Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• net besteld, geleverd in juli

Zonet een A4 Avant besteld. Wordt geleverd in juli. Wel zonder APS. Indien ik de sensoren achteraan wou dan was het wachten tot november (3 à 4 maanden extra levertermijn!!). Volgens mijn garage zou het probleem met de sensoren nog niet snel opgelost zijn en bestaat de kans zelfs dat het probleem zich zou verspreiden naar alle modellen van Audi. Blijkbaar heeft Bosch (die de sensoren maakt) wat problemen om de bestellingen bij te houden ...

Heb dus maar volgende config besteld:

- A4 Avant TDI 2.0L
    - Meteoorgrijs (pareleffect. Echt knap!)
    - Pack Lifestyle Plus:
    - GPS met DVD van West-Europe met 7" kleurenscherm en optische begeleiding tussen toerenteller en snelheidsmeter
    - boordcomputer met kleurenscherm
    - Radio/CD/MP3 met SD kaartlezer en 6 CD lader
    - cruise controle
    - verwarmde spiegels
    - 6-spaaks Alu velgen
    - multiefunctie stuur
    - Isofix
    - verchroomde dakrailing en vensteromlijsting
    - licht-en regensensor met coming home functie
    - automatische koffer (openen en sluiten door een simepel druk op de knop. Erg handig!)
    - zonnescherm op de achterdeuren
    - opberg module

Hierbij een foto van een A4 in Meteoorgrijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AVIER Bekijk Berichten
      Zonet een A4 Avant besteld. Wordt geleverd in juli. Wel zonder APS. Indien ik de sensoren achteraan wou dan was het wachten tot november (3 à 4 maanden extra levertermijn!!). Volgens mijn garage zou het probleem met de sensoren nog niet snel opgelost zijn en bestaat de kans zelfs dat het probleem zich zou verspreiden naar alle modellen van Audi. Blijkbaar heeft Bosch (die de sensoren maakt) wat problemen om de bestellingen bij te houden ...

- A4 Avant TDI 2.0L
      - Pack Lifestyle Plus:
      - GPS met DVD van West-Europe met 7" kleurenscherm en optische begeleiding tussen toerenteller en snelheidsmeter
      - cruise controle
      - verwarmde spiegels
      - 6-spaaks Alu velgen
      - multiefunctie stuur
      - Isofix
      - automatische koffer (openen en sluiten door een simepel druk op de knop. Erg handig!)
      - opberg module

Proficiat! Ik was zelf nog aan het twijfelen tussen meteoorgrijs en lavagrijs.. Toch lavagrijs geworden.

Als ik me niet vergis is lavagrijs iets donkerder met een bruin-paarsige schijn afhankelijk van het licht
      Meteoorgrijs is iets lichter met een blauw-groenige schijn afhankelijk van het licht.

Meteoorgrijs heb ik nog niet in het echt gezien..

mvg,

Koen

Comment

Klopt. Ik was maandag mijn A3 Sportback gaan halen en de verkoper wist me hetzelfde te vertellen. Als je parkeersensoren wilt, dan moet je zeker 3 maanden extra levertijd tellen

Naart schijnt zou er hetzelfde probleem zijn met de panoramische daken

Qua motorisatie heb ik gehoord dat de kleinere broer van de 136pk versie een 2.0 commonrail diesel zou worden van 120 pk. Schiet me niet dood als de info hier al zou staan e

Comment

• Proficiat aan beide bestellingen!
          Binnen X aantal maanden kan er mss zelfs een meeting van nieuwe A4's worden georganiseerd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
            Proficiat aan beide bestellingen!
            Binnen X aantal maanden kan er mss zelfs een meeting van nieuwe A4's worden georganiseerd!
            Das misschien nog een idee... Hoewel? Straks eindigen we nog met zo een audi-petje, een audi jacket, een audi broek en schoenen.. En trekken we altijd zo een hoes over onze wagen, mag niemand in de auto zonder zijn schoenen uit te trekken en hebben we altijd een geweer in de aanslag om de dader van de eerste kras te vermoorden...

Het blijft eigenlijk ook maar gewoon een wagen... .... ..... ....... ........... maar wat een wagen!

Comment

• Wat is dat pareleffect eingenlijk? Dat hij wat meer blinkt?

Heb vandaag een phantom zwarte in dieteren gezien (zo een allroad audi) en leek me normaal zwart. Stond wel niet bij dat het phantom parel was maar ik neem aan dat elk pahntom zwart bij audi pareleffect is.

Iemand die het weet?

Oorspronkelijk geplaatst door AVIER Bekijk Berichten
              - Pack Lifestyle Plus:
              - cruise controle
              - verwarmde spiegels
              - 6-spaaks Alu velgen
              - multiefunctie stuur
              - Isofix

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zzbart Bekijk Berichten
                Wat is dat pareleffect eingenlijk? Dat hij wat meer blinkt?

Heb vandaag een phantom zwarte in dieteren gezien (zo een allroad audi) en leek me normaal zwart. Stond wel niet bij dat het phantom parel was maar ik neem aan dat elk pahntom zwart bij audi pareleffect is.

Iemand die het weet?
                Wel,... dat is moeilijk uit te leggen..

Je kan het vergelijken met metaalglans.

Zonder metaalkleur of pareleffect, zou een grijze wagen er altijd grijs uitzien. Vanuit alle hoeken bekeken, onder alle lichtcondities. Als je nu bv een metaalkleur hebt, zitten er kleine deeltjes in de lak (glinsterpuntjes) die het licht anders reflecteren. Zo heeft grijs metaalkleur of pareleffect een andere tint grijs, afhankelijk van de llichtcondities, de inkijkhoek enz.

Ik vond dit citaat op het net:

Volkswagen speelde de afgelopen jaren vaak een voortrekkersrol in nieuwe kleuren en laktechnieken. Algemeen onderscheidt men vier laksoorten: uni, metallic, pareleffect en pianolak. De eerste geldt als ‘standaardlak’, terwijl metallic lak zich onderscheidt door een transparante aflaklaag, waardoor meer glans en diepte ontstaat. Pareleffect gaat nog een stap verder door de toevoeging van parelmoerglans en pianolak geeft door een dubbele blanke laklaag een bijzonder exclusieve uitstraling. De laatste twee soorten zijn op dit moment bij Volkswagen het populairst. Een nieuwe ontwikkeling in Wolfsburg is chromaflair, een bijzondere lak met een kameleonachtig effect. Afhankelijk van de lichtinval verandert de auto steeds van kleur, waarbij extreme kleurschakeringen mogelijk zijn: van rood naar blauw, via groen naar zwart. Het wachten is op de eerste Volkswagen die in deze opvallende lakuitvoering verkrijgbaar zal zijn. Een andere nieuwe variant is de ceralic lak, die een soort pareleffect kent en een briljantschittering uitstraalt in het zonlicht. Diverse andere effectlakken zijn nog volop in studie op de centrale afdeling van Volkswagen in Wolfsburg.

Echt veel uitleg staat er ook niet in.
                Dit is zoiets dat je moet zien om het verschil te kunnen onderscheiden.

Comment

• tnx, more than i hoped for!

Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                  Wel,... dat is moeilijk uit te leggen..

Je kan het vergelijken met metaalglans.

Zonder metaalkleur of pareleffect, zou een grijze wagen er altijd grijs uitzien. Vanuit alle hoeken bekeken, onder alle lichtcondities. Als je nu bv een metaalkleur hebt, zitten er kleine deeltjes in de lak (glinsterpuntjes) die het licht anders reflecteren. Zo heeft grijs metaalkleur of pareleffect een andere tint grijs, afhankelijk van de llichtcondities, de inkijkhoek enz.

Ik vond dit citaat op het net:

Volkswagen speelde de afgelopen jaren vaak een voortrekkersrol in nieuwe kleuren en laktechnieken. Algemeen onderscheidt men vier laksoorten: uni, metallic, pareleffect en pianolak. De eerste geldt als ‘standaardlak’, terwijl metallic lak zich onderscheidt door een transparante aflaklaag, waardoor meer glans en diepte ontstaat. Pareleffect gaat nog een stap verder door de toevoeging van parelmoerglans en pianolak geeft door een dubbele blanke laklaag een bijzonder exclusieve uitstraling. De laatste twee soorten zijn op dit moment bij Volkswagen het populairst. Een nieuwe ontwikkeling in Wolfsburg is chromaflair, een bijzondere lak met een kameleonachtig effect. Afhankelijk van de lichtinval verandert de auto steeds van kleur, waarbij extreme kleurschakeringen mogelijk zijn: van rood naar blauw, via groen naar zwart. Het wachten is op de eerste Volkswagen die in deze opvallende lakuitvoering verkrijgbaar zal zijn. Een andere nieuwe variant is de ceralic lak, die een soort pareleffect kent en een briljantschittering uitstraalt in het zonlicht. Diverse andere effectlakken zijn nog volop in studie op de centrale afdeling van Volkswagen in Wolfsburg.

Echt veel uitleg staat er ook niet in.
                  Dit is zoiets dat je moet zien om het verschil te kunnen onderscheiden.

Comment

- A4 Avant TDI 2.0L
                    - Pack Lifestyle Plus:
                    - cruise controle
                    - verwarmde spiegels
                    - 6-spaaks Alu velgen
                    - multiefunctie stuur
                    - Isofix
                    - opberg module

Ik heb zelf een avant besteld met APS en produktieweek is 28 (begin juli). Dat gedoe met de extra leveringstermijn is blijkbaar niet voor iedereen geldig... Gelukkig maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jean-jacques Bekijk Berichten
                      Ik heb zelf een avant besteld met APS en produktieweek is 28 (begin juli). Dat gedoe met de extra leveringstermijn is blijkbaar niet voor iedereen geldig... Gelukkig maar
                      en wanneer heb je de bestelling geplaatst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                        en wanneer heb je de bestelling geplaatst?

ik heb de bestelling geplaatst in maart. Multitronic werd dan als optie geplaatst door de garage, omdat ze een avant mutitronic nog niet konden bestellen. Vorige week is de bestelbon dan aangepast...

Hoe alles precies verlopen is weet ik niet. ik kreeg enkel tel. van garage met produktieweek...

Comment

• ik hen een Avant 136 pk met sensoren en open dak besteld op 1 april !!! en vandaag bericht gekregen dat de produktie in week 26 is . Goed hé

Comment

• Hoelang duurt het eigelijk om die wagens als ze geproduceerd zijn naar hier te krijgen?? Het aftellen begint echt lang te duren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin1985 Bekijk Berichten
                              Hoelang duurt het eigelijk om die wagens als ze geproduceerd zijn naar hier te krijgen?? Het aftellen begint echt lang te duren...
                              ik dacht twee weken ongeveer

Comment

• Ik heb een kort gsm-fragmentje gemaakt van de pas gearriveerde A4 Avant en haar elektrisch bediende kofferklep. Lijkt me wel een serieus gemak.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                  Ik heb een kort gsm-fragmentje gemaakt van de pas gearriveerde A4 Avant en haar elektrisch bediende kofferklep. Lijkt me wel een serieus gemak.

http://www.youtube.com/watch?v=t_zqDPQbcZY
                                  is dat een optie ?

Comment

is dat een optie ?
                                    Uiteraard, voor €592,90 is het de jouwe.

Comment

is dat een optie ?

Een optie die zijn geld waard is!

Heb het al vaak voorgehad dat ik met handen vol zat te sukkelen om de koffer open te krijgen om dat uiteindelijk toch maar alles eerst op de grond te zetten, met beiden handen de koffer open te doen en dan alles in te laden.

Nu is het gewoon knopje duwen en kofer gaat automatisch open. Je kunt zelfs de hoek zelf programmeren waarbinnen je koffer het signaal van je sleutel ontvangt. Zo kan je bvb instellen dat je koffer enkel opengaat binnen een hoek van 15° ipv 45° of 90°. Zo ben je zeker dat je koffer niet opengaat doordat je per ongeluk op het knopje drukt wanneer de sleutel in je zak zit en je al verder van je auto verwijdert bent.

Comment

• Lang getwijfeld tussen Liquidblauw, Oceaanblauw, Cascadeblauw en Lavagrijs

Uiteindelijk bestelling geplaatst in Cascadeblauw ... laten we hopen dat het er goed uitziet
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• weet iemand of je nu al kan test rijden bij de dealer?

Comment

Working...
                                          X