Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
aparte optie van 140 euro ofzo, wel beetje schandalig
Zo zijn er bij Audi eigenlijk behoorlijk wat dingen die best wel schandalig zijn. Maar ja, iedereen wil het graag, dus toch koopt iedereen het.
enkele voorbeelden waarvan ik vind dat ze er eigenlijk standaard in moesten zitten voor een auto van deze klasse. (bv in vergelijking met de concurrentie in hetzelfde segment)
- Isofix
- Electrisch bediende zetels (Ruim 1000 euro optie!!) (ik bedoel, ze zijn wel verwarmd in het lounge pakket, maar niet electrisch bedienbaar.. vreemde combinatie)
- De chromé dakrails en vensteromlijstingen
- Bekerhouders
- netjes en die gordijndingen achteraan
- ..
Kortom, al die relatief kleine prullen die telkens 100 euro, of 200 euro kosten...
Bij andere merken steken ze vaak die hele rommel in één pakket.
Zo zijn er bij Audi eigenlijk behoorlijk wat dingen die best wel schandalig zijn. Maar ja, iedereen wil het graag, dus toch koopt iedereen het.
enkele voorbeelden waarvan ik vind dat ze er eigenlijk standaard in moesten zitten voor een auto van deze klasse. (bv in vergelijking met de concurrentie in hetzelfde segment)
- Isofix
- Electrisch bediende zetels (Ruim 1000 euro optie!!) (ik bedoel, ze zijn wel verwarmd in het lounge pakket, maar niet electrisch bedienbaar.. vreemde combinatie)
- De chromé dakrails en vensteromlijstingen
- Bekerhouders
- netjes en die gordijndingen achteraan
- ..
Kortom, al die relatief kleine prullen die telkens 100 euro, of 200 euro kosten...
Bij andere merken steken ze vaak die hele rommel in één pakket.
Tja, sommige mensen hebben geen kinderen en willen er ook geen. Elektrische zetels zou ik persoonlijk NOOIT willen, die netjes en gordijnen zijn ronduit lelijk imho en chromé dakrails en vensteromtrek vind ik dan weer een must, maar andere mensen willen het niet.
Dat je ervoor moet bijbetalen is ook zo bij de directe concurrenten.
Tja, sommige mensen hebben geen kinderen en willen er ook geen. Elektrische zetels zou ik persoonlijk NOOIT willen, die netjes en gordijnen zijn ronduit lelijk imho en chromé dakrails en vensteromtrek vind ik dan weer een must, maar andere mensen willen het niet.
Dat je ervoor moet bijbetalen is ook zo bij de directe concurrenten.
Correct, maar je gaat me niet vertellen dat je, omdat er standaard geen isofix in de wagen zit, je 96 euro gaat besparen. je moet er 96 euro voor bijbetalen. Wat mij zegt dat het op de lopende band misschien wel 5 sec. werk is om het er in te zetten. Het stoort niemand dat het erin zit. Ook als je geen kinderen hebt. Het stoort mij wel een beetje dat je er in zo een wagen, voor moet bijbetalen.
Nu kun je idd gaan discussieren of de basisuitvoering dan 30746 euro gekost zou hebben ipv 30650. En of iedereen die dan geen kinderen heeft, eigenlijk 96 euro teveel betaald. Persoonlijk denk ik niet dat Ford, of renault, of Volvo extra tellen voor de Isofix. Het zit vaak zelfs in het basisvoertuig al ingebouwd in de standaard opties. Isofix is een veiligheidsonderdeel. Dat zou in het basispakket moeten zitten. (bv idem voor de xtra airbags achteraan...) Al de rest, luxe, uitzicht, enterainment, dat is optioneel.
Mijn punt is.. Niemand zou "veiligheid" als een optie moeten kunnen kopen. Je koopt een Audi omdat je dat een veilige leuke wagen vindt. Als je achterpassagier straks verongelukt omwille van de optionele airbag achteraan die je niet kocht, dan is dat je eigen schuld. "Je had maar die airbag moeten kopen". Maar hoeveel mensen kopen die extra airbag? Ze steken dat geld liever in iets "nutteloos" als chromé dakrails. (pas op, ik bestel ze ook hoor, maar toegegeven, dit is puur uitzicht, geen enkel functioneel nut!)
Daarom. Veiligheid zou niet optioneel moeten zijn, maar standaard, voor iedereen.
Correct, maar je gaat me niet vertellen dat je, omdat er standaard geen isofix in de wagen zit, je 96 euro gaat besparen. je moet er 96 euro voor bijbetalen. Wat mij zegt dat het op de lopende band misschien wel 5 sec. werk is om het er in te zetten. Het stoort niemand dat het erin zit. Ook als je geen kinderen hebt. Het stoort mij wel een beetje dat je er in zo een wagen, voor moet bijbetalen.
Nu kun je idd gaan discussieren of de basisuitvoering dan 30746 euro gekost zou hebben ipv 30650. En of iedereen die dan geen kinderen heeft, eigenlijk 96 euro teveel betaald. Persoonlijk denk ik niet dat Ford, of renault, of Volvo extra tellen voor de Isofix. Het zit vaak zelfs in het basisvoertuig al ingebouwd in de standaard opties. Isofix is een veiligheidsonderdeel. Dat zou in het basispakket moeten zitten. (bv idem voor de xtra airbags achteraan...) Al de rest, luxe, uitzicht, enterainment, dat is optioneel.
Mijn punt is.. Niemand zou "veiligheid" als een optie moeten kunnen kopen. Je koopt een Audi omdat je dat een veilige leuke wagen vindt. Als je achterpassagier straks verongelukt omwille van de optionele airbag achteraan die je niet kocht, dan is dat je eigen schuld. "Je had maar die airbag moeten kopen". Maar hoeveel mensen kopen die extra airbag? Ze steken dat geld liever in iets "nutteloos" als chromé dakrails. (pas op, ik bestel ze ook hoor, maar toegegeven, dit is puur uitzicht, geen enkel functioneel nut!)
Daarom. Veiligheid zou niet optioneel moeten zijn, maar standaard, voor iedereen.
En wat als er nooit iemand achteraan zit? Sommige mensen nemen zelfs geen airbags achteraan omdat ze er van overtuigd zijn dat dit gevaarlijker is voor hun baby bij een zijdelingse aanrijding.
En wat als er nooit iemand achteraan zit? Sommige mensen nemen zelfs geen airbags achteraan omdat ze er van overtuigd zijn dat dit gevaarlijker is voor hun baby bij een zijdelingse aanrijding.
Ik ben van mening dat mensen liever niet bijbetalen voor iets wat ze niet nodig hebben/vinden, ook al kunnen ze het desactiveren.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Het ideale zou zijn: Isofix en airbags achteraan standaard, die je kan uitschakelen, en waarvoor je in zijn geheel niet voor hoeft bij te betalen. (dus in het basisvoertuig voor 30650 euro.)
Maar dit zal waarschijnlijk wishfull thinking geweest zijn...
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Het ideale zou zijn: Isofix en airbags achteraan standaard, die je kan uitschakelen, en waarvoor je in zijn geheel niet voor hoeft bij te betalen. (dus in het basisvoertuig voor 30650 euro.)
Maar dit zal waarschijnlijk wishfull thinking geweest zijn...
Tja, het ideale zou zijn dat ze'm full option met de zwaarste motor en zero emission voor de deur zouden zetten, zonder er voor te moeten betalen, maar helaas leven we niet in een ideale wereld. j/k
De Audi A4 is niet beter dan andere grote stationcars. Het verschil met zomaar een stationwagon zit in het verfijnde rijgedrag, de hoogwaardige afwerking en natuurlijk het imago.
Gisteren beweerde iemand dat de koffer kleiner is dan die van de Saab 9-3 Sporthatch. Iets wat ik moeilijk kon (lees: weigerde te) geloven.
Koffervolume van de A4 is 490 liter (tot aan de kofferafdekking in horizontale stand), van de Saab kon ik niks terug vinden... iemand?
Je hebt eigenlijk GEEN isofix nodig ! Het is gewoon geldklopperij van de autoindustrie.
Als je isofix hebt kost het je nog eens extra om de maxicosi te plaatsen.
Hebben in verschillende winkels hierover info gevraagd met hetzelfde antwoord.
Dus ik betaal geen 100 € om er nadien og es geld tegen aan te gooien voor de plaatsing ervan.
Akkoord: de airbag vooraan moet je best kunnen desactiveren.
Gisteren beweerde iemand dat de koffer kleiner is dan die van de Saab 9-3 Sporthatch. Iets wat ik moeilijk kon (lees: weigerde te) geloven.
Koffervolume van de A4 is 490 liter (tot aan de kofferafdekking in horizontale stand), van de Saab kon ik niks terug vinden... iemand?
Op de officiële site heb ik dit gevonden: "Inhoud 419 dm3 VDA; 450 dm3 SAE. Achterbank neergeklapt 1273 dm3".
Comment