Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zuinig rijden met een 2,0 TFSI ?
Waartoe dienen dan al die pk'tjes ???
Je KAN er zuinig mee rijden. Je doet dat natuurlijk niet altijd Maar ik kan van Lebbeke naar Weerde rijden (na koudstart) en 6.4l/100km verbruikt hebben (weliswaar 1.8 TFSI). Valt toch best mee vind ik. En het leuke is dat je met de TFSI veel meer plezier gaat beleven als je hem eens de sporen wil geven. Zo'n 2.0 TDI quattro 170pk is (in theorie althans) zelfs minder snel dan een 1.8 TFSI.
Ben gisteren gaan testrijden met een 2.0 TDI 140pk ... Ik vond het wat tegenvallen eerlijk gezegd
De elektronische handrem vind ik een onding, de positie van de MMI controletoetsen is zeer ongelukkig gekozen, redelijk veel rijlawaai, en ik kon niet echt een goede zithouding vinden ...
Het rijden zelf kan ik (voor mezelf) niet anders omschrijven dan 'emotieloos'. Het beviel niet slecht, maar ook niet goed. Misschien dat de motor wat te licht is voor de wagen naar mijn zin? Ik rijdt momenteel met een Allroad en had daarvoor een A4 Avant Quattro (B5) , beiden met een 2.5 TDI
Ik ben er eigenlijk nog niet uit aan wat het juist lag. Misschien dat een 170pk Quattro met S-Line (zoals ik origineel in gedachten had) beter zal bevallen, maar het is te laat vrees ik ...
Want: de A3 Sportback 140pk die ik net daarvoor had getest, was een véél leukere auto. Dus die gaat het worden denk ik, maar dan ook een quattro met 170pk ...
De extra plaats die een A4 biedt, heb ik niet echt nodig aangezien ik de Allroad niet weg doe.
Tjah, je spreekt jezelf tegen hé. Een A3 is veel lichter dan een A4 dus die kan je niet vergelijken. Enja, 140pk is te weinig voor die auto maar dat mag je hier niet te luid zeggen
Ik denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.
Tjah, je spreekt jezelf tegen hé. Een A3 is veel lichter dan een A4 dus die kan je niet vergelijken.
Op welke manier spreek ik mezelf tegen ? En jawel hoor, ik kan die wel vergelijken. Ik heb het gisteren gedaan ... Ik heb beide wagens vergeleken op basis van mijn behoeften, en dan kan ik zelfs een smart vergelijken met een hummer
Ik denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.
De 2.7 kan je niet in quattro krijgen, dus da's geen optie. En met de 3.0 TDI kom ik aan een budget dat ik niet wil geven aan een A4
Trouwens ik kom hier niet even zeggen dat een A3 'beter' is dan een A4 he, ieder heeft zijn eigen noden en mening en ik respecteer die evenzeer
Op welke manier spreek ik mezelf tegen ? En jawel hoor, ik kan die wel vergelijken. Ik heb het gisteren gedaan ... Ik heb beide wagens vergeleken op basis van mijn behoeften, en dan kan ik zelfs een smart vergelijken met een hummer
Denk dat ie bedoelt da het logisch is dat de 2.0TDI vinniger voor de dag komt in de A3,gezien zijn kleine afmetingen/gewicht. Daar mag je de motor dus niet op afrekenen.
Wat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit
Nuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word
Denk dat ie bedoelt da het logisch is dat de 2.0TDI vinniger voor de dag komt in de A3,gezien zijn kleine afmetingen/gewicht. Daar mag je de motor dus niet op afrekenen.
Dat is waar natuurlijk. Maar mijn keuze is niet gebaseerd op de motor alleen hoor.
Wat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit
Het is maar wat je gewoon bent qua vermogen he. Maar is een Passat niet wat lichter dan een A4 want gebaseerd op het Golf platform ?
Nuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word
Neenee, geen oorlog, ik heb 'de waarheid' niet in pacht. Ieder kiest een auto naar zijn smaak en behoeften. Als enige wagen zou ik de A3 bvb te klein vinden en zeker (minstens) voor de A4 gaan.
Nog een bijkomende factor (en nu komt de aap uit de mouw) - Mijn vriendin heeft een zware voorkeur voor de A3
Ikzelf rij met de "maar 140 pk" maar vindt toch dat deze met de A4 geen problemen heeft. Waarvoor gebruik je je wagen ? in het dagelijkse verkeer of om te racen op de snelweg ?
Ik heb zelf ook een halfzware voet en hou ook van snelheid, maar hier wordt je precies minderwaardig bekeken als je niet een 170 pk onder je kont hebt, en dan nijgt het nogal rap naar pubergedrag van "ik heb de grootste en de snelste"
Jammer want de A4 heeft uitstraling, koppel en zeker speed genoeg.
En ja, ik ga op de autosnelweg ook vlot boven de 120 per uur, ik verkies ook een vlottere rijstijl. Ik ben geen verkeersbordenneuker die 49 rijdt waar 50 mag.
En de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...
En de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...
Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.
Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
Over die 140 pk's ga ik zwijgen, ligt hier blijkbaar gevoelig
Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.
Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
koppeling laten komen tot het punt dat ie 'pakt' ?
Comment