Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
    Wat bedoel met "stuurdoos, extra koeling" Krikke,
    Houdt dit een extra koelradiator in ?
    Wil dit graag weten omdat ik ook regelmatig een aanhanger ga trekken!
    Weet je de prijs hier van?
    ps 2000 euro voor achteraf plaatsen van een trekhaak lijkt mij wel erg veel!
    Ik heb voor achteraf plaatsen van afneembare trekhaak zoals die af fabriek is 700 euro betaald in nederland!
    Toen ik in de garage prijs vroeg legde men mij uit dat er een stuurdoosdiende geplaatst te worden voor de nodige verlichting naar de vrouwelijke contactdoos van de trekhaak te brengen (bus-systeem) alsook wordt er extra koeling voorzien voor de motor (een ventilator misschien, wilde gok...)

    quote=dragonfly;2906488]@krikke5150: ik heb afneembare trekhaak van Bosal laten plaatsen. Dat is inderdaad met km kabels naar de voorkant
    Prijs was 800euro dus laat je geen blaasjes wijsmaken, het is mogelijk en kost geen 2000euro. Als je een GDW neemt ben je goedkoper gedient maar ik wilde hem volledig kunnen wegsteken/
    Cruise Control hendel zit daar goed, is gewoonte en makkelijk te bedienen.[/quote]


    Ik vraag me een beetje af hoe ze die kablering dan aansluiten... immers, met het bus-systeem kan de microprocessor (of hoe heet het...) zien wanneer er een lampje defect is, hoe gaat hij dan reageren wanneer een een pak extra lampen mee gaan spelen? (caravan)

    Comment


    • Op mijn vorige wagen ( A3 Sportback) schakelde de cc uit door te ontkoppelen. Op mijn nieuwe A4 is dit niet het geval, dat was de eerste keer schrikken. Nu ben ik wel voorstander. Op de snelweg kun je zo van 5de naar 6de zonder de cc te hoeven herinstellen.

      PS: de gala functie op de stereo is idd de snelheidafhankelijke volumeregeling, merci voor de info.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
        Neen dat gaat niet met het multifunctioneel stuur van de A4 (ik heb het niet teruggevonden in de manual)
        En dat heeft dus wel met ergonomie te maken...
        Het gaat dus wel, net getest. Je moet de scroller ingeduwd houden, dan spoelt ie verder. En zelf moest ie het niet hebben vind ik dat het niets met ergonomie te maken heeft. Moest het wel aanwezig zijn maar de knop staat dan bv. onderaan uw stuur, dan heeft het met ergonomie te maken. Vind ik persoonlijk. Soit, het is er, dus weer een ergernis minder

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
          Je zal die CC toch ook wel met het hendeltje kunnen uitschakelen ?
          Bij mijn vorig auto een VW Transporter T5 ging dat zelfs wel !

          Nog twee weken wachten dan is tie er , begin vorige maand besteld [Nederland]
          De CC zal je zeker, net zoals bij de vorige modellen A4's, met de hendel kunnen uitschakelen. Normaal moet je daarvoor de hendel een duwtje naar voor geven om dat te doen (als ik mij goed herinner).

          edit: proficiat, lekker snel in NL wel (rijmt lekker eh). De mijne zou over 3 of 4 weken binnen moeten zijn (wordt nu vrijdag gemaakt)!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
            De CC zal je zeker, net zoals bij de vorige modellen A4's, met de hendel kunnen uitschakelen. Normaal moet je daarvoor de hendel een duwtje naar voor geven om dat te doen (als ik mij goed herinner).

            edit: proficiat, lekker snel in NL wel (rijmt lekker eh). De mijne zou over 3 of 4 weken binnen moeten zijn (wordt nu vrijdag gemaakt)!
            Ja, je kunt je CC uitzetten met het hendeltje maar dan verlies je je instelling hé. Als je het hendeltje dan terug naar voren duwt, moet je je snelheid opnieuw bepalen. Dat is niet erg handig als je dat telkens moet doen na eventjes afremmen hé. Bij mijn vroegere wagen kon ik, wanneer ik een voorligger naderde en eventjes moets afremmen, gewoon mijn koppeling induwen, wat vertragen, en nadien terug cc induwen zodat hij weer op speed kwam. De enige optie die je bij Audi hebt is je rem induwen maar dat is wel lastig voor de wagen achter ja. Die denkt dat je 'in de remmen' gaat terwijl je eigenlijk gewoon je CC uit wil zetten ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
              Op mijn vorige wagen ( A3 Sportback) schakelde de cc uit door te ontkoppelen. Op mijn nieuwe A4 is dit niet het geval, dat was de eerste keer schrikken. Nu ben ik wel voorstander. Op de snelweg kun je zo van 5de naar 6de zonder de cc te hoeven herinstellen.
              Zoals ik al zei, ik zie ook voordelen in het systeem. Aangezien ik een lazy driver ben staat mij dat zelfs aan
              .
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                Ja, je kunt je CC uitzetten met het hendeltje maar dan verlies je je instelling hé. Als je het hendeltje dan terug naar voren duwt, moet je je snelheid opnieuw bepalen. Dat is niet erg handig als je dat telkens moet doen na eventjes afremmen hé. Bij mijn vroegere wagen kon ik, wanneer ik een voorligger naderde en eventjes moets afremmen, gewoon mijn koppeling induwen, wat vertragen, en nadien terug cc induwen zodat hij weer op speed kwam. De enige optie die je bij Audi hebt is je rem induwen maar dat is wel lastig voor de wagen achter ja. Die denkt dat je 'in de remmen' gaat terwijl je eigenlijk gewoon je CC uit wil zetten ...
                Bij de B7 die ik reed kon je de hendel een duwtje naar voor geven (niet volledig naar voor duwen want dan schakel je 'm volledig uit en vergeet ie de ingestelde snelheid) en als je terug op snelheid wou komen de hendel efkes naar je toe trekken en hij accelereert netjes weer tot de ingestelde snelheid.

                Zou veronderstellen dat 't bij de B8 nu ook nog zo is. Toch eens checken ...?


                edit: owja... over dat multifunctie stuur... ik had toch al ooit ergens vroeger gelezen dat er nog best wel meer functies mee te bedienen zijn (schakelen tussen cd, radio..., bv...) maar ik vind 't niet meer terug.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                  Ja, je kunt je CC uitzetten met het hendeltje maar dan verlies je je instelling hé. Als je het hendeltje dan terug naar voren duwt, moet je je snelheid opnieuw bepalen.
                  Met de hendel kan je de CC afzetten en als je dan terug trekt gaat hij naar z'n vorige snelheid hoor. Je verliest je setting niet

                  @Krikke: ik heb geen caravan maar laat het dan gewoon uit de fabriek doen hé.
                  Bij mij hebben ze de binnenbekleding in de koffer moeten losdoen en dan de kabels langs onderaan naar voor brengen. daar worden ze aangesloten op de stuurdoos. Extra radiator niet gestoken. T'is eigenlijk bijna evenveel geld nadien dan dat je het direct besteld dus nu bestel ik hem er direct bij hoor.

                  Update: ja renio, dat werkt nog altijd!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Update: ja renio, dat werkt nog altijd!
                    oh fijn! was net van plan om te gaan maffen.. kan ik met een gerust hart m'n bed in, thanks!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Het gaat dus wel, net getest. Je moet de scroller ingeduwd houden, dan spoelt ie verder. En zelf moest ie het niet hebben vind ik dat het niets met ergonomie te maken heeft. Moest het wel aanwezig zijn maar de knop staat dan bv. onderaan uw stuur, dan heeft het met ergonomie te maken. Vind ik persoonlijk. Soit, het is er, dus weer een ergernis minder

                      Neen, dat werkt niet. De CD speler begint het nummer dat op dat moment afgespeeld wordt van voren af aan en je verliest de 'MIX'-instelling.
                      Ergonomie is meer dan opstelling van knoppen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                      Ja, je kunt je CC uitzetten met het hendeltje maar dan verlies je je instelling hé. Als je het hendeltje dan terug naar voren duwt, moet je je snelheid opnieuw bepalen.
                      Je drukt de hendel te ver naar achteren. Als je hem slechts lichtjes naar achteren duwt valt de CC af maar blijft de snelheid opgeslagen in het geheugen.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • voila zie hier enkele foto's van mijn A4 Avant S-Line die ik sinds gisteren heb.
                        Vroeger had ik een A4 Avant B6, het is dag en nacht verschil met deze wagen,


                        Last edited by ; 27/08/2008, 12:26.

                        Comment


                        • WOW! prachtige aanwinst zo te zien!!!!
                          proficiat!!!
                          knappe velgen ook

                          freude am fahren

                          Comment


                          • [quote=Nickvm;2904324]Op dezelfde plaats dacht ik. Maar heb al meermaals gelezen dat het niet echt een geliefde plek is. Het hendeltje lijkt me ook wat te kort



                            Zit volgens mij idd links achter / onder de hendel van de richtingaanwijzers... lijkt me persoonlijk niet zo handig (nog niet uitgeprobeerd). In mijn huidige S40 is dat een stuk makkelijker te bedienen vanaf het stuur. Zal wel ff wennen worden

                            Comment


                            • @Dieter: eindelijk eens een S-Line
                              Very nice. Deze is met het buitenpack neem ik aan? Of de spoiler apart besteld :p

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                Ik heb er bij mij destijds ook naar geïnformeerd. Het zit zo. Als je een trekhaak à la fabriek besteld, komt die meteen met een grotere radiator voor meer koeling en een sterkere alternator voor het extra stroomverbruik.
                                Daarom is die ook zo relatief duur.

                                De garage vroeg mij of ik van plan was om gedurende 1000 km een zware caravan te trekken, dan raden ze toch de originele aan. Als het is voor af en toe eens een "remorkske" naar het stort te doen, kan je net zo goed achteraf een trekhaak laten plaatsten tegen ongeveer een 600 à 700 euro.

                                Ik kan mij wel indenken dat als je het originele systeem in naplaatsing wil laten uitvoeren incl. andere radiator en alternator, dat je dan toch wel eens aan 2000 euro kan komen...
                                Heb ook maar even hierover bij de dealer geinformeerd.
                                Deze wist mij te vertellen da iedere A4 standaard met trekhaak voorbereiding
                                naar nederland komt en dus ook met zwaardere koeling !
                                Vindt het wel een heel groot prijsverschil.
                                Af fabriek trekhaak afneembaar stekkerdoos wegklapbaar 1370 euro
                                Achteraf montage trekhaak afneembaar stekkerdoos wegklapbaar 700 euro.
                                Ook wordt in de prijslijst bij de trekhaak optie geen zwaardere koeling vermeld !
                                Hoe dit in belgie is weet ik niet.
                                Maar ik zal de dealer maar geloven zeker, ik weet niet hoe ik het zelf kan controleren.

                                Comment


                                • In Belgie is het maar 800 of 900euro als optie. Nederland is met alles duurder hé voor auto's.

                                  Comment


                                  • (CC)... lijkt me persoonlijk niet zo handig (nog niet uitgeprobeerd). In mijn huidige S40 is dat een stuk makkelijker te bedienen vanaf het stuur. Zal wel ff wennen worden
                                    Bij mijn vorige wagen was de cc ook via bediening op multifunctioneel stuur + uitschakelen via koppeling of knopje op t stuur. Nu is het hendeltje gewoon niet zo handig geplaatst en kan je niet niet uitschakelen via indrukken koppeling; is dus zeker nog voor verbetering vatbaar.

                                    Ander vraagje; de wagen geeft wel erg vroeg aan dat ik hoger moet schakelen. Naar 5de als k 65km/u rij en naar 6de als k nog maar aan 85km/u zit. Is dit normaal?

                                    Comment


                                    • Kijk, ik vind dat dus allemaal relatief hé. Voor verbetering vatbaar .. Ik zou het niet anders willen zoals het nu is eerlijk gezegd. Ik blijf er bij, je kan niet voor iedereen goed doen. En ik vind het logisch dat een CC niet stopt als je de koppeling induwt .. Gewoon een kwestie van gewoon worden.

                                      En het is een indicator hé, geen verplichting. Ik gebruik het meer als informatie, van "ey, als je wil kan je ook perfect in versnelling x bollen".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                                        Ander vraagje; de wagen geeft wel erg vroeg aan dat ik hoger moet schakelen. Naar 5de als k 65km/u rij en naar 6de als k nog maar aan 85km/u zit. Is dit normaal?
                                        Ik vond dit ook, maar heb die "Gear suggestion" meteen uitgeschakeld via de MMI.

                                        Greetz Loretto

                                        Comment


                                        • Mijn wagen geeft aan dat ik vanaf 74 km/h in zesde moet rijden (2.0 TDi)
                                          Is voor het comfort tijdens cruisen gewoon het meest aangenaam. Ik volg dat dus wel, schakel terug als ik wil acceleren)
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X