Wordt de nieuwe A3 de kilometervreter? Anders mss voor een benzine opteren .. 2.0 TFSI quattro S tronic bv. ..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 Avant
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWordt de nieuwe A3 de kilometervreter? Anders mss voor een benzine opteren .. 2.0 TFSI quattro S tronic bv. ..
Een TFSI zou niet goed zijn voor mijn rijbewijs vrees ik, en spreek uit ervaring want heb vroeger een TT Quattro 1.8T gehad
Nog een argument tegen TFSI: ik ga niet graag tanken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk ook niet. Je kan daar perfect "zuinig" mee rijden en toch plezier beleven. En het is tenminste geen diesel
Waartoe dienen dan al die pk'tjes ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenzuinig rijden met een 2,0 TFSI ?
Waartoe dienen dan al die pk'tjes ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenBen gisteren gaan testrijden met een 2.0 TDI 140pk ... Ik vond het wat tegenvallen eerlijk gezegd
De elektronische handrem vind ik een onding, de positie van de MMI controletoetsen is zeer ongelukkig gekozen, redelijk veel rijlawaai, en ik kon niet echt een goede zithouding vinden ...
Het rijden zelf kan ik (voor mezelf) niet anders omschrijven dan 'emotieloos'. Het beviel niet slecht, maar ook niet goed. Misschien dat de motor wat te licht is voor de wagen naar mijn zin? Ik rijdt momenteel met een Allroad en had daarvoor een A4 Avant Quattro (B5) , beiden met een 2.5 TDI
Ik ben er eigenlijk nog niet uit aan wat het juist lag. Misschien dat een 170pk Quattro met S-Line (zoals ik origineel in gedachten had) beter zal bevallen, maar het is te laat vrees ik ...
Want: de A3 Sportback 140pk die ik net daarvoor had getest, was een véél leukere auto. Dus die gaat het worden denk ik, maar dan ook een quattro met 170pk ...
De extra plaats die een A4 biedt, heb ik niet echt nodig aangezien ik de Allroad niet weg doe.
Ik denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenTjah, je spreekt jezelf tegen hé. Een A3 is veel lichter dan een A4 dus die kan je niet vergelijken.
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenEnja, 140pk is te weinig voor die auto maar dat mag je hier niet te luid zeggen
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenIk denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.
Trouwens ik kom hier niet even zeggen dat een A3 'beter' is dan een A4 he, ieder heeft zijn eigen noden en mening en ik respecteer die evenzeer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenOp welke manier spreek ik mezelf tegen ? En jawel hoor, ik kan die wel vergelijken. Ik heb het gisteren gedaan ... Ik heb beide wagens vergeleken op basis van mijn behoeften, en dan kan ik zelfs een smart vergelijken met een hummer
Wat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit
Nuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenDenk dat ie bedoelt da het logisch is dat de 2.0TDI vinniger voor de dag komt in de A3,gezien zijn kleine afmetingen/gewicht. Daar mag je de motor dus niet op afrekenen.
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenWat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenNuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word
Nog een bijkomende factor (en nu komt de aap uit de mouw) - Mijn vriendin heeft een zware voorkeur voor de A3
Comment
-
Ikzelf rij met de "maar 140 pk" maar vindt toch dat deze met de A4 geen problemen heeft. Waarvoor gebruik je je wagen ? in het dagelijkse verkeer of om te racen op de snelweg ?
Ik heb zelf ook een halfzware voet en hou ook van snelheid, maar hier wordt je precies minderwaardig bekeken als je niet een 170 pk onder je kont hebt, en dan nijgt het nogal rap naar pubergedrag van "ik heb de grootste en de snelste"
Jammer want de A4 heeft uitstraling, koppel en zeker speed genoeg.
En ja, ik ga op de autosnelweg ook vlot boven de 120 per uur, ik verkies ook een vlottere rijstijl. Ik ben geen verkeersbordenneuker die 49 rijdt waar 50 mag.
En de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk BerichtenIkzelf rij met de "maar 140 pk" ...
Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk BerichtenEn de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...
Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
Comment
-
Van de respectievelijke sites van VW en Audi :
Gewichten (Passat Variant 2,0l CRTDI 136 pk 6v B2B-Line)
Tarra (kg)1497HTG (kg)2170HTG vooras (kg)1120HTG achteras (kg)1100HTG afgeremde aanhangwagen (kg)1800HTG niet afgeremde aanhangwagen (kg)750Brandstoftank (l)70Wielafmetingen6,5 J x 16Bandenafmetingen205/55 R 16Ambition 2.0 TDI 105 (143) Kw (PS) 6-Gang
Leergewicht
1520 kg
Zul. Gesamtgewicht
2090 kg
Zul. Dachlast/Stützlast
90/80 kg
Zul. Anhängelast(ungebremst)
750 kg
Zul. Anhängelast bei 8% Steigung
1800 kg
Zul. Anhängelast bei 12% Steigung
1600 kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenOver die 140 pk's ga ik zwijgen, ligt hier blijkbaar gevoelig
Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.
Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenVan de respectievelijke sites van VW en Audi :
...
Scheelt dus een goeie 30 kilogram
Nee het was maar een vraag, want ik wist het dus niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk BerichtenWel, neem de hill hold assist, de goedkoopste optie in héél de lijst. Zit er bij mij ook op, en nooit problemen.
Daar sta je dan te sukkelen met al je paarden, en je geraakt niet eens deftig een heuvel op, dan maar hopen dat de buren niet kijken
En ik ben niet bepaald een 'sukkelaar' met de wagen hoor, dankuwel om niet persoonlijk te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenZie je wel
Nee het was maar een vraag, want ik wist het dus niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichtenkoppeling laten komen tot het punt dat ie 'pakt' ?
Comment
Comment