Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LED's bij A5 feller dan bij A4??

Een uur geleden reed er een A5 achter mij, met die zalige LED's.

Nu kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de LEDs van de A5 een stuk feller branden dan die van de A4.

Nog iemand dit gemerkt of de LED's van de A4 al in levende lijven gezien??
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
      LED's bij A5 feller dan bij A4??

Nu kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de LEDs van de A5 een stuk feller branden dan die van de A4.

Ik dacht altijd dat de LED's van de A4 witter waren, en niet zo mooi blauw (in sommige standpunten) als die van de A5. Dit dacht ik ook omdat ze wat anders zijn vormgegeven, bij de A4 zie je eerder de bolletjes zitten en bij de A5 zitten ze eerder achter een stukje glas (moeilijk uit te leggen).

Maar toen ik een tijd geleden een A4 voor het eerst zag rijden, was dit totaal niet waar. Die A4 was minstens even blauw en fel als die van een A5 imo.

Dus volgens mij zit er geen verschil op, of toch niet zó ontzettend veel dat het opvalt..

Comment

Ik heb dat ook al gemerkt, de led's van de A5 branden zeer fel! Heb er deze moren nog eentje gekruisd, en ik zag hem al van zeer ver komen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
          Ik dacht altijd dat de LED's van de A4 witter waren, en niet zo mooi blauw (in sommige standpunten) als die van de A5. Dit dacht ik ook omdat ze wat anders zijn vormgegeven, bij de A4 zie je eerder de bolletjes zitten en bij de A5 zitten ze eerder achter een stukje glas (moeilijk uit te leggen).

Maar toen ik een tijd geleden een A4 voor het eerst zag rijden, was dit totaal niet waar. Die A4 was minstens even blauw en fel als die van een A5 imo.

Dus volgens mij zit er geen verschil op, of toch niet zó ontzettend veel dat het opvalt..
          Ja, bij een A5 zitten ze meer achter een soort glas in met lijntjes.

Als ze maar fel branden, dan vind ik het goed..

Ik vind nergens terug of een A4 avant ook Coming/leaving functie heeft op de lichten. Zouden die LEDs gaan branden als je de wagen opent?

mvg,

Koen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
            En onze verkoper raadde de Servotronic af omdat het niet zo nodig was. Op zwaardere wagens (lees Q7) is het wel hadnig maar niet op een A4
            Had hij de velgen van het lifestyle pack (16") of andere? En hoe was het comfort?

Hier nog wat foto's om ons leed te verzachten.. (vanop audiblog.nl)

zoals die zwarte heb ik hem besteld met uitzondering van xenonlichten en velgen .
            ga nog wel de ramen laten tinten direkt na levering .
            ben blij dat ik hem eens in mijn kleur op foto zie , dan weet ik tenminst dat ik een goei beslissing heb genomen .

welk formaat van velgen liggen hier op ? daar ben ik nog niet uit wat bij te kopen ?
            iemand ideen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
              welk formaat van velgen liggen hier op ? daar ben ik nog niet uit wat bij te kopen ?
              iemand ideen ?
              Dit zijn twee 17" velgen. Het enigste verschil is dat het loopvlak van de velgen op de grijze 245 is, en die vanop de zwarte "maar" 225.

Het valt te zien wat je wil, sportief of eerder klassieker. Als klassieke velg vind ik één van deze hierboven prachtig! En als sportieve velg, zou ik voor die 5 spakige Star velgen in 18" gaan.

Proficiat btw.

Comment

• Iemand ervaring met wat nog net comfortabel is, en toch sportief?

Ik heb op internet opgezocht wat zo een hele resem cijfers op een band wil zeggen.

235/45R18 Is bv een band met een breedte van 235mm, en langs de zijkant bekeken is45% van de breedte (dus 105,75mm) de hoogte van de band.

Maar wat is de grens van comfortabel? Soms zie ik wagens rondrijden met bandjes van amper 4cm hoog of zo, dan denk ik: Dan moet je toch bijna op de velgen rijden.

Wat is echter comfortabel?

Iemand een idee?

Comment

• dezelfde vragen hier

Comment

• Ik weet dat als ik AEZ velgen eronder laat plaatsen (die op p 10 van dit forum staan) dan kan ik kiezen uit 18 inch of 17inch.

Als ik 18" pak, dan heb ik een band 235/40 wat zou overeenkomen met een "bandhoogte" van 94mm
                    Als ik 17" pak, dan heb ik een band 235/45 wat zou overeenkomen met een "bandhoogte" van 106mm

Veel verschil zit er niet in, maar als ik 9,5 cm op een lat bekijk, dan is dat toch nog redelijk wat band, en toch ook weer niet. Het is uiteindelijk maar 1 cm verschil.

Standaard zit er 225/55 op wat mij 124mm band geeft. Toch 3cm meer dan de 18" band! Dat moet je toch voelen!

Ik denk toch dat voor ik 1500 euro aan die velgen spendeer dat ik toch een even in de bandencentrale ga vragen of ik 18" mag testen. (ze zullen toch wel een testvelg hebben of zo?

Geef niet graag 1500 euro uit als ik daarna met een brik over de weg moet rijden.

Echter: Volgens het boekje van de avant kan je er ook 245/40R18 opleggen. dat zou dan 98mm geven ipv 94mm Ik weet niet of deze band echter compatibel is met deze velg (tacana van AEZ)

Comment

Wat is echter comfortabel?

Iemand een idee?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                      dezelfde vragen hier
                      Ik heb hiermee natuurlijk geen ervaring, maar ik persoonlijk bekijk het op die manier:

Er zijn 4 verschillende groottes van velgen AF-fabriek beschikbaar: 16, 17, 18 en 19". Dus de gulden middenweg zou 17,5" zijn.

16": Standaard velgen, zal natuurlijk het meeste comfort hebben
                      17": Nog altijd (genoeg) comfort, maar al een héél pak mooier imo.
                      18": Dit gaat al de sportievere kant op.
                      19": Het sportiefste wat AF-fabriek te verkrijgen is.

Natuurlijk is het begrip comfort voor iedereen anders, maar ik denk dat dit al een basis weergeeft van wat wat nu precies is.

Comment

• Ik denk dat we dit gewoon kunnen afsluiten als "smaak"..

Wat vind je belangrijker? Comfort of sportief?

"Hoeveel" comfort je verliest, daar zal toch niemand een antwoord op kunnen geven. Er is geen "comfort-schaal". Je verliest geen 4 of 5 comfort... Dit is strikt persoonlijk.

Kan je leven met een iets hardere vering t.o.v. een betere wegligging en een strakkere look, dan zal het wel 17 of 18" worden.

Wil je toch graag het beste comfort, dan zal het wel 16" worden.

Persoonlijk ga ik eerst testen. 18" eerst, en als ik persoonlijk vind dat dit erg hard rijdt, ga ik voor 17".

Comment

Effe iets anders..

Ik voorlopig 5.5%. Maar een vriend van mij heeft bij zijn A3 sportback kunnen afdingen tot 7.5% (laten zien op factuur)
                          Ik heb als particulier meer dan 7.5% kunnen krijgen voor mijn sportback + nog de saloncondities

Op de nieuwe A4 zijn ze gieriger, wat ook normaal is. Maar collega van mij heeft 7.5% kunnen krijgen op de nieuwe A4

Zijn de tarieven al officieel bekend van de Avant? Nog een andere collega had een boekje bij van de nieuwe A4 Avant met een prijslijst. Daarin stond een 1.9 tdi 115 pk die 2000 € goedkoper was dan de 2.0 tdi. Blijkbaar maken ze er dus eindelijk werk van

Comment

• is de avant al ergens te configureren online?
                            en wanneer zou die 3.0tdi uitkomen in automaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                              Ik heb als particulier meer dan 7.5% kunnen krijgen voor mijn sportback + nog de saloncondities

Op de nieuwe A4 zijn ze gieriger, wat ook normaal is. Maar collega van mij heeft 7.5% kunnen krijgen op de nieuwe A4

Zijn de tarieven al officieel bekend van de Avant? Nog een andere collega had een boekje bij van de nieuwe A4 Avant met een prijslijst. Daarin stond een 1.9 tdi 115 pk die 2000 € goedkoper was dan de 2.0 tdi. Blijkbaar maken ze er dus eindelijk werk van
                              µ

Bizar want normaal geen 1.9TDI motor meer. Te vervuilend voor de euro5-normen.. :s

@ffreakie: enkel nog maar te configuren op Duitse cc.

Comment

Op de E314 een tijdje achter (en voor) een A5 gereden en die LED's leken mij toch fel branden.

Zalig hoe die minder sterk gaan branden als je de pinker aanzet btw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                  µ

Bizar want normaal geen 1.9TDI motor meer. Te vervuilend voor de euro5-normen.. :s
                                  Zou mij ook verwonderen. Het enige wat ik al heb horen waaien is:
                                  - Een afgeroomde 2.0TDI van 120pk
                                  - Een milieuvriendelijkere 2.0TDI van 136pk, met trucjes genre "Efficient Dynamics" van BMW. Zou in oktober op de markt komen volgens AudiBlog.Nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                    Op de E314 een tijdje achter (en voor) een A5 gereden en die LED's leken mij toch fel branden.

Zalig hoe die minder sterk gaan branden als je de pinker aanzet btw
                                    Ja, maar volgens mij kan je dat instellen via de boordcomputer, want onlangs reed er een A5 achter mij, en daar ging de LED verlichting aan één kant volledig uit als hij zijn pinker aanzet! En idd vandaag zag ik er één waar de LED's zachter gingen branden.

Ik vraag me af of dit bij de A4 ook kan.

Je ziet vandaag meer A5's dan nieuwe A4's met Xenon verlichting op straat rijden...

Ik denk zelfs niet dat ik al een A4 met xenon en LED's heb gezien buiten die in de garage...

mvg,

Koen

Comment

Dat heb ik ook gemerkt.

Bij de A5 zie je heel duidelijk de verschillende LED'jes, terwijl je bij de A4 gewoon een lijn ziet die feller brandt dan de gewone verlichting.

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Avant in beweging

Comment

• Leuk filmpje, alleen geen rijdende profielshots

Comment

Working...
                                          X