Vorige week in de Audi-garage naar een lavagrijze met beige interieur staan gapen... . De tellerpartij is imo stukken sportiever dan voordien. Echt een knappe auto...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 Avant
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenMochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAls die motor zo smart is dat 'ie b.v. niks meer verbruikt, of uit 0,2 liter cilinderinhoud 300 pk perst, dan zou ik 'm ook kopen.
Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk BerichtenEr staan geen wetten op koppel gebruiken. Gebruik jij nu 100 nM of 500 nM blijft hetzelfde. Zolang je de snelheidslimiet maar niet overtreedt.
maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenGewoon niet op in gaan, er zijn een paar mensen op dit forum die gefrustreerd zijn door de superboetes of door de hoge taksen. Andere mensen hebben wel nog plezier aan het autorijden en hebben dan graag eens wat meer koppel of vermogen
Mochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!
een TFSI is niet beter, en klinkt afschuwlijk
voor de rest , laat maar chippen, ik heb zelf geen probleem mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenStel je voor... Downsizing op z'n best
Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
elke auto* is zuinig als je met een ei onder je gaspedaal rijdt
*hummers not included
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenals je 'm pedaal to the metaal rijdt zuipt dat ding ook ongelofelijk veel hoor
elke auto* is zuinig als je met een ei onder je gaspedaal rijdt
*hummers not included
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtennee hoor, ik blijf liever rondrijden in mijn lekkere V6 benzine !
P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenEn wij in onze V6 Diesels, iedereen gelukkig
P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
vroeger waren de diesels zuinig maar saai en lawaaiig
nu zijn ze beschaafder (allee, de V6 toch...) maar ze verbruiken meer
intussen daalt het verbruik van de benzinemotoren
zo gaat iedereen blijven mogen kiezen
jammer van die taksen... maar gelukkig dat er nog zijn die zich er niet teveel aan storen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenop koppel (Nm), uiteraard geen wetten
maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenStel je voor... Downsizing op z'n best
Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenAls ik rustig rijd krijg ik de mijne in de stad rond de 7 liter, bij rustig rijden op lange afstand met constante snelheid krijg ik die zelf na 5 liter (of minder). Maar dan spreek ik over 70 in 6de, en niet moeten stoppen voor lichten of andere obstakels. En bv. van Gent naar Mechelen op cruise control 130 met af en toe eens een inhaalactie @ 150 geeft 7 liter ongeveer. Het is idd wel zo dat ik hem veel hoger krijg als ik constant goed doortrek vanuit stilstand, en zeker als ik hem daarna hoog in toeren houd. Maar dat is logisch vind ik.
7 liter valt goed mee, vind ik, al is alles relatief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk BerichtenGarage heeft net gebeld. De papieren zijn binnen!!! De auto komt morgen of maandag aan bij de dealer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk BerichtenDat is waar tenzij je beslist om het op uw roos inschrijvingsformulier aan te passen. Ik dacht dat dit kon maar daar weet ik niets van. Mijn auto's krijgen over het algemeen geen spuitje.
om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenBij de A4 is het ook een TFSI. TSI wordt eerder bij VW gebruikt. En volgens mij zijn dat krek dezelfde motoren ja, al kan ik verkeerd zijn. De A4 is ook wat zwaarder, dus verbruik zal iets hoger liggen.
de boordcomputer op een maand of twee laten optellen, dan worden de cijfers geloofwaardig
tussencijfers op korte afstanden zijn meestal irrelevant (kijk op de boordcomputer van de testwagens van Erps !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenom een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
1) verzekering scheelde niet veel
2) BIV blijft onveranderd
3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenWel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210
1) verzekering scheelde niet veel
2) BIV blijft onveranderd
3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
De BIV zal toch eerder moeten stijgen dan de de rijtaks. BIV wordt berekend op basis van DIN-pk's/kW en /of cilinderinhoud. Aangezien deze pk's stijgen zou normaal ook de BIV moeten stijgen. De rijtaks wordt berekend op de fiscale pk's die berekend worden op basis van de cilinderinhoud. Aangezien deze hetzelfde blijft zal de rijtax toch hetzelfde blijven.
Ik stel mijn vragen of dit wel kan. Uiteindelijk wordt er een gelijkvormigheidsattest afgeleverd. Als je het vermogen opdrijft is dit attest toch niet meer geldig... Ik weet echt niet of je hier officieel een nieuw document kunt voor krijgen.
Enkel als je een tuning doorvoert waarbij ook andere onderdelen van de wagen zijn aangepast zoals bijvoorbeeld de remmen en het geheel werd gehomologeerd kan je een ander gelijkvormigheidsattest krijgen. Meestal wordt gemologeerd op basis van prototypes. Daarom dat bepaalde tuningmerken zoals bijv. Alpina enkel kant en klare wagens afleveren. Bestaande BMW's worden door Alpina niet omgebouwd...
Is dit juist wat ik meen, of niet?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenP.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
Common Rail maakt de motor wel een pak stiller, en maakt het mogelijk de NOx uitstoot beter te controleren, dus toch een goede zaak.... En ik vermoed dat de volgende generatie VW motoren ook nog flink wat vooruitgang zullen maken...
Comment
Comment