Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heb vandaag voor de eerste keer met de nieuwe A4 gereden (een Avant 2.0 TDI). Verslagje kan je hier vinden: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=130

    Misschien niet 100% positief, maar ik ben erg kritisch . In het algemeen is het een zeer geslaagde wagen, waar ik met veel plezier mee zou rondrijden mits de koffer wat groter zou zijn.

    Comment


    • We zijn vorige week zaterdag eens een offerte gaan laten opmaken van de Avant. Daar hebben we te horen gekregen dat de 2.0 TDi van 170 (163)pk nog altijd niet beschikbaar is en ze ook niet weten of deze nog uitkomt voor de Belgische markt.

      Wel hebben ze ons een alternatief aangeboden. Een gast van Heinz komt de wagen (met de laptop via een poort onder het stuur) herprogrammeren naar 167pk. Het wordt blijkbaar redelijk veel gedaan, dus heeft iemand hier meer ervaring mee?


      En doordat we vergeten te vragen waren achter een testrit, hebben we gisteren gebeld en mogen we vandaag na de middag een tijdje met een 2.0 TDi Avant rijden. Ik kijk er echt naar uit!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
        Edit: staat wel bij de manuele bak, pack lounge niet verkrijgbaar bij multitronic
        ik heb 2 offertes (september) met multitronic én pack lounge...

        Comment


        • ik vind de nieuwe avant zo zielig in standaardtrim

          met 19" en S-line exterieur pakket kan ik 'm wel smaken maar dan worden die dingen duuuuuuuuuuuuuuuuuuuur

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            ik vind de nieuwe avant zo zielig in standaardtrim

            met 19" en S-line exterieur pakket kan ik 'm wel smaken maar dan worden die dingen duuuuuuuuuuuuuuuuuuuur
            Yep maar dat vind ik van elke Audi en zelfs elke auto hoor. Een standaard BMW smeekt ook om velgen & een verlaging.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              We zijn vorige week zaterdag eens een offerte gaan laten opmaken van de Avant. Daar hebben we te horen gekregen dat de 2.0 TDi van 170 (163)pk nog altijd niet beschikbaar is en ze ook niet weten of deze nog uitkomt voor de Belgische markt.

              Wel hebben ze ons een alternatief aangeboden. Een gast van Heinz komt de wagen (met de laptop via een poort onder het stuur) herprogrammeren naar 167pk. Het wordt blijkbaar redelijk veel gedaan, dus heeft iemand hier meer ervaring mee?


              En doordat we vergeten te vragen waren achter een testrit, hebben we gisteren gebeld en mogen we vandaag na de middag een tijdje met een 2.0 TDi Avant rijden. Ik kijk er echt naar uit!
              Niet doen.

              Koop gewoon de 2.0 TDI dat beschikbaar is en steek hem binnen bij JD Engineering voor een spuitje.
              AutoMinded.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Yep maar dat vind ik van elke Audi en zelfs elke auto hoor. Een standaard BMW smeekt ook om velgen & een verlaging.
                niet waar, ik kan een facelift 3 zeker smaken zonder sportpakket en met de standaard 17" velg

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                  Niet doen.

                  Koop gewoon de 2.0 TDI dat beschikbaar is en steek hem binnen bij JD Engineering voor een spuitje.
                  Is er een speciale reden waarom we dat beter niet zouden doen?

                  Ik heb het ondertussen eens opgezocht, en de prijs van JD Engineering is ongeveer dezelfde.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    niet waar, ik kan een facelift 3 zeker smaken zonder sportpakket en met de standaard 17" velg
                    Tomski != referentie

                    Comment


                    • Kort gezegd, ze genieten een betere reputatie voor Audi.
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                        Kort gezegd, ze genieten een betere reputatie voor Audi.
                        Akkoord.

                        Maar wat als er iets misgaat, wat als een software update de tuning overschijft.

                        Regel het maar als je zover moet naar NL

                        Als je van plan bent hem te laten tunen en je kan het via de dealer regelen, waarom niet ! ?
                        Maar laat die dealer dan wel iets op papier zetten zou ik zeggen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Als je van plan bent hem te laten tunen en je kan het via de dealer regelen, waarom niet ! ?
                          Maar laat die dealer dan wel iets op papier zetten zou ik zeggen
                          Daar zeg je het, dat gaan ze volgens mij nooit doen. Daar hebben ze hun ABT afdeling voor.
                          Bij BMW stelden ze dat ook voor maar het was op eigen risico. Anders moet je de officiele weg volgen met nieuwe papieren & veel meer geld kwijt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                            Niet doen.

                            Koop gewoon de 2.0 TDI dat beschikbaar is en steek hem binnen bij JD Engineering voor een spuitje.
                            Niet doen dus...
                            Koop de gewone 2,0TDI en probeer eerst volop alle PK's boven de 100 te gebruiken
                            binnen de 2 dagen bent je rijbewijs kwijt !
                            met chippen is dat nog maar 1 dag !
                            (tenzij je al tevreden bent met het idee dat deze bijkomende paardjes aanwezig zijn... maar zonder dat je ze irl oproept)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Akkoord.

                              Maar wat als er iets misgaat, wat als een software update de tuning overschijft.

                              Regel het maar als je zover moet naar NL

                              Als je van plan bent hem te laten tunen en je kan het via de dealer regelen, waarom niet ! ?
                              Maar laat die dealer dan wel iets op papier zetten zou ik zeggen
                              Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Daar zeg je het, dat gaan ze volgens mij nooit doen. Daar hebben ze hun ABT afdeling voor.
                              Bij BMW stelden ze dat ook voor maar het was op eigen risico. Anders moet je de officiele weg volgen met nieuwe papieren & veel meer geld kwijt.
                              We zouden dan inderdaad een levenslange garantie krijgen voor moesten ze de tuning oveschrijven.

                              Ik weet niet wat ze precies op papier zetten, of wat net niet. Hebben we niet gevraagt. Maar als ze dat niet op papier zetten, hoe kunnen wij dit dan 'bewijzen' als het ware?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                dan worden die dingen duuuuuuuuuuuuuuuuuuuur
                                Welcome to today.

                                Een (nearly) fully loaded premium hatchback met potente 2-liter diesel kost de dag van vandaag tussen de 40.000 en 45.000 EUR. Een (nearly) fully loaded premium middenklasser break met 3-liter diesel en automaat kost de dag van vandaag losjes over de 60.000 EUR.

                                Gekke prijzen. En dan zijn we verwonderd dat ook premiummerken niet meer dat goeie waardebehoud van vroeger kennen...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Daar zeg je het, dat gaan ze volgens mij nooit doen. Daar hebben ze hun ABT afdeling voor.
                                  Bij BMW stelden ze dat ook voor maar het was op eigen risico. Anders moet je de officiele weg volgen met nieuwe papieren & veel meer geld kwijt.
                                  uiteraard ! geen enkel officiële dealer zal dat spelletje aandurven, omdat ze nu al beticht worden van de fiskale regels niet al te strikt te volgen
                                  (en terecht blijkt het uit de metingen van zogezegde 136pk-versie die in de werkelijkheid 143 pk afleveren, als wij het trouwens mogen geloven...)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Welcome to today.

                                    Een (nearly) fully loaded premium hatchback met potente 2-liter diesel kost de dag van vandaag tussen de 40.000 en 45.000 EUR. Een (nearly) fully loaded premium middenklasser break met 3-liter diesel en automaat kost de dag van vandaag losjes over de 60.000 EUR.

                                    Gekke prijzen. En dan zijn we verwonderd dat ook premiummerken niet meer dat goeie waardebehoud van vroeger kennen...
                                    Vergeleken met 5j geleden beginnen de prijzen inderdaad de pan uit te springen. Deftig uitgeruste middenklasser en je bent idd bijna 2 miljoen oude belgische franken kwijt!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Welcome to today.

                                      Een (nearly) fully loaded premium hatchback met potente 2-liter diesel kost de dag van vandaag tussen de 40.000 en 45.000 EUR. Een (nearly) fully loaded premium middenklasser break met 3-liter diesel en automaat kost de dag van vandaag losjes over de 60.000 EUR.

                                      Gekke prijzen. En dan zijn we verwonderd dat ook premiummerken niet meer dat goeie waardebehoud van vroeger kennen...
                                      enkel de gemakkelijk te verkopen wagens op de okkasiemarkt houdt zijn waarde
                                      diesel of niet, een gebruikte 3,0l blijft in het uitstalraam tot een Libanees hem komt kopen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Niet doen dus...
                                        Koop de gewone 2,0TDI en probeer eerst volop alle PK's boven de 100 te gebruiken
                                        binnen de 2 dagen bent je rijbewijs kwijt !
                                        met chippen is dat nog maar 1 dag !
                                        (tenzij je al tevreden bent met het idee dat deze bijkomende paardjes aanwezig zijn... maar zonder dat je ze irl oproept)
                                        Er staan geen wetten op koppel gebruiken. Gebruik jij nu 100 nM of 500 nM blijft hetzelfde. Zolang je de snelheidslimiet maar niet overtreedt.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                          Er staan geen wetten op koppel gebruiken. Gebruik jij nu 100 nM of 500 nM blijft hetzelfde. Zolang je de snelheidslimiet maar niet overtreedt.
                                          Gewoon niet op in gaan, er zijn een paar mensen op dit forum die gefrustreerd zijn door de superboetes of door de hoge taksen. Andere mensen hebben wel nog plezier aan het autorijden en hebben dan graag eens wat meer koppel of vermogen

                                          Mochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X