Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
    Ik vind het een geweldige auto (zeker als hij mooi uitgerust is), maar het is zo jammer dat de uitlaten zo lelijk zijn. Aan beide kanten één pijpje was mooier geweest, denk ik.
    Ik vraag me nu echt af of dat zó belangrijk is, die uitlaten...
    Ik vind het één van de mooiste wagens op de weg, voor wat betreft de buitenkant. Binnenin is het een beetje druk (véél te véél knopjes - zeker wanneer je geïntegreerd GPS hebt) ...

Maar vergeleken met zijn twee voornaamste concurrenten (Mercedes - vreselijk oubollig interieur en de BMW (te klein, en verkeerd imago) was het vrij eenvoudig kiezen. Qua leasewagen erg interessant, gezien de erg goede herverkoopwaarde (ivm BMW 3).
    Het wat mij betreft enig alternatief (Citroën C5 Tourer) was niet uit en drie maand later leverbaar. Ondertussen IRL gezien en vandaag zou ik toch de C5 kiezen vermoed ik. Enfin, over 3,5 jaar kan ik wel weer opnieuw kiezen...
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Bmw verkeerd imago? qué?
      -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
        Neen, ik wacht op mijn A4 Avant. Geproduceerd in week 29, maar nog niet afgeleverd. Ik vertrek midden volgende week op verlof, vrees dat ik de 'oude' auto nog ga moeten gebruiken .

Ondertussen nog steeds geen A4 Avant gesport op de weg. Gisteren stond er hier wel een kwartsgrijze A4 berline voor de deur... is een waanzinnig mooie kleur... had misschien toch eerder voor kwartsgrijs moeten gaan ipv meteoorgrijs
        Hela, mij niet doen twijfelen hé. Heb ook een Meteoorgrijze besteld . Ik dacht eerst een zilverkleurige of kwartsgrijze te nemen omdat ik hier op het forum las dat in die kleuren de lijnen van de wagen beter tot zijn recht komen. Maar ik ben eigenlijk die lichtgrijze kleuren wat beu gezien en heb dan maar voor een donkergrijze kleur gekozen. Toen ik mijn wagen ging bestellen zag ik in de showroom een meteoorgrijze A5. Die zag er echt knap uit en daarom heb ik toen impulsief beslist om die kleur te nemen voor mijn A4.

Ik denk wel dat hij er goed zal uitzien.

Comment

Ik vind het een geweldige auto (zeker als hij mooi uitgerust is), maar het is zo jammer dat de uitlaten zo lelijk zijn. Aan beide kanten één pijpje was mooier geweest, denk ik.
          Ik heb vandaag via de Audi Shop een sierstuk besteld voor de uitlaat van mijn 2.0TDI. Dit kostte 76 euro maar maakt de uitlaat wel wat mooier. Het sierstuk wordt door de garage gratis gemonteerd bij aflevering van mijn wagen.

Comment

• Ik zit hier met mijn handen in m'n haar... (or what's left of it )

Krijg net te horen dat de S-line voorlopig niet te leveren is op de A4. Waarschijnlijk omdat er een 19" velgen tekort is. Dat is mooi klote, zonder S-line op de Avant hoef ik 'm niet aangezien ik nog en beetje jong snel en wild ben. Ik heb al gevraagd of ik 'm in eerste instantie met stalen velgen kon krijgen, maar dat kan ook niet.
            Ik moet nu beslissingen gaan nemen, omdat ik de auto 6 maanden in gebruik moet hebben voordat ik 'm BPM en BTW vrij verscheep naar NL. Het wordt een MB C 350 met alle opties die er zijn, of een BMW 335i Coupe, met een aantal leuke opties. Ik wil niet meer dan 29.000 euro uitgeven. BMW en Mercedes komen met zulke verleidelijke aanbiedingen, omdat de laatste 2008 modellen verkocht moeten worden dat ik het echt niet meer weet. Het liefst wil ik de A4 2.0 TFSI Quattro met alle opties, maar die droom zie ik langzaam verdwijnen. Met de huidige benzine prijzen is dat een veel verstandigere optie.

AAAAAAARRRGGGHHHHH!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
              Ik heb vandaag via de Audi Shop een sierstuk besteld voor de uitlaat van mijn 2.0TDI. Dit kostte 76 euro maar maakt de uitlaat wel wat mooier. Het sierstuk wordt door de garage gratis gemonteerd bij aflevering van mijn wagen.
              zijn er foto's van de avant met sieruitlaat? eventueel in S line uitvoering, ik twijfel nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                Ik zou het ook graag eens zien .

Gisteren zag ik een zwarte A4 Avant staan waarvan het linker pijpje (van de twee) nogal scheef hing, 't was geen zicht.

Ik vind uitlaten toch redelijk belangrijk, ja. Net zoals spiegels of velgen kan het de uitstraling van een auto om zeep helpen (waarmee ik dus niet insinueer dat dit zo is bij de A4 Avant).

Comment

Ik zou het ook graag eens zien .

Gisteren zag ik een zwarte A4 Avant staan waarvan het linker pijpje (van de twee) nogal scheef hing, 't was geen zicht.

Ik vind uitlaten toch redelijk belangrijk, ja. Net zoals spiegels of velgen kan het de uitstraling van een auto om zeep helpen (waarmee ik dus niet insinueer dat dit zo is bij de A4 Avant).
                  De foto's die @fille gepost heeft op p56, (mijn avantje) daar staan ze erop gemonteerd. Maakt het zeker mooier! Ga dat ook laten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                    De foto's die @fille gepost heeft op p56, (mijn avantje) daar staan ze erop gemonteerd. Maakt het zeker mooier! Ga dat ook laten doen.
                    Inderdaad een hele verbetering.

Heb jij ook een 2.0 TDI?

Comment

Inderdaad een hele verbetering.

Heb jij ook een 2.0 TDI?
                      In bestelling ja. Multitronic. Productieweek 36 reeds besteld begin mei.

Comment

In bestelling ja. Multitronic. Productieweek 36 reeds besteld begin mei.
                        Sterkte

Comment

is idd zeer knap, op audi shop staat wel het volgende
                          NIET voor 6 cylinder en S-Line
                          die s-line zal wel s line exterieur zijn zeker en niet interieur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                            is idd zeer knap, op audi shop staat wel het volgende
                            NIET voor 6 cylinder en S-Line
                            die s-line zal wel s line exterieur zijn zeker en niet interieur?
                            Het zou kunnen dat op een S line exterieur dat er al opzit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Het zou kunnen dat op een S line exterieur dat er al opzit.
                              Zit er inderdaad standaard al op dan!

@Supermasj: ik heb al redelijk wat avants zien rijden maar nog geen enkele mooie. Standaarduitvoering is ronduit lelijk en zou een mens zelfs doen twijfelen om hem te kopen. Zelfde van de berline versie hoor. Dat zullen wel allemaal firmawagens zijn van mensen met een beperkt maandbudget...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                Bmw verkeerd imago? qué?
                                Ja. Er rijden net iets teveel randdebielen rond in BMW die denken dat de openbare weg een circuit is. Ik werk voor een zeer grote multinational, in Frankrijk is een BMW - firmawagen daarom niet toegelaten (wel Audi)

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Zit er inderdaad standaard al op dan!

@Supermasj: ik heb al redelijk wat avants zien rijden maar nog geen enkele mooie. Standaarduitvoering is ronduit lelijk en zou een mens zelfs doen twijfelen om hem te kopen. Zelfde van de berline versie hoor. Dat zullen wel allemaal firmawagens zijn van mensen met een beperkt maandbudget...
                                Wel, besef dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Ik vind de velgen op veel van de foto's die ik hier zie veel te groot en te schreeuwerig. Ik probeer wel respect op te brengen voor de keuzes van anderen... iets wat voor anderen blijkbaar een heel stuk moeilijker is. Alleen de 17" velgen vond ik mooi, maar zelfs de 17" hoef ik niet, ik haspel 50000 km per jaar af met de wagen en wil comfort in de wagen. Het is bij mij geen budgetbeperking, ik heb mijn leasebudget niet volledig benut.
                                Ik heb de auto binnenin rijkelijk uitgerust, heb alleen spijt dat ik er geen open dak heb bijgenomen (had nog in het budget gepast)
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik heb de 3 Duitse merken altijd als volgt gezien:

BWM: Meest sportieve met de beste motor en baanligging maar idd een agressief imago op de weg...
                                  Mercedes: De meest comfortabele (aka: rijdende salon en 50+ imago)
                                  Audi: De gulden middenweg met het mooiste uiterlijk en het beste compromis tussen sportiviteit, comfort en imago.

Maar dit is natuurlijk mijn mening en dus geen wet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                    doe jezelf een plezier: afblijven,
                                    tenzij je S4/RS4 overweegt
                                    Dankje voor de tip, ik ga er zeker veel waarde aan hechten

Comment

• [quote=David2739;2851315]Ik zit hier met mijn handen in m'n haar... (or what's left of it )
                                      Beter nieuws : net terug uit het zonnige Spanje ; vandaag papieren van de nieuwe auto gaan halen en ... toen ik er was kwam hij net aan ... wat een GELUK !!!!!!!!!!!!!!!! Was wel nog mooi ingepakt . Foto's volgen waarschijnlijk eind deze week ...
                                      Grtz ....

Comment

• @SUpermasj: ik rij nu met een A4 Avant (B6) S-Line versie met 17" (235/45/17). Doe 70.000km per jaar en dat is goed te doen. Je voelt tenminste dat je baanvastheid hebt. Maar elk z'n eigen keuze hé.

Mocht de volgende de nieuwe A4 worden zal het een S-Line zijn met 18" en 20mm verlaging ipv de standaard 30mm. Maar t'zal Audi worden of BMW, imago trek ik me niets aan.

Comment

• Leveringen

Zijn er nog zoals ik die wachten op een avant 2.0 TDI " met multitronic en met de beruchte sensoren"? Zo ja, wanneer wordt die van jullie verwacht?

De mijne staat op theoretische produktieweek 37, dus voor levering tijdens de week van 22 september, ik heb besteld op 29 april (was de eerste dag dat de multitronic besteld kon worden). Ik wacht dus al 13 weken sinds dan en nu nog ongeveer 8 te gaan...

Eigenlijk wacht ik zelfs al veel langer, eerst een bestelbon getekend op 02/02/08, voor de 2.7, maar deze kwam pas nog veel later... dus eigenlijk wacht ik al zo'n 26 weken...

Om de 2 weken neem ik eens contact op met de garage om een update te vragen, de verkoper kent me ondertussen al waarschijnlijk

Wat ook lastig is, er zijn een aantal vrienden en kenissen die na mij ook een nieuwe wagen besteld hebben en ondertussen al weken/maanden rondrijden... en natuurlijk kunnen deze de grijns niet van hun gelaat krijgen...

Comment

Working...
                                          X