Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A4 B8 Avant

Officieel !! BRON:autoblog.nl

Oorspronkelijk geplaatst door autoblog.nl
    De nieuwe Audi A4 Avant
    Vergeleken met zijn voorganger heeft hij een langere wielbasis en een kortere overhang vóór. Daarbij heeft hij een lange motorkap en schuin aflopende D-stijlen. Dat verleent de 4,70 meter lange A4 Avant coupéachtige proporties. De bagageruimte heeft normaal al een inhoud van 490 liter en door de achterbank in zijn geheel neer te klappen is dat uit te breiden tot 1.430 liter. In de bagageruimte bevinden zich handige extra’s zoals een draaibare laadvloer en een afdekzeil dat eenvoudig naar boven kan worden bewogen. Optioneel zijn een skiluik, elektrische bediening van de achterklep en een systeem waarmee bagage kan worden vastgezet. Het interieur van de A4 Avant is ruim en licht, de afwerkingskwaliteit is van het hoogste niveau en alle componenten zijn logisch en intuïtief te bedienen.
    Ingebakken dynamiek
    De dynamiek van de Audi A4 Avant zit hem ook in het nieuwe onderstel waarin veel aluminium componenten zijn verwerkt. De voorwielophanging is van het type multilink. Achter maakt de A4 Avant gebruik van een onafhankelijke trapezium-link ophanging, die ook in de A6 en A8 wordt toegepast. Voor extra dynamiek is er het optionele Audi drive select. Dit maakt het mogelijk om de ’setting’ van motor, versnellingsbak en vering/demping te variëren van comfortabel tot extra sportief. Ook Audi dynamic steering is optioneel. Dit systeem past de overbrenging van de stuurinrichting aan op basis van de snelheid en de instelling van Audi drive select. Door de nauwe ’samenwerking’ met het ESP kunnen over- of onderstuurreacties bovendien in de kiem worden gesmoord.
    Minder verbruik
    Bij de verkoopstart in mei zijn vier motoren met directe inspuiting beschikbaar. Het benzinegamma bestaat uit de 1.8 TFSI (118 kW/160 pk) en de 3.2 FSI V6 met een vermogen van 195 kW/265 pk en een koppel van 330 Nm. Het dieselprogramma start met de 2.0 TDI (105 kW/143 pk, 320 Nm). In een later stadium volgt ook een 2.0 TDI met 125 kW/170 pk. De topdiesel is de 3.0 TDI V6. Deze levert een vermogen van 176 kW/240 pk en een koppel van 500 Nm (vanaf 1.500 t/min). Alle dieselmotoren hebben standaard een dieselpartikelfilter. De efficiency van de nieuwe motoren komt vooral tot uiting in de verbruikcijfers. Bij de benzinemodellen liggen die gemiddeld 12% lager dan die van de voorgangers en de TDI-modellen zijn 9% zuiniger. De 3.2 FSI en de 3.0 TDI hebben standaard quattro vierwielaandrijving.

Last edited by ; 20/02/2008, 01:44.

Comment

Comment

Lekkere zetels voor een station ...

Comment

Comment

Ik wou juist aan een nieuwe thread beginnen.

Ziet er al zeer knap uit, echt een kleine A6.

Avant>>>>>>>berline

Comment

Ik heb momenteel twijfels bij de kont.

De algemene lijn van de auto is erg knap, zeer sportief, alleen komt de vorm van de lichten niet goed uit op dat rood, je kan er moeilijk uitspraken over doen

Zal wel goedkomen vermoed ik.

Comment

mooi maar niets verrassends of spannends...

Antwerpen is't Stad
                en al de rest is parking!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                  mooi maar niets verrassends of spannends...
                  Audi hè.

j/k

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Audi hè.

j/k
                    ergens moet ik je spijtig genoeg gelijk geven.
                    Ik ben echt een fan van het merk maar als je even alle berlines naast elkaar zet zijn ze precies allemaal praktisch hetzelfde. Enkel wat groter, een ander detail, ....

Typische leasebak trouwens e zullen hem binnenkort genoeg zien rijden

Antwerpen is't Stad
                    en al de rest is parking!!

Comment

Fak zeg, topic al 8minuten open en nog steeds geen leftlane of avantus

Comment

Prachtig
                        Heel knappe lijn, er zit veel A6 in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                          ergens moet ik je spijtig genoeg gelijk geven.
                          Ik ben echt een fan van het merk maar als je even alle berlines naast elkaar zet zijn ze precies allemaal praktisch hetzelfde. Enkel wat groter, een ander detail, ....

Typische leasebak trouwens e zullen hem binnenkort genoeg zien rijden
                          Daarin volg ik je volledig, maar het is wel het duitse merk dat me het meeste aanspreekt momenteel.

Hoewel ik al in zo een A4 gezeten heb, en hij me echt niet uitnodigde tot rijden Tis eerder een comfortbak, qua interieur dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                            Hoewel ik al in zo een A4 gezeten heb, en hij me echt niet uitnodigde tot rijden Tis eerder een comfortbak, qua interieur dan.
                            Nodigt uit tot zitten, niet tot rijden.

Comment

Prachtig. Vind het een hele sportieve lijn

Comment

Zoals te verwachten was.

Prachtige auto. Dubbel zo knap als de '3 touring en de C break samen, ge moet 't maar doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Dubbel zo knap als de '3 touring en de C break samen, ge moet 't maar doen.
                                  Sterk.

Comment

Op z'n minst 3 dubbel!

Comment

Op deze foto's wel, ja, maar zet er een C break in AMG uitvoering en op knappe 18" naast, en een '3 touring met M Pack en knappe velgen, en 't is weer "maar" dubbel zo mooi.

Enfin, ik wil maar zeggen: dit is voor sommigen misschien "saai", omdat alles goed lijkt te zitten voor iedereen, maar ik vind 't wél reteknap. 'Es zien hoelang 'ie mooi blijft.

Comment

Iem die hem een zwart kleurtje kan geven?

Comment

Working...
                                        X