Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Is er hier eigenlijk al iemand die een Avant S-Line + external pack besteld heeft (zwart) ? Buiten wat foto's van Audi zelf nog niet veel gevonden...
    S-line vind ik wat duur voor wat het is (hoofdzakelijk cosmetische accenten, en voor de rest een vering die de wagen minder comfortabel maakt)
    wel interessant voor wie een harde vering verkiest, en geen full-leder kiest : de zetelbekleding is dan wel een stuk mooier dan op de standard-versie (vooral de rugleuningen met vleugeltjes)

Comment

• Die hierboven is idd geen echte S-Line (logo & diffusor ontbreekt) maar t'is al beter dan de standaard versies waar er al teveel van rondrijden.

Zullen hier wel al gestaan hebben maar de officiele S-Line foto's:

Comment

• deze morgen een berline V6 2,7TDI getest (wel met sportvering en 17"-ers)
        dat is wel een andere koek dan de 2,0, ook was dat "maar" een 163 pk's
        qua motorrespons (en sound ! van in de wagen...) vrij dichtbij mijn oude V6 benzine
        voor het eerst iets dat mij eventueel van idee kan doen veranderen over diesels
        blijft wel nog een niet echt boeiende motorsound van op het voetpad, maar toch een stk beleefder dan de 2,0
        uiteraard kost dat 25euros/maand aan bijkomende rijtaks, maar het is het waard vergeleken met de prestatie (combinatie met Multitronic zeer efficient)
        de 1239euors verschil aan inschrijvingstaks (vergeleken met 1,8TFSI) kan op een paar jaren met het lager verbruik geneutraliseerd worden
        dit wordt misschien mijn ding ! (dan zonder de 17" noch de sportvering !)
        kleine bemol niettemin : de multitronic (wel een demowagen met 16.000 harde km) vertoonde een schok bij het inschakelen van de reverse; zou dit een teken zijn dat deze transmissie een zacht gebruik verkiest ?
        Last edited by guyugy; 30/09/2008, 15:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          deze morgen een berline V6 2,7TDI getest (wel met sportvering en 17"-ers)
          dat is wel een andere koek dan de 2,0, ook was dat "maar" een 163 pk's
          qua motorrespons (en sound ! van in de wagen...) vrij dichtbij mijn oude V6 benzine
          voor het eerst iets dat mij eventueel van idee kan doen veranderen over diesels
          blijft wel nog een niet echt boeiende motorsound van op het voetpad, maar toch een stk beleefder dan de 2,0
          uiteraard kost dat 25euros/maand aan bijkomende rijtaks, maar het is het waard vergeleken met de prestatie (combinatie met Multitronic zeer efficient)
          de 1239euors verschil aan inschrijvingstaks (vergeleken met 1,8TFSI) kan op een paar jaren met het lager verbruik geneutraliseerd worden
          dit wordt misschien mijn ding ! (dan zonder de 17" noch de sportvering !)
          kleine bemol niettemin : de multitronic (wel een demowagen met 16.000 harde km) vertoonde een schok bij het inschakelen van de reverse; zou dit een teken zijn dat deze transmissie een zacht gebruik verkiest ?
          Die schok heb ik ook al opgemerkt, ik ben er zelfs al eens in geslaagd om stil te vallen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
            Die schok heb ik ook al opgemerkt, ik ben er zelfs al eens in geslaagd om stil te vallen...
            Ik ook! Door te snel te willen schakelen van achteruit naar vooruit. en dan te veel gas geven? Ik weet niet juist wat de aanleiding was, maar ineens stond de motor stil. En ik die dacht dat een automaat niet kon stilvallen

Verder ben ik over de multitronic mega tevreden.

Nota: Is er nog iemand die al eens de geur van verbrand rubber rond zijn wagen heeft geroken na het uitstappen na een ritje? (En NEEN, niet de geur van een burnout of na een race of zo ) echt enkel na een normaal ritje. Eerst dacht ik dat mijn wagen in brand stond, maar ik zag noch rook noch vuur.

In de garage vertelden ze mij dat dit wel vaker voorkwam bij nieuwe wagens. (vloeistoffen die hier en daar gespoten zijn tegen antiroest enz. die nu in contact komen met vanalles en nog wat...)

Toch nog niet helemaal gerust.... Ik hoop mijn avant niet in een hoopje as terug te vinden één van deze dagen. (en te weten dat ik dit wekend verhuis naar de gemeente As. Nog een zwarte kat en we zijn vertrokken )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
              de verkoper aan wie ik de wagen teruggaf zei het probleem te hebben gesignaleerd aan zijn atelierchef, maar ze hadden het nog niet opgelost
              ik zou toch laten verifieren...

Comment

• @ik ook! Door te snel te willen schakelen van achteruit naar vooruit. en dan te veel gas geven?

het was in mijn geval zeker niet door een te wilde schakelmanoeuver; ook bij het rustig decomposeren kwam die schok voor
                voor de rest past de MT ideaal met de 2,7TDI
                het schakelt rasendsnel, ook in D
                met de 2,0 vond ik de s-mode meer aangepast aan stadsverkeer, om onmiddellijk krachtig te kunnen optrekken
                met de zachte V6 kan optrekken een drug worden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten

Nota: Is er nog iemand die al eens de geur van verbrand rubber rond zijn wagen heeft geroken na het uitstappen na een ritje? (En NEEN, niet de geur van een burnout of na een race of zo ) echt enkel na een normaal ritje. Eerst dacht ik dat mijn wagen in brand stond, maar ik zag noch rook noch vuur.

)
                  Vorig weekend routinecontrole gehad van de federale politie. Papieren, boorddocumenten, alcohol,... Terwijl ze naast onze auto stonden maakten ze de opmerking dat onze wagen rook naar verbrand rubber. Onze wagen is nu 3 weken oud). Dus wsl niets om ons zorgen over te maken.
                  Last edited by ; 01/10/2008, 11:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                    Vorig weekend routinecontrole gehad van de federale politie. Papieren, boorddocumenten, alcohol,... Terwijl ze naast onze auto stonden maakten ze de opmerking dat onze wagen rook naar verbrand rubber. Onze wagen is nu 3 weken oud). Dus wsl niets om ons zorgen over te maken.
                    Hoogstwaarschijnlijk komt dit door het schoonbranden van het roetfilter, de uitlaat wordt dan tijdelijk op een hogere temperatuur gebracht

Comment

• Gisteren van de garage te horen gekregen dat de theoretische productieweek is opgeschoven van week 46 naar...week 43. Het mag al eens leuk nieuws zijn hé ivm de levertijden

Comment

• Hallo allemaal...

Ik lees hier al een half jaar mee, maar spijtig genoeg ontbreekt me de tijd om actief deel te nemen aan de discussies.

Mijn nieuwe A4 Avant is ook gearriveerd... 't Is een leasewagen, dus ik heb een zo leuk mogelijke wagen binnen budget proberen te configureren...
                        Ben super tevreden !!!

Configuratie:
                        - 2.0 TDI, 136 pk, manueel
                        - Pack Lifestyle
                        - Pack Lounge
                        - Radio Concert
                        - Hill Hold Assist
                        - Houtinleg (laurierhout)
                        - Parrot 3100 carkit
                        - velgen Structuur 17" (225/50 R17)
                        - verchroomde ruitomlijsting
                        - verchroomde dakrails
                        - uitlaatsierstuk
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                          Hallo allemaal...

Ik lees hier al een half jaar mee, maar spijtig genoeg ontbreekt me de tijd om actief deel te nemen aan de discussies.

Mijn nieuwe A4 Avant is ook gearriveerd... 't Is een leasewagen, dus ik heb een zo leuk mogelijke wagen binnen budget proberen te configureren...
                          Ben super tevreden !!!

Configuratie:
                          - 2.0 TDI, 136 pk, manueel
                          - Pack Lifestyle
                          - Pack Lounge
                          - Radio Concert
                          - Hill Hold Assist
                          - Houtinleg (laurierhout)
                          - Parrot 3100 carkit
                          - velgen Structuur 17" (225/50 R17)
                          - verchroomde ruitomlijsting
                          - verchroomde dakrails
                          - uitlaatsierstuk
                          Proficiat! Verstandige opties heb je daar gekozen en dat houtinleg komt erg mooi uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                            Proficiat! Verstandige opties heb je daar gekozen en dat houtinleg komt erg mooi uit.
                            Merci

Xenon wou m'n vriendin niet (vond het lelijk) en ik kon me er makkelijk bij neerleggen omdat je van de bijhorende ledjes toch nooit zelf iets ziet...
                            GPS heb ik zelden nodig en we hebben een Tom-Tom, dus...

Houtlinleg maakt het hele interieur vind ik persoonlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                              Merci

Xenon wou m'n vriendin niet (vond het lelijk) en ik kon me er makkelijk bij neerleggen omdat je van de bijhorende ledjes toch nooit zelf iets ziet...
                              GPS heb ik zelden nodig en we hebben een Tom-Tom, dus...
                              Houtlinleg maakt het hele interieur vind ik persoonlijk.
                              een erg redelijke benadering van wat een aangename wagen hoeft te zijn (na mijn bescheiden mening uiteraard)
                              alleen wordt wordt de opening voor de GPS wat groot voor de radiodisplay
                              Mercedes heeft hiervoor een betere oplossing toegepast (deksel)
                              BMW doet nog beter : specifieke dashbord voor niet-GPS klanten

Comment

een erg redelijke benadering van wat een aangename wagen hoeft te zijn (na mijn bescheiden mening uiteraard)
                                Zo'n groot geïntegreerd scherm is toch sowieso knap vind ik, dat er nu GPS op zit of niet. Het enige wat ik jammer vind aan de middenconsole, is dat als je geen GPS hebt of van die andere snoesjes, het er echt leeg uitziet rond de pook. Hadden ze mss toch nog anders kunnen oplossen ..

Comment

Displays kunnen nooit groot genoeg zijn... je weet toch!
                                  Ik vind dat net een afknapper bij BMW. Een 3-serie ziet er direct veel minder chique uit zonder dat scherm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    Displays kunnen nooit groot genoeg zijn... je weet toch!
                                    Ik vind dat net een afknapper bij BMW. Een 3-serie ziet er direct veel minder chique uit zonder dat scherm.
                                    allemaal kwestie van persoonlijke smaak
                                    op de A4 vind ik de aanduidingen van de audio oversized; men heeft zichtbaar de totale schermgrootte willen benutten
                                    het feit dat de klokkenpartij op alle modellen dezelfde metaal-look heeft vind ik ook spijtig : dit zou de inserts-logica moeten volgen
                                    nu is ermaar op de basismodel overeenstemming in de materialen van het dashbord, de deuren en de console

Comment

• Vandaag m'n bestelling doorgegeven aan de leasingmaatschappij...

dit is uiteindelijk de configuratie geworden:

A4 Avant 136 pk - 6M
                                      Kwartsgrijs
                                      Pack Lifestyle +
                                      Pack Lounge
                                      Sportzetels
                                      Leder Milano Mustangbruin
                                      Velgen 10 spaaks
                                      Servotronic
                                      Airco 3 zones
                                      Audi Sound System
                                      Velgen 10 spaaks
                                      Servotronic
                                      Airco 3 zones
                                      Dakrailing chroom
                                      Raamomlijsting chroom
                                      Lichtpakket
                                      Zonder kentekens

Nu kan het aftellen beginnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Ik weet niet of deze hier al gestaan heeft ... maar damn

Deze is VET, dit zijn de 20" dubbele spaaks vermoed ik (?)
                                        Sintruin till I die

Comment

• AudiSoundSystem ... de subwoofer zou in de koffer liggen waar normaal het reservewiel ligt, vraagje

1) hoe zit dat met de kwaliteit van het geluid dan ?
                                          2) waar is mijn reservewiel naar toe ?

Iemand ervaring hiermee ?

Comment

Working...
                                          X