Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ga even zien bij de topic van de van de nieuwe A4 berline. Daar staat zo een foto.

Comment

• weet iemand waar ik de juiste banding spanning kan vinden voor deze wagen?

staat precies niet in boekje of in deksel van benzine dop

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
        weet iemand waar ik de juiste banding spanning kan vinden voor deze wagen?

staat precies niet in boekje of in deksel van benzine dop

thx
        er kleeft een sticker aan het portier van de bestuurderskant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
          Nog ff een gebruikerservaring (weliswaar van mijn ouders, niet van mezelf).
          Hier ondertussen 18500 km op de teller met mijn Avant TDI 136 PK...
          Mijn ervaringen (mijn vorige wagen was een Peugeot met een 2.0 HDI 136 PK):

Rijgedrag/Prestaties/Verbruik :
          Tevreden. Wagen is dankzij het lagere gewicht (200 kg lichter) een pak vinniger dan de Peugeot. Motor is ook een pak soepeler. Ik vind wel dat de Audi veel tractieproblemen heeft op een vochtige ondergrond (meer dan de Peugeot).
          Ik had verwacht dat de Audi dankzij de lagere CX en het lagere gewicht zuiniger zou zijn dan de Peugeot. Niet dus.
          De lichten (zonder Xenon, want ik wou geen LED) zijn niet echt overtuigend

Comfort / Bediening:
          GPS : ingebouwde GPS heeft duidelijk voordelen (tunnels, geen geklooi met kabels/opbergen, altijd en onmiddellijk signaal). Ook de TMC werkt zeer goed. Maar dat is dan ook het enige positieve. De voorgestelde routes zijn zeker niet optimaal: de tijdsinschatting voor rijden over gewone wegen is zeer zwaar overschat, zodat de snelste route vooral véél rondrijden is. En de kortste route is ook echt de korste route. Mijn Mio van 250 EUR van drie jaar oud berekende de routes (veel) beter.
          Cruise control : de mogelijkheid om op te schakelen zonder dat de CC uitvalt heeft zijn charmes, maar is bij het terugschakelen om af te remmen gewoon ronduit gevaarlijk. En ik blijf die bedieningshendel ook tekort vinden
          Multifunctioneel stuur : ondermaats: ik kan niet switchen tussen Radio en CD aan het stuur, geen nummer skippen via de stuurbediening, de telefoonbediening is onbruikbaar .... Ik gebruik het stuur dus zo goed als nooit...
          Interieur : voor de rest is alles uitstekend, het interieur is zalig om in te vertoeven. De klimaatcontrole werkt zoals het hoort (vééééééél beter dan de Peugeot), net zoals de zetelverwarming. Afwerking is uitmuntend, geen krakje te bespeuren na 20 000 km. Ook de motorgeluiden worden nooit storend, weel windgeruis vanaf 120km/uur. Geluid van AudioSoundSystem is zéér goed.
          Audi Hill Assist: de goedkoopste optie uit het lijstje en zeer praktisch. Maar ook dit systeem is niet helemaal doordacht : als je je gordel uitdoet of de deur open doet, springt het systeem helemaal af (zonder de handrem te activeren, wat hij wel doet als je de motor stillegt voordat je de deur dichtdoet...)

Over het algemeen ben ik dus tevreden over de wagen, het blijft de mooiste wagen op de weg in zijn klasse. Alleen de GPS en het multifunctioneel stuur zijn ondermaats...
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Aan iedereen die zoals mij, de gele mistlampen wil vervangen door de wittere xenonlook ampullen om beter bij de xenons koplampen te "matchen" :

Volgens het bijhorende boekje van de A4 B8 , zit er in de voorste mistlamp een 12v 55w lamp type H7. (hoofdstuk: Tips om het zelf te doen/vervangen)

Vandaag dus in de tuningshop (niet de audigarage) een set van witte xenonlook ampullen gehaald. Type H7 Kostprijs 39,50 euro.

Na het uithalen van mijn mistlampen blijken er lampjes Type H11 in te zitten, een heel andere fitting dus. Dit ondanks de duidelijke vermelding in het boekje...

Stom van mijn kant natuurlijk dat ik het doosje van de nieuwe lampjes al opengemaakt heb en dus met een verbroken zegel 0 euro terug ga krijgen in de winkel.

Ook aan degene die dit wensen aan te klagen bij Audi : Achteraan het boekje staat een kleine vermelding dat gegevens kunnen wijzigen en er geen aanspraak gemaakt kan worden voor eventuele foute technische of inhoudellijke gegevens....uiteraard

Dit even ter info....morgen terug naar de winkel en waarschijnlijk nog eens 40 euro aan mijn broek...

PS : Te koop set van 2 xenonlook mistlamp ampullen, type H7 55w 12 volt. niet gebruikt, vraagprijs 29,50 euro

Comment

• Ik had graag de sieruitlaatstukken besteld voor mijn 2.0tdi 136pk
              zijn dit dezelfde van het exterieur pack of zijn dat andere want in de garage zijn ze precies nog niet op de hoogte dat die appart kunnen besteld worden
              is hier iemand die hier meer over weet of bestelcode weet ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-TIE Bekijk Berichten
                Ik had graag de sieruitlaatstukken besteld voor mijn 2.0tdi 136pk
                zijn dit dezelfde van het exterieur pack of zijn dat andere want in de garage zijn ze precies nog niet op de hoogte dat die appart kunnen besteld worden
                is hier iemand die hier meer over weet of bestelcode weet ??
                Die vind je gewoon op audi.be bij Audi shop ;-)
                Link heeft hier al meerdere keren gestaan mét foto ;-)

Zie hier (aub)
                Last edited by E90N; 29/12/2008, 22:48.
                Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Die vind je gewoon op audi.be bij Audi shop ;-)
                  Link heeft hier al meerdere keren gestaan mét foto ;-)

Zie hier (aub)
                  http://www.shop.audi.be/article.aspx...599&catId=1359

bedankt E90N
                  heb wel een S-line besteld en er staat dat dit er niet op past ??????
                  Last edited by ; 29/12/2008, 22:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-TIE Bekijk Berichten
                    bedankt E90N
                    heb wel een S-line besteld en er staat dat dit er niet op past ??????
                    ik heb een s line avant , met de sierstukken
                    waarschijnelijk bedoelen ze s line exterieur, dat het daar niet past , omdat ze daar standaard bij zitten

Comment

ik heb een s line avant , met de sierstukken
                      waarschijnelijk bedoelen ze s line exterieur, dat het daar niet past , omdat ze daar standaard bij zitten

Thanks

Comment

• Beste wensen Avantkameraden.
                        Ik heb nu al paar keer voorgehad dat ik na een rit de motor stil leg maar de sleutel niet meer uit het stopcontact krijg. Moet dan ff herstarten en dan ist ok. What's going on?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                          Beste wensen Avantkameraden.
                          Ik heb nu al paar keer voorgehad dat ik na een rit de motor stil leg maar de sleutel niet meer uit het stopcontact krijg. Moet dan ff herstarten en dan ist ok. What's going on?
                          Dat probleem heb ik ook. Ik heb de indruk dat dit gebeurd wanneer de wagen in versnelling staat of handrem niet opgetrokken is

Comment

• ik heb dat nog maar 2 keer gehad op die 10.000 km en volgens mij deed ik hem niet echt opnieuw starten maar juist maar 't contact aanleggen (maw de sleutel een duwtje geven zonder dat je de koppeling ingeduwd houdt).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                              Beste wensen Avantkameraden.
                              ik had dat ook in het begin, heb er eens over gesproken in garage, het is dus geen probleem van de auto maar je moet gewoon na het stoppen van de motor 1 sec wachten en er dan uittrekken. Het is een electronisch contact die pas na 1 sec de sleutel vrijgeeft. Ik let er nu op en heb het sindsdien niet meer. Ik leg eerst motor stil, dan handrem opzetten, en dan duw ik om sleutel te krijgen, werkt perfect.

Comment

ik had dat ook in het begin, heb er eens over gesproken in garage, het is dus geen probleem van de auto maar je moet gewoon na het stoppen van de motor 1 sec wachten en er dan uittrekken. Het is een electronisch contact die pas na 1 sec de sleutel vrijgeeft. Ik let er nu op en heb het sindsdien niet meer. Ik leg eerst motor stil, dan handrem opzetten, en dan duw ik om sleutel te krijgen, werkt perfect.
                                Als het voorvalt krijg ik hem na 5s er nog niet uit?

Heb altijd een lichtbruin vermoeden gehad dat het iets was met het lossen van de rem (misschien binnen de 1s na het stilleggen van de motor?)

Was soms best wel genant als er mensen staan te kijken en je even terug start

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                                  Als het voorvalt krijg ik hem na 5s er nog niet uit?

Heb altijd een lichtbruin vermoeden gehad dat het iets was met het lossen van de rem (misschien binnen de 1s na het stilleggen van de motor?)

Was soms best wel genant als er mensen staan te kijken en je even terug start
                                  je moet zeker niét terug starten. Voet van de ontkoppelingspedaal (en wagen uit versnelling), even drukken op de sleutel => contact springt aan maar auto start niet (doet hij alleen als je de ontkoppelingspedaal indrukt). Nog eens drukken op de sleutel ==> sleutel los

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    je moet zeker niét terug starten. Voet van de ontkoppelingspedaal (en wagen uit versnelling), even drukken op de sleutel => contact springt aan maar auto start niet (doet hij alleen als je de ontkoppelingspedaal indrukt). Nog eens drukken op de sleutel ==> sleutel los

maar de lichten springen wel aan en dan kan iemand al eens raar opkijken als je publiekelijk parkeert....;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4 fanaat Bekijk Berichten
                                      Je krijgt de GPS voor 2250euro ipv 3750euro. Ben toch blij dat ik even gewacht heb. Nu 3 maandjes aftellen.
                                      Ik heb de mijne twee weken geleden besteld . (Levertjd April.)
                                      - A4 Break 2.0L 143PK Multitronic
                                      - Lavagrijs (pareleffect)
                                      - stof Cosinus zwart
                                      - Pack "Lifestyle Plus"
                                      - Servotronic
                                      - Xenon koplampen +
                                      - Audi Soundsystem
                                      - Dakreling chroom afwerking
                                      - Verchroomde vensteromlijsting
                                      - Afneembare trekhaak

Salonconditie: Radio "concert" + Pack "Lifestyle" (eerste keus optie) vervagen door Pack "Lifestyle Plus" .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4 fanaat Bekijk Berichten
                                        Je krijgt de GPS voor 2250euro ipv 3750euro. Ben toch blij dat ik even gewacht heb. Nu 3 maandjes aftellen.
                                        Denken jullie met het salon nog betere condities te krijgen? Afhankelijk van de verkoop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                                          Denken jullie met het salon nog betere condities te krijgen? Afhankelijk van de verkoop?
                                          Vind ik anders al ni slecht. Salonconditie ter waarde van 1500 Euro. Ik was toch aangenaam verrast toen mijn bestelbon aangepast werd. Nu heb ik er de "GPS plus" bij Andere jaren is het gewoon een metaalkleur ter waarde van 900 Euro denk ik.
                                          Last edited by ; 04/01/2009, 10:53.

Comment

Working...
                                          X