Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
    Mooie wagen! Dat chroom staat toch echt wel mooi op de A4. Welk koetswerkkleur is dit precies?

En welke opties heb je gekozen?
    Dit is meteoorgrijs. Als 'm in het zonlicht staat heeft 'm een blauwachtige schijn. In de schaduw lijkt het donkergrijs. Echt een mooie kleur. Zal 'm wel elk weekend moeten wassem om die mooie pareleffecten te hebben

Qua opties:

- lifestyle plus pack (met GPS DVD, alu velgen, cruise controle)
    - multiefunctiestuur
    - opbergmodule
    - elektrische kofferopening
    - chroom omlijsting en dakrailing
    - zonnewering aan zijruiten achteraan
    - isofix
    - sportuitlaat
    - ...

Ik vergeet hier waarschijnlijk nog wel een paar kleinere opties maar dit zijn de voornaamste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
      Dit is meteoorgrijs. Als 'm in het zonlicht staat heeft 'm een blauwachtige schijn. In de schaduw lijkt het donkergrijs. Echt een mooie kleur. Zal 'm wel elk weekend moeten wassem om die mooie pareleffecten te hebben

Qua opties:

- multiefunctiestuur
      - opbergmodule
      - isofix
      - sportuitlaat
      - ...

Ik vergeet hier waarschijnlijk nog wel een paar kleinere opties maar dit zijn de voornaamste.
      Prachtige wagen OOOO... Zeer mooie kleur!! Heb deze kleur ook besteld en zo te zien heb ik een goede keuze gemaakt! Vraagje bij de sportuitlaat -> is dat dat extra stukje dat te koop is in de audishop voor 79 EUR? Is wel proper, geeft dat ietsje extra vanachter! Heb je ook enkele foto's van binnen? Welke motorisatie is het? 136 of 143pk?

Comment

Qua opties:

- multiefunctiestuur
        - opbergmodule
        - isofix
        - sportuitlaat
        - ...

Ten eerste gefeliciteerd met de nieuwe wagen, ziet er zeer mooi uit. bijna zelfde config als de mijne

Kan je mij vertellen of je op de radio een sd-card gleufje hebt? Heb hier verschillende versies gelezen. Ik hoop van wel. Als je de 'lifestyle plus' neemt dan kan je niet meer kiezen voor een concert of symphony, dus zou deze de sd-kaartlezer moeten hebben.

Wij hebben ook voor meteoorgrijs gekozen. Vindt het mooi maar ga morgen naar kortenberg bellen om te vragen of ze een kwartsgrijze avant hebben staan. Dit is volgens mij nog mooier. Zoja, nog effe aanpassen.
        Last edited by ; 21/08/2008, 01:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
          Kan je mij vertellen of je op de radio een sd-card gleufje hebt? Heb hier verschillende versies gelezen. Ik hoop van wel. Als je de 'lifestyle plus' neemt dan kan je niet meer kiezen voor een concert of symphony, dus zou deze de sd-kaartlezer moeten hebben.
          Neen, in het lifestyle plus pack heb je vooraan een cd-wisselaar die mp3-cd's kan afspelen, maar geen sd-kaartlezer. Je kan wel de Audi Music Interface als optie kiezen, hierop kan je bvb. een usb-stick aansluiten.

Wij hebben ook voor meteoorgrijs gekozen. Vind het mooi maar ga morgen naar kortenberg bellen om te vragen of ze een kwartsgrijze avant hebben staan.
          Ik twijfel ook nog qua kleur, op de foto's hierboven vind ik meteoorgrijs heel mooi, maar dat kwartsgrijs (donkergrijs met een bruine zweem) heeft ook wel iets.

Comment

Neen, in het lifestyle plus pack heb je vooraan een cd-wisselaar die mp3-cd's kan afspelen, maar geen sd-kaartlezer. Je kan wel de Audi Music Interface als optie kiezen, hierop kan je bvb. een usb-stick aansluiten.

Ik twijfel ook nog qua kleur, op de foto's hierboven vind ik meteoorgrijs heel mooi, maar dat kwartsgrijs (donkergrijs met een bruine zweem) heeft ook wel iets.

Klopt inderdaad. Vind het wel erg dat er geen sd-cardlezer bij het lifestyleplus zit. Je betaald er toch genoeg voor hé? Ga toch de AMI bij in optie nemen denk ik, kan ik de ipod gebruiken en vooral bedienen via het stuur.

Straks rijden we naar kortenbeg om naar zowel meteoorgrijs als kwartsgrijs te gaan kijken. Ik wil de twee kleuren naast elkaar zien en buiten, niet ergens in een showroom. Binnen veranderd de kleur enorm.
            Last edited by ; 21/08/2008, 21:42.

Comment

• Al ff niet meer gepost maar wel alles gevolgd.
              Geweldig om te horen dat er redelijk wat gekocht zijn
              Heb nog een updatetje van onze:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak
              Thx
              Zoals eerder vermeld, wouden we het klassiek/sober/stijlvol houden door een niet al te opvallende kleur.
              Staat nu ongeveer 3000km op.
              Zijn er ongelooflijk tevreden van
              GPS werkt zeer snel en heel gebruiksvriendelijk, een uitstekend intuitief systeem.
              Verbruik: ik denk dat we op 6,7 zitten: niet zo heel veel autostrade maar we volgen wel vrij snel de schakelindicator. Best wel handig want de motor is geruisloos en je zit snel boven de 3000 toeren.
              Qua optrekvermogen: we komen van een 90pk-Avant. De 46pk extra merk je uiteraard enorm
              Zeer handig uiteraard bij het inhalen.
              Ook zeer aangenaam is de 3-zone airco. Waar het vroeger soms niet al te snel afkoelde vanachter, kan je nu eindelijk zelf je temperatuur kiezen.
              De LEDs zijn ook geweldig, je wordt effectief sneller gezien (zowel in positieve als negatieve zin)

De kleine minpuntjes zijn:
              - geen SD-card
              - de optie "Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand" -> Ik vind de verduistering te donker. Apart hadden we deze optie niet genomen want we gebruikten het voordien al zelden maar het zat in het Lounge-pakket. Maar staat dus uitgeschakeld.
              - Comfort is discutabel: op de asfaltbanen rijdt hij zalig zacht, maar zodra je op die mottige betonplaten rijdt met om de 5 meter een slechte pekstrook voel je de 18"ers.

Maar samengevat: prachtwagen

Sffs wordt hij gewassen, zal proberen wat foto's te nemen.

Comment

• Ik zou het net wél apart bestellen. Die optie is ongelooflijk handig.
                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
                  Prachtige wagen OOOO... Zeer mooie kleur!! Heb deze kleur ook besteld en zo te zien heb ik een goede keuze gemaakt! Vraagje bij de sportuitlaat -> is dat dat extra stukje dat te koop is in de audishop voor 79 EUR? Is wel proper, geeft dat ietsje extra vanachter! Heb je ook enkele foto's van binnen? Welke motorisatie is het? 136 of 143pk?
                  Jep, dat is die uitlaat.

Motor is een 136Pk verschil met de 143pk is quasie nihil maar maakt fiscaal wel een heel verschil!

Foto's van interieur heb ik nog niet. Is ook moeilijk om een mooie overzichtelijke foto te maken maar ik zal proberen.

Comment

Ten eerste gefeliciteerd met de nieuwe wagen, ziet er zeer mooi uit. bijna zelfde config als de mijne

Wij hebben ook voor meteoorgrijs gekozen. Vindt het mooi maar ga morgen naar kortenberg bellen om te vragen of ze een kwartsgrijze avant hebben staan. Dit is volgens mij nog mooier. Zoja, nog effe aanpassen.
                    Nop, geen SD-kaartlezer. Als je het GPS DVD systeem hebt dan heb je die optie niet. In de plaats zit er een 6 CD lader. Daar ben ik op zich niet tegen want het merendeel van mijn MP3 muziek heb ik toch op CD staan omdat ik die thuis op mijn stereo ook zo afspeel. Nadeel van die CD lader is wel dat het toch een 15-tal seconden duurt om een CD in te lezen wanneer je van CD wisselt. En 15 seconden is lang al je er zit op te wachten ...

Comment

• Heb daarstraks de 'audi music interface' en 'audi soundsysteem' bijbesteld. Bediening via MMI blijkt zeer goed te werken, dus beter dan onderweg te zitten 'klooien' met de ipod in de hand. Vorige week de wagen besteld en nu al productieweek 46 gekregen

Comment

Jep, dat is die uitlaat.

Motor is een 136Pk verschil met de 143pk is quasie nihil maar maakt fiscaal wel een heel verschil!

Foto's van interieur heb ik nog niet. Is ook moeilijk om een mooie overzichtelijke foto te maken maar ik zal proberen.
                        Ok zo'n uitlaatje dus ook bestellen.. Zelf gemonteerd?

Hier ook de 136pk besteld... Fiscaal is het idd wel een serieus verschil... Wat pk's achter bijsteken is natuurlijk altijd mogelijk. Maar is het niet dat die Audi's enkel op papier naar beneden gehaald zijn?

Ik ben benieuwd voor de interieurfoto's.

Ben je tevreden van het koffervolume?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
                          Ok zo'n uitlaatje dus ook bestellen.. Zelf gemonteerd?

Hier ook de 136pk besteld... Fiscaal is het idd wel een serieus verschil... Wat pk's achter bijsteken is natuurlijk altijd mogelijk. Maar is het niet dat die Audi's enkel op papier naar beneden gehaald zijn?

Ik ben benieuwd voor de interieurfoto's.

Ben je tevreden van het koffervolume?
                          Mijn garage heeft dit gratis gemonteerd bij aflevering van mijn wagen.

Wat betreft koffer: ben tevreden. Ik reed ervoor met een VW Touran en het oppervlak van de Audi is even groot als de Touran (ongeveer 100cm x 100cm). Enkel in de hoogte heb je wat minder ruimte maar is nog dik ok. Wat wel een nadeel is: de kofferafdekking kan je op 2 standen zetten. Wanneer je hem op de hoogste stand zet, dan zie je niets meer door je achterruit. De ingenieurs die dat bedacht hebben waren toch niet echt nuchter denk ik. Ze hadden het zo moeten maken dat die kofferafdekking automatisch terug naar beneden gaat wanneer je de koffer dicht doet. Ik geloof dat dit het geval is bij BMW?

Comment

Wij zijn gisteren gaan kijken in Kortenberg naar meteoorgrijs en het kwartsgrijs. Ik had verwacht dat ik het kwartsgrijs toffer zou vinden maar vond het serieus tegenslagen. Hebben het dan maar gewoon op meteoor gehouden(is trouwens in open lucht veel mooier dan in de showroom) Er stond ook nen aruba blauwe. Ik ben echt zot van die kleur, maar is op de avant iets te opvallend.

Comment

• Arubablauw is op een Avant niet mooi vind ik, toen ik het daar op zag kreeg ik schrik voor m'n A3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Arubablauw is op een Avant niet mooi vind ik, toen ik het daar op zag kreeg ik schrik voor m'n A3
                                Het maakt de avant wel lekker breed. Op een A3 sportback met s-line exterieur blijft het subliem

Comment

maar dat kwartsgrijs (donkergrijs met een bruine zweem) heeft ook wel iets.
                                  Je bedoelt lavagrijs denk k. Kwartzgrijs is een licht blauwig grijs. Ik heb de mijne (kwartzgrijs) nu een paar dagen en zeer tevreden van. Ik probeer straks nog wat fotos te posten.
                                  Eerste indrukken na een 600km:
                                  + rust, comfort in de wagen
                                  + sterke motor (2.0tdi, 136pk)
                                  + grote spiegels
                                  + MMI systeem met snelle en duidelijke gps
                                  + wegligging
                                  + de schoonste auto van t moment

- nog niet overtuigd van de schakelbak. 1, 2 en 3 gaat soms wat moeilijker met meer schakelgeluid.
                                  - het bang & olufsen systeem. Luid en zuiver genoeg maar het klinkt nog steeds als een autoradio. Jammer dat er geen mid-regeling is.
                                  - wat moeilijke positie cruise control

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                                    Je bedoelt lavagrijs denk ik. Kwartzgrijs is een licht blauwig grijs.
                                    Ja, zou kunnen. Ik bedoel een zeer donkere grijstint met een bruinachtige zweem. Het is zeker niet meteoorgrijs, want dat is iets minder donker grijs met een blauw-groene zweem.

Heeft er iemand ervaring met het Audi Soundsystem? Ik rijd nu met een Volvo V50 met een fantastische radio ("High Performance") en ben op dat gebied nogal verwend.

Ik zou het Audi Soundsystem kiezen, maar als ik hoor dat zelfs het B&O systeem niet écht fantastisch klinkt ...

Nog iets: ik heb al heel veel foto's gezien van het interieur in zwart alcantara, maar nog nooit in grijs alcantara. Heeft er iemand een foto daarvan? Ik ben die zwarte interieurs een beetje beu en overweeg nu grijs alcantara/leder of grijs milanoleder te kiezen.

Comment

Nog iets: ik heb al heel veel foto's gezien van het interieur in zwart alcantara, maar nog nooit in grijs alcantara. Heeft er iemand een foto daarvan? Ik ben die zwarte interieurs een beetje beu en overweeg nu grijs alcantara/leder of grijs milanoleder te kiezen.
                                      Lichtgrijs lijkt me ook mooier, en vergroot de ruimte optisch. Maar omwille van het onderhoud (advies van onze verkoper) het zwart alcantara gekozen.

Comment

• alee de mijne zou maandag in de garage toekomen, hopelijk moet ik niet te lang wachten om hem af te halen,

Comment

Ik zou het Audi Soundsystem kiezen, maar als ik hoor dat zelfs het B&O systeem niet écht fantastisch klinkt ...
                                          Mss ben k iets te kritisch, ben dan ook al heel mijn leven met muziek bezig. Maar toen ik in de folder b&o las en een meerprijs van 1064 euro incl. verwachtte ik heel veel. Het b&o systeem klinkt dan ook heel goed en zuiver ook bij hoog volume, maar toch blijft daar die typische klankkleur van muziek in de wagen. Zal te maken hebben met die gesloten ruimte waar je je in bevindt en het weerkaatsen van het geluid op de voorruit ed veronderstel ik. Ik ben echter al heel blij dat je nu een contrabas hoort bij een jazznummer en dat je klassieke muziek kan luisteren zonder voortdurend aan die volumeknop te moeten draaien.

Comment

Working...
                                          X