Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 Avant
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichteneen vraagje, ik heb een 2.0 TDI in bestelling, maar aangezien de diesel zo snel stijgt de laatste tijd vroeg ik me af of een 1.8T niet beter zou zijn. Ik doe uiteindelijk max 15.000 km per jaar
wat is jullie mening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk BerichtenIndien je maar 15000 km per jaar rijdt zou ik zeker en vast voor de 1.8 motor kiezen... Diesel zou pas interessant worden vanaf dik 20000 km per jaar. En uit verschillende tests blijkt dat de 1.8 motor heel aangenaam is om mee te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P****Fred Bekijk Berichtenik doe ook +- 15000 km per jaar en heb de 1.8t besteld...
Weet er trouwens iemand of er al A4 avants geleverd zijn in België?
mijne zou deze week geproduceerd worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenMaar er zal toch ook een verschil in taksen enzo zijn? ( 160 pk vs 136 pk)
Jaarlijkse verkeersbelasting zal goedkoper zijn : 1.8 is 10 fiscale PK (268EUR) en de 2.0TDI is 11 FPK (348EUR).
Daarnaast is er nog het verschil in het theoretisch gemiddeld verbruik van 7,2 tegenover 5,7 l/100km. Oftewel in theorie : 690km met 50l benzine (+- 78 EUR) en 877 km met 50l diesel (+-70 EUR) aan de huidige maximumprijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenMaar er zal toch ook een verschil in taksen enzo zijn? (160 pk vs 136 pk)
Bij de berline is de 1.8 TFSI 850 € goedkoper dan de 2.0 TDI.
Op 15.000 km zal het dan toch zoveel niet schelen. Nu ja, je zit wel met een motor met een pak meer vermogen natuurlijk. En de benzine zal geschikter zijn voor korte afstanden.
Ik heb een lichte voorkeur voor de benzinewagen.
Edit:
Astra was al bezig met een postje schrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten1250 € BIV i.p.v. 500 €. De jaarlijkse taks zal wel lager liggen. Het verbruik hoger, de brandstofprijs ook.
Bij de berline is de 1.8 TFSI 850 € goedkoper dan de 2.0 TDI.
Op 15.000 km zal het dan toch zoveel niet schelen. Nu ja, je zit wel met een motor met een pak meer vermogen natuurlijk. En de benzine zal geschikter zijn voor korte afstanden.
Ik heb een lichte voorkeur voor de benzinewagen.
Comment
-
Pas op. Ik heb ook zitten tellen om die keuze te maken. Maar kwam toch nog altijd goedkoper uit met de diesel!
15000 KM / 100 = 150 x 6L verbruik = 900L Diesel per jaar aan 1,4 euro/L = 1260 euro
15000 KM / 100 = 150 x 7,5L verbruik = 1125L Benzine per jaar aan 1,56/L = 1755 euro
éénmalige meerkost BIV: 1239 t.o.v. 495 euro = 744 meer voor de benzine
éénmalige meerkost aanschaf wagen 850 euro meer voor de diesel
Jaarlijkse wegentaks: 268 t.o.v. 348= 80 euro minder voor de benzine
De diesel wordt natuurlijk duurder, maar als we er vanuit gaan dat %-tueel, de diesel altijd beterkoop zal blijven dan de benzine: dan kost over een periode van 10 jaar:
uw 2.0 diesel: 12600 euro aan diesel, 3480 euro aan taks, 495 euro BIV en 850 euro meerkost wagen:= 17425 euro
uw 1.8 benzine: 17550 euro aan bezine, 2680 euro aan taks, 1239 euro BIV en 0 euro meerkost wagen:= 21469 euro
Ofwel maak ik een grove fout, ofwel is Diesel gewoon goedkoper...
Tel maar uit, zelfs over een periode van 5 jaar zit je nog ruim 1000 euro beterkoop met diesel.
Als je nu die 1.8 op LPG zou laten leggen, dat is een andere kwestie! Maar dan verdien je je LPG installatie ook pas na een paar jaar terug.
Als de dieselprijzen even hoog gaan staan als de benzine, dan is iedereen die diesel rijdt vies gekloot.
Het is een combinatie van meerprijs + hoger verbruik dat de benzine de das omdoet. En ze moeten al serieus zakken met hun verbruik alvorens het een break even wordt..
Comment
-
Plus dat je met de diesel dichter bij het opgegeven gemiddeld verbruik zult liggen dan de bij de benzine, zeker bij deze "zwaardere" wagens. Maw met de diesel zul je makkelijker onder de 6l kunnen gaan, bij de benzine zal je er ver boven zitten ondaks de TFSI techniek.
TFSI kan men toch niet op LPG leggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMij gaat het eerlijk gezegd daar niet om, maar om 15.000 km te doen heb ik liever het plezier van een benzine dan te rijden met een diesel.
dat is persoonlijk natuurlijk, mijn vorige wagen was een 2.0 FSI en momenteel heb ik een 320D en ik moet zeggen de diesel rijdt toch pakken prettiger door het megakoppel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMij gaat het eerlijk gezegd daar niet om, maar om 15.000 km te doen heb ik liever het plezier van een benzine dan te rijden met een diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
TFSI kan men toch niet op LPG leggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk BerichtenHet ging wel van in het begin natuurlijk wel over de prijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichtendat is persoonlijk natuurlijk, mijn vorige wagen was een 2.0 FSI en momenteel heb ik een 320D en ik moet zeggen de diesel rijdt toch pakken prettiger door het megakoppel
Comment
Comment