Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
    Ik weet zeker dat er bij Willems in Genk 2 staan. (ééntje in de toonzaal) en de andere stond nog buiten of is voor testritten of zo..

    Coox weet ik niet, maar ik veronderstel van wel...
    Ik kan het bevestigen. Ben gisteren bij Coox geweest en er stond een Avant in de showroom, en een testrit model buiten.

    Comment


    • een vraagje, ik heb een 2.0 TDI in bestelling, maar aangezien de diesel zo snel stijgt de laatste tijd vroeg ik me af of een 1.8T niet beter zou zijn. Ik doe uiteindelijk max 15.000 km per jaar

      wat is jullie mening

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
        een vraagje, ik heb een 2.0 TDI in bestelling, maar aangezien de diesel zo snel stijgt de laatste tijd vroeg ik me af of een 1.8T niet beter zou zijn. Ik doe uiteindelijk max 15.000 km per jaar

        wat is jullie mening
        Indien je maar 15000 km per jaar rijdt zou ik zeker en vast voor de 1.8 motor kiezen... Diesel zou pas interessant worden vanaf dik 20000 km per jaar. En uit verschillende tests blijkt dat de 1.8 motor heel aangenaam is om mee te rijden

        Comment


        • pak dan idd maar beter de 1.8T ... niet twijfelen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
            Indien je maar 15000 km per jaar rijdt zou ik zeker en vast voor de 1.8 motor kiezen... Diesel zou pas interessant worden vanaf dik 20000 km per jaar. En uit verschillende tests blijkt dat de 1.8 motor heel aangenaam is om mee te rijden
            Inderdaad, de van 160pk voorziene 1.8t is een zeer fijne benzinemotor en past de A4 avant zeer goed. Voor de volledigheid moet ik wel zeggen dat mijn test wel in onbeladen toestand plaatsnam, met vrouw en 2 passagiers (+ evnt. bagage) aan boord zou het wel een ander beeld kunnen geven.

            Comment


            • Maar er zal toch ook een verschil in taksen enzo zijn? ( 160 pk vs 136 pk)

              Comment


              • ik doe ook +- 15000 km per jaar en heb de 1.8t besteld...

                Weet er trouwens iemand of er al A4 avants geleverd zijn in België?
                mijne zou deze week geproduceerd worden...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door P****Fred Bekijk Berichten
                  ik doe ook +- 15000 km per jaar en heb de 1.8t besteld...

                  Weet er trouwens iemand of er al A4 avants geleverd zijn in België?
                  mijne zou deze week geproduceerd worden...
                  de eerste zouden deze week uit rijden volgens mijn dealer

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                    Maar er zal toch ook een verschil in taksen enzo zijn? ( 160 pk vs 136 pk)
                    Eenmalige belasting op inverkeersstelling zal duurder zijn : 118kw voor de 1.8 (1.239EUR) tegenover 100kw (495EUR) of 105kw (867EUR) voor de 2.0TDI

                    Jaarlijkse verkeersbelasting zal goedkoper zijn : 1.8 is 10 fiscale PK (268EUR) en de 2.0TDI is 11 FPK (348EUR).

                    Daarnaast is er nog het verschil in het theoretisch gemiddeld verbruik van 7,2 tegenover 5,7 l/100km. Oftewel in theorie : 690km met 50l benzine (+- 78 EUR) en 877 km met 50l diesel (+-70 EUR) aan de huidige maximumprijzen.
                    Last edited by ; 19/05/2008, 13:24.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                      Maar er zal toch ook een verschil in taksen enzo zijn? (160 pk vs 136 pk)
                      1250 € BIV i.p.v. 500 €. De jaarlijkse taks zal wel lager liggen. Het verbruik hoger, de brandstofprijs ook.
                      Bij de berline is de 1.8 TFSI 850 € goedkoper dan de 2.0 TDI.
                      Op 15.000 km zal het dan toch zoveel niet schelen. Nu ja, je zit wel met een motor met een pak meer vermogen natuurlijk. En de benzine zal geschikter zijn voor korte afstanden.
                      Ik heb een lichte voorkeur voor de benzinewagen.

                      Edit:
                      Astra was al bezig met een postje schrijven.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        1250 € BIV i.p.v. 500 €. De jaarlijkse taks zal wel lager liggen. Het verbruik hoger, de brandstofprijs ook.
                        Bij de berline is de 1.8 TFSI 850 € goedkoper dan de 2.0 TDI.
                        Op 15.000 km zal het dan toch zoveel niet schelen. Nu ja, je zit wel met een motor met een pak meer vermogen natuurlijk. En de benzine zal geschikter zijn voor korte afstanden.
                        Ik heb een lichte voorkeur voor de benzinewagen.
                        de vraag is wat de diesel prijs zal doen he, als die blijft stijgen of niet tov benzine

                        Comment


                        • 15.000 km en een diesel is not done Ga toch eens voor naft mensen !! Zelft als diesel aan 1 euro zou staan en naft anderhalf zou ik nog voor de naft gaan.

                          Comment


                          • Pas op. Ik heb ook zitten tellen om die keuze te maken. Maar kwam toch nog altijd goedkoper uit met de diesel!

                            15000 KM / 100 = 150 x 6L verbruik = 900L Diesel per jaar aan 1,4 euro/L = 1260 euro
                            15000 KM / 100 = 150 x 7,5L verbruik = 1125L Benzine per jaar aan 1,56/L = 1755 euro

                            éénmalige meerkost BIV: 1239 t.o.v. 495 euro = 744 meer voor de benzine
                            éénmalige meerkost aanschaf wagen 850 euro meer voor de diesel

                            Jaarlijkse wegentaks: 268 t.o.v. 348= 80 euro minder voor de benzine

                            De diesel wordt natuurlijk duurder, maar als we er vanuit gaan dat %-tueel, de diesel altijd beterkoop zal blijven dan de benzine: dan kost over een periode van 10 jaar:

                            uw 2.0 diesel: 12600 euro aan diesel, 3480 euro aan taks, 495 euro BIV en 850 euro meerkost wagen:= 17425 euro

                            uw 1.8 benzine: 17550 euro aan bezine, 2680 euro aan taks, 1239 euro BIV en 0 euro meerkost wagen:= 21469 euro

                            Ofwel maak ik een grove fout, ofwel is Diesel gewoon goedkoper...

                            Tel maar uit, zelfs over een periode van 5 jaar zit je nog ruim 1000 euro beterkoop met diesel.

                            Als je nu die 1.8 op LPG zou laten leggen, dat is een andere kwestie! Maar dan verdien je je LPG installatie ook pas na een paar jaar terug.
                            Als de dieselprijzen even hoog gaan staan als de benzine, dan is iedereen die diesel rijdt vies gekloot.

                            Het is een combinatie van meerprijs + hoger verbruik dat de benzine de das omdoet. En ze moeten al serieus zakken met hun verbruik alvorens het een break even wordt..
                            Last edited by ; 19/05/2008, 17:09.

                            Comment


                            • Plus dat je met de diesel dichter bij het opgegeven gemiddeld verbruik zult liggen dan de bij de benzine, zeker bij deze "zwaardere" wagens. Maw met de diesel zul je makkelijker onder de 6l kunnen gaan, bij de benzine zal je er ver boven zitten ondaks de TFSI techniek.

                              TFSI kan men toch niet op LPG leggen?
                              Last edited by ; 19/05/2008, 17:24.

                              Comment


                              • Mij gaat het eerlijk gezegd daar niet om, maar om 15.000 km te doen heb ik liever het plezier van een benzine dan te rijden met een diesel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Mij gaat het eerlijk gezegd daar niet om, maar om 15.000 km te doen heb ik liever het plezier van een benzine dan te rijden met een diesel.

                                  dat is persoonlijk natuurlijk, mijn vorige wagen was een 2.0 FSI en momenteel heb ik een 320D en ik moet zeggen de diesel rijdt toch pakken prettiger door het megakoppel

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Mij gaat het eerlijk gezegd daar niet om, maar om 15.000 km te doen heb ik liever het plezier van een benzine dan te rijden met een diesel.
                                    Het ging wel van in het begin natuurlijk wel over de prijs... Als we het over het rijplezier willen hebben ga ik ook voor de zwaarste benzine.. Nog effe wachten op de RS4 dan...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten

                                      TFSI kan men toch niet op LPG leggen?
                                      Geen idee, was maar een suggestie.. Als je hem op LPG zou KUNNEN leggen dan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                        Het ging wel van in het begin natuurlijk wel over de prijs...
                                        Goh, voor die kleine meerprijs dat een 1.8 TFSI op termijn mss met zich zou meebrengen .. Ik heb het er voor over.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                                          dat is persoonlijk natuurlijk, mijn vorige wagen was een 2.0 FSI en momenteel heb ik een 320D en ik moet zeggen de diesel rijdt toch pakken prettiger door het megakoppel
                                          De TFSI's niet onderschatten. Heb testgereden en die 1.8 TFSI is toch een pak leuker rijden dan een 2.0 TDI.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X