Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag ganse dag een Avant 2.0 TDI meegekregen. Deze stond op 17" + sportvering. Dit is mij dus te hard en ga de 17" vergeten en de 16" uit het lifestyle+ pakket erop laten met
    de standaardvering.
    Ook de koffermodule is een no go voor mij na deze rit, af en toe rammelgeluiden vanuit de koffer en daar ben ik allergisch voor

    Hetgeen ik hiermee uitspaar zal dan besteed worden aan 3 zones airco, airbags achter en servotronic...

    Volgens de dealer wordt wat nu besteld wordt geleverd eind december... Is dit wat optimistisch misschien ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Je moet het Lederpack 1 erbij bestellen...





      Verwarming opzetten? Zetelverwarming? Zijn jullie watjes? De herfst is geeneens echt gestart

      Neen, integendeel. Maar als je bij dit weer in 6 graden water gaat duiken voor 45 minuten (met pak welliswaar) en je dan gaat moeten omkleden in de buitenlucht en moet afdrogen, dan is het wel leuk als je achteraf even kunt opwarmen in de wagen! Echt een watje kun je dat niet noemen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door napchar Bekijk Berichten
        Hetgeen ik hiermee uitspaar zal dan besteed worden aan 3 zones airco, airbags achter en servotronic...
        servotronic vind ik zeer precies, maar maakt het stuur voor mij wat licht in handen bij traag verkeer; tot daar positief, maar er is ook weinig rappel na een korte bocht, en het stuur moet dus teruggedraaid om snel in rechte lijn te komen
        ik verkies persoonlijk wielen die vanzelf terug recht komen, zodat het stuur enkel nog moet gecontroleerd worden, ook maakt dat het stuur zwaarder
        ik ben misschien ouderwets, maar servotronic doet mij een beetje denken (op lage snelheden) aan de vroegere amerikaanse wagens (daar bleef echter het stuur ook licht op hoge snelheid)
        ieder zijn mening, uiteraard, maar de moeite om beide te testen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          servotronic vind ik zeer precies, maar maakt het stuur voor mij wat licht in handen bij traag verkeer; tot daar positief, maar er is ook weinig rappel na een korte bocht, en het stuur moet dus teruggedraaid om snel in rechte lijn te komen
          ik verkies persoonlijk wielen die vanzelf terug recht komen, zodat het stuur enkel nog moet gecontroleerd worden, ook maakt dat het stuur zwaarder
          ik ben misschien ouderwets, maar servotronic doet mij een beetje denken (op lage snelheden) aan de vroegere amerikaanse wagens (daar bleef echter het stuur ook licht op hoge snelheid)
          ieder zijn mening, uiteraard, maar de moeite om beide te testen
          Dit is ieder zijn mening natuurlijk. Ik heb toch voor de servotronic gekozen omdat ik vond dat de gewone versie nogal zwaar stuurde. De eerste reactie van zowel mij vader, als mijn broer, als een goede vriend van mij die elk een testrit met mijn wagen gemaakt hebben was: "Amai, die stuurt heel erg fijn". Dit zonder te vermelden dat er servotronic in zat. Maar opnieuw, ieder zijn mening natuurlijk.

          Als je over zo een optie twijfelt is er maar één oplossing: Testen en testen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
            Dit is ieder zijn mening natuurlijk. Ik heb toch voor de servotronic gekozen omdat ik vond dat de gewone versie nogal zwaar stuurde. De eerste reactie van zowel mij vader, als mijn broer, als een goede vriend van mij die elk een testrit met mijn wagen gemaakt hebben was: "Amai, die stuurt heel erg fijn". Dit zonder te vermelden dat er servotronic in zat. Maar opnieuw, ieder zijn mening natuurlijk.

            Als je over zo een optie twijfelt is er maar één oplossing: Testen en testen!
            Idem dito hier, de 2 personen die al een testrit deden waren ook onmiddelijk enthousiast over de servotronic.

            Comment


            • Wat betreft de servotronic. Deze zit nu ook op m'n A6 en ben ik zo gewoon. Viel me onmiddelijk op bij de testrit dat standaard stuur wat zwaar is als je de servotronic gewoon bent...

              Is er nog iemand die kan bevestigen dat de deurbekleding bij leder Milano ook gedeeltelijk in leder van dezelfde kleur is zonder dat jer hiervoor een extra lederpakket moet bestellen. Volgens m'n dealer is het in ieder geval zo...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door napchar Bekijk Berichten
                Wat betreft de servotronic. Deze zit nu ook op m'n A6 en ben ik zo gewoon. Viel me onmiddelijk op bij de testrit dat standaard stuur wat zwaar is als je de servotronic gewoon bent...

                Is er nog iemand die kan bevestigen dat de deurbekleding bij leder Milano ook gedeeltelijk in leder van dezelfde kleur is zonder dat jer hiervoor een extra lederpakket moet bestellen. Volgens m'n dealer is het in ieder geval zo...
                Ik heb daar gisteren al een antwoord op gegeven
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Fototjes buitenkant

                  Hierbij enkele fototjes van de laatste aanwinst, inmiddels bijna 1400 km
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • Fotos binnenkant

                    En ook enkele van het interieur natuurlijk... de laatste is de aansluiting voor de ipod in het handschoenenkastje
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • wat een topbak. Is het een 2.0 tdi? Hoe rijdt dat?

                      Comment


                      • Wij hebben inmiddels 600km.
                        Hier de rest van de foto's:http://www.autoforum.be/showthread.p...65#post2971165
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door FransAudiB8Avant Bekijk Berichten
                          wat een topbak. Is het een 2.0 tdi? Hoe rijdt dat?
                          Bedankt ! is inderdaad een 2.0 tdi 143pk met multitronic. Hij rijdt fantastisch, 18" velgen zijn wel minder comfortabel dan 16", vooral op wegen met spoorvorming of op "versleten" betonbanen. Maar geef toe, ze zien er toch geweldig uit !

                          Hieronder nog eens de volledige config:

                          Audi A4 avant 2.0 TDI 143 pk, multitronic, cascadeblauw
                          Milano leder sportzetels (zwart)
                          Zonder kentekens
                          Xenon koplampen +
                          Pack lifestyle plus
                          Pack lounge
                          Servo-tronic
                          Koffermodule
                          Kofferklep met elektrische bediening
                          Isofix (desactivatie airbag)
                          Inlegplaatjes alu hologramme
                          Hill Hold Assist (tegen vooruitbollen aan de rode lichten met multitronic, is eigenlijk niet echt nodig maar was maar 50,00 €)
                          Telefooninstallaties GSM (SAP)
                          Verchroomde vensteromlijsting
                          Dakrailing chroom afwerking
                          Dakhemel in zwarte stof
                          Buitenspiegels pack 2
                          Audi soundsystem
                          Audi Music interface
                          Accoustic parking system Vr en Ar
                          Alu velgen "5 spaken star" 18"

                          Heeft iemand een idee wat 4 nieuwe banden zullen gaan kosten?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                            Wij hebben inmiddels 600km.
                            Hier de rest van de foto's:http://www.autoforum.be/showthread.p...65#post2971165
                            Prachtig! Had eerst ook diepzeeblauw genomen, heb achteraf toch nog veranderd, donkere kleuren zijn minder gemakkelijk te onderhouden (vorige was zwart), en omdat de vrouw het niet zag zitten om een beige interieur te nemen, heb ik dan maar zwart interieur genomen met bleker exterieur, en dat valt goed mee moet ik zeggen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten

                              Heeft iemand een idee wat 4 nieuwe banden zullen gaan kosten?
                              Ongeveer 800 euro voor 4 stuks beetje afhankelijk van het merk en type.
                              Mijn vorige Continentals waren zelfs nog iets duurder.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                                Ongeveer 800 euro voor 4 stuks beetje afhankelijk van het merk en type.
                                Mijn vorige Continentals waren zelfs nog iets duurder.
                                Ik betaal 400€ voor 4 stuks ( Dunlop ) op mijn A6 bij de audistealer kosten ze 700€
                                sigpic

                                Comment


                                • Bij de dealer moet je zeker geen banden kopen want daar betaal je teveel.

                                  Dunlop SP9090 was 125euro voor 235/45/17. Geen idee wat de nieuwe sportmaxx kost.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Bij de dealer moet je zeker geen banden kopen want daar betaal je teveel.

                                    Dunlop SP9090 was 125euro voor 235/45/17. Geen idee wat de nieuwe sportmaxx kost.
                                    18"-ers zijn veel duurder, en gaan nog minder ver... dank zij de hoge koppel
                                    niet verwonderlijk dat zoveel mooie velgen afgesleten banden dragen!
                                    even gecheckt hoeveel banden voorzien zijn in het kontrakt ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      18"-ers zijn veel duurder, en gaan nog minder ver... dank zij de hoge koppel
                                      niet verwonderlijk dat zoveel mooie velgen afgesleten banden dragen!
                                      even gecheckt hoeveel banden voorzien zijn in het kontrakt ?
                                      Wat heeft een 18" nu te maken met het koppel? Niets, dat laatste heeft te maken met de motor hé. De mijne is trouwens gechipped en ik heb daar geen last van, doe 70K met een set (snelweg) en regelmatig wisselen vooraan/achteraan. Voor 150euro moet je zeker een 18" hebben van degelijke kwaliteit.

                                      Comment


                                      • Ik heb sinds deze week ook 18-ers eronder laten leggen.

                                        Qua uiterlijk! Waaw, wat een verschil. Maar qua rijcomfort, ai ai.. leuk, sportief en ik ben er al aan gewoon, maar toch duidelijk voelbaar en vooral hoorbaar!

                                        Meer rolgeluid, en harder. Je kan nu wel een rondpunt tegen 80 per uur nemen zonder uit de bocht te gaan.

                                        Idd vooral in de groefjes, enz. voel je het goed in het stuur en zo.

                                        Maar ja. Ik heb eerst een week met winterbanden 16" gereden omdat die velgen nog niet binnen waren. En dan ga je automatisch vergelijken hé. Als ze me nu onmiddellijk met de 18ers hadden laten rijden had ik hier waarschijnlijk niets gezegd!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Wat heeft een 18" nu te maken met het koppel? Niets, dat laatste heeft te maken met de motor hé. De mijne is trouwens gechipped en ik heb daar geen last van, doe 70K met een set (snelweg) en regelmatig wisselen vooraan/achteraan. Voor 150euro moet je zeker een 18" hebben van degelijke kwaliteit.
                                          ik bedoel dat hoe hoger de koppel, hoe groter de slijtage van de banden zal zijn, uiteraard bij het benutten van deze hoge koppel (en nog meer bij het benutten van bijkomende chip-pk's)
                                          daar de 18"-banden merkelijk duurder zijn, heeft dat een niet geringe invloed op de totale kostprijs
                                          wie bekommerd is met de prijs van de banden blijft dus liever bij de standardvelgen
                                          beauty has a price...
                                          Last edited by guyugy; 28/09/2008, 22:54.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X