Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er is eigenlijk 0.3 seconden verschil. En de 3.2 versie is beter standaard uitgerust.
    Verschil in prijs is 5500 euro.

maar in belgie met tax en biv is er op het eind van de rit niet veel nood meer aan die 3.2l. Gewoon veel te duur....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
      Als ze de nieuwe A6 ook dat tikkeltje meer sportiviteit meegeven dat de A4 meekrijgt zou ik best voor een A6 willen gaan. Vooral achter heb je behoorlijk veel meer beenruimte.

Nu heb ik ook voor de A4 avant gekozen. Ziet er veel leuker uit! (enkel de A6 avant LED achterlichten blijven zalig!!! dat moesten ze echt wel in de A4 gestoken hebben in combinatie met het Xenon pakket)
      Eenmaal dat de S4 (Avant) uit is, zal je die LED-lichtblokken wel kunnen bestellen bij Audi en laten monteren op een 'gewone' A4.

Sommige hebben dat zelfs gedaan bij de A6 Avant, enkel de LED-lichtblokken zónder de dure optie Xenon-lights. Dit kost iets van een €3-400 inclusief montage. Stradge hier op het forum zal dit wel kunnen bevestigen, want zijn vader heeft dit gedaan bij hun A6 Avant.

Topic van de S4 (vanaf post 232): http://www.autoforum.be/showthread.php?t=25538

Comment

• Ik moest vanmorgen naar de Audi garage en ik heb eens geïnformeerd naar de 2.0tdi 170pk versie. Tegen eind Augustus zou d'ieteren pas meer info geven dus iedereen zal nog wat geduld moeten hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Ik moest vanmorgen naar de Audi garage en ik heb eens geïnformeerd naar de 2.0tdi 170pk versie. Tegen eind Augustus zou d'ieteren pas meer info geven dus iedereen zal nog wat geduld moeten hebben
          Je kan altijd ook naar een 136pk gaan (BIV veel interessanter en toch dezelfde motor naar het schijnt) en dan nen upgrade doen naar 170pk neen?

In duitsland kan je de 170pk reeds bestellen -> ik dacht dat hij tegen de 36.000 ging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
            Je kan altijd ook naar een 136pk gaan (BIV veel interessanter en toch dezelfde motor naar het schijnt) en dan nen upgrade doen naar 170pk neen?

In duitsland kan je de 170pk reeds bestellen -> ik dacht dat hij tegen de 36.000 ging
            Nu heb ik een 130pk en aangepast naar 173pk. Maar chippen kost nu ook al tegen de 1000euro dus ging ik direct voor de 163pk versie gaan. Dat is 1239 BIV maar dan moet ik niet meer langs de chipboer

In Duitsland kan je inderdaad de 170pk versie bestellen, krijg je ook mooie korting op Audi maar ik ga geen 2500 BIV betalen. En de 163pk versie kan je daar jammer genoeg niet bestellen. Pfff, dat ze dat systeem eens aanpassen hé, het dateert van de middeleeuwen en de nieuwe auto's worden alleen maar krachtiger.

P.S.: is het effectief dezelfde motor? Want dan is het wel schandalig dat ze daar 2000-3000euro meer voor vragen??

UPDATE: A4 Avant S-Line
            Duitsland
            2.0 tdi 6-bak 143pk - 35.980euro
            2.0 tdi 6-bak 170pk - 37.780euro

België
            2.0 tdi 6-bak 136/143pk - 35.800euro
            Last edited by dragonfly; 08/08/2008, 14:15.

Comment

• De 136 en 143 pk's zijn dezelfde motor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                De 136 en 143 pk's zijn dezelfde motor
                Dat weet ik maar ik had het over de 136/143 en de 163/170 motor.
                Omdat g_men01 dat suggereerde maar ik kan moeilijk geloven dat hetzelfde motor is
                Hoe begrenzen ze die eigenlijk, softwarematig? Dus dan moet je nadien eigenlijk die extra 7pk terug loskrijgen???

Voor Audi scheelt het niet veel maar de BMW 320d is standaard 177pk en die brengen ze terug naar 163pk voor belgie. Dan zou je al 14pk winnen

Comment

• Die BMW's zijn dan meestal enkel maar op papier begrensd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten

Je kan een 136 pk upgraden naar ongeveer 170Pk;
                    maar je kan een originele 170Pk upgraden naar ongeveer 200Pk
                    een 136 Pk kan je niet naar 200Pk brengen;

waarmee ik bedoel dat een originele 170PK niet enkel elekronisch aangepast is!
                    sigpic

Comment

Die BMW's zijn dan meestal enkel maar op papier begrensd
                      Aja, wordt dat niet getest door één of andere ambtenaar ? Zou natuurlijk wel leuk zijn als ze alleen op papier trager gaan maar België kennende gaat BMW dat wss niet riskeren

Comment

• Nochtans is het hier gewoon zo. Heb het al meer dan genoeg gehoord dat mensen hun BMW evenveel vermogen heeft als de niet begrensde.

Comment

Nochtans is het hier gewoon zo. Heb het al meer dan genoeg gehoord dat mensen hun BMW evenveel vermogen heeft als de niet begrensde.
                          Ik zal het U weten te zeggen, wordt A4 of 320d. Maar stond vanmorgen naast de A4 Avant in de showroom en kon me niet echt meer bekoren Als de 170pk versie beschikbaar is ga ik hem wel eens testrijden. Moet toch wachten op BMW tot sept/okt voor de facelift!

Comment

• Eindelijk!

Mijn wagen staat in transport tussen fabriek en D’Ieteren. Ik zal 'm den 18e kunnen gaan halen. Moest dat lang weekend er niet geweest zijn dan had ik 'm al volgende week vrijdag.

Maar ja, kan niet klagen. Heb dan net geen 3 maanden moeten wachten (wagen was besteld op 22/05)

Comment

• NAVTEQ kaarten A4 B8

Iemand een idee van welk jaar de NAVTEQ kaarten zijn in de huidige A4 B8?

Ik heb hier op DVD de allelaatste kaarten en software (Audi MMI Navteq Europe 2008 ) maar weet niet of dit dezelfde is als wat er in de nieuwe A4's zit. Iemand een idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                Nee, geen ervaring mee. Maar voor de rest kan je massa's tips krijgen van mij! Wanneer wil je hem hebben, die avant? April 2009?
                                Vorige week was de levertermijn oktober, begin deze week werd het november. Enkel voor de multitronic moet je 3 maanden extra wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                  Eindelijk!

Mijn wagen staat in transport tussen fabriek en D’Ieteren. Ik zal 'm den 18e kunnen gaan halen. Moest dat lang weekend er niet geweest zijn dan had ik 'm al volgende week vrijdag.

Maar ja, kan niet klagen. Heb dan net geen 3 maanden moeten wachten (wagen was besteld op 22/05)
                                  hopelijk valt ie niet van de camion
                                  welke productieweek had je ? ik heb 32

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                    hopelijk valt ie niet van de camion
                                    welke productieweek had je ? ik heb 32
                                    Productieweek had ik nooit opgevraagd. Bij de bestelling op 22/05 zeiden ze me dat 'm zou geleverd worden begin september. 2 weken terug kreeg ik bericht dat 'm half augustus al zou geleverd worden. En vandaag dus bericht dat 'm op transport naar België staat en volgende week dus toekomt.

Allemaal mooi volgens plan dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                      Iemand een idee van welk jaar de NAVTEQ kaarten zijn in de huidige A4 B8?

Ik heb hier op DVD de allelaatste kaarten en software (Audi MMI Navteq Europe 2008 ) maar weet niet of dit dezelfde is als wat er in de nieuwe A4's zit. Iemand een idee?
                                      Gebruikt VAG geen Tele Atlas?

Comment

• Zijn er op de A4 avant één of twee soorten cruise control te krijgen? Ik kan enkel op de configurator 'cruise control' vinden. Is het zowieso 'adaptive' (houd rekening met de snelheid van je voorganger) of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Nu heb ik een 130pk en aangepast naar 173pk. Maar chippen kost nu ook al tegen de 1000euro dus ging ik direct voor de 163pk versie gaan. Dat is 1239 BIV maar dan moet ik niet meer langs de chipboer

In Duitsland kan je inderdaad de 170pk versie bestellen, krijg je ook mooie korting op Audi maar ik ga geen 2500 BIV betalen. En de 163pk versie kan je daar jammer genoeg niet bestellen. Pfff, dat ze dat systeem eens aanpassen hé, het dateert van de middeleeuwen en de nieuwe auto's worden alleen maar krachtiger.

P.S.: is het effectief dezelfde motor? Want dan is het wel schandalig dat ze daar 2000-3000euro meer voor vragen??

UPDATE: A4 Avant S-Line
                                          Duitsland
                                          2.0 tdi 6-bak 143pk - 35.980euro
                                          2.0 tdi 6-bak 170pk - 37.780euro

België
                                          2.0 tdi 6-bak 136/143pk - 35.800euro
                                          Sorry mannen, ik had mij vergist in prijs, ik had een Ambition genomen (waar al reeks opties inzit) niet vergelijkbaar met model in BE

Mijn dealer vertelde mij dat er 2 mogelijkheden zijn in de diesel motoren (buiten de 3.0 -> maar das niet voor mijne portemonnee)
                                          2 Motoren - de 2.0 en de 2.7

Standaard heeft de 2.0 - 143pk -> maar in belgenland wordt deze aangeboden ook aan 136pk puur voor BIV maar dezelfde motor. Nu gaan ze dezelfde motor aanbieden met 170pk

BE: De 2.0 in volgende versies met volgende prijzen (niet de S-line versie)
                                          136 pk 6-bak: 30.900
                                          143 pk 6-bak: 30.900
                                          170 pk 6-bak: nog niet bekend (in DE al wel)

DE: De 2.0 (attraction versie) weeral iets anders dan in belgenland
                                          136 pk 6-bak: bestaat niet! heheheh
                                          143 pk 6-bak: 32.000
                                          170 pk 6-bak: 34.000 (niet zo'n groot verschil hé)

Met een 2.7 is het verhaal natuurlijk volledig anders! Altijd multitronic!!

BE:
                                          2.7. 163pk: 38.950
                                          2.7. 190pk : 38.950

DE:
                                          2.7. 190pk: 36.450
                                          163 pk weer niet beschikbaar

Ofwel heb ik een dealer die mij blaaskes wijsgemaakt heeft :-):-)

Comment

Working...
                                          X