Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 Avant
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe TFSI's niet onderschatten. Heb testgereden en die 1.8 TFSI is toch een pak leuker rijden dan een 2.0 TDI.
Tov de nieuwe 2.0 TDI of de oude?
En viel het verbruik mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenThx voor de info allemaal!
Ga morgen in de namiddag eens naar Coox Hasselt gaan.
Foto's nemen en eens horen wat de verkopers daar verkondigen :p
Moest er iemand zijn met een vraag , dan wil ik ze gerust stellen morgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenTov de nieuwe 2.0 TDI of de oude?
En viel het verbruik mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenheb je daar koppel genoeg met een 1.8 TFSI ?
Motorisatie
Max. vermogen (kW(pk)/omw./min.): 118 (160)/5000
Koppel (Nm/omw./min.): 250 / 1500-4200
Prestatievermogen
Optrekken 0-100 km/ u (sec.): 8,2
CO2 uitstoot (g/km): 176
Verbruik buiten bebouwde kom (l/100km): 5,8
Verbruik 93/116/EU gemiddeld (l/100km): 7,4
Verbruik 93/116/EU binnen bebouwde kom (l/100km): 10,1
Max. snelheid (km/u): 220
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWel de oude, was in een A3 (Sportback). Het verbruik viel mee ja, al lag het wel ongeveer 2-3 litertjes hoger. Maar dat vond ik nog goed meevallen
En dat verbruik... tja dat zal idd rond de 8,5 a 9 liter zitten in de A4.
Ik heb gezien dat er ook een 120 pk versie bestaat van de 1.8 TFSI maar die heeft ook wat minder koppel en zal zeker niet minder verbruiken omdat die meer moeite moet doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenAh ok, je zou hem momenteel eens moeten vergelijken met de nieuwe 2.OTDI hé.
En dat verbruik... tja dat zal idd rond de 8,5 a 9 liter zitten in de A4.
Ik heb gezien dat er ook een 120 pk versie bestaat van de 1.8 TFSI maar die heeft ook wat minder koppel en zal zeker niet minder verbruiken omdat die meer moeite moet doen.
Waarvan ca 70% Autostrade (en file)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk BerichtenNa 5000km gebold te hebben met de nieuwe A4 Berline zit ik op 6,2 liter gemiddeld.
Voila het bewijs, het opgegeven gemiddelde verbruik is 5,5l dus dat zit aardig in de buurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenja ik heb een vraag, wanneer gaan ze nu eindelijk S-line kunnen configureren in hun pilot software in de garage, het moest normaal reeds kunnen van begin mei, ... we zijn al over de helft
Zal ook mn best doen om uitgebreid foto's te nemen.
Oorspronkelijk geplaatst door P****Fred Bekijk Berichtenmailtje gekregen van de garage:
Productiedatum bevestigd op 21/05
Levering begin juni!
I can't wait!!
Comment
-
GIsteren mijn (lease)A4: over drie weken zal hij al van de band af rollen. Ik mag 'm verwachten half juli ten laatste.
Totaal voertuig en uitrustingen BTWI 37.363,89
Pack "Lounge" 1.859,50
Pack "Lifestyle Plus" 3.099,17
Tyre Mobility System 0,00
Versie : A4 Avant
Motor : TDI 2.0L 100kW 136pk DPF
Kleur : Meteoorgrijs (pareleffect)
Bekleding : Leder Milano Cardamome 590,00
Beige SPORTzetels
Het grappige is dat mijn collega zijn in zijn evaluatie gevraagd heeft voor een grotere auto (A4): dit was begin februari ofzo. De zijne zal pas klaar zijn ten vroegste november. (en ondertussen heeft hij zijn A3 moeten afgeven in ruil voor een aanloopwagen). ....ik ga nu stoppen met 'm uit te lachen, de kans is groot dat hij dit forum ook volgt....vanop zijne stoel)
(no offense Wouter :-) )
teizman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenUit m'n topic:
Motorisatie
Max. vermogen (kW(pk)/omw./min.): 118 (160)/5000
Koppel (Nm/omw./min.): 250 / 1500-4200
Prestatievermogen
Optrekken 0-100 km/ u (sec.): 8,2
CO2 uitstoot (g/km): 176
Verbruik buiten bebouwde kom (l/100km): 5,8
Verbruik 93/116/EU gemiddeld (l/100km): 7,4
Verbruik 93/116/EU binnen bebouwde kom (l/100km): 10,1
Max. snelheid (km/u): 220
Koppel van de nieuwe 2.0tdi (136pk ligt op 320 dacht ik en zou 2l zuiniger zijn met het gemiddeld gebruik.....
Heb wel zelf nooit de 1.8fsi geprobeerd...maar had getwijfeld met die dure dieselprijzen..
grtz s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk BerichtenNa 5000km gebold te hebben met de nieuwe A4 Berline zit ik op 6,2 liter gemiddeld.
En mss wel e beke ne zware voet???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk BerichtenGIsteren mijn (lease)A4: over drie weken zal hij al van de band af rollen. Ik mag 'm verwachten half juli ten laatste.
Totaal voertuig en uitrustingen BTWI 37.363,89
Pack "Lounge" 1.859,50
Pack "Lifestyle Plus" 3.099,17
Tyre Mobility System 0,00
Versie : A4 Avant
Motor : TDI 2.0L 100kW 136pk DPF
Kleur : Meteoorgrijs (pareleffect)
Bekleding : Leder Milano Cardamome 590,00
Beige SPORTzetels
Het grappige is dat mijn collega zijn in zijn evaluatie gevraagd heeft voor een grotere auto (A4): dit was begin februari ofzo. De zijne zal pas klaar zijn ten vroegste november. (en ondertussen heeft hij zijn A3 moeten afgeven in ruil voor een aanloopwagen). ....ik ga nu stoppen met 'm uit te lachen, de kans is groot dat hij dit forum ook volgt....vanop zijne stoel)
(no offense Wouter :-) )
teizman
En snelle levertermijn
Comment
-
Ben trouwens net terug van bij Coox in Hasselt.
Eens gaan kijken en wat vragen gesteld aan de verkopers, maar zoals al zo vaak is gebleken weet je meer dan zij...
Het was ne vrij jonge gast, die de funny guy wou uithangen maar hij wist niet zo veel...
Had mij van de domme gehouden en paar simpele vragen gesteld.
1. APS in het pack, vanvoor en vanachter of enkel vanachter?
-> weet hij niet meteen, ff kijken in pc, zit em te zoeken als hij Pack "Lifestyle ZONDER APS" heeft geselecteerd en daarvan het lijstje is aant bekijken...
2. levertermijn: helemaal geen idee van, kijkt op pc, vindt niks, en gaat dan vragen aan collega. (6-8 maanden zei hem dan)
3. ik wou een offerte laten maken, ik zeg expliciet dat ik graag eens door de volledige optielijst wil gaan, maar hij was zodanig snel aan het scrollen en aan het klikken dat ik nauwelijks nog kon lezen.
4. hoe zien de standaard inlegplaatjes eruit?
-> Eerst weet hij het niet, dan vraag ik of het zoals rond de tellers is, hij bevestigt het en begint dan de zwarte inlegplaatjes aan te prijzen. Hoe mooi die wel niet zijn etc etc, dan wilt hij ze tonen want "er staat hier ene met die plaatjes", élke auto in de showroom afgegaan, maar geen enkele met die inlegplaatjes. Zetten ons terug achter pc en dan ziet hij opeens dat die enkel beschikbaar zijn voor S-Line of E-Line...
5. Offerte gemaakt, begint zwaar te zuchten en zegt dat hij niks afweet van de kortingen maar zegt dan plots 4%.. Met 4% krijg je niet veel klanten volgens mij.
6.
- "Vanaf wanneer is de S-Line beschikbaar?"
- "Die is nog niet beschikbaar op de Avant."
- "Maar er waren al veel foto's op internet en er werd tijdje geleden gezegd dat het eind mei zou zijn."
-" Ja, dat kan. Het is alleszins binnenkort maar we weten het niet juist..."
Heb paar foto's genomen. Niks spectaculair en het was ook niet makkelijk voor foto's door felle zon in showroom maar donker in de auto. Zal sffs eens zien voor ze te uploaden.
Tot slot nog mijn mening: PRACHTIG Echt heerlijke lijn! De A6 leek zo klassiek en saai en groot. Ondanks dat hij vrij slank oogt, is hij vanbinnen goed ruim. Je hebt veel meer hoofdruimte en beenruimte (tov onze B5). De koffer lijkt klein langs buiten maar gaat vrij diep binnenin. Wat wel klein is, is het dak/plafond gaande van de kopsteunen achteraan tot het kofferdeksel.
Dit is onze B5 kofferruimte
-----
|___\
B8 is eerder zo:
---
|____\
Als je het snapt ^^
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenBen trouwens net terug van bij Coox in Hasselt.
Eens gaan kijken en wat vragen gesteld aan de verkopers, maar zoals al zo vaak is gebleken weet je meer dan zij...
Het was ne vrij jonge gast, die de funny guy wou uithangen maar hij wist niet zo veel...
Had mij van de domme gehouden en paar simpele vragen gesteld.
1. APS in het pack, vanvoor en vanachter of enkel vanachter?
-> weet hij niet meteen, ff kijken in pc, zit em te zoeken als hij Pack "Lifestyle ZONDER APS" heeft geselecteerd en daarvan het lijstje is aant bekijken...
2. levertermijn: helemaal geen idee van, kijkt op pc, vindt niks, en gaat dan vragen aan collega. (6-8 maanden zei hem dan)
3. ik wou een offerte laten maken, ik zeg expliciet dat ik graag eens door de volledige optielijst wil gaan, maar hij was zodanig snel aan het scrollen en aan het klikken dat ik nauwelijks nog kon lezen.
4. hoe zien de standaard inlegplaatjes eruit?
-> Eerst weet hij het niet, dan vraag ik of het zoals rond de tellers is, hij bevestigt het en begint dan de zwarte inlegplaatjes aan te prijzen. Hoe mooi die wel niet zijn etc etc, dan wilt hij ze tonen want "er staat hier ene met die plaatjes", élke auto in de showroom afgegaan, maar geen enkele met die inlegplaatjes. Zetten ons terug achter pc en dan ziet hij opeens dat die enkel beschikbaar zijn voor S-Line of E-Line...
5. Offerte gemaakt, begint zwaar te zuchten en zegt dat hij niks afweet van de kortingen maar zegt dan plots 4%.. Met 4% krijg je niet veel klanten volgens mij.
6.
- "Vanaf wanneer is de S-Line beschikbaar?"
- "Die is nog niet beschikbaar op de Avant."
- "Maar er waren al veel foto's op internet en er werd tijdje geleden gezegd dat het eind mei zou zijn."
-" Ja, dat kan. Het is alleszins binnenkort maar we weten het niet juist..."
Heb paar foto's genomen. Niks spectaculair en het was ook niet makkelijk voor foto's door felle zon in showroom maar donker in de auto. Zal sffs eens zien voor ze te uploaden.
Tot slot nog mijn mening: PRACHTIG Echt heerlijke lijn! De A6 leek zo klassiek en saai en groot. Ondanks dat hij vrij slank oogt, is hij vanbinnen goed ruim. Je hebt veel meer hoofdruimte en beenruimte (tov onze B5). De koffer lijkt klein langs buiten maar gaat vrij diep binnenin. Wat wel klein is, is het dak/plafond gaande van de kopsteunen achteraan tot het kofferdeksel.
Dit is onze B5 kofferruimte
-----
|___\
B8 is eerder zo:
---
|____\
Als je het snapt ^^
Comment
-
Ja, vond het ook zeer spijtig dat ik zo als klant werd onthaald.
Hij begon trouwens de bandenmaten bij de verschillende velgen te noemen, ik zeg dat ik daar niet veel van ken. Maar toch gaat hij verder met nog 3 bandenmaten te zeggen zonder verdere uitleg.. Als leek zat ik daar: 245, 225, 235? -> boeien hé (Dit is niet belangrijk voor mij, want ik snap daar niks van maar ik wil niemand tegen de schenen schoppen voor wie dit wel iets betekent het gaat gewoon om het feit dat hij doorgaat daarop terwijl dat voor mij niks zegt.)
Filmpje van elektrische koffer te sluiten Wel grappig en handig (sluit vrij snel ) maar niet nodig
+ YouTube Video
Comment
Comment