Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
    Ter info:
    Ik heb hier ooit eens de vraag gesteld over sneeuwkettingen op de AERO velgen, wel nu, ziehier het antwoord van garage Claessens (Wilrijk):
    Het is inderdaad niet mogelijk om sneeuwkettingen te monteren op deze velgen. Er is wel een oplossing om tijdens de winter " winterkits" te monteren. Dit zijn velgen met banden die iets smaller zijn waarop er kettingen op gemonteerd kunnen worden. Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast: 1280,37 euro incl btw.
    Ik stel voor om spikespider te nemen past zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten

Het is maar wat je gewoon bent qua vermogen he. Maar is een Passat niet wat lichter dan een A4 want gebaseerd op het Golf platform ?
      Nou de passat is een aardig stukje zwaarder dan de a4 hoor en niet gebaseerd op de golf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten
        Over die 140 pk's ga ik zwijgen, ligt hier blijkbaar gevoelig

Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.

Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
        Miss moet je even je gordel omdoen, dan hoef je nl niet op de rem te trappen voordat ie vertrekt maar kun je gewoon weg rijden en als dat te ingewikkeld is, staat er de audi hold op de lijst

Comment

• Voila, ook bestelling geplaatst:

A4 avant 2.0 136PK manueel
          Na lang welles nietes toch beslist om een witte aan te kopen met de volgende configuratie:

-sportzetels stof (alleen de empore stof is niet meer beschikbaar op sportzetels (vond ze nochthans zeer mooi, beetje "oldschool-achtig") en ze hadden nog geen idee hoe de nieuwe stof er ging uitzien...spannend)
          -zwarte dakhemel
          -dakrail chroom
          -vensteromlijsting chroom
          -sportstuur
          -sportvering
          -zonder kentekens
          -GPS plus DVD
          -audi soundsystem
          -cruise control
          -parkeer sensoren
          -xenon +
          -audi music interface
          -auto. koplampen
          -koffermodule

Velgen leg ik er zelf op, nml RS4, maar zal deze in antraciet (titanium-kleur) laten spuiten en zal terug voor 18" gaan. Ben aan het twijfelen geweest om 19" te leggen, maar heb nu in 3,5 jaar al 3 velgen (18") geplooid door putten ed in de weg, dus een 19" met bandhoogte 35mm raad mijn bandenleverancier me ten strengste af... (hij kent me goed want ben er goeie klant laat ik maar zeggen)
          Op de velgen leg ik wel 255/40 ipv 245 of 235. Reden: ik rij altijd met continental sportcontact 3, maar was nu laatst de voorbanden gaan vervangen door pirelli P zero Rosso, en met die banden heb ik veel meer schade aan de velg... (de velg steekt er een beetje uit) Met een 255 is dat verholpen. OK, kost wat meer en verbruikt wel wat meer en stuurt wat harder, maar dat kan ik nog net verdragen laat ons maar zeggen.

Voor degene die twijfelen aan de sportophanging: ik rij er nu al 3,5 jaar mee met 18" en we gaan wel eens naar toscane volgeladen + dakkoffer en totaal geen probleem. Zelfs niet op de aardewegjes om tot ons vakantieverblijf te geraken.

Ik heb gevraagd om de wagen pas in juni te leveren en dat was geen probleem blijkbaar. Nu nog de huidige A4 kunnen verkopen en klaar is kees. De bestelling was een fluitje van een cent, hopelijk gaat de verkoop van de huidige wagen even vlot...

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
            Hallo,
            wat betekent dat juist dat het MJ2010 is ivm MMI ? Is dat dan de nieuwe GPS met Hard Disk waarvan elders sprake ? Kan je dat expliciet vragen om nu al een MJ2010 te bestellen ? Ik moet de mijne deze week bestellen (saloncondities...), maar levering moet pas, wat mij betreft, 15/7 zijn (terwijl hij er al kan zijn vanaf einde mei). Is het de moeite om een expliciet te zeggen dat het een MJ2010 moet zijn ?
            thanks !
            Filip
            Ja, net zoals bij de A5 het MMI met DVD sinds eind vorig jaar vervangen is door de nieuwe versie met harde schijf geldt dit nu ook voor alle A4's die vanaf week 22 gebouwd worden. Het verschil met het huidige MMI is toch wel groot:
            - Snellere navigatie
            - 3D weergave met reliëf
            - Weergave sommige gebouwen in grote steden (al lijkt mij dit eerder een gadget)
            - Preciezere navigatie (indicatie van welke rijstrook je moet nemen bij afslag enz.)
            - Hogere schermresolutie (echt zéér knappe graphics)
            - Twee SD-kaartlezers
            - Spraakherkenning standaard
            - Afspelen van video dvd's (enkel bij stilstaande wagen)
            - 10 gb harde schijfruimte om muziek op te zetten
            - ...

Je kan nog niet expliciet modeljaar 2010 bestellen omdat de officiële specificaties daarvan zijn nog niet zijn vrijgegeven. Wel kan je de wagen gewoon bestellen met de saloncondities en aan de garage vragen om intern de bestelling pas te plaatsten van zodra ze zeker weten dat het modeljaar 2010 gaat zijn. Ik heb dat zo met de verkoper afgesproken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnphoton Bekijk Berichten
              Momenteel is mijn bestelling geplaatst met de 10 spaak 17" velgen. Het alternatief waren de 5 spaak 18" velgen, maar die vielen toch iets minder in mijn smaak.
              Ik vind die 5 spaaks 18" velgen net de allermooiste velgen die er zijn voor de A4. (Alle andere 18" en 19" velgen die ik tot nog toe gezien heb vind ik meestal vrij patserig). Mocht ik ze mij kunnen permiteren, ik zou niet lang twijfelen ...

Maar de 10 spaaks 17" velgen zijn inderdaad ook niet mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                sportzetels stof (alleen de empore stof is niet meer beschikbaar op sportzetels (vond ze nochthans zeer mooi, beetje "oldschool-achtig") en ze hadden nog geen idee hoe de nieuwe stof er ging uitzien...spannend)
                Idem hier, ik hoop zo snel mogelijk foto's van de nieuwe bekleding te zien ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                  Ja, net zoals bij de A5 het MMI met DVD sinds eind vorig jaar vervangen is door de nieuwe versie met harde schijf geldt dit nu ook voor alle A4's die vanaf week 22 gebouwd worden. Het verschil met het huidige MMI is toch wel groot:

Je kan nog niet expliciet modeljaar 2010 bestellen omdat de officiële specificaties daarvan zijn nog niet zijn vrijgegeven. Wel kan je de wagen gewoon bestellen met de saloncondities en aan de garage vragen om intern de bestelling pas te plaatsten van zodra ze zeker weten dat het modeljaar 2010 gaat zijn. Ik heb dat zo met de verkoper afgesproken.
                  Heb net een mail van de verkoper gekregen: hij zegt met dat ze dit niet kunnen combineren met de saloncondities. Dus maw ze moeten zelf de bestelling doorgeven aan de invoerder ten laatste op 2/3/09, en dus is het dan nog modeljaar 2009 met de huidige MMI. Heb jij beide toch kunnen combineren, dus saloncondities + pas bestellen vanaf week 22 ? Is het een wagen aan fleetcondities ? Misschien zit daar het verschil, voor particulier doen ze het misschien wel ? (ps welke garage was het?)
                  thanks
                  Filip

Comment

Heb net een mail van de verkoper gekregen: hij zegt met dat ze dit niet kunnen combineren met de saloncondities. Dus maw ze moeten zelf de bestelling doorgeven aan de invoerder ten laatste op 2/3/09, en dus is het dan nog modeljaar 2009 met de huidige MMI. Heb jij beide toch kunnen combineren, dus saloncondities + pas bestellen vanaf week 22 ? Is het een wagen aan fleetcondities ? Misschien zit daar het verschil, voor particulier doen ze het misschien wel ? (ps welke garage was het?)
                    Het is inderdaad een leasingwagen. De leasingfirma heeft de bestelling vrijdag doorgegeven aan de garage (met saloncondities op MMI) en de verkoper ging er voor zorgen dat ik modeljaar 2010 ging krijgen. Garage in kwestie = Latem Motors in Sint-Martens-Latem.

Hopelijk krijg ik de komende dagen geen bericht van hem dat beide zaken (saloncondities + modeljaar 2010) niet te combineren zijn ... Want dan moet ik ofwel mijn 17" velgen ofwel mijn MMI3G laten vallen en genoegen nemen met de huidige MMI.

Comment

thanks
                      Filip
                      Zorg dat je de wagen met dergelijke opties bestelt zodat ie zeker pas vanaf week 22 gemaakt wordt Dan ben je zeker van modeljaar 2010. Voor dergelijke zaken zijn lange levertermijnen dus goed, kan je met saloncondities bestellen en toch het nieuwe modeljaar hebben. Heb dat geluk ook gehad met mijn A3.

Comment

Hopelijk krijg ik de komende dagen geen bericht van hem dat beide zaken (saloncondities + modeljaar 2010) niet te combineren zijn ... Want dan moet ik ofwel mijn 17" velgen ofwel mijn MMI3G laten vallen en genoegen nemen met de huidige MMI.
                        Dit is letterlijk wat hij me zei:
                        "
                        Ik heb contact opgenomen met het bestelbureau van Audi Import.
                        Daar heb ik de bevestiging gekregen dat het modelbouwjaar 2010 voor de Audi A4 pas bestelbaar zal zijn vanaf April/Juni 2009 en geleverd worden vanaf Oktober 2009.
                        En bijgevolgd de MMI met hard disk pas dan concreet in productie gaat.
                        Om de wagen aan de huidige voorwaarden te kunnen leveren/factureren moeten wij imperatief de bestelling van de wagen ten laatste op 2/03/09 doorgeven!
                        Indien we dit niet doen valt het voordeel op het pack 'Lifestyle Plus' weg en wordt de aankoop duurder."

Comment

• Dealers die van toeten nog blazen weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Dealers die van toeten nog blazen weten
                            Volgens mijn dealer krijgen alle A4's die met MMI besteld zijn en geproduceerd worden vanaf week 22 het nieuwe MMI systeem. Ook al zijn die besteld als modeljaar 2009.

Comment

• Moet ik me nu zorgen maken dat mijn MY2009 geen goede navi heeft, of is dat ook gewoon goed?

Als ik dat hier allemaal lees, zou ik bijna gaan vragen om de levering uit te stellen ;-)
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                Moet ik me nu zorgen maken dat mijn MY2009 geen goede navi heeft, of is dat ook gewoon goed?
                                De huidige navigatie is redelijk goed (maar minder goed dan op de vorige A4). Maar het nieuwe navigatiesysteem zou spectaculair veel beter zijn ...

Comment

Volgens mijn dealer krijgen alle A4's die met MMI besteld zijn en geproduceerd worden vanaf week 22 het nieuwe MMI systeem. Ook al zijn die besteld als modeljaar 2009.
                                  Uw dealer heeft gelijk.

Comment

• mja zou mij ook verwonderen dat je dat kan combineren. De reden dat ze saloncondities geven op de GPS is om de stock weg te werken!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      De reden dat ze saloncondities geven op de GPS is om de stock weg te werken!!
                                      Says who?

Comment

• Ik denk dat ze saloncondities geven omdat het salon is en om van hun stock autos af te geraken. Stock is nog een groot woord aangezien ze nog moeten gemaakt worden.
                                        Ik zal de bestelling dat maar zo doorgeven en hopen dat het een nieuwe MMI wordt. ..we zullen zien. Zal er niet van sterven als het de "oude" versie is.

Wordt dus vervolgd...

Comment

Says who?
                                          Ikke en iedereen die wat nadenkt. Nieuw model dus oude MMI moet buiten hé

@fdeville: die MMI wordt niet bij Audi gemaakt hoor. En audi heeft geen stock auto's, t'is geen Opel hé
                                          Maar anyway, ik hoop voor jullie dat het lukt !!!

Comment

Working...
                                          X