Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb zelf eind december een 2.0 tfsi quattro s-tronic besteld en deze is waarschijnlijk eind maart bij de dealer. Levertijd op een automaat dus wel langer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BKQ5 Bekijk Berichten
      Ik heb zelf eind december een 2.0 tfsi quattro s-tronic besteld en deze is waarschijnlijk eind maart bij de dealer. Levertijd op een automaat dus wel langer.
      Kan je een S-tronic (DSG) op een A4 krijgen dan?
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
        Kan je een S-tronic (DSG) op een A4 krijgen dan?
        Ja, staat in Nederland nog niet op de website van audi, maar in duitsland staat hij wel al in de prijslijst.

Het is dezelfde motor als in de Q5.
        Last edited by ; 09/02/2009, 22:28.

Comment

• sportonderstel

Beste A4 kennens, fans,...

Mijn excuses indien deze vraag hier al gesteld mocht zijn, maar wat zijn de praktische ervaringen met het sportonderstel (-2cm). Qua rijplezier hoef ik zeker niet overtuigd te worden, maar hoe dikwijls zitten jullie tegen grond in parkeergarages en bij verkeersdrempels? En hoe groot is de schade daarvan? Ik gebruik mijn auto zeer intensief en wens dus niet overtal te moeten opletten of ik wel door kan. (Ik rijd momenteel nog met de A4 van de vorige generatie zonder sportonderstel, en zelfs met deze neus heb ik wel een aantal keren het asphalt geraakt - hangt de nieuwe neus echter niet minder ver over?)
          Dat terugkerend lipje onderaan de nieuwe bumper vind ik trouwens supersexy, maar hoe sterk is dat dan in zo'n geval?

JP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnphoton Bekijk Berichten
            Beste A4 kennens, fans,...

Mijn excuses indien deze vraag hier al gesteld mocht zijn, maar wat zijn de praktische ervaringen met het sportonderstel (-2cm). Qua rijplezier hoef ik zeker niet overtuigd te worden, maar hoe dikwijls zitten jullie tegen grond in parkeergarages en bij verkeersdrempels? En hoe groot is de schade daarvan? Ik gebruik mijn auto zeer intensief en wens dus niet overtal te moeten opletten of ik wel door kan. (Ik rijd momenteel nog met de A4 van de vorige generatie zonder sportonderstel, en zelfs met deze neus heb ik wel een aantal keren het asphalt geraakt - hangt de nieuwe neus echter niet minder ver over?)
            Dat terugkerend lipje onderaan de nieuwe bumper vind ik trouwens supersexy, maar hoe sterk is dat dan in zo'n geval?

JP
            No problemo met 20 mm verlaging (icm 17 inch). Verkeersdrempels, parkeergarages zijn no-brainers.
            Ben 1 keer blijven hangen aan zo'n achterlijke betonnen blok op een parking (je weet wel... zo'n blok dat ze daar leggen zodat je niet te ver zou rijden) maar dat heeft geen schade gemaakt.

Comment

• Bedankt voor de reactie.

Heb volgende foto's op het internet gevonden.
              Kan een kenner hier aan zien of het al dan niet over de sportophanging gaat? Als ik zelf moet gokken zou ik zeggen op de eerste foto wel, en op de tweede niet? Wat denken jullie?

JP

Comment

• Ik denk dat je gelijk hebt. De eerste is misschien zelfs wel 30mm verlaagt. alhoewel je dan meestal ook een s-line logo op je voorspatbord hebt.

Ik denk dus -20mm op de eerste en een standaard onderstel op de 2e.

Comment

• de eerste is 20 mm verlaagd... zeker geen 30 mm.
                  de 2de is standaard.

Comment

• Ik zit met nog een paar vraagjes waarmee jullie me misschien kunnen helpen:

- nog iets in verband met de sportophanging: is er enige invloed op het maximale laadvermogen van de auto? Ik neem aan dat je hem even zwaar mag belasten, maar gaat ie dan niet nog lager hangen dan de standaard versie? (zodat z'n bruikbaarheid als familiereiswagen in het gedrang komt?)
                    Het zal hierbij gaan over de bovenstaande 17" / 10 spaken al dan niet in combinatie met die sportophanging.

- en in verband met de mp3 functie van de 6 CD lader: Hoe kan je doorheen de muziek "bladeren": moet dat CD per CD of aanziet hij alle CD's samen als één grote tracklist? En krijg je daarbij enkel een nummering te zien, of kan je ook gaan kiezen op ID tags? (kwestie van te weten of ik dan toch niet beter die iPod connectie neem)

bedankt,
                    Johan

Comment

• de mp3 functie van de radio werkt met folders en binnen de folder met een lijst van de aanwezige nummers. Dit kan per cd. Als je dus een andere cd (vol met mp3's) wilt luisteren dan kies je op de radio zelf een andere cd.

Wat betreft de id-tags wordt volgens mij alleen de filename gebruikt. Ik heb dit echter nog niet kunnen testen....

Comment

• Ik dacht dat dit wel eens de moeite was om te bekijken: de S4 met de nieuwe V6T motor:
                        Sandor van Es heeft de Audi S4 eind vorig jaar bij Autoweek getest. Kijk naar het verslag van de vernieuwde Audi S4. De opvolger van de 344pk 8 cilinder. Via: Autoweek

Comment

Ik zit met nog een paar vraagjes waarmee jullie me misschien kunnen helpen:

- nog iets in verband met de sportophanging: is er enige invloed op het maximale laadvermogen van de auto? Ik neem aan dat je hem even zwaar mag belasten, maar gaat ie dan niet nog lager hangen dan de standaard versie? (zodat z'n bruikbaarheid als familiereiswagen in het gedrang komt?)
                          Het zal hierbij gaan over de bovenstaande 17" / 10 spaken al dan niet in combinatie met die sportophanging.
                          Mijn A4 (met sportophanging en 17") heeft al paar keer volgeladen als familiereiswagen gediend en geen enkel probleem ondervonden wat bruikbaarheid, comfort en veiligheid (grip, stabiliteit etc... in de sneeuw) betreft.

Comment

Ik zit met nog een paar vraagjes waarmee jullie me misschien kunnen helpen:

- nog iets in verband met de sportophanging: is er enige invloed op het maximale laadvermogen van de auto? Ik neem aan dat je hem even zwaar mag belasten, maar gaat ie dan niet nog lager hangen dan de standaard versie?
                            Jamaar... de sportophanging heeft een kortere veerweg omdat ie harder is dan de gewone ophanging. Doordat die harder is gaat die juist minder fel door zijn poten zakken als je hem vollaadt. Misschien is er wel een verschil maar dat zal toch mimimaal zijn hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
                              Voila, na 2 weken in de garage gestaan te hebben kan ik eindelijk terug met mijn eigen wagen rijden (net nu ik die Golf Break gewoon was
                              MIjn "knipperende voorgloeibougie" en "ESP Failure" waren blijkbaar gekende bij Audi Brussel. Heeft blijkbaar te maken met bedrading en parkeersensoren ... zou nu opgelost moeten zijn ... FINGERS CROSSED !
                              AUDI Sucks !
                              Lampje brandt opnieuw ... weet niet goed of ik dit ga melden aan mijn garage of niet ... ben het nu echt wel beu. In die 2 maanden dat ik mijn wagen heb, heb ik slechts 5000 km kunnen rijden .... wordt er zo moe van ... wordt DIT moe ... ben AUDI moe ...

Vanaf nu is mijn nickname newA4AvantHATER (Renio, kan jij dit regelen voor mij

Comment

AUDI Sucks !
                                Lampje brandt opnieuw ... weet niet goed of ik dit ga melden aan mijn garage of niet ... ben het nu echt wel beu. In die 2 maanden dat ik mijn wagen heb, heb ik slechts 5000 km kunnen rijden .... wordt er zo moe van ... wordt DIT moe ... ben AUDI moe ...

Vanaf nu is mijn nickname newA4AvantHATER (Renio, kan jij dit regelen voor mij
                                ai ai ai ... je hebt er inderdaad 't raden naar of het lampje dat brandt nu effectief een belangrijke oorzaak heeft of niet...

Voor nickname-aanpassingen moet je bij moderators zijn, 't is niet van 'niet willen' hé

Comment

• Een wagen haten omwille van een lampje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Een wagen haten omwille van een lampje
                                    Haat, ja, omdat ik al meer in vervangwagens heb gezeten dan in mijn eigen wagen en uren-en-uren hierdoor heb verspeeld,
                                    Haat, ja, omdat er geen oorzaak gevonden wordt ...
                                    Haat, ja, omdat dat knipperende lichtje echt IRRITANT is en niet bijdraagt tot het algemeen welbehagen (is er iets ernstig mis ?)
                                    ....

Comment

Haat, ja, omdat ik al meer in vervangwagens heb gezeten dan in mijn eigen wagen en uren-en-uren hierdoor heb verspeeld,
                                      Haat, ja, omdat er geen oorzaak gevonden wordt ...
                                      Haat, ja, omdat dat knipperende lichtje echt IRRITANT is en niet bijdraagt tot het algemeen welbehagen (is er iets ernstig mis ?)
                                      ....
                                      pff idd niet leuk met een nieuwe auto. En d'ieteren gaat je ook niet direct helpen.
                                      Maar t'zal misschien eens tijd worden om een aangetekende brief te sturen met alle feiten zodat er eens een duidelijke oplossing komt!

Comment

• Hallo iedereen !

tja, t'is zo ver hé ! Onze nieuwe bedrijfswagen is besteld enkele weken geleden !

een A4 avant 2.0 tdi s line, meteoorgrijs.

Na wekenlang beraad en wikken en wegen tussen een C klasse avantgarde, een 3 serie of een A4 dan toch voor een A4 gekozen.
                                        Ik denk een goeie keuze gemaakt te hebben.

in overleg met mijn vriendin hebben we het beestje met het volgende uitgerust :

automatische koplampen
                                        audi sound system
                                        alu dakrails
                                        multifunctie stuur
                                        Xenon+
                                        pack lifestyle plus (aan promoprijs, dank u meneer audi)
                                        velgen RS4 19"

de standaard zeltelkes van de sline zijn de uitstekende kuipjes met leer en zwarte stof, die ik weiselijk zo heb gelaten. 'k vind ze zelf mooier dan de lederen exemplaren.

en nu maar wachten hé ! Tot in Mei.
                                        hopelijk wordt het vlug lente !

vragen of reacties : laat maar komen grietje !!

Comment

• Mooie config ZX6Rninja !!

Heb 3- tal weken geleden bijna dezelfde A4 besteld ! Wel gekozen voor ijszilver, full leder en schuifdak, maar de rest is bijna identiek. Je hebt toevallig niet gereden met de 19" RS velgen in sportophanging ? Ik heb er niet kunnen mee rijden. Mijn vorige was een Sline + 17" en dit reed super goed. Ik rij graag in een stevig afgeveerde auto maar ik hoop dat hij op 19" nu niet te heel hard zal rijden, maar ja het oog wil ook wat hé

We zullen zowat gelijk kunnen wachten op onze nieuwe bolide, bij mij is ie beloofd in april of mei...

Comment

Working...
                                          X