Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
    Op de officiële site heb ik dit gevonden: "Inhoud 419 dm3 VDA; 450 dm3 SAE. Achterbank neergeklapt 1273 dm3".

Link: http://www.saab.be/main/BE/du/model/...echspecs.shtml

Dus je had gelijk, hij is toch echt wel kleiner. Maar wat is het verschil tussen VDA en SAE? Want die afkortingen zeggen me nu niet direct iets..
    Ah, bedankt. Ik moet er over gekeken hebben gisteren, want daar was ik ook gaan kijken. Die afkortingen zeggen me ook niets. Kan vanalles zijn: bv. met of zonder kofferafdekking, tot aan kofferafdekking en tot plafond, zonder en met reservewiel,...
    De vraag is ook of het nederlandstalige, engelstalige of Zweedse afkortingen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Tja, sommige mensen hebben geen kinderen en willen er ook geen. Elektrische zetels zou ik persoonlijk NOOIT willen, die netjes en gordijnen zijn ronduit lelijk imho en chromé dakrails en vensteromtrek vind ik dan weer een must, maar andere mensen willen het niet.
      Dat je ervoor moet bijbetalen is ook zo bij de directe concurrenten.
      mja, heb nog getwijfeld over chrome vensteromtrek, maar vond het te klassiek zo.
      Zonder vind ik het net iets sportiever... maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. :-)

de dakrails vond ik wel een absolute must

Comment

Ah, bedankt. Ik moet er over gekeken hebben gisteren, want daar was ik ook gaan kijken. Die afkortingen zeggen me ook niets. Kan vanalles zijn: bv. met of zonder kofferafdekking, tot aan kofferafdekking en tot plafond, zonder en met reservewiel,...
        De vraag is ook of het nederlandstalige, engelstalige of Zweedse afkortingen zijn.
        Ik heb ook een tijdje moeten zoeken, maar heb ze dan toch gevonden.

Om het eens duidelijk te zien:

A4 Avant: 490 - 1430l
        Saab 9-3 Sporthatch: 419 - 1273l

Volgens mij is die 450l van de Saab zonder die kofferafdekking (gwn tot aan het dak dus), waarvan van de A4 Avant geen informatie te vinden is.

Comment

Tja, sommige mensen hebben geen kinderen en willen er ook geen. Elektrische zetels zou ik persoonlijk NOOIT willen, die netjes en gordijnen zijn ronduit lelijk imho en chromé dakrails en vensteromtrek vind ik dan weer een must, maar andere mensen willen het niet.
          Dat je ervoor moet bijbetalen is ook zo bij de directe concurrenten.
          Die laatste 120 foto's op deze thread, hebben bijna allemaal chromé vensteromtrek. Vond ze toch allemaal best sportief uitzien. Zonder komt het bij mij een beetje minder luxe over. (lees afgewerkt)

Maar dit is dan natuurlijk weer mijn persoonlijk mening

Comment

• Gezien er nogal wat commotie was rond het feit dat Isofix een 'optie' is op deze wagen: doorgaans slaat dit enkel op het feit dat er ook vooraan isofix beschikbaar is, meestal in combinatie met een uitschakelbare passagiersairbag. Dan nog is het redelijk belachelijk, maar ik ben tamelijk zeker dat er achteraan wel standaard isofixpunten zijn (zie bv. ook BMW 1 en BMW 3, waar hetzelfde verhaal geldt). En gezien het altijd beter is om je kinderstoel op de achterbank te zetten, zie ik dan ook het probleem niet.

Trouwens: zij die beweren dat isofix nergens voor nodig is moeten dringend eens een vergelijkende test doen. Een kinderstoeltje met gordels vastgemaakt zit gewoon los in vergelijking met een isofixstoel.

Comment

• weet iemand of in het loungepack (milanoleder) de deurbekledingselementen ook in het leder zijn?
              Ik had het aan de verkoper gevraagd en die zei van wel, maar ik zie het nergens letterlijk staan in tegenstelling tot bij valconaleder
              alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P****Fred Bekijk Berichten
                weet iemand of in het loungepack (milanoleder) de deurbekledingselementen ook in het leder zijn?
                Ik had het aan de verkoper gevraagd en die zei van wel, maar ik zie het nergens letterlijk staan in tegenstelling tot bij valconaleder
                alvast bedankt!
                Jep, dit is ook het geval bij Milanoleder.

En moest je twijfelen, kan je altijd naar de Duitse CC gaan kijken, en Milanoleder aanduiden. Dan ga je zien dat de deurpanelen ook in leer zijn. (Ik vind het namelijk ook nergens terug)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                  Gezien er nogal wat commotie was rond het feit dat Isofix een 'optie' is op deze wagen: doorgaans slaat dit enkel op het feit dat er ook vooraan isofix beschikbaar is, meestal in combinatie met een uitschakelbare passagiersairbag. Dan nog is het redelijk belachelijk, maar ik ben tamelijk zeker dat er achteraan wel standaard isofixpunten zijn (zie bv. ook BMW 1 en BMW 3, waar hetzelfde verhaal geldt). En gezien het altijd beter is om je kinderstoel op de achterbank te zetten, zie ik dan ook het probleem niet.

Trouwens: zij die beweren dat isofix nergens voor nodig is moeten dringend eens een vergelijkende test doen. Een kinderstoeltje met gordels vastgemaakt zit gewoon los in vergelijking met een isofixstoel.

Als je de isofix niet besteld dan zijn er achteraan standaard GEEN punten voor de zetel.
                  Die isofix is achteraan niet echt nodig want buiten de gordel is er een soort stang leverbaar die het stoeltje tegenhoudt. Die is zeker even veilig als de isofix en dat hebben we van 3 zeer gekende babywinkels.
                  Zij hebben geen baat welke zetel/maxicosi je koopt want die met isofix is zelfs duurder in aankoop dus zou je denken dat ze da isofix systeem zouden moeten promoten maar het tegendeel is waar.
                  Dus voor ons geen isofix systeem ....
                  Sintruin till I die

Comment

• Ik heb ISOFIX genomen, op die enkele euro's kwam het nu ook niet aan.

Comment

• Hebben het niet besteld, want normaal niet nodig.
                      Tis te zeggen, ik en mn vriendin hebben dat pas gepland voor binnen 2-3 jaar

Comment

• Ik plan dit zelf maar binnen een jaar of 10 Maar dan zal ik nog steeds met dezelfde wagen rijden (ja, serieus) dus ja ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik plan dit zelf maar binnen een jaar of 10 Maar dan zal ik nog steeds met dezelfde wagen rijden (ja, serieus) dus ja ^^
                          Tja, ik ben er 22 (wordt 23) en ben 5 jaar samen met mn vriendin (23) (ja , ze is ouder ). Volgend jaar op appartement in Leuven want ik ga werken bij CSC (straks tekenen ) en zij moet nog een jaartje studeren.
                          En we willen graag jong kinderen. (we rekenen op de ouders om voor ons een villa te kopen )

edit: ontopic -> binnenkort is het opening van het nieuwe Audigebouw van Jennes. Heeft er al iem info of een nieuwe A4 Avant zou staan?
                          offtopic terug -> heb bij Jennes binnenkort testrit met VW Touareg V10 313PK mn vriendin gaat ook met Touareg rijden. Mn vader met de Eos V6.

edit2: ben met thesis bezig, that's why i'm here
                          Last edited by Cyrano.ak; 14/04/2008, 12:05.

Comment

Jep, dit is ook het geval bij Milanoleder.

En moest je twijfelen, kan je altijd naar de Duitse CC gaan kijken, en Milanoleder aanduiden. Dan ga je zien dat de deurpanelen ook in leer zijn. (Ik vind het namelijk ook nergens terug)
                            Is half juist ... de deurpanelen zijn eigenlijk in kunstleder (niet echt milanoleder, heb 't in m'n B7 A4 gehad en was echt nifty)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                              Hebben het niet besteld, want normaal niet nodig.
                              Tis te zeggen, ik en mn vriendin hebben dat pas gepland voor binnen 2-3 jaar
                              Bij mij is er een kleintje onderweg. De kleine is er eerder dan de wagen. Isofix zal er sowieso inzitten. Al is het maar om de airbag uit te kunnen schakelen voor als mijn vrouw van een 2de zwanger is.. (help, eerst de eerste eens proberen groot te brengen) Maar een mens moet vooruit denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                (we rekenen op de ouders om voor ons een villa te kopen )
                                Serieus? Waren de mijn ook zo maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                  Het leven kan toch simpel zijn als een ander uw zware kosten betaalt Dan zou ik mij een S5 ofzo kunnen kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Pas maar op dat ge schoonmoeder niet mee samen met het huis moet nemen ... (de kleine lettertjes)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                      Pas maar op dat ge schoonmoeder niet mee samen met het huis moet nemen ... (de kleine lettertjes)
                                      Er zal wel ne kelder aan zijn ook é

Ontopic: al 3 dagen achter elkaar nieuwe A4's gezien.. zilver, zwart & wit.. lekker! Kan niet wachten tot deze Avant in het straatbeeld komt.. spijtig dak onze pa niet krijg overtuigd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                        Is half juist ... de deurpanelen zijn eigenlijk in kunstleder (niet echt milanoleder, heb 't in m'n B7 A4 gehad en was echt nifty)
                                        Aah dit wist ik niet. En bij Valconaleder, zijn de deurpanelen dan in echt (Valcona-)leder?

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Ontopic: al 3 dagen achter elkaar nieuwe A4's gezien.. zilver, zwart & wit.. lekker! Kan niet wachten tot deze Avant in het straatbeeld komt.. spijtig dak onze pa niet krijg overtuigd
                                        Ik begin ze ook meer en meer te zien. Wat mij opviel is dat die dagrijlichten van eentje zonder Xenon's (halogenen dus) toch straffer waren dan ik had gedacht!

Comment

Ik begin ze ook meer en meer te zien. Wat mij opviel is dat die dagrijlichten van eentje zonder Xenon's (halogenen dus) toch straffer waren dan ik had gedacht!
                                          Heb ik ook al gezien.. Maar ik vind ze wel een pak minder dreigend dan de Ledjes.. de wagen "kijkt" veel agressiever met de Xenon Optie. Voor mij maakt dit het helemaal af.

Comment

Working...
                                          X