Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • k
    Ivm parkeersensoren: mn vader vond dat ook maar "een prulleke" en voor mensen " die niet kunnen rijden". Heb hem kunnen overtuigen met het argument dat het toch doodzonde zou zijn moest ge met zo ne mooie auto ergens tegen rijden
    En aangezien we vanachter hadden via lifestyle pack hebben we ook maar vanvoor genomen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
      First Drive Auto Express

      Dat interieur

      Comment


      • Foto speciaal erbij gezet want ik wist wel dat iemand dit graag wou zien

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
          Foto speciaal erbij gezet want ik wist wel dat iemand dit graag wou zien
          Ge moogt gerust zijn

          S-Line interieur, GPS, Alcantara en witte stiksels


          PS: Die koplampsproeiers komen er automatisch bij als je Xenon's neemt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Zoals bij een collega van m'n pa, zijn vrouw rijdt met een Volvo met parkeersysteem (enkel biepen). Al 2 of 3 keer ergens boenk op, systeem gefaald Komt ervan als je enkel vertrouwt op het systeem.
            Het systeem piept en naarmate je dichter bij het object rijdt gaat het piepen sneller en sneller tot je een constante piep hoort, en dan stop je toch?? Wat is daar nu moeilijk aan...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              PS: Die koplampsproeiers komen er automatisch bij als je Xenon's neemt.
              Bij wet verplicht.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                Bij wet verplicht.
                Ja? Is hier een specifieke reden voor ofzo?

                Gewone lichten kunnen toch ook vuil worden..?

                Comment


                • Ja maar xenons schijnen straffer en zouden door die vervuilde lampen tegenliggers erger kunnen verblinden of zoiets.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Ja maar xenons schijnen straffer en zouden door die vervuilde lampen tegenliggers erger kunnen verblinden of zoiets.
                    Aah oke. Vind het maar een rare redenering, maarja wie ben ik om 'de wet' tegen te spreken..

                    Comment


                    • Ah ok, wist niet dat die verplicht waren

                      En die interieur foto: zijn dat gewone alcantara-sportzetels? of speciale s-line?
                      Want die heeft zo precies "grote" gaten en lijken zo nogal op comfortzetels terwijl ik dacht dat Alcantara zetels volledig glad en effen waren.
                      Last edited by Cyrano.ak; 16/04/2008, 18:42.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                        En die interieur foto: zijn dat gewone alcantara-sportzetels? of speciale s-line?
                        Want die heeft zo precies "grote" gaten en lijken zo nogal op comfortzetels terwijl ik dacht dat Alcantara zetels volledig glad en effen waren.
                        Die foto die ik gequote heb (klik) zijn de Alcantara zetels van de S-Line. Als je een S-Line neemt én alcantara, dan is het 'geperforeerde' alcantara en zie je die witte bolletjes precies. En heb je ook de optie tot witte stiksels, anders niet enkel zwarte. Ook staat er in het leer een S-Line logo.

                        Als je géén S-Line neemt, maar wél Alcantare heb je zo'n zetels waar de alcantara 'vlak' is als het ware.

                        Comment


                        • Ok, perfect antwoord
                          weer een noobvraag van mij beantwoord

                          en hebben we bovendien juist gekozen. Vind de gladde mooier dan de geperforeerde.

                          Enig nut dat die geperforeerd zijn (zweet opzuigen ) of puur esthetisch?

                          Comment


                          • Volgens mij heeft het voornamelijk een esthetisch doel.

                            Ik vind die witte bolletjes mooi passen bij de witte stiksels rond de zetels/stuur/versnellingspook en bleke inlegplaatsjes.

                            Op eentje zonder S-Line, vind ik die 'vlakke' alcantara dan weer mooier passen..

                            Comment


                            • weet iemand waarom het enkel op de belgische site is dat men waarschuwt voor extra lange levertermijn bij het nemen van parkeersensoren ? op audi.nl en audi.de, staat er niks van

                              Comment


                              • Ja, dat staat in de CC als je op extra info klikt voor de parkeersensoren of lifestyle pack.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                  Het systeem piept en naarmate je dichter bij het object rijdt gaat het piepen sneller en sneller tot je een constante piep hoort, en dan stop je toch?? Wat is daar nu moeilijk aan...
                                  Zonder parkeersensoren werkt dat ook! Als je een slag hoort, zit je er tegen... Zolang je niets hoort kan je altijd nog verder blijven gaan...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Ja maar xenons schijnen straffer en zouden door die vervuilde lampen tegenliggers erger kunnen verblinden of zoiets.
                                    Een Xenon lichtbundel heeft de eigenschap sneller om te buigen dan een halogeen lichtbundel. Wanneer er vuil op je glas licht kan de xenon lichtbundel ombuigen en tegenliggers verblinden, strooilicht noemen ze dit blijkbaar in vaktermen .
                                    Vandaar de verplichte koplampsproeiers samen met de automatische hoogteregeling ..., en niet zoals mijn verkoper zei om mijn lampen af te koelen (wat een giller zeg, ze maken je soms wat wijs ... ).
                                    Greetz,
                                    P.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk Berichten
                                      Een Xenon lichtbundel heeft de eigenschap sneller om te buigen dan een halogeen lichtbundel. Wanneer er vuil op je glas licht kan de xenon lichtbundel ombuigen en tegenliggers verblinden, strooilicht noemen ze dit blijkbaar in vaktermen .
                                      Vandaar de verplichte koplampsproeiers samen met de automatische hoogteregeling ..., en niet zoals mijn verkoper zei om mijn lampen af te koelen (wat een giller zeg, ze maken je soms wat wijs ... ).
                                      Greetz,
                                      P.
                                      Niet om de lampen af te koelen maar xenonlampen worden niet warm zoals gewone lampen en dus zou ijs en sneeuw erop blijven liggen. Daarom zouden de koplampsproeiers verplicht zijn in combinatie met xenons. Dat had ik toch gehoord...

                                      Comment


                                      • heb gisteren op de E314 een (Duitse) vrachtwagen gezien met een 7tal avants op. zal wel voor de showrooms her en der zijn....

                                        Comment


                                        • Spannend! ^^

                                          Wegtest Audi A4 Avant HLN.BE
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.







                                          Audi heeft met de A4 een traditie met breaks. De Avant is goed voor een derde van de Audi's omzet. En twee derde van de verkochte A4's zijn Avant.Vergeleken met het uittredende model is de nieuwe Avant een tikje agressiever maar vooral ruimer geworden.

                                          De kofferlijn loopt naar achteren toe een beetje schuin af en de B-stijlen achteraan staan onder een flauwe boog. De kofferklep kan je optioneel elektrisch laten openen en sluiten. Een apart ruitje dat opengaat, zoals bij de Touring van BMW, is er niet.

                                          In kofferruimte (490 l) haalt de Audi het van de andere tenoren uit dit segment (BMW 3 met 460 l en Mercedes C met 485 l). Tenminste, zolang je de koffers meet met een rechtopstaande achterbank. Met neergeklapte bank wint de Mercedes het pleit met 1.500 liter (Audi 1.430 l en BMW 1.385 l).

                                          Paradebreak
                                          Ook deze A4 Avant blijft dus een paradebreak, want looks en ergonomie primeren op laadruimte. Als je de bank neerklapt, heb je geen volledig vlakke laadvloer. Dat komt omdat de achterbank vrij dik is, met uitgesproken zitplaatsen die ook zijdelingse steun bieden.

                                          Audi voorziet wel systemen om een zware lading te zekeren. Zo kan je een aluminium lat voor de achterbank klikken die bij een botsing of een remmanoeuvre de lading op haar plaats houdt. Langs de andere kant blokkeer je de lading met een oprolbaar gordelsysteem dat in een rail aan de zijkant van de kofferbodem klikt. Het systeem is optioneel, een vergelijkbare kit was eerder leverbaar op de A6.

                                          Sportiviteit op maat
                                          Tegen betaling biedt de koffer nog meer extra's, zoals een uitneembare bodemplaat. Eén kant is bekleed met koffertapijt, de onderkant krijgt een rubbercoating zodat je na een strandwandeling ongehinderd je natte rubberlaarzen in de koffer kan gooien. Boven de laadruimte is een handig afdekscherm voorzien, dat makkelijk oprolt.


                                          Qua rijgedrag hoeft de Avant niet onder te doen voor de berline. Het stuur communiceert prima met de chauffeur, al mist de besturing het messcherpe van de BMW 3. Wie het onderste uit de kan wil, kiest voor Audi Drive Select (1.560 euro). Hier heb je op het dashboard een extra knop om te kiezen voor comfortabel, sportief of automatisch. Audi Drive Select beïnvloedt niet enkel de demping maar ook de manier waarop motor en versnellingsbak naar de bevelen van de bestuurder luisteren.

                                          In combinatie met Dynamic Steering (2.879 euro) kan je zelfs een geïndividualiseerd programma samenstellen. Met deze dynamische besturing zal het stuur bij lage en middelhoge snelheden directer reageren en bij snelwegtempo iets indirecter werken om het rijcomfort te verhogen. Een zeer efficiënt ESP (elektronische stabiliteitscontrole) is altijd standaard.

                                          De A4 biedt veel comfort. Hij is ook bijzonder stil geworden. Vooral de tweeliter TDI diesel heeft manieren geleerd. Het is overigens de meest aangewezen motor voor de veelrijder.

                                          Common rail diesel
                                          De oude pompverstuivers werden vervangen door een common rail. Omdat men hier de timing van de inspuiting veel beter beheerst, is de verbranding gelijkmatiger en gaat de motor veel minder doordreunen en bouwt hij zijn vermogen homogener en minder brutaal op.

                                          Onder de motorkap vinden we nog drie andere motoren. De instapmotor is de 1.8 TFSI van 160 pk. De topversie is de 3.2 FSI zescilinder. In de zomer volgt ook nog een 2.0 TFSI (180 of 211 pk). De 2.0 diesel is momenteel 136 of 143 pk straf.

                                          Later volgt ook nog een 120 pk instapper en een krachtiger 170 pk variant. De topdiesel is de supersnelle en verfijnde drieliter TDI. Ook de 2.7 zespitter diesel zou later aan het gamma worden toegevoegd. De Avant staat eind mei in de showrooms.

                                          TECHNISCHE FICHE

                                          Lengte: 4.703 mm
                                          Breedte: 1.826 mm
                                          Hoogte: 1.436 mm
                                          Wielbasis: 2.808 mm
                                          Deuren/zitplaatsen: 5/5
                                          Koffervolume : 490 - 1.430 liter
                                          Brandstoftank: 64 liter
                                          Leeggewicht: 1.520 kg

                                          MOTOREN, PRESTATIES, PRIJZEN

                                          benzine
                                          1.8 TFSI (160 pk / 250 -Nm)
                                          Prestaties: top 218 km/u, 0 tot 100 km/u: 8,9 s
                                          Verbruik: 7,2 l/100 km
                                          CO2-emissie per km: 172 g
                                          Prijs: 29.800 euro

                                          3.2 FSI Quattro (265 pk / 330 Nm)
                                          Prestaties: top 250 km/u, 0 tot 100 km/u: 6,4 s
                                          Verbruik: 9,1 l/100 km
                                          CO2-emissie per km: 216 g
                                          Prijs: 43.000 euro

                                          diesel
                                          2.0 TDI (136 pk / 320 Nm)
                                          Prestaties: top 208 km/u, 0 tot 100 km/u: 9,7 s
                                          Verbruik: 5,7 l/100 km
                                          CO2-emissie per km: 149 g
                                          Prijs: 30.650 euro

                                          3.0 TDI Quattro V6 (240 pk / 500 Nm)
                                          Prestaties: top 250 km/u, 0 tot 100 km/u: 6,3 s
                                          Verbruik: 7,1 l/100 km
                                          CO2-emissie per km: 188 g
                                          Prijs: 43.100 euro

                                          CONCURRENTIE

                                          Audi A4 Avant 2.0 TDI (136 pk)
                                          Prijs: 30.650 euro
                                          CO2: 149 g/km
                                          BIV: 495 euro

                                          BMW 318d (136 pk)
                                          Prijs: 31.200 euro
                                          CO2: 125 g/km
                                          BIV: 495 euro

                                          Mercedes C 200 CDi (136 pk)

                                          Prijs: 32.912 euro
                                          CO2: 157 g/km
                                          BIV: 495 euro

                                          Saab 9-3 1.9 TiD (120 pk)
                                          Prijs: 28.000 euro
                                          CO2: 149 g/km
                                          BIV: 495 euro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X