het ontkoppelen, enkel bij het remmen. Als m'n CC dus op 70 ingesteld staat en ik heb moeten remmen tot bv. 30 (en dus ook teruggeschakeld), dan trek ik ff aan het hendeltje en ie gaat terug naar 70. En ik mag zelf beslissen wanneer ik schakel. Wil ik doortrekken tot 70 schakel ik niet, anders wel. Enkel na het schakelen zit er ff een "rustmoment" in voor ie weer verder optrekt.

                          Comment


                          • En als we dan toch de negatieve ergonomische puntjes aan 't opsommen zijn : het multifunctionele stuur is lang niet multifunctioneel genoeg. Als er een CD opstaat kan ik niet eenvoudig een 'Forward Skip' doen vanaf het stuur ... Ook switchen tussen CD en Radio moet via de MMI (en dus niet aan 't stuur).

                            Wel zeer positief (en daar wordt hier vaak negatief over gedaan...) die grote achteruitkijkspiegels. Echt een wereld van verschil, geven een zeer goed zicht naar achteren.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              het multifunctionele stuur is lang niet multifunctioneel genoeg. Als er een CD opstaat kan ik niet eenvoudig een 'Forward Skip' doen vanaf het stuur
                              Meen je dat? En wat kan je dan wel met dat multifunctioneel stuur behalve het geluid stiller of luider zetten? Het kost anders wel genoeg als optie om er iets meer mee te kunnen dan dat ...

                              Comment


                              • Vorig en volgend nummer gaat wel, maar binnen een liedje vooruit spoelen werkt idd niet. Eerlijk gezegd was ik ook wat teleurgesteld in het multifunctioneel stuur. Maar dat heeft wel niets met ergonomie te maken.

                                Comment


                                • zo, na 400 km in mijn ijszilvere Avant (6 maanden vroeger geleverd dan voorzien!):

                                  + wegligging, motor 2.0 143, comfort binnenin, grote zijspiegels, gebruiksvriendelijke MMI, navigatie zeker goed, gewoonweg mooie auto!

                                  enkele kleine mins:
                                  - inderdaad de kofferbedekking die het zicht kan belemmeren
                                  - soms wat moeite met 1ste versnelling waarbij hij er soms weer uitschiet (of misschien gewoon nog wat wennen aan de versnellingen)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    In de nieuwe A3 is het alvast niet bij het ontkoppelen, enkel bij het remmen. Als m'n CC dus op 70 ingesteld staat en ik heb moeten remmen tot bv. 30 (en dus ook teruggeschakeld), dan trek ik ff aan het hendeltje en ie gaat terug naar 70. En ik mag zelf beslissen wanneer ik schakel. Wil ik doortrekken tot 70 schakel ik niet, anders wel. Enkel na het schakelen zit er ff een "rustmoment" in voor ie weer verder optrekt.
                                    Het is toch niet echt handig dat je enkel via remmen je CC kan utischakelen. Dat is bovendien hinderlijk voor de wagens achter je als je zomaar op je rem duwt. Uitschakelen via ontkoppelen zou beter zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Vorig en volgend nummer gaat wel, maar binnen een liedje vooruit spoelen werkt idd niet. Eerlijk gezegd was ik ook wat teleurgesteld in het multifunctioneel stuur. Maar dat heeft wel niets met ergonomie te maken.
                                      Neen dat gaat niet met het multifunctioneel stuur van de A4 (ik heb het niet teruggevonden in de manual)
                                      En dat heeft dus wel met ergonomie te maken...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                      Het is toch niet echt handig dat je enkel via remmen je CC kan utischakelen. Dat is bovendien hinderlijk voor de wagens achter je als je zomaar op je rem duwt. Uitschakelen via ontkoppelen zou beter zijn.
                                      In de vorige wagen was ontkoppelen ook goed om CC uit te schakelen. Is inderdaad veiliger, maar ik zie ook voordelen in van dit principe
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • onderhoud koetswerk

                                        Nu ik in het bezit ben van mijn nieuwe A4 is natuurlijk de volgende stap aangebroken: hoe de wagen zo goed mogelijk onderhouden vanbinnen en vanbuiten.

                                        Heeft er iemand enige goede raad mbt het onderhouden van het koetswerk?
                                        Bij de garage kon ik een lakpantser laten zetten (kost 145 euro) maar ik weet niet of dit effectief zoveel verschil maakt? Iemand ervaring mee?

                                        En wat met de onderhoudsproducten. Er zijn zoveel verschillenden merken en soorten producten op de markt maar zijn ze wel allemaal even goed? Ik ben op zoek naar een goede shampoo + wax zodat de wagen mooi zijn glans behoudt. En ook een goede reiniger voor de alu velgen.

                                        Bij de aflevering van de wagen krijg je zo'n set met staaltjes mee van Audi onderhoudsproducten maar ik veronderstel dat er wel producten op de markt zijn die evengoed (of zelfs beter) zijn?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                          Neen dat gaat niet met het multifunctioneel stuur van de A4 (ik heb het niet teruggevonden in de manual)
                                          En dat heeft dus wel met ergonomie te maken...



                                          In de vorige wagen was ontkoppelen ook goed om CC uit te schakelen. Is inderdaad veiliger, maar ik zie ook voordelen in van dit principe


                                          Je zal die CC toch ook wel met het hendeltje kunnen uitschakelen ?
                                          Bij mijn vorig auto een VW Transporter T5 ging dat zelfs wel !

                                          Nog twee weken wachten dan is tie er , begin vorige maand besteld [Nederland]

                                          Comment

                                          Working...
                                          X