Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Multitronic

Ik ben vandaag nog eens gaan testrijden met de A4, uiteraard nog met de berline. Het ging er mij vooral om de 2.0 TDI multitronic ook eens te testen. Ik had geluk, het was een S-line in Cascadeblauw (soort blauw-grijs) met 143pk. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, de motor was echt soepel in combinatie met de mt. Deze auto is ideaal voor het stadsverkeer en kan mee op de snelweg, uiteraard was ik op de snelweg wel meer onder de indruk van de 2.7 die ik al eerder testte

Ik heb dinsdag een afspraak bij de dealer, ik ga mijn bestelling veranderen naar de 2.0 MT, deze zou (tot nader order) vanaf dan besteld kunnen worden via het systeem in de garage.

Van de originele bestelling zal niet veel meer overeind blijven. Ik denk de bestelling als volgt te plaatsen:
    - A4 avant 2.0 mt 143pk cascadeblauw (zal denk ik zeer mooi staan op de avant), milano leder sportzetels
    - Xenon +
    - Lifestyle plus
    - Lounge
    - Acc park.sys.vr + ar
    - Alu velgen 5 spaken star 18"
    - Audi music interface
    - Audi sound system
    - Buitenspiegels pack 2 (inklapbaar)
    - dakhemel zwarte stof
    - Dakrail chroom
    - isofix
    - kofferklep met elektrische bediening (is interessant voor mij, moet vaak met volle handen de koffer openen en sluiten)
    - koffermodule
    - servotronic
    - chroom vensteromleisting
    - Zonder kentekens

door de 2.7 in te ruilen voor de 2.0 kan ik natuurlijk wat extra opties nemen, en zal ik toch nog wat eurotjes uitsparen.

Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom, liefst voor dinsdag
    PS, ik heb de avant vandaag dus in 't echt gezien... en ik moet zeggen dat hij er zeer lekker uitzag

Weet iemand hoeveel de S-line velgen (gegoten 5-spaken) zouden moeten kosten en of deze buiten de S-line besteld kunnen worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
      Ik ben vandaag nog eens gaan testrijden met de A4, uiteraard nog met de berline. Het ging er mij vooral om de 2.0 TDI multitronic ook eens te testen. Ik had geluk, het was een S-line in Cascadeblauw (soort blauw-grijs) met 143pk. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, de motor was echt soepel in combinatie met de mt. Deze auto is ideaal voor het stadsverkeer en kan mee op de snelweg, uiteraard was ik op de snelweg wel meer onder de indruk van de 2.7 die ik al eerder testte

Ik heb dinsdag een afspraak bij de dealer, ik ga mijn bestelling veranderen naar de 2.0 MT, deze zou (tot nader order) vanaf dan besteld kunnen worden via het systeem in de garage.

Van de originele bestelling zal niet veel meer overeind blijven. Ik denk de bestelling als volgt te plaatsen:
      - A4 avant 2.0 mt 143pk cascadeblauw (zal denk ik zeer mooi staan op de avant), milano leder sportzetels
      - Xenon +
      - Lifestyle plus
      - Lounge
      - Acc park.sys.vr + ar
      - Alu velgen 5 spaken star 18"
      - Audi music interface
      - Audi sound system
      - Buitenspiegels pack 2 (inklapbaar)
      - dakhemel zwarte stof
      - Dakrail chroom
      - isofix
      - kofferklep met elektrische bediening (is interessant voor mij, moet vaak met volle handen de koffer openen en sluiten)
      - koffermodule
      - servotronic
      - chroom vensteromleisting
      - Zonder kentekens

door de 2.7 in te ruilen voor de 2.0 kan ik natuurlijk wat extra opties nemen, en zal ik toch nog wat eurotjes uitsparen.

Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom, liefst voor dinsdag
      PS, ik heb de avant vandaag dus in 't echt gezien... en ik moet zeggen dat hij er zeer lekker uitzag

Weet iemand hoeveel de S-line velgen (gegoten 5-spaken) zouden moeten kosten en of deze buiten de S-line besteld kunnen worden.
      levering wanneer?

Comment

• Zal ik dinsdag misschien weten, maar aan de telefoon heb ik vandaag gevraagd of ik hem tegen eind september begin oktober zou hebben, en de verkoper zei dat dit haalbaar is... nu ja, we zien wel, ik zal al blij zijn als mijn wagen eindelijk echt besteld is! Ik ben de huidige kar grondig beu.

Comment

Hoe ga je met je handen vol op het knopje duwen?

Neen, leuke bestelling! Ik ben ook aan het wachten op de multitronic, maar heb er nog niet mee gereden! (wel met de 6bak) ik ben erg benieuwd naar het CVT gevoel... Ik kan me gewoon niet inbeelden hoe het is om op te trekken zonder schokken!

Aan die levering september-oktober twijfel ik sterk gezien je parkeersensoren hebt.. (3 maanden extra!)

PS, kan je iets op het forum posten als de 2.0 TDI met multitronic effectief al bestelbaar is? Want mijn verkoper zei waarschijnlijk pas half mei/einde mei
          Last edited by ; 22/04/2008, 21:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astra03 Bekijk Berichten
            Weet er iemand of de 2.0TDI standaard uitgerust is met mistlichten vooraan? In de brochure staat vermeld dat dit pas vanaf 118kw het geval is. Nochtans is dit bij de Berline niet het geval...
            Een beetje vreemd aangezien ik ervan uit ging dat de basisuitvoering van de Avant en Berline dezelfde is, en enkel de mogelijke opties verschillen. Trouwens, bij de opties staat ook niet de mogelijkheid om deze toe te voegen.

Als je een Avant configureert via de CC, kan je de standaarduitrusting bekijken.
            Bij de 2.0 TDI 105kw staat oa. "In de voorspoiler geïntegreerde mistlichten".
            Hoewel in de catalogus inderdaad staat dat ze pas vanaf 118kw standaard zijn, zijn ze ook op de versies <118kw.

@StijnD: mooie config
            Waar heb je de Avant gezien?
            Ik hoop hem vrijdag bij Jennes te zien
            Iemand die hier al info over heeft? (kijkt voorzichtig richting Fast_Audi )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
              Als je een Avant configureert via de CC, kan je de standaarduitrusting bekijken.
              Bij de 2.0 TDI 105kw staat oa. "In de voorspoiler geïntegreerde mistlichten".
              Hoewel in de catalogus inderdaad staat dat ze pas vanaf 118kw standaard zijn, zijn ze ook op de versies <118kw.

@StijnD: mooie config
              Waar heb je de Avant gezien?
              Ik hoop hem vrijdag bij Jennes te zien
              Iemand die hier al info over heeft? (kijkt voorzichtig richting Fast_Audi )
              staan ze deze week bij de dealer?

Comment

• Nee, maar het is opening van het nieuwe Audi-gebouw in Boortmeerbeek. En Rudi (Jennes) had paar maanden geleden gezegd dat hij een Avant voor de opening hoopte te hebben. Dus fingers crossed

Comment

• Ben daarstraks de Auto Review gaan kopen.
                  Staat een rij-impressie van de Audi A4 Avant in. Zal eens snel kijken voor interessante zinnen
                  edit:
                  Rij-impressie Audi A4 Avant

<< PLAYSTATION >>

Inleiding:
                  Veel ruimte in combinatie met een zuinige diesel: het is al lang niet meer de garantie voor succes. Eeen beetje middenklasse stationcar in de topklasse moet ook rijplezier bieden. Een soort van playstation dus. We gingen op zoek naar de funfactor van de nieuwe Audi A4 Avant.

En toen overwon de lazyness ->

Andere Audi's die besproken worden:
                  Audi A3 Cabriolet 2.0 TFSI (Vergelijkende test versus BMW 125i Cabrio)
                  Audi A4 Avant (Rij-impressie)
                  Audi S5 (Vergelijking versus BMW M3 Coupé)
                  Audi TT Roadster 3.2 Quattro (Vergelijkende test versus Mercedes SLK 350 en BMW Z4 3.0si Roadster)
                  Last edited by Cyrano.ak; 22/04/2008, 22:38.

Comment

• Heb de avant gezien in het contactcenter in Kortenberg, waar ik de testrit gedaan heb.
                    Als je de multitronic nog niet getest hebt, zeker doen! Werkt subliem!

Comment

Heb de avant gezien in het contactcenter in Kortenberg, waar ik de testrit gedaan heb.
                      Als je de multitronic nog niet getest hebt, zeker doen! Werkt subliem!
                      is deze beter dan in de vorige A4 2.0 TDI Multitronic?

Comment

• Thx Cyrano!

Ik ga er morgen eens tijd voor maken om hem helemaal door te lezen..

Ik ben voornamelijk benieuwd wat ze te vertellen hebben over die 170pk-versie van de 2.0l TDi.

Comment

• Np

Ik was net nog eens aant zien op hln.be ( http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...essiever.dhtml ) of er nog reacties stonden mbt. de Avant ->

Gunther br,
                          dit lijkt op een passat met led lampkes, niets meer

Comment

• Wel raar blauw-paars in die achterlichten...

Nog wat foto's:

Comment

• Comment

• Comment

• Foto's van http://www.worldcarfans.com/3080221..../audi-a4-avant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                    Np

Ik was net nog eens aant zien op hln.be ( http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...essiever.dhtml ) of er nog reacties stonden mbt. de Avant ->

Inderdaad, soms zijn er zo'n mensen die het graag afbreken. Of zich blindstaren op één bepaald merk ofzo..

En dan heb je weer mensen zoals deze:

rickybobby Von Saksen Coburgh Gotha, Brussel
                                    Ik ben geen Audi-fan, maar vind deze break toch zeer geslaagd, mooi compact design, elegante achterklep (niet altijd evident bij breaks..)

Comment

• Ook nog een aantal foto's gevonden, van de S-Line:

Comment

• S-Line interieur & details:

Comment

• Fak wat blijft dat toch een lekkere kar

Comment

Working...
                                          X