Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
    AudiSoundSystem ... de subwoofer zou in de koffer liggen waar normaal het reservewiel ligt, vraagje

1) hoe zit dat met de kwaliteit van het geluid dan ?
    2) waar is mijn reservewiel naar toe ?

Iemand ervaring hiermee ?
    ik heb het statisch beluisterd in showroom (Erps) , en ik vond het persoonlijk zeer goed
    veel hangt af van de persoonlijk smaak qua klanktype, dus van de afstellingen
    voor de ene moet het knallen, een andere verkiest een heldere klankbeeld
    ik heb 2 wagen met B&O testgereden (dus zonder teveel aan de afstellingen te prutsen)
    de ene vond ik maar gewoon, de andere klonk (naar mijn smaak) schitterend
    goed afgesteld is de B&O zijn geld waard
    ik zal meer investeren in audio dan in navigatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
      AudiSoundSystem ... de subwoofer zou in de koffer liggen waar normaal het reservewiel ligt, vraagje

1) hoe zit dat met de kwaliteit van het geluid dan ?
      2) waar is mijn reservewiel naar toe ?

Iemand ervaring hiermee ?
      De subwoofer ligt onder het reservewiel, hij zit verwerkt in een plastic omhulsel. Ik ben best wel tevreden over de kwaliteit, zelfs op maximum volume blijft de klank zuiver, de bass klinkt heel goed, hangt er van af wat je verwacht natuurlijk, ik ben ervan overtuigd dat er in de aftermarket veel betere subwoofers te verkrijgen zijn, maar dat is er dan weer 'over' voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
        De subwoofer ligt onder het reservewiel, hij zit verwerkt in een plastic omhulsel. Ik ben best wel tevreden over de kwaliteit, zelfs op maximum volume blijft de klank zuiver, de bass klinkt heel goed, hangt er van af wat je verwacht natuurlijk, ik ben ervan overtuigd dat er in de aftermarket veel betere subwoofers te verkrijgen zijn, maar dat is er dan weer 'over' voor mij.
        ik denk niet dat de kwaliteit van de Audi-luidsprekers in het algemeen veel over te wensen laat
        dit heb ik een paar jaren terug genoteerd toen ik mijn Blaupunkt + TravelPilot gekocht heb : ik was meteen verrast met de merkelijke verbetering van de klank op al de frekwenties, en dat met de bestaande LS.
        De ingebouwde installaties die wij nu genoodzaakt zijn bij te bestelen in nieuwe modellen produceren m.i. (behalve de top-versies à la B&O) geen duidelijk verschil
        nog even : kassa kassa, telkens een nieuwe audio kopen bij elke nieuwe auto !

Comment

• doorslippen

Ik heb mijn wagen nu een maand en heb inmiddels 10.000km op de teller. Wat mij bij al die ritten het meeste gestoord heeft is dat de wagen nogal snel doorslipt bij het optrekken vanuit stilstand. Je moet echt kalmpjes aan vertrekken om niet te beginnen slippen.

Nog iemand dezelfde ervaring?

Wat ik ook bizar vind is dat niet op elke afgeleverde A4 die standaard 16" velgen/banden heeft er hetzelfde type van band op ligt. Ik heb bvb net dezelfde wagen als een van mijn vrienden en we hebben allebei standaard 16" aero velgen. Bij mij liggen er Continentals op en bij hem Goodyear. Wie bepaalt het type band dat op je wagen komt? De fabriek? Je dealer?

Ook heb ik al gemerkt dat de wagens waar je mee kan gaan testrijden bij de dealer vaak andere banden hebben opliggen dan de banden die op je afgeleverde wagen liggen. Dat geeft soms wel een vertekend beeld van de wagen want banden bepalen voor een groot stuk het rolgeluid van je wagen. Het zou me niet verbazen dat sommige dealers op hun testwagens duurdere banden leggen met weinig rolweerstand om zo een ander beeld van de wagen te geven dan wanneer er standaard banden zouden opliggen.

Welk merk/type van band liggen er bij de meesten op?

Comment

• Ik weet niet hoe het in belgië is maar in Nederland zitten er meestal Continentals onder. Continental schijnt namelijk ook van Pon, de importeur van Audi in Nederland, te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
              Ik heb mijn wagen nu een maand en heb inmiddels 10.000km op de teller. Wat mij bij al die ritten het meeste gestoord heeft is dat de wagen nogal snel doorslipt bij het optrekken vanuit stilstand. Je moet echt kalmpjes aan vertrekken om niet te beginnen slippen.

Wat ik ook bizar vind is dat niet op elke afgeleverde A4 die standaard 16" velgen/banden heeft er hetzelfde type van band op ligt. Ik heb bvb net dezelfde wagen als een van mijn vrienden en we hebben allebei standaard 16" aero velgen. Bij mij liggen er Continentals op en bij hem Goodyear. Wie bepaalt het type band dat op je wagen komt? De fabriek? Je dealer?

Ook heb ik al gemerkt dat de wagens waar je mee kan gaan testrijden bij de dealer vaak andere banden hebben opliggen dan de banden die op je afgeleverde wagen liggen. Dat geeft soms wel een vertekend beeld van de wagen want banden bepalen voor een groot stuk het rolgeluid van je wagen. Het zou me niet verbazen dat sommige dealers op hun testwagens duurdere banden leggen met weinig rolweerstand om zo een ander beeld van de wagen te geven dan wanneer er standaard banden zouden opliggen.

Welk merk/type van band liggen er bij de meesten op?
              welke banden gemonteerd worden hangt af van de (grote) aankoopkontrakten van de automerken bij de bandenfabrikanten
              vandaar dat het altijd een beetje bekvechten is met de dealer als men een welbepaalde merk wensen, want een dergelijke wisseling is finacieel niet neutraal
              het is wel zo dat elke wagen een licht ander gedrag kan vertonen naargelang de banden die voorzien zijn : vooral de soepelheid van de flanken hebben een invloed op het rijgedrag
              ik begrijp echter niet goed dat de ESP het spinnen bij optrekken niet neutraliseert

Comment

Staat er dan geen antislipregeling standaard op die A4 , ik dacht toch van wel ?
                Last edited by ; 06/10/2008, 02:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO
                  Ik heb mijn wagen nu een maand en heb inmiddels 10.000km op de teller

al je volgende besteld ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                    Staat er dan geen antislipregeling standaard op die A4 , ik dacht toch van wel ?
                    Tuurlijk wel, da's standaard op de A4, maar een antislipregeling werkt reactief: je wielen moeten eerst even doorspinnen eer het systeem reageert en het vermogen afknijpt.
                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Tuurlijk wel, da's standaard op de A4, maar een antislipregeling werkt reactief: je wielen moeten eerst even doorspinnen eer het systeem reageert en het vermogen afknijpt.
                      Of doseren ... dat helpt ook meestal

Comment

Bekijk ook even de bandenspanning. Als deze niet goed staat kan dat ook een oorzaak zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Of doseren ... dat helpt ook meestal
                          Ja uiteraard Ik wilde dan ook aangeven dat tractiecontrole je geen vrijgeleide geeft om bij elke start planché te geven.

Van de week heb ik het zelf nog gemerkt toen ik een stoplichtsprintje deed tegen een Cooper D terwijl het nat lag: paar seconden liggen dabben met de achterwielen eer ik vooruit kwam. Gelukkig nam hij al een even slechte start
                          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten

dan een beetje zachter doen met de koppeling...
                            wat wint je als de electronica toch je vermogen na beneden haalt ?
                            vroeger was de stelling dat je al de koppel boven de 25Nm toch naar de voorwielen niet kon versassen
                            nu spreekt men van over de 40Nm voor bv een 2,7TDI met 163pk's !
                            al dat geweld kan gewoon niet op het nat gebruikt worden, want de anti-spin treedt instantelijk op
                            nog evidenter voor een achterwileaandrijving : boven de 50Nm voor een BWW 330d : in de praktijk blijven bij minder goede weeromstandigheden al deze paardjes rustig slapen onder de motorkap, onder controle van de electronische waakhond (en gelukkiglijk !)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door OOOO
                              Ik heb mijn wagen nu een maand en heb inmiddels 10.000km op de teller

al je volgende besteld ?
                              Als ik dit gemiddelde aanhoud dan wordt de volgende binnen 13 maanden besteld

Comment

• gisteren een avant zien rijden op de E17, ter hoogte van Lokeren. gewone nummerplaten maar mét getinte ruiten.
                                feit is wel imho dat de avant een enorm saaie kont heeft.
                                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                  gisteren een avant zien rijden op de E17, ter hoogte van Lokeren. gewone nummerplaten maar mét getinte ruiten.

Mmmm....... Interessant om te weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                    gisteren een avant zien rijden op de E17, ter hoogte van Lokeren. gewone nummerplaten maar mét getinte ruiten.
                                    en in zwart dan precies een lijkwagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      en in zwart dan precies een lijkwagen...
                                      Stond er dan een groot kruis op het dak ? Of waren er nog rouwkransen aan?

Vind de kont van de A4 Avant best wel iets hebben, er is "pak" aan

Comment

• Vrijdag dit lekker ding gespot in de Brusselsestraat in Leuven

Met getinte ruiten.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                          Vrijdag dit lekker ding gespot in de Brusselsestraat in Leuven

Met getinte ruiten.

Is en blijft superauto............................

Comment

Working...
                                          X