Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AVIER Bekijk Berichten
    Deze middag een brief gehad van Dieteren ivm een terugroepactie van de nieuwe A4 berline. Enkele van onze wagens worden teruggeroepen voor een Software update.

Nog iemand dit gehad? Blijkbaar zouden een heel aantal nieuwe A4's teruggeroepen worden. Dit is een preventieve maatregel omdat ze gemerkt hebben dat bij een bepaalde productiereeks er een bug in de software zit waardoor de centrale computer van je wagen wel eens zou kunnen beginnen flippen.

Terugroepen wil niet zeggen dat je je wagen kwijt bent maar je zult wel bijd e garage binnen moeten en daar zullen ze hem een de computer hangen om de nieuwe software er op te zetten.

Waar is de goede oude tijd dat er enkel mechaniek in die wagens zat. Maar ja, nu spreek ik tegen mijn eigen winkel hé. Lang leve de informatica!
    Wel grappig, Dieteren kan een bedrijf wel verwittigen voor de terugroepaktie maar een partikulier, pfff noppes, heb zelf gebeld en ja hoor hij stond op de lijst voor terugroep.
    Is ondertussen bij mij gedaan en ik onderdvind een verandering in rijgedrag, maar niks negatiefs hoor. De koppelcurve in 1ste en 2de is precies terug minder lineair en heeft me weer het "punch" gevoel van vroegere pompverstuivers. Er is wel een "langer" dieselgat precies tussen de hernemingen.
    Blijkbaar kon op sommige momenten de EGR klep, die de verbranding regelt van de niet verbrande uitlaatgassen, de druk niet aan met als resultaat klep kapot en als resultaat motor kapot.
    Groeten,
    P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stas Bekijk Berichten
      Hallo Hallo,

Ik wil vanuit NL ook een bestelling doorgeven als dat natuurlijk mag
      1 Juli 2008 krijg ik een Audi a4 avant 3.0 tdi in monza Silver!

Hier wat foto's helemaal in bepakking! Indien ik hem heb zal ik nog meer foto's hier neer zetten.
      Welkom op het forum! En proficiat met de aankoop van jouw nieuwe wagen.

Natuurlijk mag je jouw wagen op dit forum voorstellen. We kijken er al naar uit maar gelieve dit in het subforum Mijn Duitse Auto te doen.

Comment

• de mijne is geleverd in garage , platen vandaag besteld .
        als ik die heb kan ik direct hem gaan halen .waarschijnlijk maandag .

ik heb toch maar de 19" velgen besteld , die gaan er dan ook asap op .
        dan zal ik wel eens fotos posten .

heb ook al eens even naar mijn bang en olufson radio mogen luisteren in garage ,
        meer dan zijn geld waard . zo zuiver en kan loeihard staan en toch zuiver blijven

Comment

• Olie bij levering Wagen??

Een vriend van mij heeft een A3 Sportback..

Hij zei dat je best bij het buitenrijden van de garage met je nieuwe Audi maar onmiddellijk een bus van die dure motorolie meeneemt.

Audi zou daarvoor bekend staan dat ze olie zuipen?

Hij had dit ook al van iemand gehoord, niet geloofd, en na een paar weken stond er al een olie-lampje te flikkeren dat er bijgevuld moest worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit altijd zo? Is dit alleen in het begin? De olie die ze er bij Audi indoen kost ook plaat heb ik al gehoord.. 27 euro voor een busje van 1L geloof ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
            Een vriend van mij heeft een A3 Sportback..

Hij zei dat je best bij het buitenrijden van de garage met je nieuwe Audi maar onmiddellijk een bus van die dure motorolie meeneemt.

Audi zou daarvoor bekend staan dat ze olie zuipen?

Hij had dit ook al van iemand gehoord, niet geloofd, en na een paar weken stond er al een olie-lampje te flikkeren dat er bijgevuld moest worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit altijd zo? Is dit alleen in het begin? De olie die ze er bij Audi indoen kost ook plaat heb ik al gehoord.. 27 euro voor een busje van 1L geloof ik?
            Ik heb bij mijn A3 in het begin 2x (telkens om en bij de 9000km) een half litertje moeten bijkappen. Tot nu toe staat het oliepeil nog goed (34500km).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
              de mijne is geleverd in garage , platen vandaag besteld .
              als ik die heb kan ik direct hem gaan halen .waarschijnlijk maandag .

ik heb toch maar de 19" velgen besteld , die gaan er dan ook asap op .
              dan zal ik wel eens fotos posten .

heb ook al eens even naar mijn bang en olufson radio mogen luisteren in garage ,
              meer dan zijn geld waard . zo zuiver en kan loeihard staan en toch zuiver blijven
              Laat de foto's maandag maar komen. Liefst een eigen topic openen in het Mijn Duitse Auto-subforum.

Comment

Het gaat veel verder dan dat. Niet enkel Server virtualisatie zoals met Citrix, VMWare of Microsoft maar ook Desktop virtualisatie (Citrix en VMWare) en Applicatie virtualisatie (Citrix).

Maar laat ons daar op een ander forum maar eens over uitwijden.

Bij Audi spreekt met momenteel over A4 virtualisatie Iedereen heeft virtueel al zijn A4 maar in realiteit ...
                Ola ... ne kenner nu maak je me wel echt nieuwsgierig Avier, heb je een pm gestuurd ...
                P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Laat de foto's maandag maar komen. Liefst een eigen topic openen in het Mijn Duitse Auto-subforum.
                  da komt in orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bleach Bekijk Berichten
                    Hello allemaal.
                    Sinds gisteren rijd ik (zo fier als een kermisvogel) rond in mijn nieuwe A4 Avant.

Configuratie:

2.0 TDI 136PK
                    Phantom black
                    Zwart lederen interieur
                    Elektronisch panoramisch dak
                    DVD GPS (met 6 cd-lader)
                    Xenon lampen
                    Hill hold assist
                    Regen- en lichtsensor
                    Coming/leaving home
                    17” 7-spaak velgen
                    Verchroomde dakrails + vensteromlijsting
                    Parkeersensoren voor en achter

Heb de achterste ruiten laten verduisteren (vind ik echt geslaagd). Begin volgende week ga ik hem ook laten waksen. Tevens heb ik geopteerd om het WE-care pakket te nemen. Dit om het risico op zware en grote onderhouden te beperken.

Foto’s, binnenkort indien er vraag naar is.

(ps: besteld eind februari)
                    De foto's van mijn wagen zijn te bekijken (lees: bewonderen op http://fotos.telenet.be/Audi_A4_Avant
                    Klik dan op de wagen om naar het album te gaan.

Graag reacties (zowel negatief als positief, heb nogal een dik vel :-)).

Comment

De foto's van mijn wagen zijn te bekijken (lees: bewonderen op http://fotos.telenet.be/Audi_A4_Avant

DAMN ! da's een dikke kar! Dat heb je netjes gedaan

Comment

• Schitterend. Vooral ook dat panoramadak.
                        Gefeliciteerd!

Comment

• Dat van die olie was zeker waar bij de pumpedüse motoren.
                          Bij mijn pumpduse vw's en audi's (die ik al versleten heb) zat ik elke 13000km (ongeveer) aan een nieuw busje....

Ik wist niet dat dit ook zo voor de nieuwe common rails was?
                          kenners?

teizman

Comment

Wow bleach!! Prachtige kar!!! En wat een mooi dak -> schitterend!!

Ik zie ook dat je 3-zone airco genomen hebt en een opbergmodule (bekerhouder in de middenconsole) of is dat standaard?

Mooi verdonkerde ruiten, geeft toch iets extra he... Waar heb je het laten doen en hoeveel betaald? Garantie erop?

Comment

• Avant cascadeblauw

Vandaag zag ik voor het eerst een a4 avant "in het wild" (daarmee bedoel ik geen testwagen), het was een cascadeblauw met 17" velgen en xenon-lampen pack lifestyle plus en pack lounge + de 2 chroompacks (en misschien nog wat opties). De wagen was bijna identiek aan de mijne die ik besteld heb, buiten dat ik dan 18" star velgen heb en sportzetels. Ik kan haast niet meer wachten nu ik deze mooie config gezien heb.

Ik heb zeker geen spijt van de kleurkeuze, spijtig genoeg had ik mijn gsm niet bij om een foto te nemen. Volgende keer misschien!

Comment

KNAP!

Comment

• vanaf welke optie staat de bediening MMI achter de pook ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-TIE Bekijk Berichten
                                    vanaf welke optie staat de bediening MMI achter de pook ???
                                    Ik denk vanaf het moment dat je een GPS neemt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                      Ik denk vanaf het moment dat je een GPS neemt...
                                      Enkel bij de GPS Plus met DVD.. Niet bij de monochrome GPS. Daar staat de bediening aan de radio.

Comment

Enkel bij de GPS Plus met DVD.. Niet bij de monochrome GPS. Daar staat de bediening aan de radio.
                                        Hier zit je toch fout hoor. Het is zoals Ge4ce zegt, vanaf wanneer je GPS neemt heb je die knopjes rond de pook.

Hier heb je het GPS MMI Basic Plus (monochroom) met de knopjes rond de pook.
                                        => http://www.autoforum.be/attachment.p...5&d=1200429523

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stas Bekijk Berichten
                                          Hallo Hallo,

Ik wil vanuit NL ook een bestelling doorgeven als dat natuurlijk mag
                                          1 Juli 2008 krijg ik een Audi a4 avant 3.0 tdi in monza Silver!

Hier wat foto's helemaal in bepakking! Indien ik hem heb zal ik nog meer foto's hier neer zetten.
                                          Zeer knappe config! Monzagrijs

Oorspronkelijk geplaatst door Bleach Bekijk Berichten

Knappe kar! Vooral dat Panoramisch dak ziet er wel vet uit. Proficiat!

Comment

Working...
                                          X