Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
    als ge wat onderhandeld is dat zo geklonken zeker........ hebde de die 2.5 % nodig voor uw budget rond te krijgen?
    Dat heeft daar niets mee te maken.

Toen ik voor de eerste keer naar BMW ging en ze 7% boden op de catalogusprijs kon ik ook gerust de aankoop betalen maar uit principe ging ik dat niet doen want dat is de basis van BMW. Als je weet dat ze veel meer kunnen geven moeten ze dat dan ook maar doen en heb jij alle recht om dat eruit te slepen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Dat heeft daar niets mee te maken.

Toen ik voor de eerste keer naar BMW ging en ze 7% boden op de catalogusprijs kon ik ook gerust de aankoop betalen maar uit principe ging ik dat niet doen want dat is de basis van BMW. Als je weet dat ze veel meer kunnen geven moeten ze dat dan ook maar doen en heb jij alle recht om dat eruit te slepen .
      Bij BMW krijg ik 7% korting op de basisprijs zonder opties. Bij Audi krijg ik 5% korting op de prijs van de auto inclusief opties, maar exclusief packs. De prijsverhoging van 1.2% wordt mij ook niet aangerekend.

Comment

• Als je bij de aankoop van een wagen zo'n kortingen kunt krijgen, dan moeten ze bij een leasingwagen (geen leasing door merk zelf hé) toch ook nog een extra percentje eraf kunnen doen, lijkt me (naast de fleetkorting)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
          zaterdag bij garage op boomsestwg gaan horen en als we nu bestellen zou hij eind feb ongeveer hier zijn... nét te laat om er nog mee op skiverlof te gaan wschl, en da's wel klote.
          we gaan nu wel deze week nog eens horen bij een andere garage want de korting was daar maar magertjes. we gaan dus proberen bij een garage die dichter is, maar waar ik minder graag ga, maar kom, voor 2.5% meer korting (ongeveer) moet je al eens de ogen kunnen dichtknijpen

wat we willen bestellen:
          A4 avant, 2.0 tdi, 136pk
          pack lifestle plus
          pack lounge
          fantoomzwart
          getinte ruiten
          verlichtingspakket
          GSM voorbereiding
          xenon lampen
          (en nog iets denk ik, maar kan er niet meer opkomen)
          enkel kleur van interieur ligt nog niet vast; ofwel mustang bruin, ofwel beige. nadeel is dat met beige gans het interieur beige wordt en net iets té veel naar m'n zin

nu nog proberen een 6 a 7% korting te bekomen en hij is verkocht.
          en waarom dan niet de 120 pk versie nemen qua motorisatie? Maakt onmiddellijk 1500 EUR verschil op de aankoopprijs en het verschil ga je bijna niet merken (verschil merk vooral in de hoge toeren die je in theorie toch niet zo veel opzoekt in een diesel)
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            en waarom dan niet de 120 pk versie nemen qua motorisatie? Maakt onmiddellijk 1500 EUR verschil op de aankoopprijs en het verschil ga je bijna niet merken (verschil merk vooral in de hoge toeren die je in theorie toch niet zo veel opzoekt in een diesel)
            Lol, verschil 120 <-> 136 ga je niet merken hoor, de 136 <-> 143 ga je ook niet merken en de 143 <-> 163 pk ga je ook niet merken zeker?

Stop toch eens met zo'n vergelijkingen, die motoren brengen ze uit voor een reden. Namelijk voor mensen die niet als een bompa aan 30 rond de kerktoren gaan rijden

Comment

• Pack Lounge vind ik niet terug bij de A4 Avant in de car configurator, of zie ik scheel ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
                Pack Lounge vind ik niet terug bij de A4 Avant in de car configurator, of zie ik scheel ..
                Heb je een S-Line gekozen mss? Want er is 1 pack die je daarmee niet kan combineren.

Comment

• Het pakket met leder in valt normaal gezien niet te combineren met S line. In het begin van de Audi A5 was dat wel combineerbaar, en dan betaalde je je leder 2x 1x in dat pakket, en eens gewoon ..

Comment

• Nee, ik heb het gewone model gekozen, pack lounge staat niet in het lijstje. Wel bij A6 denk ik.

Comment

Nee, ik heb het gewone model gekozen, pack lounge staat niet in het lijstje. Wel bij A6 denk ik.
                      Edit: staat wel bij de manuele bak, pack lounge niet verkrijgbaar bij multitronic

Comment

• Dat doen ze bewust. Wss is de vraag te groot naar de multitronic, dus maken ze die iets minder aantrekkelijk om nu te kiezen

Comment

Lol, verschil 120 <-> 136 ga je niet merken hoor, de 136 <-> 143 ga je ook niet merken en de 143 <-> 163 pk ga je ook niet merken zeker?

Stop toch eens met zo'n vergelijkingen, die motoren brengen ze uit voor een reden. Namelijk voor mensen die niet als een bompa aan 30 rond de kerktoren gaan rijden
                          Iedere incrementele stap heeft zeer weinig invloed op de prestaties. Als je er twee overslaat voel je dat natturrlijk wel.
                          Zeker het verschil tussen de motoren waar alleen in het motormanagement is ingegrepen (bvb 136 <>143 pk, die hebben krek dezelfde koppelcurve ) . Het verschil tussen 120 en 136 PK is groter, maar met 120 Pk kan je meer dan vlot mee in het verkeer (zeker in een lichte wagen als de A4 Avant, nog steeds aan 100km/ in 11 s).
                          Voor sommige mensen bestaat er meer in het leven dan als het eerste weg te zijn aan het verkeerslicht
                          En de redenen waarom ze die motoren uitbrengen? Dat heet marktsegmentatie. Omdat er nu eenmaal mensen zijn die meer geld uitgeven voor iets dat net evenveel kost, dus meer marge
                          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Iedere incrementele stap heeft zeer weinig invloed op de prestaties. Als je er twee overslaat voel je dat natturrlijk wel.
                            Zeker het verschil tussen de motoren waar alleen in het motormanagement is ingegrepen (bvb 136 <>143 pk, die hebben krek dezelfde koppelcurve ) . Het verschil tussen 120 en 136 PK is groter, maar met 120 Pk kan je meer dan vlot mee in het verkeer (zeker in een lichte wagen als de A4 Avant, nog steeds aan 100km/ in 11 s).
                            Voor sommige mensen bestaat er meer in het leven dan als het eerste weg te zijn aan het verkeerslicht
                            En de redenen waarom ze die motoren uitbrengen? Dat heet marktsegmentatie. Omdat er nu eenmaal mensen zijn die meer geld uitgeven voor iets dat net evenveel kost, dus meer marge
                            120pk versie is bijna uitsluitend uitgebracht voor de leasemarkt !
                            Daar heb je het voordeel in Co2 tax.

Een particulier heeft geen verschil tussen 120pk en 136pk.

De 120pk heeft ook een langere eindverhouding. Dat maakt hem nog wat sloomer, maar meteen ook zuiniger ...

Comment

Nee, ik heb het gewone model gekozen, pack lounge staat niet in het lijstje. Wel bij A6 denk ik.
                              Je moet eerst leder kiezen bij het interieur. Als je stoffen zetels kiest, dan krijg je "pack lounge" niet omdat in dit pack het milano leder zit.

Comment

Zeg Dragonfly, we weten ondertussen dat een auto voor jou niet snel genoeg kan zijn, maar daarom moet je anderen nog niet als "bompa" bestempelen hé.

10 jaar geleden werd de A4 1.9 TDI van 110 pk bijna beschouwd als de "GTI onder de TDI's" en nu zou een 120 pk plots voor een "bompa" zijn...

Toegegeven, de A4 is ondertussen wellicht een stuk zwaarder geworden, maar dan nog trekt de 120 pk versie in 11.0s op van 0 tot 100 en heeft hij een koppel van 290 Nm. Dat is méér dan voldoende om vlot mee te kunnen in het verkeer. Meer zelfs, dat laat al een behoorlijk sportieve rijstijl toe.

Comment

• Ik zeg al niets meer maar jullie moeten dan ook niet altijd afkomen met het excuus dat de extra pk's geen verschil maken hé!

Comment

• voila besteld:
                                    A4 avant, 2.0 Tdi 136pk
                                    Lavagrijs
                                    cardamom beige lederen interieur
                                    pack lounge
                                    pack lifestyle plus
                                    verlichtingspakket
                                    gsm voorbereiding
                                    xenon
                                    getinte ruiten
                                    buitenspiegels electr verwarmbaar, regelbaar en inklapbaar.

productiedatum is ergens in februari, definitieve datum moeten we nog wat op wachten.
                                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

voila besteld:
                                      A4 avant, 2.0 Tdi 136pk
                                      Lavagrijs
                                      cardamom beige lederen interieur
                                      pack lounge
                                      pack lifestyle plus
                                      verlichtingspakket
                                      gsm voorbereiding
                                      xenon
                                      getinte ruiten
                                      buitenspiegels electr verwarmbaar, regelbaar en inklapbaar.

productiedatum is ergens in februari, definitieve datum moeten we nog wat op wachten.
                                      Nen dikke proficiat met de schitterende keuze. De onze staat reeds te wachten in Brussel. Dat hij maar rap in de garage is

Comment

• dank u. ik had me voorgenomen nooit nog grijs te nemen, maar dat lavagrijs tov het fantoomzwart vind ik toch veel mooier hoor. blij dat we niet voor het blauw gegaan zijn.

wel klote dat er vanaf nu 1.2% op de basisprijs wordt bijgerekend. zo veel is dat nu ook weer niet, maar toch jammer

welke kleur heb jij nickvm ??
                                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

dank u. ik had me voorgenomen nooit nog grijs te nemen, maar dat lavagrijs tov het fantoomzwart vind ik toch veel mooier hoor. blij dat we niet voor het blauw gegaan zijn.

wel klote dat er vanaf nu 1.2% op de basisprijs wordt bijgerekend. zo veel is dat nu ook weer niet, maar toch jammer

welke kleur heb jij nickvm ??
                                          Meteoorgrijs. Vind het een zeer geslaagde grijze kleur. Maar is vooral de kleur van de vrouw. Ik had arubablauw wel aangedurft op de avant.

Comment

Working...
                                          X