Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
    Amai mijn frak!! Chancars!!!
    Neen, gij moet gewoon veranderen van maatschappij (of uw ouders leren rijden )
    Ze zijn schadevrij hé en stonden ook al op 0.

    @Ge4: blijf AUB weg van die powerbox toestanden. Als je miserie wilt & vooral een hoger verbruik moet je zoiets steken. Heb ik ook gedaan met m'n eerste auto en enorm veel miserie gehad. Toen gezworen dat ik het nooit meer zou doen maar me laten overhalen om Heinz m'n nieuwe auto te laten chippen.

    Ewel, er zijn er hier die Heinz haten maar ik niet. Niets van problemen gehad en verbruik blijft ongeveer hetzelfde. T'is iets duurder dan een box maar dan ben je zeker dat hij speciaal voor jouw motor gechipped is!!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      N
      @Ge4: blijf AUB weg van die powerbox toestanden. Als je miserie wilt & vooral een hoger verbruik moet je zoiets steken. Heb ik ook gedaan met m'n eerste auto en enorm veel miserie gehad. Toen gezworen dat ik het nooit meer zou doen maar me laten overhalen om Heinz m'n nieuwe auto te laten chippen.

      Ewel, er zijn er hier die Heinz haten maar ik niet. Niets van problemen gehad en verbruik blijft ongeveer hetzelfde. T'is iets duurder dan een box maar dan ben je zeker dat hij speciaal voor jouw motor gechipped is!!
      Kunt ge iets meer specifiek zijn welke auto dat dat was en welke problemen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
        Kunt ge iets meer specifiek zijn welke auto dat dat was en welke problemen?
        Ford Focus (denk 2001 - 90pk)
        Eerst ging die motor altijd in noodloop. t'lag aan mijn auto en ik moest maar eens naar Ford zelf gaan. Heeft daar 2x aan de computer gehangen (125euro per keer) dus toen ze het probleem maar niet vonden zei ik van geef m'n geld terug en haal die box eruit. Waren ze dat aan het doen en zag die opeens dat die box verkeerd aangesloten was. Tot dusver de problemen met de installatie, was dan al 2-3 maanden aan de gang.

        Dus dan kon de fun beginnen, alleen was het van korte duur. Eerst pakking kapot aan de inlaatcollector, 2 maand later was de inlaatcollector zelf gescheurd dus die moest samen met de Turbo vervangen worden (was destijds 1 geheel bij Ford). t'kan nu wel best zijn dat die Ford motor de extra pk's gewoon niet aankon maar als ik alles optel wat het me gekost heeft moet ik nooit geen powerbox meer hebben hoor. Ze ploppen dat erin en that's it. Aja met een jumper kunde het vermogen regelen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Neen, gij moet gewoon veranderen van maatschappij (of uw ouders leren rijden )
          Ze zijn schadevrij hé en stonden ook al op 0.

          @Ge4: blijf AUB weg van die powerbox toestanden. Als je miserie wilt & vooral een hoger verbruik moet je zoiets steken. Heb ik ook gedaan met m'n eerste auto en enorm veel miserie gehad. Toen gezworen dat ik het nooit meer zou doen maar me laten overhalen om Heinz m'n nieuwe auto te laten chippen.

          Ewel, er zijn er hier die Heinz haten maar ik niet. Niets van problemen gehad en verbruik blijft ongeveer hetzelfde. T'is iets duurder dan een box maar dan ben je zeker dat hij speciaal voor jouw motor gechipped is!!
          Ik denk dan dat ik van maatschappij moet veranderen!! Mijn ouders zijn ook al JAREN schadevrij en staan ook op 0!!

          Tevreden van Heinz? Ik zou ook wel mijn nieuwe A4 willen chiptunen!!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
            Tevreden van Heinz? Ik zou ook wel mijn nieuwe A4 willen chiptunen!!
            Ik ben er heel tevreden van. Heb wel gezien dat de prijs bijna verdubbeld is voor de nieuwe A4

            Ik zit bij DVV

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Ford Focus (denk 2001 - 90pk)
              Eerst ging die motor altijd in noodloop. t'lag aan mijn auto en ik moest maar eens naar Ford zelf gaan. Heeft daar 2x aan de computer gehangen (125euro per keer) dus toen ze het probleem maar niet vonden zei ik van geef m'n geld terug en haal die box eruit. Waren ze dat aan het doen en zag die opeens dat die box verkeerd aangesloten was. Tot dusver de problemen met de installatie, was dan al 2-3 maanden aan de gang.

              Dus dan kon de fun beginnen, alleen was het van korte duur. Eerst pakking kapot aan de inlaatcollector, 2 maand later was de inlaatcollector zelf gescheurd dus die moest samen met de Turbo vervangen worden (was destijds 1 geheel bij Ford). t'kan nu wel best zijn dat die Ford motor de extra pk's gewoon niet aankon maar als ik alles optel wat het me gekost heeft moet ik nooit geen powerbox meer hebben hoor. Ze ploppen dat erin en that's it. Aja met een jumper kunde het vermogen regelen
              Dat is natuurlijk wel een ander verhaal. Nu bij die Focus weet ik het niet natuurlijk. Dat is altijd een beetje anders dan Audi-Onderdelen.

              De multitronic kan tot 500nm aan. Dat is dus ruim binnen de marge als die naar 410nm gaat. En de motoren van Audi zelf (de 2.0tdi) kan besteld worden in hogere pk's. Als binnenkort de 170pk verkrijgbaar is. Dat ligt allemaal in dezelfde lijn.

              Het is natuurlijk wel zo, dat je een diesel goed moet behandelen. Als je met een koude motor, met of zonder powerbox aan ieder kruispunt als eerste weg wil zijn, en zo met een sportwagen door het leven wil, dan zal je zeker in de problemen komen. Enkel, als je het goed gebruikt gebruik je die extra pk's maar af en toe. Net als het nodig is.

              Ik weet en besef dat het een groot risico is. Als ik stukken krijg en ik vermoed dat dit aan die powerbox ligt, vliegt ie eruit. We zullen zien hé.

              Comment


              • T'is m'n eigen auto dus ik laat die elke keer mooi opwarmen voor ik doorrij. Die VAG motoren zullen inderdaad wel beter gebouwd zijn dan die Ford engines...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  Die VAG motoren zullen inderdaad wel beter gebouwd zijn dan die Ford engines...
                  Tis te hopen bijgod... Voor dat geld

                  Hoe was dat weer? FORD: da stond toch voor:

                  Ford
                  Onderdelen
                  Rammelen
                  Dagelijks?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                    Tis te hopen bijgod... Voor dat geld

                    Hoe was dat weer? FORD: da stond toch voor:

                    Ford
                    Onderdelen
                    Rammelen
                    Dagelijks?
                    Neen, voor:

                    Fabrication
                    Ordinaire,
                    Réparation
                    Difficile

                    En ik mag dat grapje maken want ik ben een Ford-fan

                    Comment


                    • Gisteren in Ingolstadt een prachtig exemplaar gezien.


                      Comment


                      • idd prachtig
                        freude am fahren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                          Gisteren in Ingolstadt een prachtig exemplaar gezien.



                          Kan er niet aan doen, maar ik vind dat ie zo'n steek kont heeft.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                            Kan er niet aan doen, maar ik vind dat ie zo'n steek kont heeft.
                            Dat vindt ik nu net een grote verbetering aan de avant. De koffer die schuin afloopt geeft de avant net dat sportief tikje mee waar ik echt voor gevallen ben, zeker in zijaanzicht. Het beperkt natuurlijk wel de grote van de koffer, maar dat neem ik er graag bij.
                            Last edited by ; 20/08/2008, 15:14.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                              Dat is natuurlijk wel een ander verhaal. Nu bij die Focus weet ik het niet natuurlijk. Dat is altijd een beetje anders dan Audi-Onderdelen.

                              De multitronic kan tot 500nm aan. Dat is dus ruim binnen de marge als die naar 410nm gaat. En de motoren van Audi zelf (de 2.0tdi) kan besteld worden in hogere pk's. Als binnenkort de 170pk verkrijgbaar is. Dat ligt allemaal in dezelfde lijn.

                              Het is natuurlijk wel zo, dat je een diesel goed moet behandelen. Als je met een koude motor, met of zonder powerbox aan ieder kruispunt als eerste weg wil zijn, en zo met een sportwagen door het leven wil, dan zal je zeker in de problemen komen. Enkel, als je het goed gebruikt gebruik je die extra pk's maar af en toe. Net als het nodig is.

                              Ik weet en besef dat het een groot risico is. Als ik stukken krijg en ik vermoed dat dit aan die powerbox ligt, vliegt ie eruit. We zullen zien hé.

                              Wie meer power wil moet maar een krachtigere versie kopen vind ik

                              Ik vind de B8 avant best geslaagd : een stijlvolle wagen, zeker zoals deze hierboven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Wie meer power wil moet maar een krachtigere versie kopen vind ik

                                Ik vind de B8 avant best geslaagd : een stijlvolle wagen, zeker zoals deze hierboven.
                                tjah, je vergeet dat bepaalde merken dat vroeger gewoon niet hadden hé. De audi was ook maar 1.9tdi voor 130pk, de 2.5tdi was veel te duur in taksen en met z'n 163pk ook niet echt super.

                                De dag vandaag is dat inderdaad anders en zou ik ook opteren om direct een zwaardere motor te kopen.

                                Wat de B8 betreft, ik heb het inderdaad ook wat moeilijk met zijn achterkant. Nu al een paar keer achter één gereden. Voorkant vind ik echter subliem, zeker met de S-Line kit.

                                Comment


                                • eindelijk!

                                  Besteld op 22/05 en vandaag al mogen gaan ophalen bij Joly te Kontich. Echt goeie service bij die gasten!

                                  Bij deze enkele images:







                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Wie meer power wil moet maar een krachtigere versie kopen vind ik

                                    Ik vind de B8 avant best geslaagd : een stijlvolle wagen, zeker zoals deze hierboven.
                                    Tja, dat is misschien wel waar. Maar als je weet dat ze vanuit het fabriek net hetzelfde doen (de ECU effe anders programeren)

                                    dan vind ik het wel erg dat ze daar zoveel extra geld voor vragen.

                                    Om maar te zwijgen van de sponsoring van de Belgische staat. Die krijgen al genoeg van mij.

                                    Nu ik ben nog heel erg aan het twijfelen over die powerbox. Niet zozeer ivm of dat wel werkt of niet. Maar ik moet mezelf effe een halt aanroepen qua budget. Het is hier 600, daar 1000, nog een extra rubberen matje, straks, nog een leuk velgje.. winterbandjes.. iPhone die compatibel is met de Bluetooth-voorbereiding enz. enz.. straks zit ik nog aan de 50K als ik niet uitkijk.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                      straks zit ik nog aan de 50K als ik niet uitkijk.
                                      Das niet moeilijk met hun prijzen van tegenwoordig

                                      Comment


                                      • mijn eerste ervaringen:

                                        postief:
                                        • motor- en rolgeluid ok
                                        • motor is soepel en hernemingen zijn ok
                                        • bediening MMI is intuitief en overzichtelijk
                                        • afwerking dik in orde
                                        negatief:
                                        • bij de opbergmodule heb je zogezegd 'opbergvakken' onder de voorste zetels. Als je goed duwt krijgt je er een hele banaan in. Meer niet
                                        • bediening van cruise control staat slecht gepositioneerd
                                        • bij GPS plus systeem vind ik de 6 CD lader niet ok. Bij het switchen van CD duurt het inlezen te lang
                                        • kofferafdekking belemmert je zicht wanneer deze in de hoogste stand staat. Echt niet handig.

                                        Tot zover mijn eerste feedback na 120km.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                          Mooie wagen! Dat chroom staat toch echt wel mooi op de A4. Welk koetswerkkleur is dit precies?

                                          En welke opties heb je gekozen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X