Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vorige week in de Audi-garage naar een lavagrijze met beige interieur staan gapen... . De tellerpartij is imo stukken sportiever dan voordien. Echt een knappe auto...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Mochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!
      Als die motor zo smart is dat 'ie b.v. niks meer verbruikt, of uit 0,2 liter cilinderinhoud 300 pk perst, dan zou ik 'm ook kopen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Als die motor zo smart is dat 'ie b.v. niks meer verbruikt, of uit 0,2 liter cilinderinhoud 300 pk perst, dan zou ik 'm ook kopen.
        Stel je voor... Downsizing op z'n best

        Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
          Er staan geen wetten op koppel gebruiken. Gebruik jij nu 100 nM of 500 nM blijft hetzelfde. Zolang je de snelheidslimiet maar niet overtreedt.
          op koppel (Nm), uiteraard geen wetten
          maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Gewoon niet op in gaan, er zijn een paar mensen op dit forum die gefrustreerd zijn door de superboetes of door de hoge taksen. Andere mensen hebben wel nog plezier aan het autorijden en hebben dan graag eens wat meer koppel of vermogen

            Mochten ze een A4 uitbrengen met een smart motor erin zou Guy hem als eerste kopen!
            nee hoor, ik blijf liever rondrijden in mijn lekkere V6 benzine !
            een TFSI is niet beter, en klinkt afschuwlijk
            voor de rest , laat maar chippen, ik heb zelf geen probleem mee

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
              Stel je voor... Downsizing op z'n best

              Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
              als je 'm pedaal to the metaal rijdt zuipt dat ding ook ongelofelijk veel hoor

              elke auto* is zuinig als je met een ei onder je gaspedaal rijdt







              *hummers not included

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                als je 'm pedaal to the metaal rijdt zuipt dat ding ook ongelofelijk veel hoor

                elke auto* is zuinig als je met een ei onder je gaspedaal rijdt







                *hummers not included
                Heb idd ergens gelezen dat de nieuwe A4 (de benzines dan) gevoelig zijn aan de rijstijl als het om benzineverbruik gaat... Maar toch, als ik mocht kiezen, 't zou zeker ne naft zijn

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  nee hoor, ik blijf liever rondrijden in mijn lekkere V6 benzine !
                  En wij in onze V6 Diesels, iedereen gelukkig

                  P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    En wij in onze V6 Diesels, iedereen gelukkig

                    P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
                    that's life !
                    vroeger waren de diesels zuinig maar saai en lawaaiig
                    nu zijn ze beschaafder (allee, de V6 toch...) maar ze verbruiken meer
                    intussen daalt het verbruik van de benzinemotoren
                    zo gaat iedereen blijven mogen kiezen
                    jammer van die taksen... maar gelukkig dat er nog zijn die zich er niet teveel aan storen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      op koppel (Nm), uiteraard geen wetten
                      maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
                      Dat is waar tenzij je beslist om het op uw roos inschrijvingsformulier aan te passen. Ik dacht dat dit kon maar daar weet ik niets van. Mijn auto's krijgen over het algemeen geen spuitje.
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                        Stel je voor... Downsizing op z'n best

                        Wat verbruikt zo'n 1.8 TSI eigenlijk? Ervaringsdeskundigen?
                        Als ik rustig rijd krijg ik de mijne in de stad rond de 7 liter, bij rustig rijden op lange afstand met constante snelheid krijg ik die zelf na 5 liter (of minder). Maar dan spreek ik over 70 in 6de, en niet moeten stoppen voor lichten of andere obstakels. En bv. van Gent naar Mechelen op cruise control 130 met af en toe eens een inhaalactie @ 150 geeft 7 liter ongeveer. Het is idd wel zo dat ik hem veel hoger krijg als ik constant goed doortrek vanuit stilstand, en zeker als ik hem daarna hoog in toeren houd. Maar dat is logisch vind ik.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Als ik rustig rijd krijg ik de mijne in de stad rond de 7 liter, bij rustig rijden op lange afstand met constante snelheid krijg ik die zelf na 5 liter (of minder). Maar dan spreek ik over 70 in 6de, en niet moeten stoppen voor lichten of andere obstakels. En bv. van Gent naar Mechelen op cruise control 130 met af en toe eens een inhaalactie @ 150 geeft 7 liter ongeveer. Het is idd wel zo dat ik hem veel hoger krijg als ik constant goed doortrek vanuit stilstand, en zeker als ik hem daarna hoog in toeren houd. Maar dat is logisch vind ik.
                          Is jouw motor dan dezelfde als die in de A4 Avant? Kan een domme vraag lijken, maar ik weet het niet zeker... Dacht dat het bij de A3 een TFSI was en bij de A4 een TSI.

                          7 liter valt goed mee, vind ik, al is alles relatief.

                          Comment


                          • Bij de A4 is het ook een TFSI. TSI wordt eerder bij VW gebruikt. En volgens mij zijn dat krek dezelfde motoren ja, al kan ik verkeerd zijn. De A4 is ook wat zwaarder, dus verbruik zal iets hoger liggen.

                            Comment


                            • Garage heeft net gebeld. De papieren zijn binnen!!! De auto komt morgen of maandag aan bij de dealer

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                                Garage heeft net gebeld. De papieren zijn binnen!!! De auto komt morgen of maandag aan bij de dealer
                                Proficiat

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                  Dat is waar tenzij je beslist om het op uw roos inschrijvingsformulier aan te passen. Ik dacht dat dit kon maar daar weet ik niets van. Mijn auto's krijgen over het algemeen geen spuitje.

                                  om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
                                  het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
                                  het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Bij de A4 is het ook een TFSI. TSI wordt eerder bij VW gebruikt. En volgens mij zijn dat krek dezelfde motoren ja, al kan ik verkeerd zijn. De A4 is ook wat zwaarder, dus verbruik zal iets hoger liggen.
                                    met benzine zijn rijstijl en type parcours determinerend voor het verbruik, vandaar dat het bijna onmogelijk is twee nochtans identieke wagens perfekt te vergelijken
                                    de boordcomputer op een maand of twee laten optellen, dan worden de cijfers geloofwaardig
                                    tussencijfers op korte afstanden zijn meestal irrelevant (kijk op de boordcomputer van de testwagens van Erps !)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
                                      het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
                                      het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
                                      Wel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210

                                      1) verzekering scheelde niet veel
                                      2) BIV blijft onveranderd
                                      3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
                                      4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Wel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210

                                        1) verzekering scheelde niet veel
                                        2) BIV blijft onveranderd
                                        3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
                                        4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
                                        Dit klopt volgens mij niet...

                                        De BIV zal toch eerder moeten stijgen dan de de rijtaks. BIV wordt berekend op basis van DIN-pk's/kW en /of cilinderinhoud. Aangezien deze pk's stijgen zou normaal ook de BIV moeten stijgen. De rijtaks wordt berekend op de fiscale pk's die berekend worden op basis van de cilinderinhoud. Aangezien deze hetzelfde blijft zal de rijtax toch hetzelfde blijven.

                                        Ik stel mijn vragen of dit wel kan. Uiteindelijk wordt er een gelijkvormigheidsattest afgeleverd. Als je het vermogen opdrijft is dit attest toch niet meer geldig... Ik weet echt niet of je hier officieel een nieuw document kunt voor krijgen.

                                        Enkel als je een tuning doorvoert waarbij ook andere onderdelen van de wagen zijn aangepast zoals bijvoorbeeld de remmen en het geheel werd gehomologeerd kan je een ander gelijkvormigheidsattest krijgen. Meestal wordt gemologeerd op basis van prototypes. Daarom dat bepaalde tuningmerken zoals bijv. Alpina enkel kant en klare wagens afleveren. Bestaande BMW's worden door Alpina niet omgebouwd...

                                        Is dit juist wat ik meen, of niet?
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          P.S.: Heb inderdaad ook al gehoord dat de nieuwe A4 niet zo zuinig is als zijn voorganger. Common rail is niet altijd beter!
                                          Omdat VW onvoldoende ervaring heeft met de technologie, op bepaalde vlakken staat bvb de 'oude' 136pk HDI van PSA verder (onder meer lager verbruik).
                                          Common Rail maakt de motor wel een pak stiller, en maakt het mogelijk de NOx uitstoot beter te controleren, dus toch een goede zaak.... En ik vermoed dat de volgende generatie VW motoren ook nog flink wat vooruitgang zullen maken...
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X