Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Ja, maar ik denk niet in combinatie met een MT hoor ...
    Voor een A5 doen ze het wel, naar de A4 heb ik niet geïnformeerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gecko-NYNtje Bekijk Berichten
      Vind ik anders al ni slecht. Salonconditie ter waarde van 1500 Euro. Ik was toch aangenaam verrast toen mijn bestelbon aangepast werd. Nu heb ik er de "GPS plus" bij Andere jaren is het gewoon een metaalkleur ter waarde van 900 Euro denk ik.
      Denk niet dat er nog meer inzit op het autosalon, als je ziet dat Audi niet daalt in verkoop zoals andere merken! 1500euro is toch al mooi dan vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Voor een A5 doen ze het wel, naar de A4 heb ik niet geïnformeerd
        Heeft de A5 niet de S-Tronic?

Comment

• Valt de Q5 met S-Tronic dan wel te chippen?

Comment

• Blijkbaar kunnen ze de 120pk 2.0TDI nu ook tunen naar 190pk 410Nm.

Dus uiteindelijk zal die dan toch identiek zijn aan de 143 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
              Heeft de A5 niet de S-Tronic?
              2.7 = MT
              3.0 = tip

Dus neen :-)

Comment

Blijkbaar kunnen ze de 120pk 2.0TDI nu ook tunen naar 190pk 410Nm.

Dus uiteindelijk zal die dan toch identiek zijn aan de 143 pk
                De motor mss wel maar de overbrenging toch niet ?

Comment

De motor mss wel maar de overbrenging toch niet ?
                  Blijkbaar is die toch dezelfde.

Het is pas als de TDIe uitkomt dat hij een langere eindoverbrenging krijgt en 15mm lager wordt gezet ...

Comment

• Jullie zijn vrij verwarrend bezig:
                    MT = manual transmission
                    AT = Automatic transmission (waaronder m.i. de Multitronic ook valt).

Het duurde even voor ik doorhad wat jullie met 'MT' bedoelen.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                      Jullie zijn vrij verwarrend bezig:
                      MT = manual transmission
                      AT = Automatic transmission (waaronder m.i. de Multitronic ook valt).

Het duurde even voor ik doorhad wat jullie met 'MT' bedoelen.
                      Met MT bedoelen ze hier Multitronic volgens mij...

Comment

Blijkbaar is die toch dezelfde.

Het is pas als de TDIe uitkomt dat hij een langere eindoverbrenging krijgt en 15mm lager wordt gezet ...
                        Ah, wist niet dat die in de A4 kwam, dacht alleen in de A6.

En idd, MT is Multi-Tronic
                        Tip = tip-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Met MT bedoelen ze hier Multitronic volgens mij...
                          Dat was dus hetgene wat me in de war bracht. Als iedereen nu zijn eigen afkortingen gaat verzinnen zijn we nog een eind van huis.

Multitronic = CVT (Continuously Variable Transmission)
                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

En idd, MT is Multi-Tronic
                            See where you went wrong?

Comment

See where you went wrong?
                              Jaja maar echte Audi kenners waren wel mee

Comment

Jaja maar echte Audi kenners waren wel mee
                                Die 'kenners' snappen de echte wereld niet? Je zou voor verrassingen komen staan als je je 'MT' gechipt hebt en deze nadien uit elkaar klapt omdat het koppel net iets teveel van het goede is....

On topic: volgens wikipedia is de koppellimiet voor een Audi CVT () 400Nm. Daar wringt volgens mij ook het schoentje voor het chippen: bij diesels durft dit al snel op te lopen waardoor je de bak naar de filistijnen zou kunnen helpen. Hoeveel koppel heeft een stock 2.0TDI?

Comment

Die 'kenners' snappen de echte wereld niet? Je zou voor verrassingen komen staan als je je 'MT' gechipt hebt en deze nadien uit elkaar klapt omdat het koppel net iets teveel van het goede is....

On topic: volgens wikipedia is de koppellimiet voor een Audi CVT () 400Nm. Daar wringt volgens mij ook het schoentje voor het chippen: bij diesels durft dit al snel op te lopen waardoor je de bak naar de filistijnen zou kunnen helpen. Hoeveel koppel heeft een stock 2.0TDI?
                                  320nM?

Comment

• *edit, foutje*
                                    Last edited by ; 05/01/2009, 15:22.

Comment

Net de reden waarom ik m'n MT niet ga chippen, ik ga leren leven met de 190pk en niet dromen van de 240pk

Anderen nemen dat risico wel en binnen 2 jaar zullen we weten wie er juist was hé
                                      Last edited by dragonfly; 05/01/2009, 16:10.

Comment

Net de reden waarom ik m'n MT niet ga chippen, ik ga leren leven met de 190pk en niet dromen van de 240pk
                                        Een manual (MT) heeft dat probleem niet echt, denk ik. Maar als ik jouw terminologie even volg dan geef ik je overschot van gelijk. Het is volgens mij een delicaat mechanisme, hoewel Audi met kettingen werkt. Teveel gevoelige bewegende delen. Stel je voor dat je daar stukken aan hebt...kan nooit goedkoop zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Anderen nemen dat risico wel en binnen 2 jaar zullen we weten wie er juist was hé
                                        Bof, zolang je de 400Nm niet overschrijdt zal het allemaal wel meevallen. Slijtage, da's waarschijnlijk een ander paar mouwen. Ik zeg het nogmaals: ik zou het risico zelf nooit nemen op een CVT bak, tenzij ik 100% zeker weet dat ik onder de grenswaarden blijf. En dan is de vraag wat je uiteindelijke winst is. 190 pk is al lekker. Ik doe het met 120 Opel pk's (en dat zijn uitgemergelde beestjes )

Comment

• Vandaag bij mijn dealer gaan informeren: en jaaaa, papieren en auto zijn binnen !!

Vrijdagnamiddag mijnen tuut gaan ophalen ! Eindelijk, sinds half september aftellen en nu een mooi nieuwjaarskadooke
                                          Last edited by ; 05/01/2009, 22:47.

Comment

Working...
                                          X