Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chrome dakreling is inderdaad nodig op een zwarte auto.
    Dat handschoenkastje vind ik handig en de lichtjes aan de voeten omdat ik daar meestal wel iets leg en dan vind je dat direct terug als je de deur open doet. T'zal dan bij BMW 130euro zijn ofwel bij audi duitsland, weet het ff niet meer.

Servotronic: stuurt superzacht aan trage snelheden en vanaf 50-70 harder. Kan handig zijn als je moeilijk kan parkeren maar 230euro zou ik er niet aan geven. Beste is van beiden te gaan testen en dan een keuze te maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Beste is van beiden te gaan testen en dan een keuze te maken!
      Ik ga sowieso zaterdag een testrit maken, hopelijk kom ik dan niet teveel in contact met fantastische opties waardoor ik terug hartverscheurende keuzes moet maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Chrome dakreling is inderdaad nodig op een zwarte auto.
        Dat handschoenkastje vind ik handig en de lichtjes aan de voeten omdat ik daar meestal wel iets leg en dan vind je dat direct terug als je de deur open doet. T'zal dan bij BMW 130euro zijn ofwel bij audi duitsland, weet het ff niet meer.

Servotronic: stuurt superzacht aan trage snelheden en vanaf 50-70 harder. Kan handig zijn als je moeilijk kan parkeren maar 230euro zou ik er niet aan geven. Beste is van beiden te gaan testen en dan een keuze te maken!
        Lichtpakket geeft ook verlichting aan de onderzijde van de deur als je die opent. Kan handig zijn om plassen en modder te vermijden...
        BMW 420dA : >>>

Comment

• elektrische koffer

Ik heb op mijn avant de elektrische koffer genomen. Erg handig wanneer je je handen vol hebt en, in tegenstelling tot wat hier vaak beweert wordt, gaat deze wel snel open en toe. Je kunt de snelheid en hoogte van opening immers instellen.

Zoals ik zei, zeer handig maar toch heb ik een probleempje. 9 op de 10 keren gaat de koffer zonder problemen toe. Maar af en toe sluit hij niet helemaal. De koffer gaat wel volledig naar beneden maar trekt op het einde niet volledig in het slot. Door een lichte duw op de koffer trekt hij dan toch dicht.

Nog iemand die een elektrische koffer heeft en die dit probleem heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
            Als je nog 2 weken kan wachten, kan ik het je vertellen hoe het is met Servotronic..

Ik heb testgereden zonder, en het stuur voelde een beetje stroef aan? Ik heb echter nooit met servotronic gereden dus het zal een verrassing zijn..
            idem hier, heb ook al gelezen in tests dat je het beter niet neemt, maar heb het toch genomen omdat ik een aantal internetreviews gelezen heb waar men wel heel positief was. Trouwens als je een test leest in een boekje is dat meestal ook maar de mening van één persoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
              enkel de achterlichten, verlichting binnenin en de mistlichten gaan aan bij de leaving/coming home.
              Ik dacht dat je dat ook kon instellen via de MMI, heb dat hier al eerder ergens gelezen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
                Ik dacht dat je dat ook kon instellen via de MMI, heb dat hier al eerder ergens gelezen denk ik.
                God weet hoe ver je hier weer in kan gaan

Misschien kan je hem wel zo programmeren dat de Led's vanvoor zo een "roew-roew" looplichtje vormen gelijk dat rode ding bij "Knigh-Rider" op TV vroeger.

Comment

Misschien kan je hem wel zo programmeren dat de Led's vanvoor zo een "roew-roew" looplichtje vormen gelijk dat rode ding bij "Knigh-Rider" op TV vroeger.
                  Ja, dat gaat, maar enkel als je een multitronic genomen hebt

Comment

het enige dat je via de MMI kan instellen mbt de coming/leaving home functie is de tijd dat je lampen moeten blijven branden. Maar je kunt helaas niet kiezen wat er allemaal moet branden.

Comment

Ja, dat gaat, maar enkel als je een multitronic genomen hebt
                      Voor de gasten die die KnighRider Led's cool vinden: http://www.lumimoto.com/N_frame.html...rp_14_6-1.html

Comment

Voor de gasten die die KnighRider Led's cool vinden: http://www.lumimoto.com/N_frame.html...rp_14_6-1.html

Dat is eerder iets voor op een Toyota Celica van 1987

Comment

• weet iemand of het normaal is dat ik slecht 700 km kan rijden met één volle tank?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                            weet iemand of het normaal is dat ik slecht 700 km kan rijden met één volle tank?
                            wow dat lijkt me nogal weinig... Is toch een tank van dik 65 liter eh... bij de vorige generaties A4 moest je al erg je best doen om die er zo rap door te jagen.

Comment

idem hier, heb ook al gelezen in tests dat je het beter niet neemt, maar heb het toch genomen omdat ik een aantal internetreviews gelezen heb waar men wel heel positief was. Trouwens als je een test leest in een boekje is dat meestal ook maar de mening van één persoon.
                              Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                              weet iemand of het normaal is dat ik slecht 700 km kan rijden met één volle tank?
                              Hangt van je rijstijl en het traject af. Ik heb 1000 km gereden met de eerste tank, ik heb toen 56 liter getankt. Tweede tank was slechts 800 km, maar dat was met een volgeladen wagen, in de bergen en ook aardig wat korte ritten op bochtige bergwegen

BTW : Als de wagen aangeeft dat je moet gaan tanken moet er nog bijna 10 l in de tank zitten (ik kon slechts 55 liter tanken)
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                Ik haal ook niet veel meer dan 750 km met een volle tank (ik kan zo ook rond de 55l bijtanken iedere keer).
                                Na tanken kan ik volgens de boordcomputer dik 900 km halen, maar dat zit er in de praktijk niet echt in.
                                Nu weet ik niet wat jouw rijstijl is natuurlijk. Ik rijd nogal goed door.
                                Met mijn vorige A4 avant haalde ik wel gemakkelijk 850 km met een vergelijkbare rijstijl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Detonator Bekijk Berichten
                                  Ik haal ook niet veel meer dan 750 km met een volle tank (ik kan zo ook rond de 55l bijtanken iedere keer).
                                  Na tanken kan ik volgens de boordcomputer dik 900 km halen, maar dat zit er in de praktijk niet echt in.
                                  Nu weet ik niet wat jouw rijstijl is natuurlijk. Ik rijd nogal goed door.
                                  Met mijn vorige A4 avant haalde ik wel gemakkelijk 850 km met een vergelijkbare rijstijl.
                                  Ik heb een nogal 'sportieve' rijstijl maar het verbruik valt best goed mee. Ik doe elke dag minstens 220km (woon- werk verkeer alleen al) en rij op de autostrade altijd tss de 135 en 145km/h. En op de rustige stukken kan het gebeuren dat ik boven de 160km/h bol. Ik heb mijn wagen nu een week en heb 2000km achter de rug met een gemiddeld verbruik van 6,2l op die 2000km. Valt dus enorm goed mee!

Comment

enkel de achterlichten, verlichting binnenin en de mistlichten gaan aan bij de leaving/coming home.
                                    De LEDs gaan ook aan

Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                    het enige dat je via de MMI kan instellen mbt de coming/leaving home functie is de tijd dat je lampen moeten blijven branden. Maar je kunt helaas niet kiezen wat er allemaal moet branden.
                                    OOOO heeft gelijk, je kan niet kiezen wat juist aanspringt. Enkel de tijd dat ze blijven branden.

Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                    Onze eerste tank was ook niet veel km, maar nu rijden we er toch +-900km mee. Maar mn moeder heeft wel een vrij rustige rijstijl
                                    Met de B5 halen we nog +930 km met 1 tank (55L).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                      De LEDs gaan ook aan

OOOO heeft gelijk, je kan niet kiezen wat juist aanspringt. Enkel de tijd dat ze blijven branden.

Onze eerste tank was ook niet veel km, maar nu rijden we er toch +-900km mee. Maar mn moeder heeft wel een vrij rustige rijstijl
                                      Met de B5 halen we nog +930 km met 1 tank (55L).

Cool, ik dacht al, dat ze die leds ook mee aan moesten laten gaan met die functie. Dat zou een gemiste "cool-kans" zijn.

Comment

• leveringstermijnen

beste forummers,
                                        voor ons is het bijna zo ver. We zijn vandaag de papieren gaan halen en hebben al eens mogen kennismaken met ons nieuwe speelgoed. Nu heb ik het wel een beetje moeilijk met de uiteindelijke levering van de wagen. p-week 32 en geleverd week 36 ( nu woe 3/9). 4 weken tss prod en aflevering. Moet volgens mij beter kunnen D'ieteren !!! Als we in ons bedrijf met zulke lange termijnen moeten werken dan verliezen we veel aan de concurrentie. Gelukkig maar dat de Avant veel goed maakt.
                                        moraal: neem die 2 weken tss prod. en levering maar met een korreltje zout en doe daar minstens 1 week bij. Als we de wagen hebben zal ik onze bevindingen proberen neer te pennen en ev. foto's te nemen.
                                        Groetjes

Comment

• De mijne was verdorie nog niet besteld!

Leaseplan heeft een fout in hun pc voor de 10 spaak 17" velgen. Er zou volgens lease plan 225/45/17 moeten opliggen maar Audi zegt 245/45/17. Na 2 weken discussieren hebben ze het mij verteld! *shock*

Ik heb dan moeten kiezen voor de 6 spaak 17" velgen waar wel de banden 225/50/17 opliggen en nu is Leaseplan wel tevreden. Tss....

Het grappigste is: De wagen kost onmiddelijke 1100 euro minder. Hahahahahah
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X