Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
    Hallo, mijn eerste post hier.
    Binnen een paar weken kan ik mijn nieuwe Avant afhalen in de S-line versie.
    Standaard liggen er de 18" RS4 velgen op.
    Nu was mijn vraag: kent iemand de ET-waarde?
    Ik zou graag een set replica S5 velgen kopen om winterbanden op te leggen.
    Hoeveel zouden die mogen afwijken van de originele ET-waarde?
    Alvast bedankt.
    Ik dacht dat je 10 punten van de ET waarde mag afwijken !
    Maar voor winterbanden zou ik geen te grote velgen nemen, en zeker geen dure ...
    Om in het zout te rijden is dit zot hé !
    Je kan beter een simpele velg nemen en maximum 17", zeker als de wagen verlaagd is, en jij zit op de s-line met 3cm verlaging !
    Ik heb S5 velgen voor in de zomer in 19", maar dan wel in titaniumkleur, ze zijn een pak donkerder en ook mooier dan de originele !

Comment

• 1) Als je Xenon neemt, zijn de mistlichten dan ook Xenon of is dat alleen als je adaptive erbij neemt? Op de site spreken ze alleen van dim en grootlicht.
      2) Coming home was vroeger een optie, blijven de lichten nu standaard branden mss?
      3) 834euro voor een bluetooth connectie vind ik duur maarja das typisch audi hé. Heb nu een parrot die perfect werkt maar t'staat los van de MMI hé.

4) wat is er aan de hand bij Audi BE CC? 3-zone airco kostte 2 weken geleden 677euro en nu opeens 822euro?? Ben alleen veranderd van manueel naar Multitronic.

Wat die winterbanden betreft, ik heb nu 235/45/17 en dat doe ik niet meer hoor. Goeie winterbanden zijn veel te duur (200euro/stuk) in die maat, ik ga mij een 16" 205 set aanschaffen omdat die banden veel goedkoper zijn.
      Last edited by dragonfly; 16/07/2008, 17:08.

Comment

• 1) Onze mistlichten lijken geen xenon te zijn. (hebben gewoon Xenon, geen adaptive)
        2) ja, ik meende mij ook te herinneren dat dit een optie was maar toen ik de auto sloot, bleven de lichten nog wat branden
        3) same here.
        4) In die 3-zone airco zit ook de licht-en regensensor. Mss is die standaard bij multitronic waardoor er wat van de aparte prijs van de airco afgaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
          1) Onze mistlichten lijken geen xenon te zijn. (hebben gewoon Xenon, geen adaptive)
          2) ja, ik meende mij ook te herinneren dat dit een optie was maar toen ik de auto sloot, bleven de lichten nog wat branden
          3) same here.
          4) In die 3-zone airco zit ook de licht-en regensensor. Mss is die standaard bij multitronic waardoor er wat van de aparte prijs van de airco afgaat.
          1) daar was ik dus al bang voor, iemand die wel adaptive heeft? Want vind dat persoonlijk lelijk maarja t'is weer 500euro extra
          2) ideaal
          3) das dan de pre-install in middensteun die je hebt? Houder koop ik niet.
          4) t'is omgekeerd, 677euro met de manuele en 822 met de multitronic. Beide opties vermelden licht/regensensor. Ik heb het zwart op wit op e-mail staan. Nu eens nieuwe config gedaan met manuele bak en t'is ook 822euro dus ze hebben de prijs verhoogd.

pff, blijft een dure auto met z'n opties in vergelijking met vroegere A4. Zit aan config van 55K

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic 16/07/2008
          [FONT='Arial','sans-serif']3-Zones Airconditioning[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']Elektronische klimaatregeling '3 Zones' met zonnestandsafhankelijke werking.[/font]

[FONT='Arial','sans-serif']- temperatuur en ventilatie gescheiden regelbaar voor de bestuurder en de voorste passagier[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- digitale temperatuuraanduiding vooraan[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- bedieningseenheid voor de temperatuur achteraan[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- indirecte ventilatie[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- stof- en pollenfilter alsook luchtkwaliteits- en vochtigheidssensor[/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- licht- en regensensor[/font]

[FONT='Arial','sans-serif']
          [FONT='Arial','sans-serif']€ 822,80[/font]

Oorspronkelijk geplaatst door Manueel 24/06/2008
          [FONT='Arial','sans-serif']3-Zones Airconditioning[/font][FONT='Arial','sans-serif']Elektronische klimaatregeling '3 Zones' met zonnestandsafhankelijke werking. [/font]

[FONT='Arial','sans-serif']- temperatuur en ventilatie gescheiden regelbaar voor de bestuurder en de voorste passagier [/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- digitale temperatuuraanduiding vooraan [/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- bedieningseenheid voor de temperatuur achteraan [/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- indirecte ventilatie [/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- stof- en pollenfilter alsook luchtkwaliteits- en vochtigheidssensor [/font]
          [FONT='Arial','sans-serif']- licht- en regensensor[/font]

[FONT='Arial','sans-serif']€ 677,60[/font]
          Last edited by dragonfly; 16/07/2008, 19:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            1) daar was ik dus al bang voor, iemand die wel adaptive heeft? Want vind dat persoonlijk lelijk maarja t'is weer 500euro extra
            2) ideaal
            4) t'is omgekeerd, 677euro met de manuele en 822 met de multitronic. Beide opties vermelden licht/regensensor. Ik heb het zwart op wit op e-mail staan. Nu eens nieuwe config gedaan met manuele bak en t'is ook 822euro dus ze hebben de prijs verhoogd.

pff, blijft een dure auto met z'n opties in vergelijking met vroegere A4. Zit aan config van 55K

He he.. Ik heb em eens full-option geconfigureerd! Kom je bijna aan 80K! Voor 55K heb je wel ook al héél erg veel opties en leuke hebbedingetjes..

Basismodel kost 28900 of zo.. mijne lag rond 43K. Ook al een flinke som als je het mij vraagt. Maar ja. hogere afkoopwaarde, meer comfort enz..

Ik hoop dat het loont.. Het is mijn eerst audi dus ik heb hoge verwachtingen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              2) ideaal

1) Is het zuiver om Xenon mistlichten te doen? Anders koop je dat toch apart bij http://www.hoen-usa.com, voor minder dan 50 euro heb je ze inclusief verzending.

Comment

• @Caoimhin: idd zou graag de mistlichten ook in Xenon hebben. Wist niet dat het volstond om andere lampen te steken. Bedankt voor de link, dat is hetgeen ik zocht en veel goedkoper!!!

Comment

• Hoi, Ik werk momenteel 15 maanden is de VS en sta op het punt om hier de nieuwe a4 te kopen, maar ik heb nog een aantal vragen wat.

S-line in combinatie met drive select. Is dit wat of is dit onzin aangezien de auto toch al behoorlijk stijf is? Ik kan hier bijna geen info over vinden.
                  Is het MMI systeem up te daten zodat mijn radio/navigatie in Europa werkt?
                  Dynamic cruise control, werkt dit systeem echt goed? Ik rij namenlijk bijna altijd op CC, maar vind het wel een prijzige optie.

Groetjes,

David

Comment

• 1) Ik heb nu een oude S-Line (20mm verlaagd) met 17" velgen en dat vind ik al genoeg hoor. Doe wel 65.000km/jaar dus voor de nieuwe ga ik maar 20mm verlagen ipv 30mm gezien er 18" op ligt.
                    2) Denk dat je een andere DVD moet kopen voor Europa??
                    3) Geen idee, ik vind het alleszins ook te duur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                      Ik vind het interieur van een B8 niet echt Audi uitzien (daar ik elke dag in zit). Design trekt op niks en ook veel te veel zwart plastiek. Ik wil hout zien in de middenconsole!
                      Waar is Audi nu toch mee bezig. Ik hoop dat we dit niet gaan terugzien in de vernieuwde A6.

sorry cyrano
                      Het is je vergeven omdat je een Q7 hebt

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      2) ideaal

3) hebben niks van telefoonvoorbereiding. We bellen toch niet in de wagen en zijn er in feite principieel tegen.
                      4) ik weet dat de prijs zo veranderde als je pack Lounge nam. Zonder kost airoc 822 en als je Lounge nam, daalde de prijs tot 677 doordat de licht-en regensensor in het pack zaten.
                      Sffs eens zien op cc.

Oorspronkelijk geplaatst door David2739 Bekijk Berichten
                      Hoi, Ik werk momenteel 15 maanden is de VS en sta op het punt om hier de nieuwe a4 te kopen, maar ik heb nog een aantal vragen wat.

S-line in combinatie met drive select. Is dit wat of is dit onzin aangezien de auto toch al behoorlijk stijf is? Ik kan hier bijna geen info over vinden.
                      Is het MMI systeem up te daten zodat mijn radio/navigatie in Europa werkt?
                      Dynamic cruise control, werkt dit systeem echt goed? Ik rij namenlijk bijna altijd op CC, maar vind het wel een prijzige optie.

Groetjes,

David
                      Je moet dan idd DVD van West-Europa kopen. Verder kan ik niets antwoorden

Comment

• Ik doe 65000km per jaar en ik zit 3-4u per dag in de auto. Dan is een carkit echt wel noodzakelijk en ook wel handig

Comment

• Zeg eens, welke opties heb ik nog nodig. M'n budget is serieus gedaald maar ik ga voor: ( 4 jaar lease )

- Audi A4 2.0 TDI Multitronic
                          -- Meteoorgrijs
                          -- Milano Mustangbruin leder sportzetels
                          -- Lifestyle Plus pakket
                          -- Lounge pakket
                          -- Sport pakket ( s-line exterieur )
                          -- 18" Star velgen
                          -- Xenon+ Adaptive
                          -- 3-zones airconditioning

Nog een belangrijke optie? Nu zit ik met een klein beetje opleg maar het is doenbaar.
                          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                            Ik dacht dat je 10 punten van de ET waarde mag afwijken
                            Mjah, 10 mag nog maar ik zou het niet doen. Ik raad de mensen aan rond de 5,6,7 te blijvn in verschil.
                            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                              Zeg eens, welke opties heb ik nog nodig. M'n budget is serieus gedaald maar ik ga voor: ( 4 jaar lease )

-- Meteoorgrijs
                              -- Lifestyle Plus pakket
                              -- Lounge pakket
                              -- 18" Star velgen
                              -- Xenon+ Adaptive

Nog een belangrijke optie? Nu zit ik met een klein beetje opleg maar het is doenbaar.
                              Da's toch dik in orde.

zit der GPS nu bij?

Comment

Da's toch dik in orde.

zit der GPS nu bij?

Ik zou de sportzetels kiezen en dan liefst met manuele verstelling. Mijn ervaring is dat bij electrische bediening de zetels minder inclinatie kan geven, hetgeen ik super vind (met inclinatie bedoel ik 'het zitvlak in een schuine hoek, namelijk hoog aan de knieen en laag aan de kakker)

greetz,
                                teizman

Comment

Da's toch dik in orde.

zit der GPS nu bij?
                                  Natuurlijk is het inorde al had i kgraag het panoramisch dak gehad. Ja er zit GPS bij, is ook noodzakelijk voor m'n werk.
                                  AutoMinded.be

Comment

• Nog niets gehoord van mijn garage... Hij zou deze week geproduceerd worden (is dus misschien al klaar).
                                    Ik vertrek op 5 augustus op vakantie, had graag met de nieuwe auto op vakantie vertrokken, maar ik wil er toch al 500-1000 km mee gereden hebben om er mee op reis te vertrekken.

Ik heb nu nog ongeveer twee weken, dit wordt spannend.

BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                      Zeg eens, welke opties heb ik nog nodig. M'n budget is serieus gedaald maar ik ga voor: ( 4 jaar lease )

-- Meteoorgrijs
                                      -- Lifestyle Plus pakket
                                      -- Lounge pakket
                                      -- 18" Star velgen
                                      -- Xenon+ Adaptive

Best wel in orde lijkt mij.. Misschien nog hier en daar een paar kleine opties om het af te werken? Verlichtingspakket? Inklapbare spiegels? Servotronic?

Eigenlijk allemaal relatief kleine spulletjes, die je rustig kan laten of kan toevoegen.. Afwegen qua budget, en voorkeur. Alleen jij zelf kan bepalen wat je belangrijk vindt. Als je geld zat kan besteden ga ik voor een A4 full option voor bijna 80K, maar dat is niet zo. Ik ruil bv jouw Adaptieve verlichting + de 3 zones airco in voor een B&O geluidsinstallatie..

Reden: Ik luister graag naar muziek! En heb in vele wagens nog nooit een verschil in temperatuur gevoeld tussen links en rechts. En zeker achter niet... Xenon heb ik wel, maar adaptive dan weer niet.

Comment

• Telefoon gekregen van de garage, de mijne is finaal productie week 32, eerst week augustus, normaal midden augustus rij ik er mee rond, eindelijk

Comment

• design

Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                                          ergens moet ik je spijtig genoeg gelijk geven.
                                          Ik ben echt een fan van het merk maar als je even alle berlines naast elkaar zet zijn ze precies allemaal praktisch hetzelfde. Enkel wat groter, een ander detail, ....

Typische leasebak trouwens e zullen hem binnenkort genoeg zien rijden

deze stabiliteit maakt dat de kopers langs met hun wagen kunnen rijden zonder het gevoel te hebben dat ze voorbijgestreefd zijn
                                          ik rij al 12 jaar in een Avant van de eerste generatie en vraag mij nog altijd af waarom ik zou veranderen

Comment

Working...
                                          X