Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vorige week in de Audi-garage naar een lavagrijze met beige interieur staan gapen... . De tellerpartij is imo stukken sportiever dan voordien. Echt een knappe auto...
Er staan geen wetten op koppel gebruiken. Gebruik jij nu 100 nM of 500 nM blijft hetzelfde. Zolang je de snelheidslimiet maar niet overtreedt.
op koppel (Nm), uiteraard geen wetten
maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
Gewoon niet op in gaan, er zijn een paar mensen op dit forum die gefrustreerd zijn door de superboetes of door de hoge taksen. Andere mensen hebben wel nog plezier aan het autorijden en hebben dan graag eens wat meer koppel of vermogen
Mochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!
nee hoor, ik blijf liever rondrijden in mijn lekkere V6 benzine !
een TFSI is niet beter, en klinkt afschuwlijk
voor de rest , laat maar chippen, ik heb zelf geen probleem mee
als je 'm pedaal to the metaal rijdt zuipt dat ding ook ongelofelijk veel hoor
elke auto* is zuinig als je met een ei onder je gaspedaal rijdt
*hummers not included
Heb idd ergens gelezen dat de nieuwe A4 (de benzines dan) gevoelig zijn aan de rijstijl als het om benzineverbruik gaat... Maar toch, als ik mocht kiezen, 't zou zeker ne naft zijn
P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
that's life !
vroeger waren de diesels zuinig maar saai en lawaaiig
nu zijn ze beschaafder (allee, de V6 toch...) maar ze verbruiken meer
intussen daalt het verbruik van de benzinemotoren
zo gaat iedereen blijven mogen kiezen
jammer van die taksen... maar gelukkig dat er nog zijn die zich er niet teveel aan storen
op koppel (Nm), uiteraard geen wetten
maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
Dat is waar tenzij je beslist om het op uw roos inschrijvingsformulier aan te passen. Ik dacht dat dit kon maar daar weet ik niets van. Mijn auto's krijgen over het algemeen geen spuitje.
Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
Als ik rustig rijd krijg ik de mijne in de stad rond de 7 liter, bij rustig rijden op lange afstand met constante snelheid krijg ik die zelf na 5 liter (of minder). Maar dan spreek ik over 70 in 6de, en niet moeten stoppen voor lichten of andere obstakels. En bv. van Gent naar Mechelen op cruise control 130 met af en toe eens een inhaalactie @ 150 geeft 7 liter ongeveer. Het is idd wel zo dat ik hem veel hoger krijg als ik constant goed doortrek vanuit stilstand, en zeker als ik hem daarna hoog in toeren houd. Maar dat is logisch vind ik.
Als ik rustig rijd krijg ik de mijne in de stad rond de 7 liter, bij rustig rijden op lange afstand met constante snelheid krijg ik die zelf na 5 liter (of minder). Maar dan spreek ik over 70 in 6de, en niet moeten stoppen voor lichten of andere obstakels. En bv. van Gent naar Mechelen op cruise control 130 met af en toe eens een inhaalactie @ 150 geeft 7 liter ongeveer. Het is idd wel zo dat ik hem veel hoger krijg als ik constant goed doortrek vanuit stilstand, en zeker als ik hem daarna hoog in toeren houd. Maar dat is logisch vind ik.
Is jouw motor dan dezelfde als die in de A4 Avant? Kan een domme vraag lijken, maar ik weet het niet zeker... Dacht dat het bij de A3 een TFSI was en bij de A4 een TSI.
7 liter valt goed mee, vind ik, al is alles relatief.
Bij de A4 is het ook een TFSI. TSI wordt eerder bij VW gebruikt. En volgens mij zijn dat krek dezelfde motoren ja, al kan ik verkeerd zijn. De A4 is ook wat zwaarder, dus verbruik zal iets hoger liggen.
Dat is waar tenzij je beslist om het op uw roos inschrijvingsformulier aan te passen. Ik dacht dat dit kon maar daar weet ik niets van. Mijn auto's krijgen over het algemeen geen spuitje.
om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
Bij de A4 is het ook een TFSI. TSI wordt eerder bij VW gebruikt. En volgens mij zijn dat krek dezelfde motoren ja, al kan ik verkeerd zijn. De A4 is ook wat zwaarder, dus verbruik zal iets hoger liggen.
met benzine zijn rijstijl en type parcours determinerend voor het verbruik, vandaar dat het bijna onmogelijk is twee nochtans identieke wagens perfekt te vergelijken
de boordcomputer op een maand of twee laten optellen, dan worden de cijfers geloofwaardig
tussencijfers op korte afstanden zijn meestal irrelevant (kijk op de boordcomputer van de testwagens van Erps !)
om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
Wel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210
1) verzekering scheelde niet veel
2) BIV blijft onveranderd
3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
Wel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210
1) verzekering scheelde niet veel
2) BIV blijft onveranderd
3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
Dit klopt volgens mij niet...
De BIV zal toch eerder moeten stijgen dan de de rijtaks. BIV wordt berekend op basis van DIN-pk's/kW en /of cilinderinhoud. Aangezien deze pk's stijgen zou normaal ook de BIV moeten stijgen. De rijtaks wordt berekend op de fiscale pk's die berekend worden op basis van de cilinderinhoud. Aangezien deze hetzelfde blijft zal de rijtax toch hetzelfde blijven.
Ik stel mijn vragen of dit wel kan. Uiteindelijk wordt er een gelijkvormigheidsattest afgeleverd. Als je het vermogen opdrijft is dit attest toch niet meer geldig... Ik weet echt niet of je hier officieel een nieuw document kunt voor krijgen.
Enkel als je een tuning doorvoert waarbij ook andere onderdelen van de wagen zijn aangepast zoals bijvoorbeeld de remmen en het geheel werd gehomologeerd kan je een ander gelijkvormigheidsattest krijgen. Meestal wordt gemologeerd op basis van prototypes. Daarom dat bepaalde tuningmerken zoals bijv. Alpina enkel kant en klare wagens afleveren. Bestaande BMW's worden door Alpina niet omgebouwd...
Is dit juist wat ik meen, of niet?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
Omdat VW onvoldoende ervaring heeft met de technologie, op bepaalde vlakken staat bvb de 'oude' 136pk HDI van PSA verder (onder meer lager verbruik).
Common Rail maakt de motor wel een pak stiller, en maakt het mogelijk de NOx uitstoot beter te controleren, dus toch een goede zaak.... En ik vermoed dat de volgende generatie VW motoren ook nog flink wat vooruitgang zullen maken...
Comment