Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
    Sffs gaat mn vader eens bellen hoe het met onze zit

Ondertussen volgens audiblog.nl de wijzigingen voor modeljaar 2009:

De dakantenne wordt in carrosserie kleur gespoten en de bekleding in de bagage ruimte wijzigt van grijs naar zwart.
    Hier gewijzigde of toegevoegde meer uitvoeringen;
    Adaptive cruis controle ook leverbaar op 4 cilinder motoren
    Audi music interface ook bestelbaar voor radio Concert en Symphonie
    Radio Concert, Radio Symphonie,Audiradio/CD navigatie en Audiradio/DVD navigatie worden uitgebreidt met een AUX ingang.
    Telefoon voorbereiding komt nu met UMTS compensor, om zwakke plekken in het dekkingsgebied te versterken.
    Grootlichtassistent
    Zonwering elektrische voor de achterruit
    Zonwering elektrische voor de achterruit en mechanisch voor de achterzijruiten
    Exclusive line o.a. Sportstoelen in bi-color, hemel in zwart, driespaaks sportstuurwiel, inleg in Alu mat of hout of klavierlak. Alle stiksel in de stoel tapijt en stuur hebben de kleur van de stoelen, deze zijn in Alabasterwit, Magnoliawit of Cognacbruin bi-color.
    En voor de S line komt er na de exclusivekleur Misanorood, Monzazilver bij.

Die velgen zijn echt wel te flauw eronder
    Zijn sportieve lijn blijft echter wel ubergeil
    16" is inderdaad iets te klein, maar dit vond ik bij de B7 ook al...
    desalniettemin vind ik de B8 toch wel een pak sportiever met 16" dan de B7

Comment

Sffs gaat mn vader eens bellen hoe het met onze zit
      Sms van mn vader:
      "week 22, levering rond week 24."

Effe de kalender erbij gehaald : week 22 is 26 mei-30 mei, week 24 is 9 juni-13 juni.

Comment

• weet iemand wanneer de s line besteld kan worden, ik heb nog steeds pre order status (sinds feburari), ze kunnen ze precies nog niet doorgeven

Comment

Sms van mn vader:
          "week 22, levering rond week 24."

Effe de kalender erbij gehaald : week 22 is 26 mei-30 mei, week 24 is 9 juni-13 juni.

Dat is goed nieuws!! Het was gisteren bij mij ook een serieuse opluchting om te horen dat hij er binnen enkele weken (eindelijk ) is. Nu hopen dat de leveringstermijn niet op het laatste moment verlengd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
            weet iemand wanneer de s line besteld kan worden, ik heb nog steeds pre order status (sinds feburari), ze kunnen ze precies nog niet doorgeven
            Mijn verkoper zei eind mei tegen mij. Ik kon spijtig genoeg niet zo lang wachten. Had ook liever een s-line gehad

Comment

Ondertussen volgens audiblog.nl de wijzigingen voor modeljaar 2009

Die velgen zijn echt wel te flauw eronder
              Zijn sportieve lijn blijft echter wel ubergeil
              Ik dacht dat de Avant al van in het begin modeljaar 2009 was? Enkel de Berline was er in 2008 modeljaar. Enfin, dacht ik dus..

Idd, die lijn v/d Avant

Comment

• Tjah, kheb het ook maar van audiblog.nl gekopieerd.
                Tot op vandaag nog niet de meest betrouwbare bron

Comment

• quatro - kortingen

Zou er in de nabije toekomst de quatro-versie beschikt zijn op de dieselmotoren 2.0 ?

Momenteel rij ik met A4 Avant (BJ 2006) 2.0 TDI (136 pk) en deze slipt regelmatig door bij het vertrekken. Volgens de garagist is het koppel te hoog.
                  Dus, moet er voldoende vermogen zijn voor een quatro-versie, volgens mij.

Betreffende kortingen kan ik u het volgende zeggen.
                  Audi Berline (bj 1996) TDI 1,9 (90 pk) aangekocht = korting 9,5 %
                  Audi Avant (bj 2006) TDI 2.0 (136 pk) aangekocht = korting 8,0 %

Telkenmalen er een nieuw model uitkomt zijn ze vrij gierig met kortingen, gewoon een jaartje wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ronny-vdv Bekijk Berichten
                    Zou er in de nabije toekomst de quatro-versie beschikt zijn op de dieselmotoren 2.0 ?

Momenteel rij ik met A4 Avant (BJ 2006) 2.0 TDI (136 pk) en deze slipt regelmatig door bij het vertrekken. Volgens de garagist is het koppel te hoog.
                    Dus, moet er voldoende vermogen zijn voor een quatro-versie, volgens mij.

Betreffende kortingen kan ik u het volgende zeggen.
                    Audi Berline (bj 1996) TDI 1,9 (90 pk) aangekocht = korting 9,5 %
                    Audi Avant (bj 2006) TDI 2.0 (136 pk) aangekocht = korting 8,0 %

Telkenmalen er een nieuw model uitkomt zijn ze vrij gierig met kortingen, gewoon een jaartje wachten.
                    ik denk dat de quattro altijd op het einde komt voor de 2.0, met het vorige model was het ook zo, een jaar voor het einde van het model was er plots quattro op de lagere motoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      ow shit... wat is dat nu?! dacht ik meteen ook toen ik dat zag... die deur (en ook op die andere foto van de voorste deur) is toch wel dicht hoor dus ik kan me bijna niet anders bedenken dat het echt een ontwerpfout is (maar dan zou dat op de berline ook 't geval moeten zijn toch...?) ... als 't echt zo is dan ben ik zwaar in shock als audi-liefhebber
                      Ok, een iets of wat late reactie, maar ik heb krek hetzelfde opgemerkt in mijn testwagen (A4 berline). Heb er niet teveel aandacht aan besteed, maar blijkt inderdaad op meer foto's. Niet echt top qua afwerking volgens mij.

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                      Foto's:

Op de Duitse web-site een 'snelhandleiding' gevonden van deze interface (zal ik ook hebben in mijn wagen). Ik maak me toch een beetje zorgen over al deze knopjes, blijkbaar is de draaiknop rechts van de pook de volumeknop voor de radio. De snelhandleiding heeft met niet helemaal overtuigd van de eenvoud van het systeem. i-Drive van BMW lijkt me toch soberder en eenvoudiger
                      Ik zal ook wat minder moeten eten in de wagen, want ik vrees dat er overal kruimels tussen die knoppen gaan liggen na enkele weken

Heeft er iemand trouwens een foto van de wagen achterin wanneer je een 3-zone klimaatsregeling hebt? Heb dit nog niet gezien, ben benieuwd hoe dit er gaat uitzien (en ik hoop dat dat naar behoren werkt voor zijn prijs)
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                        Op de Duitse web-site een 'snelhandleiding' gevonden van deze interface (zal ik ook hebben in mijn wagen). Ik maak me toch een beetje zorgen over al deze knopjes, blijkbaar is de draaiknop rechts van de pook de volumeknop voor de radio. De snelhandleiding heeft met niet helemaal overtuigd van de eenvoud van het systeem. i-Drive van BMW lijkt me toch soberder en eenvoudiger
                        Ik zal ook wat minder moeten eten in de wagen, want ik vrees dat er overal kruimels tussen die knoppen gaan liggen na enkele weken

Heeft er iemand trouwens een foto van de wagen achterin wanneer je een 3-zone klimaatsregeling hebt? Heb dit nog niet gezien, ben benieuwd hoe dit er gaat uitzien (en ik hoop dat dat naar behoren werkt voor zijn prijs)
                        Eentje met ziet er zo uit:

En eentje zonder zo:

Comment

• De tuning is begonnen

Comment

• Bron: http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_3996.shtml

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Bwa, het valt allemaal wel goed mee.
                              Had ook nog nooit gewerkt met de MMI van Audi en had vorige week in de garage er eens mee gespeeld.
                              Het is de eerste 2 minuten ff zoeken, maar dan is alles echt logisch gemaakt in feite. Je bent er snel weg mee en is veel makkelijker dan het er uitziet

Comment

• Iemand hier ervaring met Kempower?

Firma die de auto's chiptunen.

Voor 750 euro maken ze van een Audi A4 B7 2.0TDI van 136PK eentje van 180PK.

Als je hun site en mail mag geloven, alleen maar positief. Maar ik heb toch erg argwaan...

Ze zouden de B8 2.0TDI kunnen optrekken tot 380nm koppel, en waarschijnlijk ook zoiets als 180PK vermogen.

Dat lijkt natuurlijk allemaal heel erg aanlokkelijk maar als je stukken krijgt... wat dan?

btw, mijn wagen is al productieweek 36 (1ste week september) gezet. pffff.. nog zo lang wachten...

Comment

• Quarzgrau

Wäre schön wenn einer von euch bilder vom neuen a4 avant in quarzgraumetallic hätte. habe bisher nur die limo in dieser farbe gesehn... konnte den neuen aud…

Comment

• Eindelijk eentje zonder chromé!
                                    Ziet er prachtig uit

Comment

Eindelijk eentje zonder chromé!
                                      Ziet er prachtig uit
                                      Ik zie hem liever mét chroom.

Ik vind het mooier passen bij de chrome grill en velgen.

Comment

• Eigenlijk zie ik ook liever chroom, maar mn ouders niet.
                                        Dus ik was wat twijfelachtig om te zien hoe het zou zijn. Zeker omdat je alleen nog maar pics had waar ze chroom hadden.

Maar zonder chroom, ziet het er nog altijd heerlijk uit

Comment

Maar zonder chroom, ziet het er nog altijd heerlijk uit
                                          Idd, zonder chroom is hij nog altijd knap maar mijn voorkeur is chroom.

Met of zonder chroom; De heerlijke lijn v/d Avant blijft éh.

Comment

Working...
                                          X