Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
    Volgens de Audi Brochure trekken zowel de Multitronic als de Handgeschakelde op van 0-100 in 9,7 seconden... Beide zullen onder ultieme omstandigheden getest zijn, met ervaren chauffeurs enz. Je zit toch snel aan 100 vind ik hoor.

    Zal als ik 1500km op de teller heb staan eens chronometreren.
    Volgens de audi-brochure, maar deze tijden worden serieus op de korrel genomen door "de boekskes", ik herinner dat ik ergens gelezen had dat ze met de multitronic op geen enkele manier onder de 11 seconden geraakten, heb het boekje hier nog ergens liggen, als ik het vind zal ik het later nog eens citeren. Ik heb ook al gemerkt dat het er met de multitronic op aankomt het gaspedaal op de juiste manier te bedienen, het is niet altijd het best om plankgas te geven.

    Ik heb bijna 300 km en rijd nog maar sinds maandagavond, ik schat eind volgende week al niet meer zo ver van de 1500 te zitten, misschien ben ik er nog voor jou

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
      @Ge4Ce: Versta met niet verkeerd, multitronic is super, maar zelf kunnen sleuren aan de versnellingsbak is soms ook nog wel eens leuk, ik rijd nu nog maar een dag of 2 met de multitronic en wil hem nu al niet meer missen, en inderdaad in de sportstand is hij vrij sportief. Ik baseer me echter op de verschillende tests die ik al gelezen heb, waar de optrektijden (0-100 km/u) wat tegenvielen.

      Nu, ik ben inmiddels 30 en besef dat snel optrekken en snel rijden niet alles is.

      Ivm de Ipod-aansluiting (audi music interface): dit kan ik ten zeerste aanraden aan iedereen! Je moet er spijtig genoeg voor bijbetalen, maar ik zou dit opnieuw doen, werkt echt schitterend!

      De autotelefoon had ik eerst niet genomen (vond het nogal duur), en achteraf dan toch toegevoegd, omdat ik het ook niet vond kunnen om in zo'n auto met de gsm in je hand te telefoneren . En als je dan toch wil bellen in de wagen, kan je het best zo veilig mogelijk doen.

      Straks komt een vriend langs met een golf GTI DSG, ik ben benieuwd wat dat gaat zijn.

      ik ben ook geïnteresseerd in een vergelijking van Multitronic vs DSG
      vertel maar wat jij ervan vond

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
        Volgens de audi-brochure, maar deze tijden worden serieus op de korrel genomen door "de boekskes", ik herinner dat ik ergens gelezen had dat ze met de multitronic op geen enkele manier onder de 11 seconden geraakten, heb het boekje hier nog ergens liggen, als ik het vind zal ik het later nog eens citeren. Ik heb ook al gemerkt dat het er met de multitronic op aankomt het gaspedaal op de juiste manier te bedienen, het is niet altijd het best om plankgas te geven.

        Ik heb bijna 300 km en rijd nog maar sinds maandagavond, ik schat eind volgende week al niet meer zo ver van de 1500 te zitten, misschien ben ik er nog voor jou
        de Multitronic verliest uiteraard wat tijd om van op stistand op te trekken; dit heeft gewoon te maken met het feit dat de mechanische onvermijdelijk bij de start wat slipt (idem dito voor een klassieke automatische bak)
        eens uit de starting blocks geraakt is de wagen zeker even alert (en in elk geval heel wat stiller) als een manuele, met als voordeel (naargelang men het zo ervaart) niet te moeten schakelen
        nog even : een A4 met of zonder multitronic zijn twee totaal verschillende wagens ; dus eerst grondig uittesten (een ritje van een paar kilometers volstaat meestal niet om het ware potentieel te evalueren) , en pas dan bestellen
        voor mij zal het een multitronic zijn (3x getest, 3x steeg de overtuiging)
        mijn enige voorbehoud heeft te maken met de komst van de S-tronic bij Audi : welk systeem zal overleven ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          op de Audi-slipschool van Kortenberg kreeg ik bij de evaluatie van mijn rijgedrag slechte punten omdat ik kort voor het inhalen nog vlug een kijkje nam door mijn venster (= kortstondig het hoofd naar links) om zeker te zijn dat er niemand mij reeds inhaalde, die ik niet in mijn spiegels gezien had. Dat was maar een fraktie van een second, maar de monitor was van oordeel dat het al volstond om een plots remmend verkeer te laat vast te stellen
          al berekend hoeveel meters je per second aflegd als je maar vlug het volgend liedje op je iPod selekteert ?
          Vind ik geen argument hoor want dat geldt voor veel zaken:

          - scrollen door je MP3's of radiozenders via je MMI bediening of multiefunctiestuur
          - instellen van je navigatie tijdens het rijden
          - aflezen van je navigatie of verkeersinfo tijdens het rijden
          - contact opzoeken in je phonebook om te bellen
          - ...

          Als je continu 100% je aandacht op de baan wil houden, laat alle opties dan vallen en kies een wagen zonder opties zodat niets je aandacht kan afleiden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
            Ja, iPod voorbereiding is beter, maar ik heb niet te kiezen -> bedrijfswagen.
            In die versie die ik zal krijgen zit er enkel de standaard radio Chorus.
            Ben je wel zeker dat er ook een AUX aansluiting aanwezig is bij deze standaard radio?
            Is dit niet enkel bij de duurdere radio?
            Bij de Avant zit de Aux aansluiting er standaard op. Bijd e berline in het begin niet maar ik weet niet of dit nu nog het geval is. Kan zijn dat het op de berline nu ook standaard is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              ik ben ook geïnteresseerd in een vergelijking van Multitronic vs DSG
              vertel maar wat jij ervan vond
              Voor zover er al een vergelijking gemaakt kan worden, aangezien er toch een groot verschil in vermogen is 256 pk (na chip) vs 143 pk, zal ik toch een poging ondernemen.

              De DSG schakelt zeer snel, je klimt in de toeren, schakelt, klimt onmiddelijk terug in de toeren, zonder dat er tijdsverlies zit bij de overgangen, dit gebeurt effectief zonder schokken. Ik was eerlijk gezegd best wel onder de indruk. In D bij een rustige rijstijl schakelt de bak zeer snel op naar een hoge versnelling om zo zuinig moglijk te zijn. In S daarentegen gaat de auto hoog in de toeren (iets te hoog zelfs) en schakelt dan op, je kan altijd zelf ingrijpen met de peddels aan het stuur (nice!).

              De multitronic (die ik trouwens ook 3 x getest heb alvorens te bestellen, eens in de 2.7, eens in de 2.0 en eens in een A6) is supercomfortabel en uitermate stil bij een rustige rijstijl in D, wat mij betreft beter dan de DSG. In S gedraagt de multitronic zich meer als een DSG, maar dan kan hij toch nog niet typen aan de DSG. Ik heb het gevoel dat de koppeling nog sneller pakt na de overgang van versnelling, dit heeft misschien wel te maken met het vermogen van de motor

              Naar mijn mening past de multitronic perfect bij de 2.0 TDI en ik zou hem eerlijk gezegd niet willen inruilen voor de DSG, zelfs al zou deze beschikbaar zijn.
              Last edited by ; 18/09/2008, 07:40.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten

                Als je continu 100% je aandacht op de baan wil houden, laat alle opties dan vallen en kies een wagen zonder opties zodat niets je aandacht kan afleiden.
                de opties mogen er voor mij gerust zijn, enkel de bedening ervan is (behalve in de files) niet erg veilig. Ik ben overtuigd dat er meer ongevallen ontstaan door onoplettendheid dan door de snelheid zelf
                aan 120/u zijn 3 seconden 100m minder remafstand, zijnde het verschil tussen een grote schrik en ... een crash

                Comment


                • @StijnD
                  wel bedankt !

                  Comment


                  • Overlopers gezocht

                    Na 4 jaar BMW ben ik gevallen voor de A4 Avant !
                    Zijn hier nog "overlopers" die voor het uiterlijk van de A4 Avant gevallen zijn ?

                    Configuratie (lease auto, dus geen dikke pks&fancy velgskes jammer genoeg)
                    • 2.0 TDI DPF (5d) 136pk, Phantoomzwart
                    • Radio Concert met Audi Soundsystem
                    • Verchroomde dakreling
                    • Verchroomde ruitomlijsting en B-stijl briljantzwart
                    • Pack Lifestyle
                      • Klassieke snelheidsregelaar
                      • Elektrische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
                      • 4 Lichtmetalen velgen 6 SPAKEN AERO 7,5 x 16 , bandenmaat 225/55 R16
                      • Acoustic Parking System (APS) AR
                      • Metaalkleur
                      • Volumetrisch en perimetrisch alarm met takeldetectie
                    • Multifunctiestuur met leder bekleed
                    • Mechanisch zonnescherm op de ruiten van achterdeuren
                    Jammer dat het budget op is, anders graag nog xenon, sportzetels, ...


                    Vraagje
                    1. iemand een idee van de kwaliteit van het Audi Soundsystem ? tijdens de testrit met een A4 berline met standaard radio (chorus, 4 luidsprekers?) viel het geluid wat tegen ...
                    2. multifunctioneel stuur lijkt me helemaal niet zo multifunctioneel bij Audi. Bij mijn BMW zijn CC, Radio, liedjes skippen, telefoon... bedienbaar vanaf het stuur. Iemand hier ervaring, tips&trucs ?
                    Voor de rest, het zal heeeeel lang wachten worden ...
                    Last edited by ; 18/09/2008, 15:25. Reden: whitespace

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                      Bij de Avant zit de Aux aansluiting er standaard op. Bijd e berline in het begin niet maar ik weet niet of dit nu nog het geval is. Kan zijn dat het op de berline nu ook standaard is.
                      Is ook standaard nu...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                        Bij de Avant zit de Aux aansluiting er standaard op. Bijd e berline in het begin niet maar ik weet niet of dit nu nog het geval is. Kan zijn dat het op de berline nu ook standaard is.
                        Super dat dit standaard is op de Avant. Thx

                        Comment


                        • Vorige week eens langs geweest bij de dealer om een offerte te laten opmaken voor een A4 Avant.

                          Dit is het geworden:

                          A4 Avant 2.0 TDI 136 pk
                          Pack Lifestyle +
                          Pack Lounge
                          Kwartsgrijs
                          Sportzetels (mustangbruin Milano)
                          17" velgen 10 spaaks
                          Multifunctie sportstuur
                          Audi Sound System
                          Lichtpakket
                          Koffermodule
                          Chroom dakrails
                          Chroom raamomlijsting
                          Hill hold assist
                          iPod music interface

                          Deze week heb ik nog een proefrit gepland met een exemplaar met 17" velgen zonder sportophanging en een rit met een S-Line.
                          Dit om eens te vergelijken wat dit geeft qua "hardheid" van de ophanging.
                          Ik vrees nl. dat ik een S-Line te hard zal vinden.

                          Heeft er iemand ervaring met de iPod interface.
                          Aangezien de versie met DVD-GPS niet over SD slots beschikt heb ik deze mee aangevinkt.
                          Volgens de documentatie kan deze ook gewone USB sticks aan.
                          Krijg je hier dan ook de folderstructuur te zien op het scherm ?
                          Welke grootte van USB sticks wordt ondersteund ?
                          Als deze ondersteuning OK is hoef ik m'n iPod niet altijd in de wagen te leggen...

                          Kan er iemand bevestigen dan in het geval van Milano leder ook de deurpanelen gedeeltelijk in leder zijn uitgevoerd of is dit enkel bij Valcona leder ?

                          Graag ook bevestiging dat bij Pack Lifestyle + het kleurenscherm voor de boordcomputer inbegrepen is.

                          Graag jullie mening... Ben ik iets vergeten... Nog iets van opties aan te raden ?

                          Comment


                          • 1000 km

                            Beste forummers,

                            Hierbij mijn ervaringen na 1 week en 1000 km op de teller.

                            De auto bolt supergoed, ik ben zeer tevreden over de sportzetels die perfect af te stellen zijn. De multitronic doet zijn werk, in D is dit een supercomfortabele leuke cruiser, de S-stand doet zijn werk prachtig op bochtige wegen en bij inhaalmanoeuvres.
                            De motor begint al wat zuiniger te worden +/- 6,5 gemiddeld.

                            De bediening van de MMI is zeer goed eens je ze onder de knie hebt, en dat gaat zeer snel. De route die de gps soms uitzoekt is niet altijd de route die ikzelf (of mijn oude tomtom) zou kiezen, maar dit ligt misschien aan de standaardinstellingen die ik nog niet aangepast heb.

                            De audi sound system is imo zeker een aanrader, je hebt wat meer vermogen, de sound blijft onberispelijk bij hoge volumes en de bass is super. Is waarschijnlijk niet zo goed als de B&O, maar wel betaalbaar.

                            De audi music interface is zeker een aanrader, heb vroeger nog zitten sukkelen met een fm-transmitter, never again!

                            Het comfort met 18" star en standaardvering is zeker nog goed genoeg, ik geef wel toe dat je met deze banden de oneffenheden (naden, putjes) beter voelt, maar dit is in mijn opzicht zeker niet storend, of zeker niet van die mate dat je er rugpijn van zou krijgen . Het oog wil ook wat natuurlijk .

                            Minpunten heb ik voorlopig niet echt, maar ja, misschien ben ik voor het moment nog niet objectief genoeg door de geur van de nieuwe wagen die mij euforisch maakt... als er nog volgen geef ik zeker een update. Ga eerst de wagen eens wassen en dan volgen de foto's.

                            Groeten,
                            StijnD

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door napchar Bekijk Berichten
                              Vorige week eens langs geweest bij de dealer om een offerte te laten opmaken voor een A4 Avant.

                              Dit is het geworden:

                              A4 Avant 2.0 TDI 136 pk
                              Pack Lifestyle +
                              Pack Lounge
                              Kwartsgrijs
                              Sportzetels (mustangbruin Milano)
                              17" velgen 10 spaaks
                              Multifunctie sportstuur
                              Audi Sound System
                              Lichtpakket
                              Koffermodule
                              Chroom dakrails
                              Chroom raamomlijsting
                              Hill hold assist
                              iPod music interface

                              Deze week heb ik nog een proefrit gepland met een exemplaar met 17" velgen zonder sportophanging en een rit met een S-Line.
                              Dit om eens te vergelijken wat dit geeft qua "hardheid" van de ophanging.
                              Ik vrees nl. dat ik een S-Line te hard zal vinden.

                              Heeft er iemand ervaring met de iPod interface.
                              Aangezien de versie met DVD-GPS niet over SD slots beschikt heb ik deze mee aangevinkt.
                              Volgens de documentatie kan deze ook gewone USB sticks aan.
                              Krijg je hier dan ook de folderstructuur te zien op het scherm ?
                              Welke grootte van USB sticks wordt ondersteund ?
                              Als deze ondersteuning OK is hoef ik m'n iPod niet altijd in de wagen te leggen...

                              Kan er iemand bevestigen dan in het geval van Milano leder ook de deurpanelen gedeeltelijk in leder zijn uitgevoerd of is dit enkel bij Valcona leder ?

                              Graag ook bevestiging dat bij Pack Lifestyle + het kleurenscherm voor de boordcomputer inbegrepen is.

                              Graag jullie mening... Ben ik iets vergeten... Nog iets van opties aan te raden ?

                              Hoe lang is de wachttijd voor de Avant tegenwoordig ?
                              Sintruin till I die

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Hoe lang is de wachttijd voor de Avant tegenwoordig ?
                                met multitronic (+3maand) is dat mei 2009, dus zonder eind 2/2009
                                ik vraag mij echter af of bestaande (lopende) bestellingen, die door de oorpronkelijke kopers afgezegd worden, niet mits negociatie bij grote dealers kunnen "gerecupereerd" worden
                                Last edited by guyugy; 23/09/2008, 15:47.

                                Comment


                                • @ Deze week heb ik nog een proefrit gepland met een exemplaar met 17" velgen zonder sportophanging en een rit met een S-Line.
                                  Dit om eens te vergelijken wat dit geeft qua "hardheid" van de ophanging.
                                  Ik vrees nl. dat ik een S-Line te hard zal vinden.



                                  deze morgen een rit in Erps gedaan met 17"-ers op standard vering
                                  ik ga nu voor comfort, en uiteindelijk is voor mij deze combinatie nog net aanvaarbaar
                                  met een nieuwe wagen zijn de putten nog goed opgevangen, maar wat na 70/80 duizend km ?
                                  ik zal bij 16" en standardvering blijven; dat heb ik in Oostende getest en het was merkelijk zachter
                                  17" en sportvering heb ik in Diksmuide getest, dat was (voor mij) te hard (deze combiantie benadert de S-Line) : mooi, maar

                                  Comment


                                  • ik heb hier al een paar keren mijn princiepe-voorkeur geuit voor benzinemotoren
                                    na testen in Oostende en Diksmuide (met 2,0TDI's) was is dus nieuwsgierig het enig beschikbaar eksemplaar 1,8 TFSI met multitronic te Erps te testen.
                                    resultaat : vrij positief, maar eigenlijk had ik beter verwacht
                                    de motor is wel zacht, maar zeer aanwezig in de wagen bij felle acceleratie
                                    eerlijk gezegd, zelfs meer dan de 2,0TDI die krachtiger optrekt...
                                    ik heb het gevoel dat de rustigere opbouw van de kracht van de 2,0 iets beter samengaat met de multitronic
                                    in D blijft de 1,8TFSI duidelijk te laag te draaien in traag verkeer (50/80 km/u) en steigert en beetje als men dan plots accelereert; in S gaat alles vlotter (toerental steeds boven 2000t/m) en dan zijn de acceleraties soms onverwacht krachtig
                                    bij kickdown ( in S) durft de TFSI soms twijfelen tussen twee verzetten
                                    ook de klank van de 1,8 TFSI is niet van de tofste op ralenti (buiten de wagen; stiller dan de 2,0TDI, maar eens opgewarmd is het verschil niet om naar huis te schrijven
                                    met gesloten ruiten en bij rustig rijden is de diesel per slot van rekening even stil
                                    ik begin te twijfelen ... of ik een vier-pitter ga kiezen
                                    de 3,2TFSI is een fiskaal zelfmoord, maar wellicht komt binnenkort en 2,7 met 163 pk ?
                                    dan is de inschrijvingstaks dezelde en de rijtaks niet hoger dan mijn huidige 2,6 V6

                                    Comment


                                    • verwarming niet goed, voeten koud

                                      ik heb sinds kort een A4 Avant 2.0tdi MT (bj 08/200, wat ik vreemd vind is dat bij de stand aut. van de verwarming er bij de roosters in het dashboard warme lucht uitkomt (buitentemp. 13 graden) en bij de voeten niet, ook niet achterin. wie wil dat ook eens uitproberen, bij mijn eerdere auto's met aut. klima was dat beslist niet zo, voeten blijven nu dus koud. als ik op handmatig de uitsroming naar beneden zet gaat het wel goed, mmar daarvoor heb je toch niet een aut. klima. ben benieuwd naar reacties

                                      Hans Overdiep
                                      Nederland

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door overdiep Bekijk Berichten
                                        ik heb sinds kort een A4 Avant 2.0tdi MT (bj 08/200, wat ik vreemd vind is dat bij de stand aut. van de verwarming er bij de roosters in het dashboard warme lucht uitkomt (buitentemp. 13 graden) en bij de voeten niet, ook niet achterin. wie wil dat ook eens uitproberen, bij mijn eerdere auto's met aut. klima was dat beslist niet zo, voeten blijven nu dus koud. als ik op handmatig de uitsroming naar beneden zet gaat het wel goed, mmar daarvoor heb je toch niet een aut. klima. ben benieuwd naar reacties

                                        Hans Overdiep
                                        Nederland
                                        Ik moet zeggen dat ik daar voorlopig nog geen last van gehad heb. De optionele zetelverwarming (die je in maar liefst 6 standen kan regelen) doet uitstekend en snel zijn werk. Ik heb ergens in de manual gelezen dat er ergens een extra verwarming zit die op basis van de buitentemperatuur bijspringt om sneller de motor te verwarmen (en dus ook het binneninterieur). Ik kwam er niet heel goed aan uit;

                                        Koude voeten heb ik echt nog geen last van gehad...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door napchar Bekijk Berichten
                                          Kan er iemand bevestigen dan in het geval van Milano leder ook de deurpanelen gedeeltelijk in leder zijn uitgevoerd of is dit enkel bij Valcona leder ?
                                          Je moet het Lederpack 1 erbij bestellen...

                                          Oorspronkelijk geplaatst door overdiep Bekijk Berichten
                                          ik heb sinds kort een A4 Avant 2.0tdi MT (bj 08/200, wat ik vreemd vind is dat bij de stand aut. van de verwarming er bij de roosters in het dashboard warme lucht uitkomt (buitentemp. 13 graden) en bij de voeten niet, ook niet achterin. wie wil dat ook eens uitproberen, bij mijn eerdere auto's met aut. klima was dat beslist niet zo, voeten blijven nu dus koud. als ik op handmatig de uitsroming naar beneden zet gaat het wel goed, mmar daarvoor heb je toch niet een aut. klima. ben benieuwd naar reacties

                                          Hans Overdiep
                                          Nederland
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                          Ik moet zeggen dat ik daar voorlopig nog geen last van gehad heb. De optionele zetelverwarming (die je in maar liefst 6 standen kan regelen) doet uitstekend en snel zijn werk. Ik heb ergens in de manual gelezen dat er ergens een extra verwarming zit die op basis van de buitentemperatuur bijspringt om sneller de motor te verwarmen (en dus ook het binneninterieur). Ik kwam er niet heel goed aan uit;

                                          Koude voeten heb ik echt nog geen last van gehad...
                                          Verwarming opzetten? Zetelverwarming? Zijn jullie watjes? De herfst is geeneens echt gestart
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X