Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
    Zoals beloofd nog wat extra foto's:

- vandaag in de regen:

- de binnenkant (sorry voor de slechte belichting):

Lijkt als twee druppels water op de mijne. Ik heb de dakrails niet in chrome besteld, en als ik deze foto bekijk ben ik daar eigenlijk tevreden van.

Navigatie in 3D... neen bedankt voor mij, hier staat hij in 2D
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak
      Thx
      GPS werkt zeer snel en heel gebruiksvriendelijk, een uitstekend intuitief systeem.
      Ook zeer aangenaam is de 3-zone airco. Waar het vroeger soms niet al te snel afkoelde vanachter, kan je nu eindelijk zelf je temperatuur kiezen.

De kleine minpuntjes zijn:
      - geen SD-card
      - de optie "Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand" -> Ik vind de verduistering te donker. Apart hadden we deze optie niet genomen want we gebruikten het voordien al zelden maar het zat in het Lounge-pakket. Maar staat dus uitgeschakeld.
      - Comfort is discutabel: op de asfaltbanen rijdt hij zalig zacht, maar zodra je op die mottige betonplaten rijdt met om de 5 meter een slechte pekstrook voel je de 18"ers.
      GPS is inderdaad zeer goed, zou nooit terugwillen naar mijn MIO
      Airco is véél beter dan in de vorige wagen (qua comfort)
      Ik heb 16" velgen gehouden, net omdat ik altijd en overal comfort wil (en aardig wat km afleg ieder jaar)

Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
      mijn eerste ervaringen:

postief:
      • motor- en rolgeluid ok
      • motor is soepel en hernemingen zijn ok
      • bediening MMI is intuitief en overzichtelijk
      • afwerking dik in orde
      negatief:
      • bij de opbergmodule heb je zogezegd 'opbergvakken' onder de voorste zetels. Als je goed duwt krijgt je er een hele banaan in. Meer niet
      • bediening van cruise control staat slecht gepositioneerd
      • bij GPS plus systeem vind ik de 6 CD lader niet ok. Bij het switchen van CD duurt het inlezen te lang
      • kofferafdekking belemmert je zicht wanneer deze in de hoogste stand staat. Echt niet handig.
      Tot zover mijn eerste feedback na 120km.
      De positie van de cruise-control hendel kan inderdaad beter.
      En die CD lader is hier ook niet het meest bejubelde onderdeel van de wagen
      Kofferafdekking vind ik dan weer reuze-interessant. Zo'n afdekgordijn iedere keer weer terug in positie brengen werkt veel meer op mijn zenuwen

Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
      Je bedoelt lavagrijs denk k. Kwartzgrijs is een licht blauwig grijs. Ik heb de mijne (kwartzgrijs) nu een paar dagen en zeer tevreden van. Ik probeer straks nog wat fotos te posten.
      Eerste indrukken na een 600km:
      + rust, comfort in de wagen
      + sterke motor (2.0tdi, 136pk)
      + grote spiegels
      + MMI systeem met snelle en duidelijke gps
      + wegligging
      + de schoonste auto van t moment

- nog niet overtuigd van de schakelbak. 1, 2 en 3 gaat soms wat moeilijker met meer schakelgeluid.
      - het bang & olufsen systeem. Luid en zuiver genoeg maar het klinkt nog steeds als een autoradio. Jammer dat er geen mid-regeling is.
      - wat moeilijke positie cruise control
      Ik val geregels stil in 2de versnelling bij een herneming. Is me nooit overkomen bij een andere wagen. Verder is schakelbak dik in orde voor mij

Comment

• Waar zit die cruise-control hendel misschien..?
        Op m'n vorige A4 bv was dat een hendel aan de linkerkant, net onder de iets grotere gewoonlijke hendel (die voor de richtingaanwijzers) en met die positie/bediening had ik geen enkel probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
          Waar zit die cruise-control hendel misschien..?
          Op m'n vorige A4 bv was dat een hendel aan de linkerkant, net onder de iets grotere gewoonlijke hendel (die voor de richtingaanwijzers) en met die positie/bediening had ik geen enkel probleem.
          Op dezelfde plaats dacht ik. Maar heb al meermaals gelezen dat het niet echt een geliefde plek is. Het hendeltje lijkt me ook wat te kort

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Ik ben tevreden van het Audi Soundsystem. Klank is meer dan OK

Bevestigingsset achteraan... de rails waarop die bevestigingsset glijdt zijn in de kofferbodem verwerkt. Ik ben dus niet zo zeker dat je die zomaar achteraf kan toevoegen.
          Ik heb dit systeem besteld en ben er tot nu toe nog niet direct door overdonderd, maar dat kan nog komen :p
          Merci voor uw antwoord. Dat van de rails zal ik eens navragen bij audi zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
            Op dezelfde plaats dacht ik. Maar heb al meermaals gelezen dat het niet echt een geliefde plek is. Het hendeltje lijkt me ook wat te kort
            Bwoah, als het op dezelfde plek zit (als op de B7) en 't op dezeflde of gelijkaardige manier functioneert dan vind ik 't het wel relaxed werken. De cruise control bediening van de Touran die ik nu tijdelijk rijd.. dat is pas wennen.

Comment

• Cruise Control links onder de "normale" hendel vind ik ideaal, ik gebruik dat ding zonder dat ik er moet achter zoeken. Vind de Cruise Control van Audi echt goed qua positionering en gebruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Cruise Control links onder de "normale" hendel vind ik ideaal, ik gebruik dat ding zonder dat ik er moet achter zoeken. Vind de Cruise Control van Audi echt goed qua positionering en gebruik
                En heb je al met wagens van een ander merk gereden?
                Het kan beter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  En heb je al met wagens van een ander merk gereden?
                  Het kan beter...
                  Ja. Maar ik zou niet weten wat er beter kan (en dan vooral qua positionering), het voelt heel intuïtief aan vind ik. En het is nu niet dat je constant naar die hendel moet liggen grijpen ook hé, dat is niet echt de bedoeling van Cruise Control.

Comment

• is er iemand die manual heeft in pdf voor de A4 Avant B8 ,met daarin de werking van de auto, dus eigenlijk de documentatie voor de mensen in de garage om aan de wagen te werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                      is er iemand die manual heeft in pdf voor de A4 Avant B8 ,met daarin de werking van de auto, dus eigenlijk de documentatie voor de mensen in de garage om aan de wagen te werken

ga je blijkbaar niet vinden...
                      alles zit eigenlijk geconcentreerd in de atelier-computers
                      ik twijfel eraan dat er nog een papier of PDF-versie bestaat
                      eerlijk gezegd, ik zou ook niet meer beginnen zelf te prutsen aan een wagen gelijk de nieuwe A4 het is al niet gemakkelijk voor een getrainde mechanieker !

Comment

Lichtgrijs lijkt me ook mooier, en vergroot de ruimte optisch. Maar omwille van het onderhoud (advies van onze verkoper) het zwart alcantara gekozen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        ga je blijkbaar niet vinden...
                        alles zit eigenlijk geconcentreerd in de atelier-computers
                        ik twijfel eraan dat er nog een papier of PDF-versie bestaat
                        eerlijk gezegd, ik zou ook niet meer beginnen zelf te prutsen aan een wagen gelijk de nieuwe A4 het is al niet gemakkelijk voor een getrainde mechanieker !
                        ja, maar is eigenlijk uit interesse, zou er zelf niet aankomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                          Natuurevenementen

Er staat wel een boom en wat gras in de buurt van 't circuit van Croix. 'k Ga 'es kijken of m'n verzekeraar het gelag wil betalen.

Comment

• morgen om 9u30 mag ik de mijne gaan afhalen,eindelijk

Comment

morgen om 9u30 mag ik de mijne gaan afhalen,eindelijk
                              Gaat ge kunnen slapen deze nacht?

Mijn productieweek is ingegaan! Nog een week of 2 wachten na deze!

Foto's hé!!

Comment

morgen om 9u30 mag ik de mijne gaan afhalen,eindelijk
                                In welke garage?
                                Heb er zo één zien staan bij Top-Motors in Wevelgem. Wondermooi was ie.
                                Interieur is fantastisch.
                                Veel succes ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                                  In welke garage?
                                  Heb er zo één zien staan bij Top-Motors in Wevelgem. Wondermooi was ie.
                                  Interieur is fantastisch.
                                  Veel succes ermee.
                                  bij top motors

Comment

bij top motors
                                    Dit was hem dus.
                                    Stond al te wachten op z'n baasje.
                                    Ik moet nog 2 weekjes wachten om mijn
                                    S-line te gaan afwachten bij Top-Motors.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                      Gaat ge kunnen slapen deze nacht?

Mijn productieweek is ingegaan! Nog een week of 2 wachten na deze!

Foto's hé!!
                                      het zal een lastig nacht worden ja
                                      ik kijk zo snel mogelijk voor foto's

Comment

Merci voor uw antwoord. Dat van de rails zal ik eens navragen bij audi zelf.
                                        Bij mijn vorige wagen was de bediening van de cruise control gecombineerd met de bediening van de richtingaanwijzers. Meestal hou ik mijn linkerhand op mijn stuur ongeveer op 10u. En op die positie kon ik perfect de cruise control bedienen. Nu bij de A4 staat de hendel van de cruise control ongeveer op 7u. Een stuk lager dus, en niet te bedienen wanneer je je stuur in een normale positie vasthoudt.

Allemaal kwestie van wat je gewoon bent zeker? Binnen een paar weken zal ik deze bediening ook wel gewoon zijn.
                                        Last edited by ; 25/08/2008, 20:48.

Comment

• Avant...

Wij gingen vrijdag onze avant ophalen. Het is een 136pk met multitronic.
                                          Voor het ogenblik is elk excuus goed om met de wagen een ritje te doen... :-)
                                          Hij rijdt als een droom. Ik kan me voor het ogenblik niet echt negatieve punten bedenken... wat hier eerder stond over de bergruimte onder de voorste zetels is waar... die is klein. Ik denk dat het dienst kan doen om een fluo vestje in te bewaren, maar meer niet...
                                          Echter, zowel in het handschoenkastje als boven de spiegen is een brilhouder voorzien, en dat is dan wel weer handig.
                                          De multitronic is een genot om mee te rijden. Nooit verwacht dat ik zo snel zou wennen aan een "automatikske"...
                                          Ook de servotronic is aangenaam rijden. Zeker een vrouwtje zal 2x zo vlot parkeren, denk ik...
                                          De cruise control lijkt me op dezelfde plaats te staan als in m'n A4 B6, en ik vind dit prima...
                                          Ik vroeg echter prijs voor een trekhaak in naplaatsing, en werd er onmiddellijk aan herrinnerd dat opties geld kosten (kleine 2000 euri en oneffen) ... Ik denk dat ik nog even ga afwachten, en een deftige niet-Audi trekhaak ga plaatsen. De elektronica (stuurdoos, extra koeling etc...) ga ik wél door de garage laten doen omdat dit me toch nogal delicaat lijkt...

Comment

Working...
                                          X